Archief - De topics van lang geleden

Reparatieafdeling bekijken

12-02-2006, 15:57 door G-Force, 8 reacties
Ga nooit zomaar een servicpack installeren. Jammer, maar het moet eens
gezegd worden. Iets meer dan een jaar geleden (of was het meer?) gaf
Microsoft zijn Service Pack 2 uit voor het besturingsysteem Windows. SP2
zou de beveiliging van de PC onder Windows radicaal veranderen. Velen
daarop gingen SP2 installeren. Maar zoals altijd, waren de problemen na
installatie niet van de lucht. Randapparatuur, printers, drivers, software
(zelfs die van Microsoft!) bleken opeens niet meer te willen werken na
installatie van SP2. Vaak komt dan de vraag, of je een dergelijke service
pack wel moet installeren? Het antwoord is eenvoudig: als je een nieuw
apparaat wil kopen, kijk dan altijd eerst in de reparatieafdeling. Komt
dit apparaat te veel voor in deze afdeling, dan koop je het niet


Zo zou je dat ook met SP2 en de volgende SP3 etc moeten doen. Eerst
even afwachten en daarna op Google zoeken naar ontevreden klanten.
Waarom zijn ze ontevreden? Werd hun klacht op een goede manier
afgehandeld? Werden ze tevreden gesteld, of liet de fabrikant de
consument hier vallen als een baksteen?

In de hele discussie van XP SP2 ben ik onlangs een heel vervelend trekje
tegengekomen van deze Service Pack, sommige printers van Canon
werken niet meer na installatie van SP2
. zo melden gebruikers in de
fora. Een aantal gebruikers zijn werkelijk ten einde raad. Natuurlijk ben ik
geïnteresseerd in welke printers precies. Je raadt het al: precies de
printer (van een oud type) die ik thuis heb staan. Die werkt dan niet meer omdat de drivers niet kunnen werken onder SP2. "O geen probleem" , zou je zeggen, "dan installeer je gewoon nieuwe!". Dat laatste dacht ik dus ook. Maar zoals verwacht zit het fenijn hier in de staart: Canon heeft geen nieuwe drivers uitgegeven voor het type printer dat ik thuis heb.

Beveiliging is één, maar ik ben niet van plan om mijn systeem te "slopen"
alleen maar omdat Microsoft geen goede Service Pack kan bouwen.
Reacties (8)
12-02-2006, 20:02 door chriz
Ik heb zelf ook slechte ervaringen met service pack 2:

--Service Pack 2 Geinstalleerd
-- Computer opnieuw gestart
-- Alles , het hele uiterlijk van de computer leek op animatie
-- Mensen op webcam leken net animatie poppetjes
-- Service Pack 2 Gedéinstalleerd
-- Alles zag er weer normaal uit.

Greetz ChRiZz..
12-02-2006, 20:29 door Anoniem
SP2 heeft op een XP home installatie bij mij een driver van
men centrino processor vernield waardoor hij hele tijd
uitviel en men harde schijf deed crashe.
Gelukkig was die nog in garantie in heb ik ondertusse een
nieuwe schijf.
Op een XP pro installatie gaf SP2 geen probleem
12-02-2006, 20:58 door Anoniem
op meerdere computers geinstalleerd, nooit problemen gehad.
13-02-2006, 09:20 door SirDice
Door Peter V.
Het antwoord is eenvoudig: als je een nieuw apparaat wil kopen, kijk dan altijd eerst in de reparatieafdeling. Komt dit apparaat te veel voor in deze afdeling, dan koop je het niet
Ja en daar kun je je flink in vergissen.. Stel er staat 1 printer van merk A en 10 van merk B.. Is merk B dan slechter?
Dat hoeft dus niet.. Als er bijvoorbeeld van merk A maar 2 zijn verkocht en er komt er 1 terug (50%) en van B zijn er 100 verkocht en er komen er 10 terug (10%).. Dan is A dus slechter..


Beveiliging is één, maar ik ben niet van plan om mijn systeem te "slopen" alleen maar omdat Microsoft geen goede Service Pack kan bouwen.
Ik vrees dat je ongelijk hebt en dat je het probleem bij Canon moet zoeken. Zij maken buggy drivers die niet samenwerken met SP2. Da's niet het probleem van MS maar van Canon.
13-02-2006, 16:34 door G-Force
Door Anoniem
SP2 heeft op een XP home installatie bij mij een driver van
men centrino processor vernield waardoor hij hele tijd
uitviel en men harde schijf deed crashe.
Gelukkig was die nog in garantie in heb ik ondertusse een
nieuwe schijf.
Op een XP pro installatie gaf SP2 geen probleem

Nou, dat is echt nieuw voor mij. Ik wist van processor problemen met SP2,
maar deze is helemaal te schandalig voor woorden!
13-02-2006, 16:36 door G-Force
Door SirDice
Door Peter V.
Het antwoord is eenvoudig: als je een nieuw apparaat wil kopen, kijk dan
altijd eerst in de reparatieafdeling. Komt dit apparaat te veel voor in deze
afdeling, dan koop je het niet
Ja en daar kun je je flink in vergissen.. Stel er staat 1 printer van merk A en
10 van merk B.. Is merk B dan slechter?
Dat hoeft dus niet.. Als er bijvoorbeeld van merk A maar 2 zijn verkocht en
er komt er 1 terug (50%) en van B zijn er 100 verkocht en er komen er 10
terug (10%).. Dan is A dus slechter..


Beveiliging is één, maar ik ben niet van plan om mijn systeem te "slopen"
alleen maar omdat Microsoft geen goede Service Pack kan bouwen.
Ik vrees dat je ongelijk hebt en dat je het probleem bij Canon moet zoeken.
Zij maken buggy drivers die niet samenwerken met SP2. Da's niet het
probleem van MS maar van Canon.

OK, dat is ook waar. Waar ik mee zit is dat fabrikanten als Microsoft en
Canon (om maar even een paar te noemen) gewoonweg niet om de tafel
hebben gezeten en deze versie SP2 op bepaalde printers heeft uitgetest.
Dat vind ik gewoonweg bijzonder kwalijk. Ik vind dat de consument het
recht heeft op een goed werkend apparaat en goed werkende software.
Waar de prutsers precies zitten weet ik ook niet, maar het vertrouwen in de
gevestigde industrie heeft hier bij mij wel een deuk opgelopen....

Wat je statistische voorbeeld betreft. Ik heb verzuimd erbij te vermelden dat ik natuurlijk niet naar kleine verzamelingen kijk. Bij een reparatieafdeling kan je aan een technicus rustig vragen welke apparaten e.d. hij het meest gezien heeft op zijn afdeling - zeg de afgelopen maanden. Dan krijg je een redelijk goed beeld.
13-02-2006, 16:37 door SirDice
SP2 heeft op een XP home installatie bij mij een driver van men centrino processor vernield waardoor hij hele tijd uitviel en men harde schijf deed crashe.
Sinds wanneer heb je een driver nodig voor een CPU?
13-02-2006, 16:43 door SirDice
Waar ik mee zit is dat fabrikanten als Microsoft en
Canon (om maar even een paar te noemen) gewoonweg niet om de tafel hebben gezeten en deze versie SP2 op bepaalde printers heeft uitgetest. Dat vind ik gewoonweg bijzonder kwalijk.
Sorry, je bent verkeerd geinformeerd.. Canon heeft, lang voordat SP2 voor de consument is vrijgegeven, de mogelijkheid gehad om te testen. Zoals zoveel hard/software producenten. Klaarblijkelijk vond men bij Canon het product niet belangrijk genoeg. Da's toch echt een probleem bij Canon.. Zo heb ik bijvoorbeeld, nog steeds, geen goed werkende WinXP-x64 driver voor m'n geluidskaart. Dat ligt, in mijn geval, niet aan MS maar aan Creative..
Ik vind dat de consument het recht heeft op een goed werkend apparaat en goed werkende software.
Mee eens, maar je moet wel de juiste partij er voor verantwoordelijk houden..
Bij een reparatieafdeling kan je aan een technicus rustig vragen welke apparaten e.d. hij het meest gezien heeft op zijn afdeling - zeg de afgelopen maanden. Dan krijg je een redelijk goed beeld
Ik heb zelf ook op zo'n afdeling gewerkt.. Ik ken 't... En ook ik dacht dat product X bagger was omdat ik er veel van zag. Daar was echter niets van waar.. Het product werd gewoon belachelijk veel verkocht.. Veel meer dan product Y.. Procentueel gezien was product Y toch echt slechter.. Probleem was alleen dat ik niet zag hoeveel er verkocht werden..
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.