Computerbeveiliging - Hoe je bad guys buiten de deur houdt

ING phising. (ik zit niet niet bij de ING dus tjsa)

06-07-2011, 06:48 door security matters, 11 reacties
Onderwerp: ING INLOGGEN VERIFICATIE


Geachte klant,

Er vinden momenteel technische werkzaamheden plaats bij de afdeling Internet Bankieren van de ING bank. Het betreft hier de installatie van de nieuwe beveiligings software voor 2011. Met deze vernieuwing willen wij voor u het internet bankieren nog beter en veiliger maken, zodat u in de toekomst nog beter en vooral zorgenloos gebruik kunt maken van al onze diensten. Om deze installatie succesvol te laten verlopen dient u via onderstaande link uw gegevens te bevestigen.

U kunt hier inloggen www.mijn.ing.link-access.org met gebruikersnaam enpaswoord. Na de bevestiging van uw gegevens zal er een automatische update plaatsvinden in ons systeem en zult u zo spoedig mogelijk telefonisch worden benaderd door een van onze medewerkers om de update succesvol af te ronden. Wij danken u vriendelijk voor uw tijd en uw medewerking.

Met vriendelijke groet,

ING bank, afdeling Internet Bankieren
Reacties (11)
06-07-2011, 07:53 door Anoniem
Bel gewoon uw bank en vraag om tekst en uitleg.
Anders zeker NIET op ingaan.
06-07-2011, 08:31 door Morbius
Het is toch fijn dat iemand steeds de moeite neemt ING phishing mailtjes hier te posten.

Daar kunnen we wat mee.


Dus.
06-07-2011, 10:41 door cjkos
Door Anoniem: Bel gewoon uw bank en vraag om tekst en uitleg.
Anders zeker NIET op ingaan.

Gewoon kijken naar de link is hier anders al meer dan voldoende.
06-07-2011, 13:50 door Anoniem
Door Anoniem: Bel gewoon uw bank en vraag om tekst en uitleg.

De poster begrijpt dat het hier om phishing gaat. Waarom zou je je bank gaan bellen? Als iedereen dat doet, moeten ze extra mensen inhuren om de telefoon te beantwoorden.

Dit is beter advies:
Nederlandse banken zullen nooit dergelijke emails versturen, je mag er gerust van uit gaan dat het phishing betreft.

Typ altijd zelf de url van de bank in je browser, klik niet op links in deze emails. Controleer bij inloggen eerst of het certificaat in orde is (slotje).
06-07-2011, 14:19 door security matters
Ik denk dat het wel goed is om dit onderwerp wanneer relevant en actueel te posten om elkaar alert te houden. Dit was overigens de eerste keer dat ik een dergelijk mail heb ontvangen.
06-07-2011, 15:00 door Anoniem
in ieder geval schrijven ze het nu in normaal nederlands ;-)
09-07-2011, 17:50 door Anoniem
Door Anoniem: in ieder geval schrijven ze het nu in normaal nederlands ;-)


nou dat ook niet helemaal hoor:

met gebruikersnaam enpaswoord.

is nog altijd wachtwoord..
14-07-2011, 22:37 door spatieman
Toch lief van de ING he.

Beste Klant,


Zoals u reeds heeft vernomen hebben wij als ING bank N.V. enige tijd geleden te maken gehad met een fusie van de huidige ING met het voormalige Postbank.Voor de klant is er overigens weinig veranderd, echter achter de schermen hebben wij een totaal nieuwe internetapplicatie geprogrammeerd die aan de hedendaagse veiligheidseisen voldoet comform de Europese richtlijnen betreft het betalingsverkeer.

Bij een verbetering (update) van ons online veiligheidssysteem hebben wij bij uw rekening een foutmelding ontvangen met als code ASV-317.
Deze foutmelding is simpel Recht te zetten door te klikken op de onderstaande link


http://www.hamiltongames-x.com.br/includes/ing/ing.htm


Vul het formulier in en login op uw account.Zodra u heeft ingelogd kunnen wij het proces afronden en krijgt u binnen 7 werkdagen een geautomatiseerde bevestigingsmail toegestuurd.

ING Bank N.V.
Handelsregister Leeuwarden nr. 33031431


Vooral omdat ik niet bij de ING zit..
15-07-2011, 16:41 door Anoniem
het zou allemaal wat minder erg zijn als ING zelf niet ook nog eens mailtjes rond zou sturen met niet-ing links erin...
15-07-2011, 20:48 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: in ieder geval schrijven ze het nu in normaal nederlands ;-)


nou dat ook niet helemaal hoor:

met gebruikersnaam enpaswoord.

is nog altijd wachtwoord..


Ohw ?
Ik denk met een wachtwoord moet je wachten , een paswoord hoeft alleen maar te passen.
16-07-2011, 09:36 door Anoniem
Ik bedoelde met de bank bellen, dat ze dat ook ingelicht zijn en er een team opzetten om het op te lossen, de klant moet hun werk niet doen.
De bewuste bank zal mij alvast nooit als klant zien.
Eerlijkheidshalve moet ik er wel bijschrijven, dat ik iemand ken die wel bij die bank is en beweerde dat hij nog nooit zo een mail/vraag van die bankinstelling uit gehad heeft.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.