Computerbeveiliging - Hoe je bad guys buiten de deur houdt

FaceBook afschaffen?

23-09-2012, 11:09 door Anoniem, 31 reacties
Misschien tijd om eens een poll op te zetten hoe mensen denken over het al dan niet afschaffen of laten voortbestaan van FaceBook.
En dit niet alleen aan de hand van de zware rellen maar in het algemeen genomen.
Misschien denken sommige mensen, wat heeft dit met beveiliging te maken, wel ik denk heel veel.
De zooi komt er hier in alle geval niet op, op geen enkele pc.
Zondig ik nu weer tegen iemand zijn broodwinning afnemen?? (sarcasme?)
Reacties (31)
24-09-2012, 23:35 door Anoniem
Wat bedoel je? Zoals ik het lees is de vraag vergelijkbaar met "zullen we twitter afschaffen?" of "zullen we google afschaffen?" Dat levert vooral tegenvragen op: Hoe wil je dat doen? En dan?

Als het je om de rellen in Haren te doen is, ach, waarom hebben we het betaalde voetbal nog niet afgeschaft? Dat heeft over de jaren voor veel meer ellende en schade gezorgd, en dat terwijl we iedere keer op onze vingers konden natellen dat het mis ging gaan, en we er dus hoegenaamd goed op voorbereid waren. Met extra bewaking en pasjes en weetikhet. Goh, nog steeds rellen. Nuja, doen we er wel weer een maatregeltje bovenop, kijken we weer moeilijk in de media, en, eh, er verandert uiteindelijk toch niets. Hoezo bestaat die hele tak van betaald sporten nog?

Als het je om het wanbeleid en -gedrag van dat ene bedrijf te doen is, nuja, organiseer dat al je familie en vrienden geen gebruik meer maken van hun diensten. En hun familie en vrienden ook niet, en zo verder. Ik ben voor, maargoed, ik heb ook geen account daar. Nooit gehad ook.

Je kan denk ik beter vragen, hoe krijg ik dat laatste voorelkaar? Wat zijn goede argumenten, voor en tegen?
25-09-2012, 11:43 door Anoniem
Zelf gebruik je het niet, maar je wilt wel het plezier van anderen weg nemen die het wel gebruiken.
Klinkt nogal zielig, "ik gebruik het niet want ik vind het zooi en dus ga ik proberen om het voor anderen ook te verpesten."
25-09-2012, 13:53 door SirDice
Door Anoniem: Misschien tijd om eens een poll op te zetten hoe mensen denken over het al dan niet afschaffen of laten voortbestaan van FaceBook.
Op welke grond denk je dit te kunnen doen?

En dit niet alleen aan de hand van de zware rellen maar in het algemeen genomen.
Daar treft facebook geen enkele blaam. Dat het zo uit de hand heeft kunnen lopen is een fout geweest van de gemeente Haren. Ze hadden nooit zo moeten "draaien", eerst een 'vervangend' feest, dan weer niet, dan weer wel. Dan weer zwaar uitmeten in de media. Als 't gewoon vanaf het begin af aan genegeerd was was er nooit zoveel volk op de been gekomen.

Juist door alle media aandacht dachten veel mensen, "ik ben nu wel benieuwd, ik ga kijken.". Vervolgens komen er, zoals altijd, ook nog een groep raddraaiers op af en het "feest" is compleet.
25-09-2012, 14:21 door Anoniem
Door SirDice: ...Daar treft facebook geen enkele blaam.
Nou ja, de rellen zijn natuurlijk niet hun schuld. Maar Facebook is bewust zo ingesteld dat de gebruikers standaard zoveel mogelijk informatie delen met een zo groot mogelijk publiek, want daar hebben ze commercieel belang bij. Dat heeft al heel wat gebruikers kopzorgen opgeleverd en speelde ook een rol bij de aanloop naar deze rellen. Ik vind de opstelling van Facebook hierin egoïstisch en niet constructief, ze mogen hier best wat steviger op worden aangesproken (al is 'afschaffen' uiteraard geen oplossing).
25-09-2012, 14:47 door Anoniem
Afschaffen? Wat een onzin. Facebook is ZO overgewaardeert.

1. je kan niet zomaar bepalen wat een ander wel of niet mag ondernemen
2. je kan niet aan de hand van eigen ervaringen / kennis die van een ander per definitie beoordelen
3. je kan niet wegkijken van effecten / gevolgen van ondernemingen/initiatieven

nou ja, kan... alles kan. mits je de kosten /lasten / gevolgen wilt aankijken. wil je dat niet, heb je geen recht te kunnen. omwille van het collectief. je wil dan wel je eigen belang doorzetten, kennelijk zelfs ten koste van publiek belang. HRM.

verbied het dan maar binnen je eigen context.

facebook is niet slecht. hoe het op de achtergrond, onderbewust, gebruikt wordt. dat is slecht.

het betoond onzekerheid, het betoond gebrek aan identiteit. onder andere. en het is een gevolg. je gaat de oorzaak dus NOOIT oplossen door het gevolg weg te nemen.

een leuk sociaal stukje media? geen probleem. facebook als sociaal platform op zichzelf, geen probleem. vat jum?
25-09-2012, 14:48 door BaseMent
Misschien tijd om eens een poll op te zetten hoe mensen denken over het al dan niet afschaffen of laten voortbestaan van alcohol, of auto's die harder kunnen als 120, of sigaretten of vuurwerk (nee vuurwapens mogen hier niet zonder vergunning).

Slecht plan, ten eerste omdat dan iedereen weer Hyves gaat gebruiken, of google. Hoe vervelend facebook ook is, het is er nu eenmaal.
Volgens mij is het veel meer een probleem dat door de enorm snelle omwenteling om ons heen wetgeving enorm achterblijft. En da's niet een verwijt van mij aan de wetmakers, het gaat gewoonweg veel te snel allemaal.

Wil je een poll opzetten. Zet dan een poll op om meer en sneller wetten op een lijn te krijgen met de technologische mogelijkheden van vandaag.
25-09-2012, 14:56 door Mysterio
Facebook afschaffen? Wat een onzin toch weer. Mensen die herrie willen schoppen vinden hun weg toch wel. Voetbal, Facebook, Koninginnedag... we kunnen nog wel even doorgaan. Nee, wat me handiger lijkt is dat er meer ruimte komt voor noodverordeningen wanneer er zo iets als in Haren dreigt. De mogelijkheid voor de burgemeester om een blik agenten open te trekken en een stad of streek af te sluiten.
25-09-2012, 23:10 door Anoniem
Facebook afschaffen? Goed plan, maar niet vanwege de rellen.. Meer om de toekomstige generatie te behoeden voor contactstoornissen en buitenlucht-allergie. Mensen die denken dat ze veel vrienden hebben terwijl ze de betekenis ervan niet eens meer kennen. Mensen die bij het wegvallen van hun 3G verbinding paniekaanvallen en ontwennigsverschijnselen krijgen.

Techniek is er om de mens te dienen, niet om er slaaf van te zijn... Facebook zorgt alleen voor dat laatste.
26-09-2012, 10:33 door Security Scene Team
Admin sluit AUB deze topic. dit gaat niet over digitale beveiliging maar fysieke beveiliging zoals we die in de 'echte' wereld kennen. let hier in het vervolg aub op, de posts kwaliteit gaan drastisch omlaag de laatste tijd das zonde voor een site als security.nl
26-09-2012, 10:39 door Anoniem
handen AF van WWW.
en dat je je laat mislijden daar ben je zelf bij!
toch.
26-09-2012, 11:24 door Anoniem
"Misschien tijd om eens een poll op te zetten hoe mensen denken over het al dan niet afschaffen of laten voortbestaan van FaceBook. "

En wat heb je aan zo'n poll, behalve dat je ons (wederom) je mening door de strot probeert te duwen ? Als jij Facebook niet wilt gebruiken, dan is het jouw goed recht, maar val ons niet lastig met deze onzin.

"De zooi komt er hier in alle geval niet op, op geen enkele pc.""

Lekker belangrijk, heb je niets beters te doen ?
26-09-2012, 11:30 door Mysterio
Door Anoniem:
Door SirDice: ...Daar treft facebook geen enkele blaam.
Nou ja, de rellen zijn natuurlijk niet hun schuld. Maar Facebook is bewust zo ingesteld dat de gebruikers standaard zoveel mogelijk informatie delen met een zo groot mogelijk publiek, want daar hebben ze commercieel belang bij. Dat heeft al heel wat gebruikers kopzorgen opgeleverd en speelde ook een rol bij de aanloop naar deze rellen. Ik vind de opstelling van Facebook hierin egoïstisch en niet constructief, ze mogen hier best wat steviger op worden aangesproken (al is 'afschaffen' uiteraard geen oplossing).
Je begeeft je wel op dun ijs zodra je het medium of de dienstverlener op z'n kop gaat geven wanneer er misbruik van de aangeboden informatie en diensten plaats vind.

Dan krijgen we weer de discussie om TOR te verbieden omdat criminelen er ook gebruik van maken. Facebook op de vingers tikken omdat zij de informatie niet afschermen voor kwaadwillenden. De trein afschaffen omdat hooligans daarmee in Amsterdam kunnen komen en meteen dan ook maar voetbal afschaffen.

Dit soort incidenten is olie op het vuur van de Facebook haters, meer niet. Facebook zou nog iets duidelijker kunnen aangeven wanneer het een openbare activiteit betreft dat inderdaad de hele wereld het kan zien. En zeker bij minderjarigen zouden ze een geheel ander beleid moeten voeren.

Maar Facebook kan natuurlijk niet zomaar zaken gaan censureren wanneer men vermoedt dat iets niet helemaal de bedoeling is.
26-09-2012, 11:44 door Anoniem
"Nou ja, de rellen zijn natuurlijk niet hun schuld. Maar Facebook is bewust zo ingesteld dat de gebruikers standaard zoveel mogelijk informatie delen met een zo groot mogelijk publiek, want daar hebben ze commercieel belang bij."

Tja, en de gebruiker die per ongeluk een event publiek zet voor iedereen kan dat ook corrigeren nadat blijkt dat allerlij onbekenden zich aanmelden. Dit heeft ze bewust niet gedaan....
26-09-2012, 13:24 door Anoniem
Door Anoniem: "Nou ja, de rellen zijn natuurlijk niet hun schuld. Maar Facebook is bewust zo ingesteld dat de gebruikers standaard zoveel mogelijk informatie delen met een zo groot mogelijk publiek, want daar hebben ze commercieel belang bij."

Tja, en de gebruiker die per ongeluk een event publiek zet voor iedereen kan dat ook corrigeren nadat blijkt dat allerlij onbekenden zich aanmelden. Dit heeft ze bewust niet gedaan....


En als je dan iets als spam meld wordt je account geblokkeerd...
26-09-2012, 15:59 door yobi
Ik zou Facebook niet afschaffen, maar iedereen adviseren het niet meer te gebruiken.
26-09-2012, 16:02 door SirDice
Door Anoniem: "Nou ja, de rellen zijn natuurlijk niet hun schuld. Maar Facebook is bewust zo ingesteld dat de gebruikers standaard zoveel mogelijk informatie delen met een zo groot mogelijk publiek, want daar hebben ze commercieel belang bij."

Tja, en de gebruiker die per ongeluk een event publiek zet voor iedereen kan dat ook corrigeren nadat blijkt dat allerlij onbekenden zich aanmelden. Dit heeft ze bewust niet gedaan....
Dat is ook niet waar. Ze had zelf, vrij snel, de uitnodiging offline gehaald toen bleek dat het publiek was. Er is alleen een eikel geweest die 'm vervolgens gewoon weer opnieuw heeft aangemaakt (en aan jan en alleman uitnodigen heeft verstuurd). Wat mij betreft wordt diegene dan ook aangepakt als zijnde aanstichter. Zonder die bokkelul was het nooit zo uit de hand gelopen.
26-09-2012, 17:09 door Anoniem
Facebook? Wat is dat?
26-09-2012, 21:03 door wica128
*grin* ik niet, niemand niet *grin*

Anyway, FB afschaffen begind bij je zelf. Negeer het. Praat er niet over. Misschien ooit, op termijn. Komt er een alternatief, of stoppen er meer mensen met FB. Dan zal FB stoppen met bestaan.

Maar doe aub geen oproepen tot afschaffing, tenzij je het op de Dam doet. (dat zou wel grappig zijn ;)
26-09-2012, 21:23 door Anoniem
Door wica128: *grin* ik niet, niemand niet *grin*

Anyway, FB afschaffen begind bij je zelf. Negeer het. Praat er niet over. Misschien ooit, op termijn. Komt er een alternatief, of stoppen er meer mensen met FB. Dan zal FB stoppen met bestaan.

Maar doe aub geen oproepen tot afschaffing, tenzij je het op de Dam doet. (dat zou wel grappig zijn ;)

Inderdaad grappig dat hij dan in de cel beland. Zou ik persoonlijk hilarisch vinden.
27-09-2012, 01:01 door Duck-man
Facebook? wat is dat? wel eens wat over gehoord op de TV. Die organisten toch niet bestaande feesten? Of nee ze hadden een nog slechtere beursgang dan WorldOnline. Een soort reallifesoap maar dan voor iedereen door iedereen. Maar dan zonder John Williams. Je hoeft er niet naar te kijken en als de media ook niet bij elke scheet op springt dan komt het van zelf goed. Net als de Story en Prive dat moet je ook niet verbieden gewoon niet kopen.
27-09-2012, 09:29 door Anoniem
Facebook afschaffen, na ja..... Wat naïef. Hoe wil je een Amerikaanse onderneming 'afschaffen'? Je praat toch ook niet over het afschaffen van Wallmart of Boeing, om maar even 2 willekeurige andere Amerikaanse bedrijven te noemen? Op dit moment is Facebook er gewoon, of je het leuk vindt of niet...
27-09-2012, 11:37 door Anoniem
Dinsdag, 23:10 door Anoniem
Mensen die bij het wegvallen van hun 3G verbinding paniekaanvallen en ontwenningsverschijnselen krijgen.
Techniek is er om de mens te dienen, niet om er slaaf van te zijn...

Doet me denken aan de Cyborgs uit Star Trek, alleen werden die met geweld omgevormd. Hier kiest de mens er zelf voor om de slaaf te zijn.
27-09-2012, 13:22 door Anoniem
Die rellen in Haren zijn ook de schuld van Facebook
Rellen van het youtube filmpje de schuld van youtube
Maar de politiek zoekt altijd schuldigen die helemaal niet schuldig zijn

Hier kun je toch ook niet alles zomaar plaatsen, duh
27-09-2012, 13:30 door yobi
Het lijkt alsof de zoekmachines moeten betalen:

$ w3m -dump www.facebook.com/robots.txt
# Notice: if you would like to crawl Facebook you can
# contact us here: http://www.facebook.com/apps/site_scraping_tos.php
# to apply for white listing. Our general terms are available
# at http://www.facebook.com/apps/site_scraping_tos_terms.php

User-agent: baiduspider
Disallow: /ac.php
Disallow: /ae.php
Disallow: /album.php
Disallow: /ap.php
Disallow: /autologin.php
Disallow: /checkpoint/
Disallow: /feeds/
Disallow: /hacked/
Disallow: /l.php
Disallow: /o.php
Disallow: /p.php
Disallow: /photo.php
Disallow: /photo_comments.php
Disallow: /photo_search.php
Disallow: /photos.php

User-agent: Googlebot
Disallow: /ac.php
Disallow: /ae.php
Disallow: /album.php
Disallow: /ap.php
Disallow: /autologin.php
Disallow: /checkpoint/
Disallow: /feeds/
Disallow: /hacked/
Disallow: /l.php
Disallow: /o.php
Disallow: /p.php
Disallow: /photo.php
Disallow: /photo_comments.php
Disallow: /photo_search.php
Disallow: /photos.php

User-agent: msnbot
Disallow: /ac.php
Disallow: /ae.php
Disallow: /album.php
Disallow: /ap.php
Disallow: /autologin.php
Disallow: /checkpoint/
Disallow: /feeds/
Disallow: /hacked/
Disallow: /l.php
Disallow: /o.php
Disallow: /p.php
Disallow: /photo.php
Disallow: /photo_comments.php
Disallow: /photo_search.php
Disallow: /photos.php

User-agent: naverbot
Disallow: /ac.php
Disallow: /ae.php
Disallow: /album.php
Disallow: /ap.php
Disallow: /autologin.php
Disallow: /checkpoint/
Disallow: /feeds/
Disallow: /hacked/
Disallow: /l.php
Disallow: /o.php
Disallow: /p.php
Disallow: /photo.php
Disallow: /photo_comments.php
Disallow: /photo_search.php
Disallow: /photos.php

User-agent: seznambot
Disallow: /ac.php
Disallow: /ae.php
Disallow: /album.php
Disallow: /ap.php
Disallow: /autologin.php
Disallow: /checkpoint/
Disallow: /feeds/
Disallow: /hacked/
Disallow: /l.php
Disallow: /o.php
Disallow: /p.php
Disallow: /photo.php
Disallow: /photo_comments.php
Disallow: /photo_search.php
Disallow: /photos.php

User-agent: Slurp
Disallow: /ac.php
Disallow: /ae.php
Disallow: /album.php
Disallow: /ap.php
Disallow: /autologin.php
Disallow: /checkpoint/
Disallow: /feeds/
Disallow: /hacked/
Disallow: /l.php
Disallow: /o.php
Disallow: /p.php
Disallow: /photo.php
Disallow: /photo_comments.php
Disallow: /photo_search.php
Disallow: /photos.php

User-agent: teoma
Disallow: /ac.php
Disallow: /ae.php
Disallow: /album.php
Disallow: /ap.php
Disallow: /autologin.php
Disallow: /checkpoint/
Disallow: /feeds/
Disallow: /hacked/
Disallow: /l.php
Disallow: /o.php
Disallow: /p.php
Disallow: /photo.php
Disallow: /photo_comments.php
Disallow: /photo_search.php
Disallow: /photos.php

User-agent: Yandex
Disallow: /ac.php
Disallow: /ae.php
Disallow: /album.php
Disallow: /ap.php
Disallow: /autologin.php
Disallow: /checkpoint/
Disallow: /feeds/
Disallow: /hacked/
Disallow: /l.php
Disallow: /o.php
Disallow: /p.php
Disallow: /photo.php
Disallow: /photo_comments.php
Disallow: /photo_search.php
Disallow: /photos.php

User-agent: *
Disallow: /

# E-mail sitemaps@lists.facebook.com if you are authorized to access these and are getting denied.
Sitemap: http://www.facebook.com/sitemap.php
27-09-2012, 14:31 door Booze
Ik snap het principe niet, dus omdat er mensen zijn die niet weten hoe het werkt moet Facebook voor de rest van de wereld ook maar afgeschaft worden.

Dan kunnen we computers in het algemeen wel afschaffen, de gemiddelde eindgebruiker weet niet hoe het kreng werkt, dus is dat een gevaar voor de samenleveing... wat een bull.....

Facebook is niet verantwoordelijk voor de rellen, dat zijn de relschoppers zelf, en in beperkte mate de media omdat er zo een spektakel van gemaakt is. Is net als met famililedrama's, als er 1 in het nieuws komt, weet je zeker dat er meer volgen in de weken daarna, of stenegooiers van viaducten, zelfde verhaal...

Ik denk dat we de media maar moeten afschaffen, lijkt me zinvoller... :P
27-09-2012, 15:10 door yobi
Ik ben het ermee eens, dat de media hun eigen nieuws hebben gecreëerd. In de voorafgaande journaals werden al beelden van de film getoond (kijk jeugd zo moet je het doen). Dit heeft denk ik meer effect gehad dan Facebook. Een media-code lijkt me zinvoller.
27-09-2012, 15:14 door Mozes.Kriebel
Door Anoniem: Facebook afschaffen? Goed plan, maar niet vanwege de rellen.. Meer om de toekomstige generatie te behoeden voor contactstoornissen en buitenlucht-allergie. Mensen die denken dat ze veel vrienden hebben terwijl ze de betekenis ervan niet eens meer kennen. Mensen die bij het wegvallen van hun 3G verbinding paniekaanvallen en ontwennigsverschijnselen krijgen.

Techniek is er om de mens te dienen, niet om er slaaf van te zijn... Facebook zorgt alleen voor dat laatste.
Mee eens.

Aan de andere kant, veel mensen hebben zich (terecht) sterk gemaakt voor een open Internet (Net Neutraliteit, etc.)
Laat Internet zo open mogelijk blijven.
27-09-2012, 16:14 door RickDeckardt
facebook afschaffen... goeie troll ROFLOL, maar dit is geen 4chan...
27-09-2012, 17:49 door SirDice
Door yobi: Het lijkt alsof de zoekmachines moeten betalen:
Hoezo betalen? Waar staat dat? Er staat alleen dat ze andere regels hanteren voor crawlers, er staat nergens dat je daarvoor moet betalen.

http://www.facebook.com/apps/site_scraping_tos_terms.php
27-09-2012, 21:20 door cjkos
De zooi komt er hier in alle geval niet op, op geen enkele pc.

Alsof het software is ????

Je komt er via een browser, aangezien 'die zooi er niet op komt' vraag ik me af hoe je op www.security.nl terecht bent gekomen.
11-11-2012, 23:01 door Anoniem
Facebook heeft als resultaat dat mensen vaak per dag op hun telefoon kijken om "er bij te horen". Wees jezelf. Zelf heb ik geen Facebook (ik vervloek het).
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.