Archief - De topics van lang geleden

help...wat kan iemand met mijn ip gegevens???

01-05-2004, 01:36 door Anoniem, 69 reacties
via een chat een rare kerel ontmoet...leek eerst leuk ( msn..mobiele
telefoongesprekjes, en mail..) maar werd opdringerig..hij kent alleen mijn
fictieve naam..fictieve woonplaats...en mn ip nummer (hotmail) en mn
prepaid telefoonnummer..
Kerel bluft dat ie alles over me weet..en dat ik dat binnenkort wel zal
meemaken...help!!! wat kan hij weten dan?? en hoe???( hij werkt in it
branche) wie o wie kan me duidelijkheid geven?
Reacties (69)
01-05-2004, 07:27 door Anoniem
wedden dat het een blufferd is...
01-05-2004, 08:11 door Anoniem
eh...ja, ehm, dat denk ik ook...maaar ik weet het graag zeker.....snapje? dus:
heb ik eigenlijk heel graag antwoord op de vraag: wat kan je nou eigenlijk
exact te weten komen met gegevens als een ip nummer...( en : daarbij
rekening oudende met het feit dat deze kerel erg veel verstand heeft van pc's
en programma's...werkt in it sector...)....-wanneer je je persoonlijke info zoals
naam, woonplaats, ed hebt verzwegen...(althans...fictief hebt opgegeven...)
Iemand?????
ben echt een beetje bang.....
01-05-2004, 10:01 door Anoniem
Gewoon negeren hem verwijderen uit je adres bestand van msn blokken dus
of beter nog neem een ander msn adres .Anders meldt die zich weer met
een andere naam .
Je prepaid mobiel tja kan je weinig aan doen behalve niet opnemen dan

Groeten
01-05-2004, 10:20 door Anoniem
ja...oke..(dankje..)dat heb ik inmiddels gedaan...(had ik al
gedaan..overigens..)maar dan nog....eh....hij zegt dat ie alles al over me
weet.......??? dus?????
Dus, door deze maatregelen voorkom ik slechts alleen maar dat ik zelf
geen " actief" contact meer met hem heb...maar....hoe weet ik nu wat hij dmv
mij ip gegevens al daadwerkelijk te weten is gekomen???????????
Ik bedoel.....om maar even een beeld te schetsen...als mn deurbel gaat zit ik
met trillende knieen op de bank uit angst dat HIJ het is..snapje???
Dus:
ehm....wat kan ie weten dv mijn ip? ( en eventueel...eh, af en toe heb ik wat
bestandjes via msn gestuurd naar hem....dus, geen idee wat ie dan zou
kunnen zien bihj " eigenschappen"...waarschijnlijk alleen de mapnaam... en
dat zou slechts C:messenger zijn...
Please.....iemand een gerichter antwoord??>????
Alvast dank.....
01-05-2004, 10:51 door Anoniem
Wees maar niet bang hoor.....
Geloof mij dat de meeste mensen die msn gebruiken denken dat ze heeel veel
verstand van zaken hebben. Helaas voor die mensen is dat niet zo! Iemand die
echt heeeeel veel verstand van zaken heeft kan achter heel wat info komen,
maar die kans is zo verschrikkelijk klein. "echte hackers" zullen hun 'talenten'
niet voor dit soort dingen gebruiken. Kan dat niet echt uitleggen, maar moet je
maar van me aannemen. Hacken blijft iets wat niet mag, en zeker via msn laat
je sporen achter.

Daar komt bij dat een slimme it jongen msn helemaal niet zou gebruiken, dus
dat zegt al genoeg!
01-05-2004, 10:53 door Anoniem
Oh ja, en als je bij je net paspoort allemaal fictieve gegevens hebt opgegeven,
heeft hij toch helemaal niets aan die info!
Als hij echt die info over jou zou weten zou het wel gewoon gebruiken ipv
erover te bluffen! Hackers praten er niet over, en zeker niet tegen iemand die
ze niet kennen. msn zit vol met bluffertjes. Zou willen dat ik je beter kon helpen,
maar dan moet ik wwat meer info over deze 'it jongen'
01-05-2004, 10:56 door Anoniem
en beste verdediging is de aanval! Post anders zijn mailadres hierzo! (en
overal waar je mailadressen kan achterlaten)
01-05-2004, 12:30 door Anoniem
maar hoe zit dan hetvolgende...uhm...ik heb gelogen over mijn woonplaats.
Ik heb nl beweerd dat ik uit plaats " m" kom.(ook in mn hotmail
gegevens....)...maar nu zegt hij (in de een na laatste mail"....ik weet dat je
hebt gelogen over je woonplaats...je woont niet in M maar in P....
( en dat klopt....:(
en vervolgens zegt ie.....vlakbij een park..( ook dat klopt....)
vraag me nu dus echt af...of ie dus middels mijn ip ECHT weet waar ik me
bevind en hoe ik heet.......
aaarrrrggghhhhhh....:(
en ehm..die tip om zn mail adres te posten..tja...dat is misschien een
idee...vind het zo..eh...niet-mijn-stijl..maarja..misschien schrikt het wel af....
Zal erover denken....
maar, nu vraag ik me dus wel af...

Quote:
" Iemand die echt heeeeel veel verstand van zaken heeft kan achter heel wat
info komen"...... hoe werkt dat dan????
deze gast dioet misschien dom...of lijkt het te zijn..maar IS het beslist niet......
Sorry, ik doe een beetje paranoia realiseer ik me...maar, ik ben echt gewoon
erg benieuwd wat voor info er achter mn ip code en mijn msn en gehotmail-
contact.....blijft " plakken"....

in ieder geval heeeel erg bedankt...alvast en alsnog...voor je/jullie reacties....
Thanx!
01-05-2004, 14:15 door Anoniem
Nou als ik het goed begrijpt is dat je bang bent dat hij in je computer
gesneuveld heeft.
En dat hij daarom weet waar je ongeveer woont .
Dat is moeilijk met alleen een ip adres plus je eigen computer moet een
gatenkaas zijn dus niet echt aannemelijk .
Kan hij het niet gewoon goed gegokt hebben accent of praatje pot gehouden
dat je mooi woont .
Als je het toch niet vertrouwd moet je er iemand bij halen met meer verstand
van zaken al is het maar om je gerust te stellen.

Groeten.
01-05-2004, 14:19 door Anoniem
als hij bedreigend begint te worden is het misschien een idee om eens
aangifte wegens bedreiging te gaan doen
01-05-2004, 14:43 door Anoniem
En ook belangrijk; weet je wel zeker dat het niet gewoon iemand is die je kent
en je zit te stangen ofzo? Dat zou ook een hoop verklaren.
01-05-2004, 14:56 door Anoniem
ja ik weet zeker dat het geen " bekende bekende is"...enne..nou, ik weet
eigenlijk niet of ik bedoel dat ik bang ben dat ie in mn pc heeft geneust....ik
ben gewoon erg benieuwd........weat er aan een ip code allemaal te ontleden
valt....(en de hotmailaccounts en mob nr)....als ik whois toepas..(wat ik niet
geheel begrijp) op mn eigen ip...of via allerlei andere progjes..zie ik wel wat
gegevens over mn providor enzo..maar nisk over woonplaats....dus....ik wil
gewoon weten wat HIJ dan kan uitvogelen door die gegevens...met zijn it-er
bagage.....
01-05-2004, 15:12 door Anoniem
Provider is ook plaats gebonden wordt de gok al een stuk beter aan de het ip
adres ben je wel te achterhalen maar je gegevens moeten opgevraagd
worden bij de provider en die zal niet meewerken alleen bij een strafrechtelijk
onderzoek van justitie .
En je kan natuurlijk altijd aangifte doen van stalking.
En mischien misbruik aangifte doen bij zijn provider

Veel succes ermee
01-05-2004, 15:47 door jaapvaakvaak
Een ip adres geeft geen informatie over waar je woont wat je naam is
telefoonnummer. Als je achter iemands adres gegevens wil komen
doormiddel van een ip adres. Dan moet je aangifte bij de politie doen omzo
aan die gegevens te komen.

Maar jij zegt dat hij jou een email heeft verstuurd dus nu heb jij zijn ip adres
ook.

ik weet niet wat jij van veiligheid afweet maar ik ga er vanuit dat jij alle
updates van je os download. Je antivirus software en een firewall hebt
geinstalleerd. En je geen persoonlijke gegevens op je pc hebt staan zoals
adresgegevens


Wat je mischien ook kan doen is bij zijn mibiele provider een klacht indienen
als je die weet.
01-05-2004, 16:36 door Anoniem
iets dergelijks heb ik ook meegemaakt maar dat liep met een sisser af.
ik hoop dat dit ook bluf is. Maar even alle opties te bekijken, ook die van de "
worst case"....wie weet (zie providor verhaal hierboven..) werkt die kerelt wel
bij jouw providor.....wil je niet bang maken, maar technisch gezien kan alles...

en wat ik me verder afvraag: in hoeverre zijn providors te vertrouwen als het
pm persoonlijke gegevens gaat? stel je bent bij wanadoo...en die kerel weet
dus dat wanadoo jou gegevens heeft..en een sterkl verhaal ophangt over een
hoop gedoe..ziekte overlijden..allemaal treurige dingen die inspelen op
gevoel van mede-menselijkheid....alleen maar om je adres te verkrijgen....in
hoeverre zal wanadoo hierin meegaan?.....ik provbeer je niet nog ongeruster
te maken..ik hoop alleen maar dat hierdoor meer info te verkrijgen is voor
je...sterkte!
Zijn er verder geen door iemand bekende hacker tooltjes die bhv ip info..etc
adressen kunnen opsporen???
Als de politie het kan...kan een goede hacker het toch ook???
(kan je terug bluffen...)
01-05-2004, 17:02 door Anoniem
Tja en de cia zit ook achter haar aan .
Gaat het nou niet erger maken dan het al is he.
Maar even alle gekheid op een stokje ik en alle andere mensen hier weten
gewoon te weinig van je systeem om een zinnig antwoord te geven wat echt
mogelijk is maar met een redelijke firewall en virusscanner zou hacken niet
echt mogelijk moeten zijn .
Dus ik zou zeggen maak je niet te druk en wacht even af

Groeten
01-05-2004, 17:04 door cronos
maak een afspraak met hem en wacht hem vervolgens op met
een ploegje kleerkasten en schop die eikele vervolgens lens
probleem opgelost
01-05-2004, 17:08 door Anoniem
ik denk niet dat ie iets heeft kunnen vinden aan de hand van je ipadres,
behalve als je kabel hebt en hij kent iemand uit dezelfde iprange die dus bij je
in de buurt woont. misschien heb je iets laten ontvallen waar ie creatief op
heeft kunnen googlen. google zelf eens op je ipadres,naam, telnr en
emailadres. misschien kom je iets tegen waar iemand iets aan zou kunnen
hebben.

verder zou ik inderdaad even nakijken of je firewall het wel doet en of je geen
trojans hebt. dat is ook een erg populaire manier om info te verkrijgen.

ik zou me er niet te druk over maken. hij wil ej alleen maar bang maken; als ie
je iets aan wil doen meld ie dat niet van te voren. gewoon blokken/ignoren en
in het vervolg wat beter je vrienden kiezen en op je privacy letten. internet heeft
duistere kanten.
01-05-2004, 20:07 door Anoniem
antwoord op je topic?; VEEL!!!!
02-05-2004, 09:02 door Anoniem
pffff, bedankt (degene met het vorige antwoord...) grrrrr....voor het om zeep
helpen van mijn gemoedsrust, die qua nivo net weer een beetje tussen
acceptabel en gewoon lag.....
tjongejonge....zit je me nou te pesten of meen je het ook nog????
02-05-2004, 15:48 door Anoniem
Dit zijn de mogelijkheden;

1. Degene die deze topic is gestart is zelf opzoek naar een manier om
adresgegevens bij elkaar te zoeken met minimale info, en zonder de
benodigde kennis in de hoop dat iemand hier het even allemaal uitlegt voor
hem/ haar.

2. Het verhaal klopt, maar is wel iemand uit de directe omgeving die zich voor
doet als iemand anders of een onbekende die weet hoe hij de juiste vragen
moet stellen, en de juiste antwoorden geeft. (of jou doet denken) Als hij je
woonplaats weet, waarom zegt hij dat gewoon niet ipv alleen voorletters(?) Met
minimale progjes kun je wel zo ongeveer traceren waar je vandaan komt, en
dan beetje gokken.

3. Als je je echt bedreigd voelt, een keer met hem gaan chatten, en dan de text
file bewaren, mee naar de politie en laat die dan bij de provider de rest doen
om er een eind aan te maken/of uit te zoeken wie dit is.

4. Is overduidelijk dat een echt slim persoon met minimale info met de juiste
computer technieken overal achter kan komen, maar lijkt mij sterk dat iemand
die moeite zou doen zonder reden. Dit is de minst voor de hand liggende
mogelijkheid(!) Dus wees maar niet al te bang. (if you're for real)

gr.
02-05-2004, 16:09 door Anoniem
Ik heb ook een x zoiets meegemaakt op n chatsite, mail uitgewisseld
aan begin. Alleen mijn mail staan geen gegevens of iets en ik meld me
er niet aan. Hij baalt dat ie niet krijgt wat hij wil en bluft dat hij van een
beveiliging is en me weet te vinden.

kun je via een hotmailadres zonder enige gegevens zonder iets
gestuurd te hebben of ge msnt te hebben adresgegevens krijgen?

alvast bedankt
02-05-2004, 16:40 door jaapvaakvaak
Door Anoniem
Ik heb ook een x zoiets meegemaakt op n chatsite, mail uitgewisseld
aan begin. Alleen mijn mail staan geen gegevens of iets en ik meld me
er niet aan. Hij baalt dat ie niet krijgt wat hij wil en bluft dat hij van een
beveiliging is en me weet te vinden.

kun je via een hotmailadres zonder enige gegevens zonder iets
gestuurd te hebben of ge msnt te hebben adresgegevens krijgen?

alvast bedankt


Ik vraag me af hoe oud je ben eigenlijks.

antwoord: ik zal maar een pistool kopen.
02-05-2004, 16:48 door Anoniem
bedankt voor je sarcatische advies
02-05-2004, 16:49 door Anoniem
sarcastisch
02-05-2004, 17:21 door Anoniem
wil je alleen weten of het kan, of HOE het dan moet......?
02-05-2004, 17:23 door Anoniem
of het kan
02-05-2004, 18:01 door jaapvaakvaak
Pas maar op je telefoonnummer staat in het telefoonboek.
02-05-2004, 20:22 door Anoniem
ja dan; het kan maar is niet makkelijk!
03-05-2004, 08:08 door Anoniem
Kan het ? ja het kan, maar niet iedereen kan het !!!
En diegene die het kunnen zullen het niet van te voren aan kondigen, en hun
kunnen echt niet verspillen aan jou ip adres en pc , die hebben andere
hobby's.
beste slapeloos, geloof me dat hij via je pc ( mits goede updates en firewal )
niet veel kan vinden.
Misschien heb je toch in je telefoongesprekken en msn meer info over jezelf
gegeven dan je nu nog weet.
In 99% van dit soort gevallen is het allemaal bluf, of daadwerkelijk een
bekende uit je eigen omgeving.
Zoals in veel gevallen van beveiligingslekken zit het lek bij de gebruiker zelf
en niet in zijn pc, ga goed om met je eigen gegevens en dan kun je een hoop
narigheid voorkomen.
Dus maak je niet al te druk om "zijn kennis " , neem een nieuw mail account
bij hotmail en in het vervolg beter je chatvrienden uitzoeken.
Kijk eerst de kat uit de boom, voordat je een hond in je pc laat.

groetjes en vanaf nu SLAAP LEKKER.
03-05-2004, 10:52 door Anoniem
met een prepaid telefoon wordt ook gevraagd naar je adresgegevens, en of
je opgenomen wilt worden in het telefoonboek. als je dat hebt gedaan kan
iedereen uitermate makkelijk aan je gegevens komen.

alleen mbv ip-adres kan je niet zo heel veel, al hangt dat weer af van je
provider. @home bijvoorbeeld laat duidelijk zien in welke stad je zit, maar dat
is dan ook het enige.

de stalker kan idd ook met een mooi lulverhaal aan gegevens komen, alleen
weet ik niet hoe providers met dat soort dingen omgaan...

Dr.NO
03-05-2004, 15:27 door Anoniem
Sorry hoor dames,

Schijnbaar zijn er toch mensen die echt denken dat een firewall en een
virusscanner behoorlijk veilig zijn tegen misbruik van gegevens.
Helaas moet ik jullie toch teleurstellen, ik ben zelf ook werkzaam in de ICT en
heb al een aantal keren grapjes mee gemaakt van mensen (wel bekenden
van me) die zomaar via hun thuis pc een bestand op mijn computer hebben
geopend en hebben gewijzigd. Nou moet je je voorstellen, dat ik hier een
SDSL verbinding heb liggen van 1 gig, met daarop McAfee Virusscanner die
zich dagelijks update en dat ik via onze provider een WatchGuard heb staan
die helemaal afgeregeld is. (voor de NIET computer freaks: watchguard is
een firewall)
Mijn vrienden zitten ook allen in de ICT wereld en samen houden we vaak
seminars in ons wijkcentrum waar we de bedrijfszekerheid testen van enkele
grote bedrijven in onze buurt. Je zou dus kunnen zeggen dat we LEGAAL en
met TOESTEMMING gaan Hacken.
Het enige wat ik jullie dus wil duidelijk maken is dat iemand die een beetje
verstand heeft van hoe een computer in elkaar zit en hoe een IP adres te
ontleden is, dat die persoon dan meer van je te weten kan komen dan je lief
is.
Dit is echt geen manier om de dame in kwestie bang te maken, maar wel om
menig persoon even met de neus op de feiten te drukken.
Computers zijn kwetsbaar, ook al zijn ze goed beveiligd.
Hou gewoon in je achterhoofd dat b.v. de CIA in Amerika beveiligd is met de
beste apparatuur die er is, maar dat ook hun al eens door experts gehackt
zijn.

Groetjes,
Snowball
03-05-2004, 16:10 door Anoniem
Dat probeer ik ook al de hele tijd duidelijk te maken, maar mijn punt is dat er
vaak makkelijkere manieren zijn om aan persoonlijke info te komen zodat het
lijkt alsof je heel slim bent, of alsof je kunt hacken. Zeker als je al het
telefoonnummer hebt....

Daar komt nog bij dat ik eerder denk dat de persoon in kwestie al een bekende
was misschien.....

Social engineering mensen! be aware.

Lees bijv 'the art of deception', maar de info die hier genoemd wordt die dan
zgn 'gehacked' is kan ik zelfs achter komen!

Wel veel succes ermee
06-05-2004, 08:02 door Anoniem
Door Anoniem
Sorry hoor dames,

Schijnbaar zijn er toch mensen die echt denken dat een firewall en een
virusscanner behoorlijk veilig zijn tegen misbruik van gegevens.
Helaas moet ik jullie toch teleurstellen, ik ben zelf ook werkzaam in de ICT en
heb al een aantal keren grapjes mee gemaakt van mensen (wel bekenden
van me) die zomaar via hun thuis pc een bestand op mijn computer hebben
geopend en hebben gewijzigd. Nou moet je je voorstellen, dat ik hier een
SDSL verbinding heb liggen van 1 gig, met daarop McAfee Virusscanner die
zich dagelijks update en dat ik via onze provider een WatchGuard heb staan
die helemaal afgeregeld is. (voor de NIET computer freaks: watchguard is
een firewall)
Mijn vrienden zitten ook allen in de ICT wereld en samen houden we vaak
seminars in ons wijkcentrum waar we de bedrijfszekerheid testen van enkele
grote bedrijven in onze buurt. Je zou dus kunnen zeggen dat we LEGAAL en
met TOESTEMMING gaan Hacken.
Het enige wat ik jullie dus wil duidelijk maken is dat iemand die een beetje
verstand heeft van hoe een computer in elkaar zit en hoe een IP adres te
ontleden is, dat die persoon dan meer van je te weten kan komen dan je lief
is.
Dit is echt geen manier om de dame in kwestie bang te maken, maar wel om
menig persoon even met de neus op de feiten te drukken.
Computers zijn kwetsbaar, ook al zijn ze goed beveiligd.
Hou gewoon in je achterhoofd dat b.v. de CIA in Amerika beveiligd is met de
beste apparatuur die er is, maar dat ook hun al eens door experts gehackt
zijn.

Groetjes,
Snowball

je (U) schijnt er wel veel verstand van te hebben als ik dit zo lees.
wat is volgens jou (U) de beste manier om zoveel mogenlijk leed te
voorkomen?
AUB geen antwoorden als: je PC uitzetten...
06-05-2004, 10:58 door jaapvaakvaak
hoeveel mensen van de 100.000 kunnen nu werkelijk de cia
hacken.
06-05-2004, 11:09 door Anoniem
Ik weet de exacte aantallen niet uit mn hoofd, en heb geen zin de betreffende
link erbij te zoeken, maar onderzoek heeft uitgewezen dat bijvoorbeeld het
pentagon (om maar eens wat te noemen) meerdere malen per dag wordt
aangevallen. Ik wilde zeggen meer dan 100x per dag, maar mn geheugen laat
me in de steek...

Hoeveel hier dan ook daadwerkelijk in slagen werd niet vermeld, maar denk
vaker dan ze zullen doen laten lijken....

T
06-05-2004, 11:34 door jaapvaakvaak
Als er 1 iemand van de 6 miljard inwoners van onze planeet de
aarde de cia kan hacken dan zegt dat wel genoeg.
06-05-2004, 11:42 door Anoniem
Ik zie de link met die CIA van jou niet zo. Ik denk dat dit aantal vele malen
hoger ligt dan jij denkt (en ik denk). Zeker de cia zal niet met dit soort gegevens
te koop lopen als iemand erin geslaagd is, maar dat het kan lijkt me nogal
logisch. cia is erg groot, dus grote kans dat het (via) van binnen uit kan/ zal
komen wat het slagings percentage nogal vergroot.

T
06-05-2004, 12:03 door Anoniem
Doe aangifte wegens stalking.
06-05-2004, 14:26 door Anoniem
IDD: bijvoorbeeld social engineering:
Laat iemand (bekende) bellen uit naam van
justitie/politie/dierenbescherming whatsoever ... Ga harder
terug bluffen. (over knuppels, zware jongens en criminelen)
Geef zijn mailadres op voor zoveel mogelijk spam... Laat een
fax de komende 6 weken naar zijn mobiele telefoon bellen...
Geef em op voor een aantal offertes ... wat jij wil!

Als je echt ten einde raad bent: plastische chirurgie,
andere naam en verhuizen naar het buitenland. Stel dat-ie je
achterna komt met de rest van zijn IT-nerds....

Legio mogelijkheden dus ...
12-05-2004, 01:56 door Anoniem
laten we er even van uit gaan dat het geen pro hacker is dan kan aan je ip
alleen zien bij welke provider je zit en ik denk niet dat de mensen bij de
provider niet ingeligt zijn over social engenering. uit een hotmail adres kan
je niet zien wie je bent en waar je vandaan komt dit is onmogelijk en als
het wel mogelijk is mag iemand mij ff gaan vertelen hoe dit dan zou
kunnen.

dus relax die kerel is je gewoon aan het fokken gewoon negeren en dan
houd hij vanzelf wel op omdat het niet meer leuk is voor hem
12-05-2004, 02:13 door Anoniem
Och, laat je niet kisten. ga met hem wandelen in de bossen en hij loopt
toevallig tegen jouw kogel aan. mooie opruiming.
12-05-2004, 08:07 door bovens
iemand die een standaard hack tool gebruikt en een ip adres intikt is nog
geen hacker.

1. update je pc regelmatig
2. scan for trojans, worms, ectra (http://www.download.com download search
&destroy)
3. geef niet je ip adres (al kan 99,999% er niets mee)
4. wil je chatten , maak daarvoor (tevens oor spammail ) een soort onzin
accoutn aan zonder ook maar iets aan echte informatie over jezelf
5. geef nooit telefoongegevens e.d.
6. denk na, je geeft ook niet iemand je pin pas en pin code
7. doe aangifte als je je echt bedreigd voelt, al is het maar ter registratie, de
meeste sukkels doen dit bij meerdere mensen, en zijn zelf makkelijk te
ahcterhalen, immers de politie krijgt aan de hand van het ip nummer van zo
n mongool altijd alle adresgegevens
8. nogmaals: denk na
13-05-2004, 21:22 door Anoniem
Is de persoon in kwestie nog steeds bang na zoveel lees stof ??
13-05-2004, 21:27 door Anoniem
Na deze lange thread ben je zelf ook zo langzamerhand aan een update toe.
13-05-2004, 21:29 door Anoniem
jammer dat ze hier niet met naam moeten inloggen, ik hou niet zo van dat
anonieme gedoe :)
13-05-2004, 21:37 door Anoniem
Door Anoniem
jammer dat ze hier niet met naam moeten inloggen, ik hou niet zo van dat
anonieme gedoe :)
Wie bent U?
13-05-2004, 21:39 door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
jammer dat ze hier niet met naam moeten inloggen, ik hou niet zo van dat
anonieme gedoe :)
Wie bent U?

waarom wilt u dat weten ?
17-05-2004, 00:13 door Anoniem
Als je gebeld hebt en hij heeft jouw nummer bijv. jij hebt het hem gegeven of
nummer weergaven staat aan op je mobiel. Of je hebt met je huis telefoon
gebeld.

Kan hij info hiervandaan heeft gehaald:
http://zoekopnummer.qik.nl/

Je ip nummer kan je gebruikt worden door bijv. Visual Route of het oude
NeoTrace(nu overgenomen door Mcaffee onder een andere naam) daarmee
is het mogelijk om een woonplaats(soms niet correct) te achterhalen ook zou
het mogelijk kunnen zijn dat hij adres gegevens heeft opgevraagd bij je ISP,
maar die kans acht ik heel klein.

Ook msn kan gegevens openbaar hebben staan.

http://members.msn.com/?pgmarket=nl-nl&mem=jouw@hotmail.com

Een een zoekje op google met een e-mail kan af en toe ook nog eens
resultaten opleveren.

Ik hoop dat dit een iets duidelijker beeld oplevert dan wat er mogelijk is. Met
bepaalde gegevens
Btw je had het ook nog over bestanden uitwisselen; mogelijk een .exe
bestand van hem gehad (trojan of iets dergelijks).
17-05-2004, 04:37 door Anoniem
deze treat slaat nergens op!!!!
dit is SECURITY.NL hoor!!!!
17-05-2004, 10:48 door Anoniem
ten eerste is het een amateur want een proffesioneel iemand zou nooit tegen
je zeggen van wacht maar dus maak je geen zorgen pak je draad weer op
zoals altijd


afz Virus
26-05-2004, 20:19 door Anoniem
Door Anoniem
via een chat een rare kerel ontmoet...leek eerst leuk ( msn..mobiele
telefoongesprekjes, en mail..) maar werd opdringerig..hij kent alleen mijn
fictieve naam..fictieve woonplaats...en mn ip nummer (hotmail) en mn
prepaid telefoonnummer..
Kerel bluft dat ie alles over me weet..en dat ik dat binnenkort wel zal
meemaken...help!!! wat kan hij weten dan?? en hoe???( hij werkt in it
branche) wie o wie kan me duidelijkheid geven?

Hoi.
Technisch gezien is het NIET mogelijk om via een IP-Adres een woon adres
te achterhalen. Dit is een adres die de provider aan Jou uitdeelt. Zie dit
maar als het volgende.

Jij bouwt een klein netwerkje met de buren en deelt IP adressen uit. Hier is
niet uit op te halen of ip adres 192.168.100.1 nu in kamer A, Bof bij de buren
zit. Dit is alleen voor jou als” ip uitdeler” te achterhalen als jij dat allemaal
bijhoud. Dit is van buiten jouw netwerkje niet te achterhalen.
Zo werkt het ook met je profider. Deze krijgt ook maar gewoon een IP
ADRES van hun “profider” alleen is deze verbinding ietsje beter. En deze
genereren weer andere adressen met hun eigen IP range.
Dat deze ip-range wel te traceren is is niet zo moeilijk. Doordat Jouw profider
geregistreerd staat als profider hebben zij zich moeten aanmelden. Dit is
om het uitgeven van gelijke ip-ranges te voorkomen. Vandaar dat deze wel te
tracen zijn.

Voor het administratieve deel kan ik zeggen dat de wet op de privacy
verplicht de profider om persoonlijke informatie geheim te houden. Ook als
het gaat om een overleidens kwestie. Hiervoor is een overleidensacte
benodigd.

Dus je kan er vanuit gaan dat hij je bang probeert te maken.

Als hij je blijft lastig vallen kan ik je aanraden om contact te zoeken met zijn
profider en een melding te doen van abuse. Deze zullen hier verder actie op
ondernemen.

Met vriendelijke groet,

Patrick
27-05-2004, 01:50 door Anoniem
de info die hij heeft zal door jou zelf (al dan niet onbewust) gegeven zijn !!
als je contact hebt gehad via msn kijk dan je history na.
is het via een openbare chatsite gegaan is het K* dan heb je geen gegevens
hiervan.
Maar.... blijft de zekerheid dat alle info, als je die vent dus echt niet kent, door
jouzelf is afgegeven!! Al het overige wat heij beweert is giswerk.
Veelal wordt dat gedaan tedamen met dreigen om zo nog meer info los te
krijgen.
Laat je niet in een hoekje drukken en vertel die figuur dat je weet waar en
hoe hij bezig is.
Vertel er ook gelijk bij dat je zijn IP aan je providor hebt gegeven met de
vraag wat aan je gedrag te doen......
Veelal helpt dat voldoende om met rust gelaten te worden.
Valt hij je via de mail alstig neem dan een ander mail adres.
De chat site .. die kan je zelf mijden.
27-05-2004, 07:25 door Anoniem
ip staat niet in de logs van msn lekkere tips geven jullie! NOT!!!
27-05-2004, 07:27 door Anoniem
heej mij weer hier eve nou bedankt allemaal ik heb die kerel in het echt
ontmoed en het was een grap van mijn ex
om me te wijze van de gevare van internet hahahahahaha........
ik d8 eerst van huhhhhh shit heej mja nu si het opgelost
27-05-2004, 13:47 door Anoniem
Door Anoniem
ip staat niet in de logs van msn lekkere tips geven jullie! NOT!!!
Er is ook niet gezecht dat dit in de LOGS zou staan. Beter lezen.
Het ging er om dat als er iemand een IP-Adres zou hebben hij /zij een locatie
kan specificeren.

Patrick
27-05-2004, 16:25 door Anoniem
Door Anoniem
heej mij weer hier eve nou bedankt allemaal ik heb die kerel in het echt
ontmoed en het was een grap van mijn ex
om me te wijze van de gevare van internet hahahahahaha........
ik d8 eerst van huhhhhh shit heej mja nu si het opgelost

Dus je herkent aan de telefoon de stem van je ex niet? En je bent ineens
vergeten hoe je nederlands moet schrijven? Ik zei het al eerder, maar ergens
klopt iets niet.

Whatever...

T
27-05-2004, 17:05 door Anoniem
Iemand kan met een IP-adres natuurlijk wel proberen om in te breken op
het systeem en zo persoonlijke info halen, wanneer dat erop aanwezig is
natuurlijk.... Dus alleen met een IP-adres kan je ook een eind komen lijkt
mij.
13-06-2004, 00:35 door Anoniem
Door Anoniem
quote:
heej mij weer hier eve nou bedankt allemaal ik heb die kerel in het echt
ontmoed en het was een grap van mijn ex
om me te wijze van de gevare van internet hahahahahaha........
ik d8 eerst van huhhhhh shit heej mja nu si het opgelost

--------------------------------------------------------------------------------

geen idee wie dit gepost heeft, maar IK ben de " stichter" van dit topic.....en
dit onzinverhaaltje is dus niet door mij geschreven...
Sinds het uitvoeren van enkele van jullie tips(ben de confrontatie
aangegaan, en gedreigd met het doorgeven van gegevens aan zijn
providor) is het heerlijk rustig geworden...
Mensen: bedankt!!
16-06-2004, 16:47 door Anoniem
Hoi, ik ben DemoN, hacker cat. 2
Aan de hand van een IP kun je idd veel opmaken, maar niet waar je bed
staat. We houden ons ook niet bezig met zulke zaken. jij hebt te maken met
een scriptkiddie of een bekende. heb je progs. aanvaardt tijdens de chat?
Rat's zijn populair onder de scriptkids!! Firewall aan en geen persoonlijke
zaken op je machine bewaren. Laatste oplossing, aangifte bij provider
DemoN Greetz!!
16-06-2004, 18:18 door Anoniem
wat the hell is een scriptkiddie?:-)?
en what the hell zijn RATS???
18-06-2004, 12:23 door Anoniem
DemoN -----------Hoi,
Scriptkiddies zijn would be hackers ;(ze proberen wel maar kunnen 't eigenlijk
niet...).
Ze bedienen zich dikwijls van van remote acces trojans (rat's) zoals oa.
SubSeven, Netbus enz. om toegang te krijgen tot je computer, (schade
aanrichten of rondneuzen kunnen ze soms wel. Dus opletten en geen
bestanden aanklikken waarvan je de oorsprong niet kenten zeker geen exe.
files aanklikken!! alles wat je toegestuurd krijgt via mail of chatbox weigeren.
Echte hackers houden zich niet bezig met zulke zaken!
Bye!
03-07-2004, 21:01 door Anoniem
ik heb zelf ook eens iemand opgespoord via het internet, met alleen een
naam. het was een stalker die een vriendin van mij het leven echt verziekte.
binnen een half uur wist ik waar die persoon werkte, wat het prive
telefoonnummer was, het adres, het ipnummer... dus zo moeilijk is het niet
want ik ben een leek in dat soort dingen.
altijd uitkijken wat je zegt en doet, zeker online, er zijn zoveel progjes te
downloaden waarmee je dingen kunt die niet mogen.
en als je je bedreigd voelt, ALTIJD de politie inschakelen. die hebben iemand
zo opgespoord. er lopen veel gekken rond, beter geen risico nemen.
09-07-2004, 20:22 door Anoniem
wat een vreselijke hoop onzin van iemand die alleen maar om aandacht
vraagt. Wil je weten hoe en wat mogelijk is? Dan is dit toch echt niet de
goede plaats. Het gaat ook niet om de beveiliging, maar om de attitude. Daar
ging iets mis, denk ik zo.....
11-07-2004, 23:13 door Anoniem
Door Anoniem
Hoi, ik ben DemoN, hacker cat. 2
Aan de hand van een IP kun je idd veel opmaken, maar niet
waar je bed
staat. We houden ons ook niet bezig met zulke zaken. jij
hebt te maken met
een scriptkiddie of een bekende. heb je progs. aanvaardt
tijdens de chat?
Rat's zijn populair onder de scriptkids!! Firewall aan en
geen persoonlijke
zaken op je machine bewaren. Laatste oplossing, aangifte bij
provider
DemoN Greetz!!

Is het dom als ik vraag of cat 2 een vaakgebruikte term is
en op welke schaal ik dit moet zien? Is het 2 op 5, of 2 op
10 of zoiets?
Ik vroeg het me gewoon af, dus geen flauw antwoord aub
anders kun je deze post beter negeren.

Aan de origele starter van deze thread: Ik hoop dat je
alvast wat gerustgesteld bent.
17-07-2004, 12:22 door Anoniem
Gegroet,

Ik heb zelf gewerkt in de IT en heb dit zelf ook al eens meegemaakt.
De politie doet er niks aan als hij je niet vaker dan 3 X heeft bedreigt met je
leven dus forget de politie "die delen liever snelheids bekeuringen uit voor
hun provisie"
En simpel met McAfee kun je als je iemand zijn IP adres hebt een track &
trace doen als simpel voorbeeld en een IP is ook makkelijk te achterhalen.
Zodra je de gegevens hebt kun je ook via internet een bedrijf inschakelen die
weet waar je werkt wat je verdient hoeveel huisdieren je hebt enz.
Aan een IP heb je wel alleen iets als dit een vast IP adres is toegewezen door
je provider. Je ziet steeds vaker dat providers bij iedere aanmelding via
modem ofzo je steeds een ander IP adres geven. Maarja ik zou me pas druk
gan maken zodra die man je echt belt.
18-07-2004, 11:54 door Anoniem
Door Anoniem
En simpel met McAfee kun je als je iemand zijn IP adres hebt
een track &
trace doen als simpel voorbeeld en een IP is ook makkelijk
te achterhalen.
Onzin. In veel gevallen klopt dat totaal niet. Voorzover ik
weet word er gewoon gekeken naar de results van een WHOIS
wat dus alleen maar het adres van de provider geeft.
18-07-2004, 18:01 door Anoniem
track en trace is in weze een visuele whois, dus het
resultaat blijft hetzelfde. alleen track en trace is wat
makkelijker voor beginnende gebruikers. en inderdaad aan een
ip zelf is niet zo veel te ontleden. Je kan er achter komen
in welke stad het ip adres uitkomt, maar meer dan dat is het
ook niet. Met een provider naam en stadsnaam schiet je dus
niet zoveel op. het enige hoe er dan nog info zou kunnen
worden vergaard is , als het meezit, via google. Je zou dan
kunnen kijken of het ip en stad met elkaar op een site of
een nieuwsgroep bericht staat, maar de kans daartoe is erg
klein. Pas als het een echte "hacker" of "cracker" is en
jij hebt adresgegvens kloppende met je adres op je pc staan,
tja dan zou het "gevaarlijk" kunnen worden. Maar aangezien
99% van de mensen die om het hardst schreeuwen dat ze dat
wel even doen, er geen reet van begrijpen, zou ik dus niet
al te bang zijn.

Hoe kan je dit voorkomen?
1) bewaar geen gevoelige gegevens op je pc als die ook op
het internet zit, of zorg ervoor dat het zwaar encrypted is.
2) Denk na wat er met gegevens kan gebeuren voor je ze
klakkeloos op een site zet.
3) Met mensen op msn endergelijke, wacht liever een tijdje
voor je ze toevoegd om de kat uit de boom te kijken.

Mocht deze persoon toch nog aan je gegevens kunnen komen,
zorg dan dat je al zijn bedreigingen bewaart, sla de chats
waarin hij bedreigd op op je pc. telefonisch zou je kunnen
kijken of je het telefoontje kan opnemen. Met die gegevens
kan je dan naar de politie gaan en aangifte van bedreiging doen.
18-07-2004, 18:42 door Anoniem
deze thread is gestart op 1 mei....

En de antwoorden blijven maar komen....
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.