image

Consumentenbond dringt aan op 'opt-in' regeling voor SPAM

zaterdag 1 september 2001, 11:31 door Redactie, 0 reacties

De Consumentenbond heeft in een brief aan het Europees Parlement verzocht te stemmen voor een opt-in regeling bij ongewenste reclame via e-mail. Op 5 september stemt het Europees Parlement over een richtlijn die moet voorzien in de bescherming van persoonsgegevens in elektronische communicatie. Daarbij wordt ook gestemd over hoe consumenten kunnen aangeven dat ze geen reclame via e-mail wensen te ontvangen, opt-in of opt-out. Opt-in wil zeggen dat consumenten vooraf kunnen bepalen of ze al dan niet reclame willen ontvangen.

De bond maakt zich vooral zorgen omdat de kosten voor het versturen van email reclame voor bedrijven minimaal zijn, terwijl de consument betaalt voor de opslag en het downloaden bij de provider. Daardoor bestaat het risico dat email onbruikbaar wordt als communicatiemiddel doordat het verstopt raakt met commerciële informatie.

Nog geen reacties
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.