image

"AVG en Symantec beduvelen consument met upgrade"

maandag 6 december 2010, 10:39 door Redactie, 11 reacties

Volgens de Britse consumentenorganisatie Which bedonderden AVG en Symantec consumenten die het abonnement van hun beveiligingssoftware willen upgraden. Klanten ontvangen regelmatig tijdens de abonnementsperiode e-mails en pop-ups met kortingen om het bestaande product te upgraden. Gaat men echter op de aanbieding in, dan gaat het nieuwe abonnement op dat moment in, ook al was het oude abonnement nog niet afgelopen. Daardoor schiet men er soms maanden bij in.

"Als klanten upgraden, begint het nieuwe abonnement als ze het upgrade product installeren en activeren", aldus een reactie van Symantec tegenover Which. Het beveiligingsbedrijf verdedigt de praktijk door te stellen dat upgrades aanvullende features en betere bescherming bieden. Ook AVG gebruikt een soortgelijke tactiek.

Misleidend
Panda en McAfee hanteren echter andere regels, waarbij het abonnement pas ingaat nadat het vorige is afgelopen. "Symantec en AVG bieden een verwarrende en misleidende anti-virus upgrade service", zegt Sarah Kidner van Which.

"Als consumenten de kans krijgen om met korting te upgraden, is het normaal voor ze om te verwachten dat hun nieuwe licentie ingaat als de bestaande eindigt." De consumentenorganisatie vraagt de beveiligingsindustrie dan ook te stoppen met deze praktijk of om consumenten beter te waarschuwen.

Reacties (11)
06-12-2010, 11:29 door Anoniem
Avast doet dit ook.
06-12-2010, 11:43 door Anoniem
Betere kop was geweest: Beveiligingsindustrie steelt van argeloze consument.
06-12-2010, 12:02 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
06-12-2010, 12:04 door Syzygy
O dachten jullie nog dat ze het allemaal voor jullie deden, om jullie het gevoel te geven dat het allemaal lekker veilig is en dat het COMMERCIËLE aspect voor hun secundair was ...

... dan zullen jullie het afgelopen weekend ook wel bang geweest zijn van die man met die witte baard.
06-12-2010, 12:08 door Syzygy
Door Peter V:
Klanten ontvangen regelmatig tijdens de abonnementsperiode e-mails en pop-ups met kortingen om het bestaande product te upgraden
Kaspersky heeft dat niet - gelukkig maar!

Nee die doen het heel anders:


Op 17 oktober 2010 werd de website van Kaspersky gehacked zoals dat op 8 februari 2009 eerder gebeurde. [1] Hierbij werden geen klantgegevens gestolen zoals in 2009 het geval was maar wel werd er doorverwezen naar een site met een nep-antivirus product dat zichzelf installeerde en betalende klanten van Kaspersky infecteerde met o.a. malware. Bij beide hacks werd er gebruik gemaakt van zogeheten SQL injection.
06-12-2010, 12:16 door Eerde
Ja, die hufterigheid in de zzzamenleving gaat steeds verder.
06-12-2010, 15:51 door Anoniem
Zijn er nog steeds mensen die betaalde virusscanners gebruiken?
06-12-2010, 16:56 door Anoniem
Ik gebruik Microsoft Security Essentials, en die is gratis.
07-12-2010, 11:49 door Anoniem
Door Anoniem: Betere kop was geweest: Beveiligingsindustrie steelt van argeloze consument.

Nee hoor , de argeloze gebruiker die een upgrade doet terwijl zijn oude nog niet verlopen is , is een dief van eigen beurs.
Jij bestelt , jij betaalt , dat AV-bedrijf waar je de bestelling plaatste is helemaal geen dief , en steelt helemaal niks.
Dat AV-bedrijf had je wel op de hoogte mogen stellen van het feit dat oude nog niet is verlopen , en is dus misleidend , oftwel dat AV-bedrijf bedonderd/beduveld de zooi.
07-12-2010, 11:52 door Anoniem
Door Anoniem: Zijn er nog steeds mensen die betaalde virusscanners gebruiken?


Net deze week voor 20 euro licentie voor 3 pc's voor 2 jaar gekocht bij ClamAV.
En voor 53 euro een licentie voor 3 pc's voor 3 jaar gekocht bij HitmanPro.
07-12-2010, 17:27 door Anoniem
Mcafee doet het ook!!
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.