image

Rabobank waarschuwt voor pinnen buiten Europa

vrijdag 1 juni 2012, 14:39 door Redactie, 7 reacties

De Rabobank waarschuwt vandaag via sms-berichten en de eigen website dat klanten die buiten Europa willen pinnen dit eerst moeten inschakelen. Dit is te doen door op de omgeving voor internetbankieren in te loggen. Volgens de bank is de maatregel noodzakelijk om de schade door skimming te beperken. Gegevens van in Nederland geskimde pinpassen zouden vooral buiten Europa worden gebruikt om geld van rekeningen op te nemen.

"Voor klanten is deze vorm van criminaliteit erg vervelend. Ook de Rabobank wordt hierdoor gedupeerd. De meeste klanten gebruiken hun betaalpas niet buiten Europa. Om het risico op misbruik zo klein mogelijk te maken, heeft de Rabobank besloten om de betaalpas voor landen buiten Europa standaard 'uit' te zetten. Veilig betalen doen we samen", laat de bank weten.

Betaalpas
Voor klanten van een Rabo EuroPas, de Rabo WereldPas en de Rabo WereldPas voor jongeren staat pinnen buiten Europa standaard uitgeschakeld.

Bij klanten met een Rabo RiantPakket, voor wie tussen 1 januari 2010 en 1 april 2012 buiten Europa heeft gepind, voor wie tussen 1 april en 1 juni 2012 een nieuwe betaalrekening heeft geopend en voor zakelijke passen staat het pinnen buiten Europa standaard ingeschakeld.

Reacties (7)
01-06-2012, 18:01 door Above
Gekker is dat de Rabobank mij een SMS stuurde om alsnog "pinnen buiten Europa" te gebruiken d.m.v. in te loggen op je pagina van internet bankieren waar je hem schijnbaar kan activeren. Dat mag een geld kosten om alle klanten zo een SMS te sturen.
01-06-2012, 19:53 door Whoops
Door Above: Dat mag een geld kosten om alle klanten zo een SMS te sturen.
Bulk SMS kost hooguit een paar cent per bericht, valt best mee. Een briefje sturen is duurder.
01-06-2012, 20:06 door MrBil
IK kreeg ook die sms vandaag.. Ik heb alleen geen Rabobank .. FAIL?!
01-06-2012, 22:10 door Anoniem
Ik kreeg het sms-je ook. Ik ben een voormalige klant. Bleek ergens nog een vinkje te staan in de database van oude klanten, lieten ze weten... Ik was liever helemaal verwijderd.
02-06-2012, 09:52 door Anoniem
@MrBil: Klanten kunnen dacht ik zelf een mobiel nummer invullen. Dus of jij hebt een "hergebruikt" nummer van een bestaande klant, of de klant heeft het verkeerde nummer ingevoerd.

Tip: Ik zou eens via www.smsbetalen.nl proberen in te loggen, flink je saldo ophogen en dan het saldo terug storten naar je eigen rekening. En dan natuurlijk melden aan de bank dat er iets mis is met hun systeem, anders is het diefstal.
02-06-2012, 15:35 door Anoniem
Heb je een oud telefoonnummer van een Rabo rekening houder.....!?
02-06-2012, 15:36 door golem
Door MrBil: IK kreeg ook die sms vandaag.. Ik heb alleen geen Rabobank .. FAIL?!

Misschien heb je wel een enorme bankrekening bij de Rabobank.
Of heb je een mobieltje van iemand anders mee/overgenomen ? :)
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.