Security Professionals - ipfw add deny all from eindgebruikers to any

Cold Turkey ?

04-02-2014, 11:09 door ab2604, 8 reacties
Omdat ik te vaak afgeleid wordt door de verleidingen van het internet (dit kost mij een paar uur per week effectieve werktijd en ik ben niet de enige...) ben ik op zoek gegaan naar een mogelijkheid mij hiervoor tijdelijk af te sluiten.

Uiteindelijk uitgekomen bij getcoldturkey.com. In dit programma kan ik namelijk applicaties blokkeren gedurende bepaalde uren, en het mooie daarvan is dat ik dan mijn browser kan blokkeren terwijl bijvoorbeeld mijn email client, online backup en virusscanner gewoon blijven werken met internet verbinding.

Nu vraag ik mij af in hoeverre dit programma betrouwbaar is. Het gaat hier om open source maar ik zelf ben niet in staat de code te beoordelen. Misschien heeft iemand hier ervaring met dit programma?

Ook zou ik graag willen weten hoe dit programma ongeveer werkt. Op welke manier wordt mijn browser geblokkeerd en is er een kans dat dit eventueel een beschadiging zou opleveren aan mijn systeem?

Kortom, iemand ervaring met getcoldturkey? Kan ik het veilig gebruiken?
Reacties (8)
04-02-2014, 11:16 door Ler0y JenKins
Ik gebruik het zelf ook

Ik laat mijzelf ook vaak afleiden van mijn werk, daarom zet ik vaak Cold Turkey aan.

Het werkt prima, en het is veilig te gebruiken, ik gebruik het al bijna een jaar.
Nooit problemen mee gehad, zelfs mijn moeder ermee leren afkicken van Facebook.
04-02-2014, 13:20 door Anoniem
Niet te geloven dit. Wat een zelfbeheersing heb je dan.
Dat er mensen zijn die een prog. moeten gebruiken om niet afgeleid te worden van hun speelgoed.
Vandaar ook de naam van dit prog. Dit is ook gewoon een soort van herkenbaar junk gedrag.
Zelf als mensen ergens bij iemand zijn kunnen ze nog niet eens met hun klauwen van hun speelgoed afblijven.
Triest en onbeschoft gedrag noem ik dit. Oh wacht even, dit is vernieuwing/vooruitgang. Anders hoor je er niet meer bij.
04-02-2014, 13:50 door Anoniem
Hebben jullie nou zo weinig zelfcontrole dat je dit programma nodig hebt???
04-02-2014, 15:26 door Anoniem
Het is een heel bekend probleem; onnodig tijd verspillen op het internet kost het bedrijfsleven jaarlijks miljarden!

Goed van TP dat hij zijn probleem onderkent en hier wat aan doet!
04-02-2014, 16:00 door Anoniem

Niet te geloven dit. Wat een zelfbeheersing heb je dan.

Hebben jullie nou zo weinig zelfcontrole dat je dit programma nodig hebt???

Vreemd dat jullie blijkbaar nog nooit van internetverslaving gehoord hebben.
Moet je dan meteen die persoon "afbranden"
Toon wat zelfbeheersing :) en beperk je commentaar op het programma zelf.
04-02-2014, 16:35 door Anoniem
IK TP ben niet verslaafd aan internetten maar merk dat het mij toch minimaal één uur per dag kost tijdens werkuren. Dat is toch zo'n 5 uur per week en dat is zonde. Ik ben kleine zelfstandige en werk ook alleen dus niemand die mij kan corrigeren. Vandaar dat ik de oplossing heb gevonden in een programma als coldturkey.
05-02-2014, 11:20 door Mysterio
Door Anoniem: Niet te geloven dit. Wat een zelfbeheersing heb je dan.
Dat er mensen zijn die een prog. moeten gebruiken om niet afgeleid te worden van hun speelgoed.
Vandaar ook de naam van dit prog. Dit is ook gewoon een soort van herkenbaar junk gedrag.
Zelf als mensen ergens bij iemand zijn kunnen ze nog niet eens met hun klauwen van hun speelgoed afblijven.
Triest en onbeschoft gedrag noem ik dit. Oh wacht even, dit is vernieuwing/vooruitgang. Anders hoor je er niet meer bij.
Want een heerlijk volwassen en doordachte reactie. Dankzij figuren zoals jij leven duizenden verslaafden in het geheim en vol schaamte omdat er altijd weer trieste figuren zijn die je willen afbranden wanneer je je kwetsbaar opstelt.

Erkennen dat je ergens een probleem mee hebt is vele malen meer een teken van zelfbeheersing en zelfkennis dan anderen uitmaken voor junks. Voel je jezelf nu beter en sterker nu je iemand hebt afgebrand? Wat een heerlijk voldaan gevoel moet dat geven.

OT: Ik ken dit programma niet, maar het ziet er goed uit. Ik merk dat wanneer er iets is waar ik me flink op moet concentreren maar geen zin in heb, ik ook snel even wegvlucht op internet. Gelukkig weet ik dat dan ook weer relevant te maken voor mijn werkzaamheden, maar het is niet de meest productieve tijd van de dag.
05-02-2014, 11:26 door Anoniem
Door Anoniem: Niet te geloven dit. Wat een zelfbeheersing heb je dan.
Dat er mensen zijn die een prog. moeten gebruiken om niet afgeleid te worden van hun speelgoed.
Vandaar ook de naam van dit prog. Dit is ook gewoon een soort van herkenbaar junk gedrag.
Zelf als mensen ergens bij iemand zijn kunnen ze nog niet eens met hun klauwen van hun speelgoed afblijven.
Triest en onbeschoft gedrag noem ik dit. Oh wacht even, dit is vernieuwing/vooruitgang. Anders hoor je er niet meer bij.
&
Door Anoniem: IK TP ben niet verslaafd aan internetten maar merk dat het mij toch minimaal één uur per dag kost tijdens werkuren. Dat is toch zo'n 5 uur per week en dat is zonde. Ik ben kleine zelfstandige en werk ook alleen dus niemand die mij kan corrigeren. Vandaar dat ik de oplossing heb gevonden in een programma als coldturkey.
Zwart + wit = grijs.

Het probleem is dat veel bedrijven afhankelijk zijn van (a)social media voor hun acquisitie & marketing.
Vooral MKB's en een-mans-zaken zijn dan ook "kwetsbaar" voor dit soort verlies van tijd, middelen en dus omzet.

De oplossing ligt IMHO niet bij een programma of zelfbeheersing.
Ik zou adviseren een aparte account aan te maken voor de onderneming, en enkel deze te gebruiken tijdens kantoor-uren.

De privé-account gewoon links laten liggen overdag, OOK TIJDENS DE PAUZE DUS!
En buiten kantoor-uren de onderneming-account niet gebruiken, onder het mom van "het werk niet mee naar huis nemen."

Zo blijf je overdag met je werk bezig, en kun je 's avonds genieten van je productieve dag.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.