"Ik gebruik mijn webmail voornamelijk thuis, maar heb ook een keer mij aangemelt toen ik bij familie was. Je kan beter dat laatste nooit doen, ga nooit op een andere computer je aanmelden."
Waarom niet, ervanuitgaande dat je je credentials niet op slaat, en de machine voorzien is van antivirus e.d. ?
"Ze zoude email eigelijk aan je IP adress moet koppelen!"
Dat zou natuurlijk volkomen onzinnig zijn. Een van de grootste voordelen van webmail is immers dat je deze overal kunt gebruiken, terwijl dat met POP/SMTP lastiger is. Ik denk dat een aanzienlijk deel van de klanten dan ook binnen no time weg is wanneer je een IP restrictie op je webmail krijgt. Daarnaast hebben veel mensen dynamische IP adressen via DHCP, waardoor ze iedere keer een ander source IP adres hebben.
"Niet zeer waarschijnlijk, Microsoft houdt de laatste 10 inlog IP adressen bij. Dit kan op de juiste manier (door de politie en inlichtingendiensten) opgevraagd worden. Microsoft wil dit echter niet delen met haar gebruikers. Voorzover ik weet is hier geen tooltje voor."
Mja, men heeft geen zin in zeurende klanten, dus men heeft liever dat je misbruik niet opmerkt, scheelt veel telefoontjes naar de helpdesk ? Het zou zeer zinnig zijn om de klant wel toegang te geven tot deze informatie, en het zou mijn vertrouwen in webmail i.i.g. een stuk groter maken.
"ik bedoelde eigenlijk,of ik ergens kan zien wie een acount heeft aangemaakt op een site ,op mijn pc,kan ik dat terug vinden aan de hand van mijn ip."
Over het algemeen niet, immers heb jij geen toegang tot de logbestanden van de website waar je deze informatie eventueel in zou kunnen terugvinden.