Archief - De topics van lang geleden

slachtoffers identiteitsdiefstal gezocht

03-02-2005, 13:40 door seba, 18 reacties
Ik ben op zoek naar mensen die kunnen vertellen wat voor een problemen
er ontstaan als anderen op jouw naam leningen af sluiten of andere
criminele handelingen verrichten? Ik ben bezig voor de Wereldomroep in
kaart te brengen in hoeverre deze groeiende vorm van criminaliteit ook in
Nederland om zich heen grijpt en wil daar graag met mensen over praten,
desnoods anoniem.

Sebastiaan Gottlieb
Radio Nederland Wereldomroep
werk 035-6724368
mobiel 06-22547470
email [email]sebastiaan.gottlieb@rnw.nl[/email]
Reacties (18)
03-02-2005, 14:05 door Anoniem
Ik ken een voorbeeld van een tweelingbroer maar veder niks.
04-02-2005, 13:33 door Anoniem
Beste Sebastiaan, je vraag is niet duidelijk. Identiteitsdiefstal is erg breed.
Bedoel je de praktische vorm of de technische vorm ?
Noop
04-02-2005, 13:37 door Anoniem
Is dit nu een oproep om zelf het slachtoffer te worden?
07-02-2005, 16:40 door seba
Door Noop
Beste Sebastiaan, je vraag is niet duidelijk. Identiteitsdiefstal is erg breed.
Bedoel je de praktische vorm of de technische vorm ?
Noop
Ik ben op zoek naar mensen van wie bijvoorbeeld creditcardgegevens of
het sofinummer is gestolen, of die hun paspoort zijn kwijtgeraakt waarmee
iemand geprobeerd heeft een lening af te sluiten of illegaal de grens over
te gaan. Dat soort gevallen; praktisch dus, maar ik wil ook graag weten hoe
die diefstal in zijn werk is gegaan, ook technisch dus.
07-02-2005, 16:47 door seba
Door Anoniem

Is dit nu een oproep om zelf het slachtoffer te worden?

Neen, ik zoek juist informatie over identiteitsdiefstal om te waarschuwen
voor deze stijgende vorm van criminaliteit!
08-02-2005, 00:19 door Anonniem
Door seba
Door Anoniem

Is dit nu een oproep om zelf het slachtoffer te worden?

Neen, ik zoek juist informatie over identiteitsdiefstal om te waarschuwen
voor deze stijgende vorm van criminaliteit!

Hoe weet je dat die stijgt?

Misschien neemt die wel af gezien de afname in het aantal junks die
rondhangen op stations die daar nog wel eens een documentje te koop
aanbieden.
08-02-2005, 01:48 door Anoniem
Door seba
Ik ben op zoek naar mensen die kunnen vertellen wat voor een
problemen
er ontstaan als anderen op jouw naam leningen af sluiten of
andere
criminele handelingen verrichten?
Wat denk je?
Wie krijgt de rekening wanneer iemand in je auto even op de
A2 signaleringen uitprobeert?
Wie gaat er aan de tand gevoeld worden wanneer iemand met
gebruikmaking van je naam en e-mail adres verwerpelijke
postings doet?
Hoe gevaarlijk kan in dat licht dan wel niet het Belgische
eID zijn wanneer haar key-pair niet sterk genoeg is?

Dan krijg je omgekeerde bewijslast. Ga maar aantonen dat jij
het niet geweest bent?

Dan verword je in het ergste geval voer voor de leeuwen,
dubbel slachtoffer.
08-02-2005, 09:37 door Anoniem
Door Anonniem
Door seba
Door Anoniem

Is dit nu een oproep om zelf het slachtoffer te worden?

Neen, ik zoek juist informatie over identiteitsdiefstal om te waarschuwen
voor deze stijgende vorm van criminaliteit!

Hoe weet je dat die stijgt?

Misschien neemt die wel af gezien de afname in het aantal junks die
rondhangen op stations die daar nog wel eens een documentje te koop
aanbieden.


Ja, volgens mij blijkt uit niets een stijging. Eerder een afname met de
hogere veiligheid van documenten tegenwoordig.
08-02-2005, 09:46 door rob
Let maar niet op anoniem, dat is meestal dom persoon zoals
je ziet. Ik ben bang dat je hier niet zo snel een
slachtoffer zult vinden, aangezien op security.nl de
gebruikers juist beveiligingsbewust moeten zijn. Het kan
natuurlijk altijd zijn dat iemand hier een slachtoffer kent.
08-02-2005, 10:19 door bustersnyvel
Ik ben bang dat je hier niet zo snel een slachtoffer
zult vinden, aangezien op security.nl de gebruikers juist
beveiligingsbewust moeten zijn.

Jij bent duidelijk niet beveiligingsbewust. Ik ben zelf ook
een "slachtoffer" van ID-diefstal. Ik heb ongeveer een
stapel van een halve meter aan brieven van de NS gekregen,
dat ik dat zwartrijden nu toch echt moet betalen. Ik ga niet
op de details in, maar mijn vermoeden is dat de betreffende
persoon gewoon m'n gegevens uit de telefoongids heeft
gehaald. Daar doe je geen fuck tegen. Tuurlijk, een geheim
nummer, maar ik wil wel dat mensen me kunnen vinden.
Weghalen uit de telefoongids is dus geen optie.
08-02-2005, 11:02 door Anoniem
"Dat soort gevallen; praktisch dus, maar ik wil ook graag
weten hoe
die diefstal in zijn werk is gegaan, ook technisch dus"
Is 't niet illegaal om te vertellen hoe je een criminele
daad pleegt?
08-02-2005, 16:47 door seba
Door Anoniem
"Dat soort gevallen; praktisch dus, maar ik wil ook graag
weten hoe
die diefstal in zijn werk is gegaan, ook technisch dus"
Is 't niet illegaal om te vertellen hoe je een criminele
daad pleegt?

ik ben op zoek naar slachtoffers, zij kunnen wellicht zeggen op welke
manier hun identiteit gestolen is. bovendien is het niet strafbaar om te
vertellen hoe je een criminele daad pleegt, hoogstens stom.
10-02-2005, 13:08 door Anoniem
Door seba
Door Anoniem
"Dat soort gevallen; praktisch dus, maar ik wil ook graag
weten hoe
die diefstal in zijn werk is gegaan, ook technisch dus"
Is 't niet illegaal om te vertellen hoe je een criminele
daad pleegt?

ik ben op zoek naar slachtoffers, zij kunnen wellicht zeggen op welke
manier hun identiteit gestolen is. bovendien is het niet strafbaar om te
vertellen hoe je een criminele daad pleegt, hoogstens stom.

Hoe kom je aan het idee dat er een stijging van id-diefstal is?
10-02-2005, 13:49 door jaapvaakvaak
Door bustersnyvel
Ik ben bang dat je hier niet zo snel een slachtoffer
zult vinden, aangezien op security.nl de gebruikers juist
beveiligingsbewust moeten zijn.

Jij bent duidelijk niet beveiligingsbewust. Ik ben zelf ook
een "slachtoffer" van ID-diefstal. Ik heb ongeveer een
stapel van een halve meter aan brieven van de NS gekregen,
dat ik dat zwartrijden nu toch echt moet betalen. Ik ga niet
op de details in, maar mijn vermoeden is dat de betreffende
persoon gewoon m'n gegevens uit de telefoongids heeft
gehaald. Daar doe je geen fuck tegen. Tuurlijk, een geheim
nummer, maar ik wil wel dat mensen me kunnen vinden.
Weghalen uit de telefoongids is dus geen optie.


Waarom zijn mensen tegen de id plicht snap jij het ik niet maar
als jij echt de waarheid spreekt. Dan kun je aantonen dat jij niet
degene bent die aan het zwartrijden was. En vertel die mensen
dat als ze de volgende keer eerst om zijn id moeten vragen.
10-02-2005, 17:53 door bustersnyvel
als jij echt de waarheid spreekt. Dan kun je aantonen
dat jij niet degene bent die aan het zwartrijden was. En
vertel die mensen
dat als ze de volgende keer eerst om zijn id moeten vragen.

Ik kon ook aantonen dat ik niet degene was die aan het
zwartrijden was. Dat was het probleem niet. Die andere pipo
had echter een rijbewijs met mijn naam & adres er op. En
vanwege privacy-overwegingen mocht de NS niet het nummer van
dat valse rijbewijs naar haar personeel communiceren als
zijnde een vals rijbewijs.
10-02-2005, 20:29 door jaapvaakvaak
Ook met bijpassende pasfoto tering zeg heftig.
05-08-2005, 12:42 door Anoniem
ik ben een slachtoffer van bedreiging voor een lening alleen bij mij zijn alle
gegevens vals een ander heeft geleend wel met mijn bankgegevens maar
onder valse papieren en ik moet me mond houden er toen de tijd 15000
gulden geleend en ik ben eneorm mishandeld ik heb er nooit wat van te
horen gekregen en nu is het bedrag 9000 euro in een keer opeisbaar
ander word mijn huis leeg gehaald ik heb de papieren ingezien en zelfs
mijn sofi nummer klopt niet hoe moet ik nu verder ik word nog steeds
bedreigt dat als ik iets uit ik dood ga ik ben zo bang ik lees hier niks over ik
weet niet wat ik moet doen het is inmiddels 9 jaar geleden a u b help mij
05-08-2005, 18:41 door G-Force
Door Anoniem
ik ben een slachtoffer van bedreiging voor een lening alleen bij mij zijn
alle
gegevens vals een ander heeft geleend wel met mijn bankgegevens
maar
onder valse papieren en ik moet me mond houden er toen de tijd 15000
gulden geleend en ik ben eneorm mishandeld ik heb er nooit wat van te
horen gekregen en nu is het bedrag 9000 euro in een keer opeisbaar
ander word mijn huis leeg gehaald ik heb de papieren ingezien en zelfs
mijn sofi nummer klopt niet hoe moet ik nu verder ik word nog steeds
bedreigt dat als ik iets uit ik dood ga ik ben zo bang ik lees hier niks over
ik
weet niet wat ik moet doen het is inmiddels 9 jaar geleden a u b help mij

Begin eens met een nieuwe zin. Vergeet de punten niet. Begin elke zin
met een hoofdletter...dit alles maakt het veel beter leesbaar.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.