image

20% werknemers gebruikt Dropbox voor werk

dinsdag 4 december 2012, 14:26 door Redactie, 6 reacties

Eén op de vijf werknemers gebruikt Dropbox voor het uitwisselen van werkbestanden, ook al staan veel werkgevers dit niet toe. Opslagaanbieder Nasuni vroeg 1300 zakelijke IT-gebruikers naar het gebruik van consumentenplatformen en BYOD (Bring Your Own Device) op de werkvloer. Bij de bedrijven die websites als Dropbox verbieden en hier specifiek beleid voor hebben, blijkt dat de helft van het personeel er toch gebruik van maakt.

Met name de top in organisaties maakt zich schuldig aan het uploaden van bedrijfsgegevens naar externe partijen. "Vice-presidenten en directeuren gebruiken ondanks de risico's Dropbox het meest", aldus Nasuni. Daarnaast blijkt dat 58% van de werknemers met een eigen smartphone of tablet het apparaat gebruikt om werkbestanden te benaderen.

Reacties (6)
04-12-2012, 14:50 door RickDeckardt
Dropbox.. a.k.a. "Give Us All Your Data KTNXBYE GREETZ CIA"
04-12-2012, 15:01 door Anoniem
tja, je kan ook veilig met Dropbox werken natuurlijk, bijv. met BoxCryptor of Cloudfogger. Werkt trouwens ook in combinatie met andere cloud opslag oplossingen als MS Skydrive en Google Drive.
04-12-2012, 17:18 door prikpost
Mee eens, encrypt containertje scheelt een hoop. Heallas heeft de gemiddelde werknemer een bijzonder slecht wachtwoord.
Hoeveel werknemers misbruiken eigenlijk gmail als archief en om uit te wisselen?
04-12-2012, 18:13 door Anoniem
Door RickDeckardt: Dropbox.. a.k.a. "Give Us All Your Data KTNXBYE GREETZ CIA"
Volgens mij ben jij van de CIA.
04-12-2012, 22:32 door WesleySmalls
Dat ze dit gebruiken voor werkbestanden geeft maar aan dat bedrijven de gebruikers de mogelijkheid moeten bieden om vanaf thuis bij de bestanden kunnen komen. En nee, daar is Dropbox, Google Drive of w/e je kunt bedenken geen oplossing voor. Je bedrijfsdocumenten horen op het bedrijfsnetwerk te blijven of op een computer/device van de werknemer.
05-12-2012, 09:22 door ITert
Door WesleySmalls: Dat ze dit gebruiken voor werkbestanden geeft maar aan dat bedrijven de gebruikers de mogelijkheid moeten bieden om vanaf thuis bij de bestanden kunnen komen. En nee, daar is Dropbox, Google Drive of w/e je kunt bedenken geen oplossing voor. Je bedrijfsdocumenten horen op het bedrijfsnetwerk te blijven of op een computer/device van de werknemer.
Dan zouden ze ownCloud eens moeten bekijken. Dat is een gratis, opensource en webbased dropbox die op je eigen server kan zetten.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.