Door SirDice
Ik bel eigenlijk nooit.. Een fatsoenlijke ISP heeft niet voor niets een 
abuse@ e-mail adres. Dan kom je tenminste gelijk op de juiste afdeling 
terecht en je kan direct je logs meesturen. Doe dit overigens altijd in de 
tekst en niet als attachment. Laat ook je eigen analyse achterwege (whois, 
dns, traceroutes etc). Alleen de feiten noemen..
En ja, ik krijg niet altijd een reactie terug.. De abuse stopt meestal wel vrij 
abrupt ;)
Ik heb alleen gebeld voor het feit dat hun IP-range in de blocklist zit, niet om 
eventuele spam vanaf dat ene Telebyte IP-adres te melden want die heb ik 
niet ontvangen. Hoewel ik misschien toch even mijn logging ga bekijken 
om te zien of ik sinds oktober 2006 (toen is het begonnen) echt geen spam 
heb ontvangen vanaf dat IP-adres.
Het achterwege laten van een eigen analyse doe je waarschijnlijk om zelf 
tijd te besparen, maar waarschijnlijk ook om niet op de tenen te trappen 
van de betreffende afdeling?
Op dit moment komt de IP-range nog steeds voor in de SBL bij 
Spamhaus. :-(