Computerbeveiliging - Hoe je bad guys buiten de deur houdt

De beste Security-software klantenservice

15-11-2011, 14:40 door Anoniem, 9 reacties
Beste forumdeelnemers,ik zou graag van jullie willen horen wat qua klantenservice de beste securitysoftware-provider is.Ik doel dus op de klantenservice van bijv. McAfee,Symantec/Norton,Panda,GData,Bitdefender,ESET,Avira,etc.Kun je bij hen terecht voor een technisch probleem? Helpen ze/grijpen ze ook in in bijv.je windows software indien nodig,of doen zij dit niet (bijv. bij norton doen ze dit niet,bij mcafee weer wel).Zijn de medewerkers over het algemeen klantvriendelijk,nemen ze de tijd voor je? Verwijderen ze ook weleens gratis malware of moet je daar bij een bepaalde securitysuite altijd apart voor betalen/ En hoe is de (telefonische) bereikbaarheid vd klantenservice? Nemen ze de telefoon op,zijn ze alleen op werkdagen tussen 9 en 17u bereikbaar? Beantwoorden ze mailtjes snel? Wat is dus qua service/klantgerichtheid de beste securitysuite-provider? Mischien ook een ideetje voor een poll?
Reacties (9)
16-11-2011, 16:28 door Anoniem
Helemaal niemand die hierover iets te melden heeft? Zijn al die klantenservices dan zo geweldig?Natuurlijk de kwaliteit vd software komt op de eerste plaats,maar het is fijn dat als er onverhoopt zich een probleem voordoet dat je dan vriendelijk,snel en adequaat wordt geholpen bij het oplossen van je probleem met de software.
16-11-2011, 17:22 door SirDice
Door Anoniem: Helemaal niemand die hierover iets te melden heeft? Zijn al die klantenservices dan zo geweldig?
Ik vrees dat je je vraag stelt op een forum waar de meeste zelf hun problemen oplossen en dus eigenlijk nooit een klantenservice bellen.

Maar is dit voor particulieren of bedrijven? Daar zit namelijk een groot verschil in als je bijv. een dik service contract afsluit.
16-11-2011, 17:31 door Anoniem
Ik vraag het voor particulieren,dus de gewone huis,tuin en keuken-gebruiker.Er zullen toch wel mensen zijn op dit forum die net als ondergetekende niet zo handig zijn in zelf pc-problemen op te lossen?
16-11-2011, 18:02 door LightFrame
De persoonlijke ervaringen die mensen hebben met de klantenservice van de verschillende bedrijven zullen sterk uiteenlopen.

Wanneer men de klantenservice voorziet van alle benodigde technische informatie en een duidelijke omschrijving van het probleem zal de klantenservice van elk bedrijf in bijna alle gevallen ook een goede service kunnen leveren. Klant is tevreden en roemt de klantenservice van bedrijf X.

Iemand anders die dezelfde klantenservice heeft benaderd met een wazig verhaal waar de klantenservice geen wijs uit werd en daarom maar wat algemene informatie gaf zal die klantenservice als niet goed beoordelen.

Erg veel vragen/problemen en de daarbij behorende antwoorden/oplossingen zijn ook in de Handleiding, FAQ of op het forum van de leverancier te vinden. Wanneer iemand absoluut niet de moeite neemt om dit even te controleren kan ik me ook voorstellen dat de klantenservice wat kort van stof kan zijn....

Wat betreft het gratis verwijderen van malware; Sommige leveranciers adverteren met zo'n 100% garantie. Mocht het met de software niet lukken dan kan het wel gratis via 't forum of desnoods gratis via een remote session. Mocht dat niet lukken (lees: de klant heeft daar geen geduld voor) dan krijgt men het aankoopbedrag terug.
16-11-2011, 19:16 door Anoniem
Ik heb (veel) ervaring met consumenten die moedeloos, gefrustreerd en xy euro lichter bij de mcafee klantenservice vandaan komen.

-stef
17-11-2011, 07:55 door Anoniem
NOu de Nod32 service weet ook de Problematiek aardig vaag te beantwoorden en daar heb je dus ook Niks aan .weten er nog geen eens wat een FiXit inhoud van Microsoft ! Dus zoek het maar uit met je stompie !
17-11-2011, 10:20 door Mysterio
Over het algemeen is de klantenservice voor particulieren matig tot slecht. Je krijgt een FAQ voor je kiezen en een ondoorzichtig forum en als je geluk hebt mag je een contactformulier invullen. Ik ben er nog geen één tegengekomen waar ik blij van werd.

Zeker wanneer het een false positive betreft ben je gewoon de sigaar.

Bel je als bedrijf dan zijn de resultaten wisselend. Het hang zo af van de vraagstelling en wie je aan de lijn krijgt!
17-11-2011, 23:17 door Anoniem
Hmm,oke en hoe is de klantenservice van Kaspersky? En die van G-Data? Ik heb nu Norton en ik overweeg om over te stappen naar een andere, omdat ik Norton mijn pc enorm vindt vertragen.Ze zeggen wel dat het 1 vd lichtste virusscanners is,maar volgens mij vreet ie nog steeds nogal wat resources.
18-11-2011, 12:42 door Spiff has left the building
Door Anoniem, d0.17-11, 23:17 uur:
Hmm, oke en hoe is de klantenservice van Kaspersky? En die van G-Data?
Door Anoniem, topic-starter, di.15-11, 14:40 uur:
Kun je bij hen terecht voor een technisch probleem?
Helpen ze/grijpen ze ook in in bijv.je windows software indien nodig, of doen zij dit niet?
Zijn de medewerkers over het algemeen klantvriendelijk, nemen ze de tijd voor je?
Verwijderen ze ook weleens gratis malware of moet je daar bij een bepaalde securitysuite altijd apart voor betalen?
En hoe is de (telefonische) bereikbaarheid vd klantenservice? Nemen ze de telefoon op, zijn ze alleen op werkdagen tussen 9 en 17u bereikbaar?
Beantwoorden ze mailtjes snel?

Met de klantenservice van Kasperski, of met die van de andere eerder genoemde bedrijven, heb ik geen ervaring.
Over mijn ervaring met G Data Support kan ik het volgende zeggen:

G Data Support is te bereiken per telefoon en per e-mail.
Er bestaat de mogelijkheid om support te benaderen in het Nederlands, telefonisch of per e-mail, maar als je dat verkiest kun je ook G Data Support in Duitsland benaderen, of in de UK, of in vele andere landen en talen, of eventueel via het webformulier op de G Data International pagina.
Op e-mail wordt vrij snel gereageerd, al meen ik dat dat mogelijk niet in het weekend het geval is, althans met G Data Nederland en België.
De telefonische bereikbaarheid is zeer goed, maar ik weet niet of dat alleen voor kantooruren geldt, waarmee ik zelf ervaring heb, of ook 's avonds en in het weekend.
De medewerkers zijn beslist klantvriendelijk.
Bij G Data support kun je uiteraard ook terecht met technische problemen, mits die redelijkerwijs in relatie staan tot de G Data software en de interactie met het systeem waarop de G Data software geïnstalleerd is. Dat wil zeggen, je klopt er uiteraard niet aan met problemen met je computer die volkomen los staan van de G Data software en de bescherming die die biedt, het is immers geen algemene computer-helpdesk.
Bestaat er een probleem dat mogelijk het gevolg kan zijn van een interactieprobleem tussen de G Data software en andere software (waaronder het OS, dus ook Windows), dan zal G Data support ook daarbij assistentie verlenen. Staat een probleem met andere software (waaronder Windows) helemaal los van de G Data installatie, dan geldt dat daarvoor uiteraard niet.
Voor technisch lastige problemen die de capaciteiten van de support-medewerkers te boven gaan, wordt intern contact opgenomen met de technici van G Data Duitsland, waarna later alsnog een antwoord en zo mogelijk een oplossing volgt.
Tenslotte, je vraag "Verwijderen ze ook weleens gratis malware of moet je daar bij een bepaalde securitysuite altijd apart voor betalen?" Ik heb daar geen ervaring mee, maar mocht de G Data software onverhoopt een bedreiging missen en mocht er daardoor onverhoopt een infectie optreden, en die zou in eerste instantie niet verwijderd kunnen worden met behulp van de G Data software, dan heb ik er gezien mijn ervaringen met G Data support alle vertrouwen in dat G Data support er alles aan zal doen om je te helpen het betreffende probleem op te lossen, zonder extra kosten. Maar nogmaals, ik heb zelf nooit een beroep hoeven doen op dergelijke hulp, dus ik kan je er niets over garanderen.

Ik hoop dat het bovenstaande je een klein beetje een kijkje geeft op G Data Support.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.