image

Yahoo voorziet slimme reclameborden van camera's

zondag 12 april 2009, 08:53 door Redactie, 6 reacties

Yahoo gaat in Japan "slimme reclameborden" met camera's gebruiken, om zo de leeftijd en het geslacht van voorbijgangers vast te stellen, waardoor het gepersonaliseerde advertenties kan tonen. Het betreft hier een samenwerkingsverband tussen het Japanse Comel, dat de reclameborden maakt en NEC, dat de gezichtsherkenningstechnologie levert. Aan de hand van de informatie kan men meer specifieke reclame laten zien.

Volgens Yahoo zal het de vastgelegde foto's direct na het laten zien van de advertentie verwijderen en bewaart het alleen de leeftijd en het geslacht van de voorbijganger. De internetgigant is van plan om deze herfst met 500 reclameborden in treinstations en winkelcentra te beginnen. Eerder werd al bekend dat adverteerders camera's willen gaan gebruiken om te bepalen hoe lang mensen naar een reclamebord kijken.

Reacties (6)
12-04-2009, 10:21 door spatieman
minority report isues.
glasje bier mr yokoama, want uw stropdas ziet er vandaag mooi uit...
12-04-2009, 13:33 door Clockwork
"glasje" bier?
Door spatieman: minority report isues.
glasje bier mr yokoama, want uw stropdas ziet er vandaag mooi uit...
"glasje" bier?
13-04-2009, 20:35 door Anoniem
Big Brother is definitely watching you!
14-04-2009, 09:52 door Anoniem
Is dit niet in strijd met de wet gelijke behandeling, belediging etc. Reclame valt, zo als we weten, onder het recht van vrije meningsuiting. Maar door nu op de persoon je mening te verkondigen valt het volgens mij onder belediging discriminatie etc.
Voordeeltje. Stel i vind mensen met blauwe ogen dom dan mag ik zeggen ik vind mensen met blauwe ogen dom. dat is mijn mening. Maar als ik op zoek ga naar mensen met blauwe ogen en zeg ik vind jou dom omdat je blauwe ogen hebt dan is het discriminerend.
Verder wordt mij het recht ontnomen om kennis te nemen van reclame uitingen die niet voor mij bedoelt zouden zijn en dat is in strijd met de vrijheid van informatiegaring.
15-04-2009, 10:24 door Anoniem
Door Anoniem: Is dit niet in strijd met de wet gelijke behandeling, belediging etc. Reclame valt, zo als we weten, onder het recht van vrije meningsuiting. Maar door nu op de persoon je mening te verkondigen valt het volgens mij onder belediging discriminatie etc.
Voordeeltje. Stel i vind mensen met blauwe ogen dom dan mag ik zeggen ik vind mensen met blauwe ogen dom. dat is mijn mening. Maar als ik op zoek ga naar mensen met blauwe ogen en zeg ik vind jou dom omdat je blauwe ogen hebt dan is het discriminerend.
Verder wordt mij het recht ontnomen om kennis te nemen van reclame uitingen die niet voor mij bedoelt zouden zijn en dat is in strijd met de vrijheid van informatiegaring.

Man, man, leer eerst het verschil tussen discrimeren en onderscheiden, alsook het verschil tussen reclame en informatievergaring.
30-06-2010, 15:08 door Anoniem
het is wanneer je het mij zou vragen totaal niet discriminerend maar je kan je juist beter richten op je doelgroep,
ik vind het juist vervelend als ik reclame borden zie waar ik toch niets mee kan..
en als jij die borden zo graag wel wil zien dan moet je maar naar de plaats gaan waar ze staan, dan kan je ze alsnog wel zien.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.