Archief - De topics van lang geleden

Online Gamen (wireless netwerk + firewall)

16-06-2002, 12:24 door Anoniem, 4 reacties
He, Sinds ik me mxstream in een wireless netwerk heb zitten, heb ik problemen met online gamen. In 1e instantie dacht ik dat het door mn firewall kwam, maar soms lukt het opeens wel om te spelen, maar ik had dan wel problemen met de snelheid van mijn internet (lag).

Ok nu de vraag: IS het probleem weg als ik me firewall er helemaal uitgooi, of komt het doordat mn verbinding te sloom is geworden (door die met andere pc´s te sharen).....

ik hoop dat iemand hier iets van snapt..
Reacties (4)
16-06-2002, 13:51 door Anoniem
Ja, je deelt immers de beschikbare bandbreedte, 2 pc != 2 snelheid :-)

En weet je zeker dat je geen buurman hebt met een WiFi-kaart die denkt: 'gaat lekker zo, ik hoef geen DSL aan te schaffen' ?

Ik zou erg blij zijn met een WiFi buurman * grinnik *
17-06-2002, 21:34 door Anoniem
Originally posted by Unregistered
He, Sinds ik me mxstream in een wireless netwerk heb zitten, heb ik problemen met online gamen. In 1e instantie dacht ik dat het door mn firewall kwam, maar soms lukt het opeens wel om te spelen, maar ik had dan wel problemen met de snelheid van mijn internet (lag).

Ok nu de vraag: IS het probleem weg als ik me firewall er helemaal uitgooi, of komt het doordat mn verbinding te sloom is geworden (door die met andere pc´s te sharen).....

ik hoop dat iemand hier iets van snapt..

Kijk zowiezo eens in de log van je firewall, aangezien bijna alle netwerk games gebruik maken van UDP zou de firewall best wel eens in de weg kunnen zetten (UDP is stateless, dus je zult inkomende packets expliciet toe moeten laten).
18-06-2002, 16:44 door Anoniem
UDP stateless ? Je bent niet helemaal goed bij je hoofd, je kan met UDP praktisch net zoveel als met tcp.....
19-06-2002, 16:33 door Anoniem
Originally posted by Unregistered
UDP stateless ? Je bent niet helemaal goed bij je hoofd, je kan met UDP praktisch net zoveel als met tcp.....

UDP is inderdaad stateless, daar het geen 3weg handshake gebruikt als bij TCP. wat die persoon bedoeld is waarschijnlijk een 'firewalling packetfilter' die alleen naar SYN-bitjes kijkt.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.