image

"Windows XP wordt malware getto in 2010"

maandag 21 december 2009, 14:58 door Redactie, 19 reacties

Het marktaandeel van Windows XP zal volgend jaar razendsnel afnemen, terwijl Windows 7 enorm zal groeien, wat goed is voor de veiligheid van gebruikers, aldus de Finse virusbestrijder F-Secure. "XP was beveiligingstechnisch een kleine nachtmerrie", zo laat het in de voorspellingen voor 2010 weten. De virusbestrijder denkt dat het marktaandeel onder de 50% zal komen, wat het "laaghangende fruit" voor cybercriminelen zal verminderen.

Met name in landen waar het economisch goed gaat zal de komst van Windows 7 de internetveiligheid ten goede komen. In armere landen zouden er "malware getto's" kunnen ontstaan, aangezien cybercriminelen zich op de resterende Windows XP gebruikers zullen richten. "Of aanvallers zich alleen op Windows focussen of zich diversificeren en OS X en mobiele platformen gaan aanvallen valt te bezien." Eerder waarschuwde anti-virusbedrijf Trend Micro nog voor Windows 7, omdat dit standaard minder veilig dan Vista zou zijn.

Reacties (19)
21-12-2009, 15:32 door Syzygy
Het marktaandeel van Windows XP zal volgend jaar razendsnel afnemen, terwijl Windows 7 enorm zal groeien, wat goed is voor de veiligheid van gebruikers, aldus de Finse virusbestrijder F-Secure.

en ik durf te beweren dat de verkoop van w98 wederom een dieptepunt zal bereiken !

alle nieuwe systemen worden standaard met 7 geleverd en de verkoop van XP is bijna helemaal stilgelegd en onze Nostradamus in spe durft dit te beweren !!

WAT EEN LULKOEK EN WAT EEN SUKKEL
21-12-2009, 15:33 door SirDice
Met name in landen waar het economisch goed gaat zal de komst van Windows 7 de internetveiligheid ten goede komen.
Zolang dezelfde mensen dezelfde domme fouten blijven maken zal er niets veranderen. De mens achter de computer verandert immers niet.
21-12-2009, 15:40 door RobertoG
Chineesche Windows wordt standaard met malware en backdoors geleverd. Zodra Windows 7 daar op de illegale markt beschikbaar komt groeit het probleem gewoon weer naar het huidige formaat. Malware/trojan schrijvers zijn slimme jongens en gaan met hun tijd mee.
21-12-2009, 18:02 door Anoniem
Dit is gewoon sluitreclame om de verkoop van nieuwe windows licenties te bevorderen. Als je als gebruiker wijs met je systeem omgaat is er niets aan het handje.
21-12-2009, 18:12 door Anoniem
Door SirDice:
Met name in landen waar het economisch goed gaat zal de komst van Windows 7 de internetveiligheid ten goede komen.
Zolang dezelfde mensen dezelfde domme fouten blijven maken zal er niets veranderen. De mens achter de computer verandert immers niet.

Word
21-12-2009, 19:01 door spatieman
Waarom zou ik upgraden naar W7 als XP voldoet...
de shit die ik imho draai, werkt 100% op XP, en ik ga niet nogeens bulken aan geld uitgeven voor updates, alleen omdat ze dat bij M$ willen..
21-12-2009, 19:40 door [Account Verwijderd]
Door spatieman: Waarom zou ik upgraden naar W7 als XP voldoet...
de shit die ik imho draai, werkt 100% op XP, en ik ga niet nogeens bulken aan geld uitgeven voor updates, alleen omdat ze dat bij M$ willen..

Het is 8,5 jaar oud... Stap anders over op Ubuntu, kost niets.
21-12-2009, 20:02 door Anoniem
Door Donenzone:
Door spatieman: Waarom zou ik upgraden naar W7 als XP voldoet...
de shit die ik imho draai, werkt 100% op XP, en ik ga niet nogeens bulken aan geld uitgeven voor updates, alleen omdat ze dat bij M$ willen..

Het is negen jaar oud... Stap anders over op Ubuntu, kost niets.

6 Maanden terug een nieuwe pc gekocht en kon kiezen tussen Vista en XP, toch voor XP gekozen ik blijf hier nog een paar jaar op draaien tot ik een andere pc koop. Ik blijf Windows XP het fijnste vinden. Natuurlijk draai ik er wel Ubuntu naast ;)
22-12-2009, 07:13 door Anoniem
Door spatieman: Waarom zou ik upgraden naar W7 als XP voldoet...
de shit die ik imho draai, werkt 100% op XP, en ik ga niet nogeens bulken aan geld uitgeven voor updates, alleen omdat ze dat bij M$ willen..
Dan niet huilen wanner het mis gaat of M$ de schuld geven
22-12-2009, 08:28 door Anoniem
Door Donenzone: [/iHet is 8,5 jaar oud... Stap anders over op Ubuntu, kost niets.[/quote]
Eens een keer Linux niet als MS bashing! Donenzone, ik sluit me voor 100% bij je aan. Kennis en inzicht veranderen behoorlijk in 8,5 jaar. Zeker in de IT, dus vervangen lijkt mij slim. Ik weet dat er nog mensen zijn, die met w95 of w98 werken, maar dat is als met een oldtimer rijden. Het gaat, duurt soms er lang en de kans op mankementen groeit met de jaren.
22-12-2009, 08:48 door Syzygy
Door Donenzone:
Door spatieman: Waarom zou ik upgraden naar W7 als XP voldoet...
de shit die ik imho draai, werkt 100% op XP, en ik ga niet nogeens bulken aan geld uitgeven voor updates, alleen omdat ze dat bij M$ willen..

Het is 8,5 jaar oud... Stap anders over op Ubuntu, kost niets.

Ja, nou en.

XP was "je van het" , en nu dat we Seven hebben is het meteen helemaal niks ??
Als je XP met je verstand gebruikt is het een prima OS.
De meerwaarde van 7 voor iemand die weet waar hij mee bezig is, is niet zo groot.
In ieder geval niet de investering van een nieuwe licentie waard.

WE WETEN IN IEDER GEVAL WIE EEN KERSTPAKKET VAN MS HEEFT GEHAD ------ F-SECURE
22-12-2009, 08:55 door Tubamaniak
Ik ben het volledig eens met spatieman. Waarom moet al het vertrouwde altijd maar weer wijken voor nieuwe shit.
Het kost altijd een hoop geld :
1.) gewoonlijk is er steviger hardware nodig
2.) de applicaties draaien niet meer op het nieuwe os, dus moeten er nieuwe applicaties worden gekocht.
3.) het hele spul moet worden geïnstalleerd
4.) je bent tijden onderweg om wegwijs te worden
5.) de betrouwbare en vertrouwde randapparatuur is op slag uit de mode en dient te worden vervangen

Wat dat betreft ben ik wel helemaal klaar met Mickeysoft en Apple en al die andere zut-bedrijven.
Er wordt nog steeds niet de moeite genomen om een product te maken wat stabiel is en waar je vertrouwd 20 jaar op kunt bouwen.
Dat vind ik persoonlijk erg kwalijk. Maar misschien ben ik wel ouderwets wanneer ik van degelijkheid en kwaliteit houd.
Waar ik iig ook van houd is een bankrekening die daalt wanneer ik dat wil en niet wanneer e.o.a. ...-fabrikant weer eens besluit dat de hele wereld over moet naar nieuwe software, omdat dat hem/haar leuk $$$$ of €€€€€ oplevert.
Bah, bah en nog eens bah.
22-12-2009, 09:45 door Victor69
Door spatieman: Waarom zou ik upgraden naar W7 als XP voldoet...
de shit die ik imho draai, werkt 100% op XP, en ik ga niet nogeens bulken aan geld uitgeven voor updates, alleen omdat ze dat bij M$ willen..

Sigh....weer iemand die is blijven hangen. Jij gebruikt zeker ook nog een typemachine?
22-12-2009, 10:13 door Anoniem
1 Windows XP 57.57%

http://www.w3counter.com/globalstats.php

dat wordt nog leuk
22-12-2009, 10:25 door Anoniem
Een OS is een plateau waarvan af de software van Mijn keuze gedraaid kan worden.
Aangezien XP veel minimalistischer is dan 7, volstaat deze dus veel beter.
Windows XP is superieur tov elk ander systeem dat zich met ongewenste resistente apps bundeld.

Dit terzijde wil ik absolute inspraak, en niet slechts de zeggenschap over een verzameling instellingen. Ook hier is win7 weer inferieur en representeert daarmee een groter beveiligings risico want je weet immers nooit wat e in de achtergrond nog alles draait.

Het optimale systeem is een leeg blad met niets aan en compatibilioteit tot elk programma naar keus waarbij alle resources slechts voor datgene bewust voor gekozen is gebruikt wordt.

en dan uiteraard nog het feit dat win7 temidden van de antiterrorisme tijdperk is geboren. je weet wel, dat alle authoriteiten ter wereld doorslaan in hun privacy ontnemende maatregelen. Ga er maar vanuit dat win7 ingebouwde backdoors heeft, al dan niet partitieel om met een kleine update te worden voltooid indien nodig.
en dan de doorgeslagen marketingsprofileringsgekte die niet veel eerder tot stand kwam.. ik vertrouw win7 voor geen cent.

Bovendien is in tegenstelling tot wat het massale reclamefront beweerde, win7 helemaal niet sneller dan vista, van de 10 tests zijn er zeker 6 trager, en is vista in de meeste gevallen weer trager dan xp.

en wat zijn dan eigenlijk die beveiligings nachtmerries?... zeker in geval kale windows met 0 additional beveiliging, maar komophee, wie doet dat nou. Ik weet zeker dat mijn xp met door mij gekozen geinstalleerde beveiliging veiliger is dan win7.

Bovendien, wat is dat nu voor een absurde veronderstelling dat xp vooral aangevallen gaan worden. Aangevallen zal worden die systemen die nieuw zijn en er een dubieuze markt op na houden, maw win7 en dat googlegedrocht. (alsof met nu nog druk bezig is win98 aan te vallen vanwege zijn onbeschermdheid)

en die flip van een victor, koop jij maar lekker de nieuwste aussies en denk dat je stoer bent
22-12-2009, 11:38 door Anoniem
Door Anoniem: Een OS is een plateau waarvan af de software van Mijn keuze gedraaid kan worden.
Aangezien XP veel minimalistischer is dan 7, volstaat deze dus veel beter.
Windows XP is superieur tov elk ander systeem dat zich met ongewenste resistente apps bundeld.

Dit terzijde wil ik absolute inspraak, en niet slechts de zeggenschap over een verzameling instellingen. Ook hier is win7 weer inferieur en representeert daarmee een groter beveiligings risico want je weet immers nooit wat e in de achtergrond nog alles draait.

Het optimale systeem is een leeg blad met niets aan en compatibilioteit tot elk programma naar keus waarbij alle resources slechts voor datgene bewust voor gekozen is gebruikt wordt.

en dan uiteraard nog het feit dat win7 temidden van de antiterrorisme tijdperk is geboren. je weet wel, dat alle authoriteiten ter wereld doorslaan in hun privacy ontnemende maatregelen. Ga er maar vanuit dat win7 ingebouwde backdoors heeft, al dan niet partitieel om met een kleine update te worden voltooid indien nodig.
en dan de doorgeslagen marketingsprofileringsgekte die niet veel eerder tot stand kwam.. ik vertrouw win7 voor geen cent.

Bovendien is in tegenstelling tot wat het massale reclamefront beweerde, win7 helemaal niet sneller dan vista, van de 10 tests zijn er zeker 6 trager, en is vista in de meeste gevallen weer trager dan xp.

en wat zijn dan eigenlijk die beveiligings nachtmerries?... zeker in geval kale windows met 0 additional beveiliging, maar komophee, wie doet dat nou. Ik weet zeker dat mijn xp met door mij gekozen geinstalleerde beveiliging veiliger is dan win7.

Bovendien, wat is dat nu voor een absurde veronderstelling dat xp vooral aangevallen gaan worden. Aangevallen zal worden die systemen die nieuw zijn en er een dubieuze markt op na houden, maw win7 en dat googlegedrocht. (alsof met nu nog druk bezig is win98 aan te vallen vanwege zijn onbeschermdheid)

en die flip van een victor, koop jij maar lekker de nieuwste aussies en denk dat je stoer bent

Ga spaties tikken man!
22-12-2009, 11:55 door Anoniem
Veiligheid is TOP, al die oproer krakende media, verschrikkelijk dom. En dan die ondankbare consumenten die we toch met de beste software applicaties en hi tech uit ons brein voorzien, eigenlijk zijn die uitgekiende reclame campagnes niet nodig. Maar hoe moeten we ze anders duidelijk maken dat wij geniale bedenkers van oplossingen, geen garantie kunnen geven, ook niet tot de deur.

Het is eigenlijk jammer dat de financiële crisis niet voldoende kapitaals vernietiging met zich meebracht om herschrijving van al onze geniale oplossingen te rechtvaardigen. Dus wachten we nu maar op een EMP dan komt ook niemand er achter dat wij het waren die de boel besodemieterde met onze oplossingen voor geniale problemen die we zelf het liefst een snufje perpetuum mobile meegaven.

Wij maakten de afgelopen decennia onze geniale producten met de (IT) overtuiging dat het niet honderd procent veilig kan, dat was te duur om door te rechercheren. En nu zitten we met de gebakken peren, biljarden keer een klein beetje onveilig. Bedankt.
22-12-2009, 16:36 door Anoniem
Ik word helemaal schijtziek van dat soort eikels die zulke uitspraken doen! Net of iedereen in Nederland bulkt van het geld en automatisch over zal [kan] stappen op Windows 7. Zulke gasten worden gewoon helemaal geil als er weer wat nieuws op de markt komt en denken dat hun alles weten,nou ik zeg je F-Secure sucks BIG TIME!!!
Zulke gasten krijgen zeker een bonus van Microsoft als ze de nieuwe software aanprijzen
22-12-2009, 17:39 door Anoniem
Wat een onzin verhaal zeg! Ik ben blij dat ik een paar jaar terug ben over gestapt op Linux, gratis en niet al dat gezeik.
Was even een kleine leerweg maar daar voor kreeg ik er wel iets voor terug. Ik zelf heb Windows 7 getest en was er niet
ontevreden over, maar ook niet onder de indruk (niet om de poen er aan uit te geven). En weet nu al zeker dat ook Windows 7 weer
aardig wat malware voor zijn kiezen gaat krijgen.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.