Computerbeveiliging - Hoe je bad guys buiten de deur houdt

arabische lente

01-12-2012, 12:29 door Anoniem, 13 reacties
Hallo allemaal een familie lid van mij verblijft momenteel in Egypte en helaas is het daar nu niet echt rustig te noemen.
Nu vraag ik me af stel dat het daar omslaat en dat net als in Syrië er geen internet en telefoon verbinding zijn.
Hoe kan ik van uit Nederland dan contact houden met haar ?
Ben op zoek naar creatieve oplossingen heb gekeken voor een satelliet telefoon maar 2000 euro is toch voor mij wel iets aan de hooge kant


Met vriendelijk groet wouter
Reacties (13)
03-12-2012, 11:14 door Anoniem
Postduiven
03-12-2012, 11:19 door AdVratPatat
De situatie in Egypte is echt wel iets anders dan in Syrië hoor, zowel (geo-)politiek gezien als wel hoe de onrust zich uit.
Als in Egypte de communicatielijnen volledig worden doorgeknipt zal dat hooguit voor korte tijd zijn, aangezien alle overheidscommunicatie en vooral het internationale zakelijke- en betalingsverkeer volledig op plat gaat. (EDIT: lol, lange nachtdienst gehad, moet natuurlijk "op zwart gaat" of gewoon "plat gaat" zijn)
Aangezien Syrië alleen zaken doet met Iran en Rusland, is dat heel wat anders dan Egypte.

Ik zou eerder vrezen voor censuur, maar als je familie-lid zich niet kritisch uitlaat t.o.v. de huidige machthebbers zal ook dat wel meevallen.

Ik weet toevallig dat de oppositie in Syrië veel gebruik maakt van oude 27MC apparatuur, maar de FM-golf gaat helaas niet van Egypte naar Nederland kunnen komen, hoeveel Watt je zender ook is.

OT:
- Berichten de grens over smokkelen en vanuit het buurland verzenden.
- Radio
- Postduif
- e-mailtje met je vraag naar Buitenlandse Zaken sturen.
03-12-2012, 11:39 door SirDice
Door Anoniem: Postduiven
RFC 1149?

http://tools.ietf.org/html/rfc1149
03-12-2012, 11:40 door SirDice
Door AdVratPatat: Ik weet toevallig dat de oppositie in Syrië veel gebruik maakt van oude 27MC apparatuur, maar de FM-golf gaat helaas niet van Egypte naar Nederland kunnen komen, hoeveel Watt je zender ook is.
AM moet geen probleem zijn volgens mij.
03-12-2012, 12:06 door Anoniem
Door SirDice:
Door Anoniem: Postduiven
RFC 1149?

http://tools.ietf.org/html/rfc1149

http://en.wikipedia.org/wiki/IP_over_Avian_Carriers
03-12-2012, 12:17 door AdVratPatat
Door SirDice:
Door AdVratPatat: Ik weet toevallig dat de oppositie in Syrië veel gebruik maakt van oude 27MC apparatuur, maar de FM-golf gaat helaas niet van Egypte naar Nederland kunnen komen, hoeveel Watt je zender ook is.
AM moet geen probleem zijn volgens mij.
Klopt, maar da's weer een beetje prijzig en daarnaast behoorlijk hinderlijk en makkelijk traceerbaar (vooral die mast in de woestijn :p) voor de overheid, dus dan is de OP beter af met de satelliet-telefoon ;]


Maar je hebt m'n dag compleet gemaakt SirDice, bedankt voor dat meesterlijke RFC'tje, ik heb 't geprint en op het centrale note-board geplakt (het keukenkastje :p), we liggen echt helemaal dubbel hier, ROFL dekt de lading niet.


Frame Format

The IP datagram is printed, on a small scroll of paper, in
hexadecimal, with each octet separated by whitestuff and blackstuff.
The scroll of paper is wrapped around one leg of the avian carrier.
A band of duct tape is used to secure the datagram's edges. The
bandwidth is limited to the leg length. The MTU is variable, and
paradoxically, generally increases with increased carrier age. A
typical MTU is 256 milligrams. Some datagram padding may be needed.
03-12-2012, 12:26 door SirDice
Door AdVratPatat: Maar je hebt m'n dag compleet gemaakt SirDice, bedankt voor dat meesterlijke RFC'tje, ik heb 't geprint en op het centrale note-board geplakt (het keukenkastje :p), we liggen echt helemaal dubbel hier, ROFL dekt de lading niet.
Als je je afvraagt waarom er ooit iemand dat ding verzonnen heeft moet je eens naar de datum kijken ;-)

Het heeft een behoorlijke latency maar als je MiniSD kaartjes gebruikt haal je wel een behoorlijke bandbreedte. En ik meen zelfs dat er ergens een club is geweest die het daadwerkelijk heeft uitgeprobeerd.

Jammer genoeg maken ze die RFC niet zo leuk meer tegewoordig :-(
03-12-2012, 12:47 door Security Scene Team
Door AdVratPatat: De situatie in Egypte is echt wel iets anders dan in Syrië hoor, zowel (geo-)politiek gezien als wel hoe de onrust zich uit.
Als in Egypte de communicatielijnen volledig worden doorgeknipt zal dat hooguit voor korte tijd zijn, aangezien alle overheidscommunicatie en vooral het internationale zakelijke- en betalingsverkeer volledig op plat gaat. (EDIT: lol, lange nachtdienst gehad, moet natuurlijk "op zwart gaat" of gewoon "plat gaat" zijn)
Aangezien Syrië alleen zaken doet met Iran en Rusland, is dat heel wat anders dan Egypte.

Ik zou eerder vrezen voor censuur, maar als je familie-lid zich niet kritisch uitlaat t.o.v. de huidige machthebbers zal ook dat wel meevallen.

Ik weet toevallig dat de oppositie in Syrië veel gebruik maakt van oude 27MC apparatuur, maar de FM-golf gaat helaas niet van Egypte naar Nederland kunnen komen, hoeveel Watt je zender ook is.

OT:
- Berichten de grens over smokkelen en vanuit het buurland verzenden.
- Radio
- Postduif
- e-mailtje met je vraag naar Buitenlandse Zaken sturen.

verder met de meer zinvolle dingen:
ik meen gezien te hebben dat Anonymous tóch een oplossing heeft gevonden (al sinds langere tijd hoor)
dat werkt via oude fax methodes, en de inbel verbindingen met servers die zij daarvoor beschikbaar stellen.
(waarschuwingen 't zal niet zo snel zijn als de verbindingen die je gewend bent, maar toch....)

om nou toch te kunnen communiceren met de gene in egypte, raad ik je/haar aan om dit dan te gebruiken:
http://pastebin.com/ygAzbm7B

ga zelf is googlen en het #OpEgypt kanaal van anonymous te joinen, daar kunnen ze je veel beter helpen.
met misschien nog wel betere verbindingen. en andere methodes, behalve Ad z'n postduif.

van AdVratPatat hoef je niet veelmeer te verwachten dan de standaarden, en een hoop dure woordjes en een hoop onzinnige antwoorden. (domme vragen bestaan niet, wel domme antwoorden)


succes :)
03-12-2012, 14:38 door AdVratPatat
Door Security Scene Team: verder met de meer zinvolle dingen:
ik meen gezien te hebben dat Anonymous tóch een oplossing heeft gevonden (al sinds langere tijd hoor)
dat werkt via oude fax methodes, en de inbel verbindingen met servers die zij daarvoor beschikbaar stellen.
(waarschuwingen 't zal niet zo snel zijn als de verbindingen die je gewend bent, maar toch....)

om nou toch te kunnen communiceren met de gene in egypte, raad ik je/haar aan om dit dan te gebruiken:
http://pastebin.com/ygAzbm7B

ga zelf is googlen en het #OpEgypt kanaal van anonymous te joinen, daar kunnen ze je veel beter helpen.
met misschien nog wel betere verbindingen. en andere methodes, behalve Ad z'n postduif.

van AdVratPatat hoef je niet veelmeer te verwachten dan de standaarden, en een hoop dure woordjes en een hoop onzinnige antwoorden. (domme vragen bestaan niet, wel domme antwoorden)


succes :)


Lol, OP vraagt zich af hoe er (goedkoop en werkbaar) gecommuniceerd kan worden als de reguliere communicatielijnen (internet en telefoon, dus ook fax) worden afgesloten. Faxen en dial-up is de oplossing als je niet eens meer kan telefoneren.., natuurlijk.., dat ik DAAR niet aan gedacht heb.
Wat dom van mij, je hebt helemaal gelijk!


Heb ik nu een nachtje overgeslagen of heb jij ***** in je ogen?


EDIT: dat mailtje naar BuZa is om de contact-gegevens van de ambassade / consulaat en dependances in Egypte te krijgen, naast reis-adviezen.
03-12-2012, 14:43 door AdVratPatat
Door SirDice:
Door AdVratPatat: Maar je hebt m'n dag compleet gemaakt SirDice, bedankt voor dat meesterlijke RFC'tje, ik heb 't geprint en op het centrale note-board geplakt (het keukenkastje :p), we liggen echt helemaal dubbel hier, ROFL dekt de lading niet.
Als je je afvraagt waarom er ooit iemand dat ding verzonnen heeft moet je eens naar de datum kijken ;-)

Het heeft een behoorlijke latency maar als je MiniSD kaartjes gebruikt haal je wel een behoorlijke bandbreedte. En ik meen zelfs dat er ergens een club is geweest die het daadwerkelijk heeft uitgeprobeerd.

Jammer genoeg maken ze die RFC niet zo leuk meer tegewoordig :-(

1990, ik zag het al gelijk, maar juist daarom.
De humoristische ondertoon is echt meesterlijk, de hoeveelheid gedragen informatie zal toenemen met de leeftijd van de duif, stedelijke omgevingen genieten de voorkeur, data-verlies is een serieuze mogelijkheid maar het verlies van de data-dragers zelf is geen enkel probleem aangezien ze zelf-geregenereerd worden, oh man, heerlijk.
Het lijkt wel of Monthy Python dat RFC'tje heeft bedacht!
03-12-2012, 14:47 door SecOff
Door SirDice: Het heeft een behoorlijke latency maar als je MiniSD kaartjes gebruikt haal je wel een behoorlijke bandbreedte. En ik meen zelfs dat er ergens een club is geweest die het daadwerkelijk heeft uitgeprobeerd.
In zuidafrika hebben ze dat gedaan om de slechte staat van de binnenlandse ip netwerken aan de kaak te stellen, met een usb stick aan de poot van een postduif had je een hogere bandbreedte (welliswaar ook een hogere latency) dan wanneer je het verzond via internet. zie: http://www.nu.nl/internet/2079601/postduif-sneller-dan-adsl-in-zuid-afrika.html
03-12-2012, 14:50 door Security Scene Team
Door AdVratPatat:
Door Security Scene Team: verder met de meer zinvolle dingen:
ik meen gezien te hebben dat Anonymous tóch een oplossing heeft gevonden (al sinds langere tijd hoor)
dat werkt via oude fax methodes, en de inbel verbindingen met servers die zij daarvoor beschikbaar stellen.
(waarschuwingen 't zal niet zo snel zijn als de verbindingen die je gewend bent, maar toch....)

om nou toch te kunnen communiceren met de gene in egypte, raad ik je/haar aan om dit dan te gebruiken:
http://pastebin.com/ygAzbm7B

ga zelf is googlen en het #OpEgypt kanaal van anonymous te joinen, daar kunnen ze je veel beter helpen.
met misschien nog wel betere verbindingen. en andere methodes, behalve Ad z'n postduif.

van AdVratPatat hoef je niet veelmeer te verwachten dan de standaarden, en een hoop dure woordjes en een hoop onzinnige antwoorden. (domme vragen bestaan niet, wel domme antwoorden)


succes :)


Lol, OP vraagt zich af hoe er (goedkoop en werkbaar) gecommuniceerd kan worden als de reguliere communicatielijnen (internet en telefoon, dus ook fax) worden afgesloten. Faxen en dial-up is de oplossing als je niet eens meer kan telefoneren.., natuurlijk.., dat ik DAAR niet aan gedacht heb.
Wat dom van mij, je hebt helemaal gelijk!


Heb ik nu een nachtje overgeslagen of heb jij ***** in je ogen?

volgens mij heb je geen enkele nacht overgeslagen. volgens mij meer door geslapen waardoor je een aantal dingen mist.
aan je onzinnige en nutteloze reacties als: "Post duif" etc te zien klopt het wel aardig. als je niks weet post het dan ook niet.

maar goed, voor jou is het niet belangrijk dat het werkt, doe is wat onderzoek en je komt de mooiste mogelijkheden tegen, die Anonymous beschikbaar maakt. ik verwijs slechts naar een bron.

jij bekijkt de dingen vanuit een Nederlands point of view, opzich niet slecht maar je weet niet half de dingen waar ze mee bezig zijn(dus wrijf die slaap uit je oogjes en ga er eens kijken, je zult wel zien..) als het werkt, werkt het :) misschien niet de beste oplossing maar zeker wel 1 die werkt.
voor ons is het overbodig, voor hun nuttig.

Zoekt en gij zult vinden. :)
03-12-2012, 15:24 door AdVratPatat
Door Security Scene Team: ...
jij bekijkt de dingen vanuit een Nederlands point of view, opzich niet slecht maar je weet niet half de dingen waar ze mee bezig zijn(dus wrijf die slaap uit je oogjes en ga er eens kijken, je zult wel zien..) als het werkt, werkt het :) misschien niet de beste oplossing maar zeker wel 1 die werkt.
voor ons is het overbodig, voor hun nuttig.

Zoekt en gij zult vinden. :)

Zucht...

Je haalt echt een paar dingen door elkaar.
Anonymous heeft geen enkele controle over de infrastructuur in Syrië of Egypte. Het gaat er bij het verhaaltje van anonymous om dat de communicatie niet gecensureerd kan (zou mogen) worden of effectief met DPI kan (zou mogen) worden geanalyseerd om de informatie-voorzieningen enigszins objectief te laten blijven. Dit omdat tegenstanders van het regime anders opgepakt en vervolgd worden, of erger. Wat anonymous probeert te doen heeft dus niets te maken met het openhouden van communicatie-lijnen maar met de vrijheid, veiligheid en anonimiteit bij het gebruik van die lijnen.


Doe zelf eens onderzoek en je zult er achter komen dat er nog geen week geleden GEEN ENKELE BYTE via geen enkel communicatie-kanaal kon worden overgedragen vanuit Syrië aan niet-geautoriseerde adressen... Ook niet door anonymous. 3 dagen lang. Dit is eerder dit jaar in Egypte ook gebeurd.
Niet via internet, niet via de telefoon, en voor het geval je het nog niet wist, ook niet via de vaste lijnen, waarmee uiteindelijk de mobiele telefoon-communicatie en zelfs internet in landen die minder ontwikkeld zijn dan hier wordt doorgegeven...
Hoe je daar allemaal bijkomt mag Joost weten, ik vraag me nu in eerste instantie af of je al begrijpend Engels kan lezen of dat je er gewoon de tijd niet voor hebt genomen.
Het zal dat laatste wel weer eens niet zijn :p


Ik kan wel adviezen gaan posten om het falen van DNS in Egypte te omzeilen of zoiets, maar DAT HEEFT NET ALS JOUW REACTIES GEEN ENKELE TOEGEVOEGDE WAARDE aangezien de OP zich afvraagt hoe te communiceren buiten de reguliere lijnen om....


Eerst even rustig lezen, dan nadenken, en dan pas op "Plaats reactie" drukken kul.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.