image

PayPal: technisch probleem achter bevroren account ProtonMail

woensdag 2 juli 2014, 17:21 door Redactie, 6 reacties

Een technisch probleem was de oorzaak dat het PayPal-account van de versleutelde e-maildienst ProtonMail deze week bevroren werd, zo laat de betaaldienst in een verklaring via een woordvoerder weten. ProtonMail laat gebruikers op eenvoudige wijze versleuteld met elkaar e-mailen.

Begin deze week konden de ontwikkelaars opeens niet meer bij hun account. Ze werden hier door PayPal zowel per e-mail als telefonisch over ingelicht. De PayPal-werknemer die de ontwikkelaars belde zou hebben gevraagd of hun dienst wel legaal was en of ze toestemming van de overheid hadden om e-mail te versleutelen, waarbij het niet duidelijk was welke overheid werd bedoeld. De Amerikaanse grondwet zegt dat mensen het recht hebben om zich tegen onredelijke doorzoekingen te beschermen.

ProtonMail is echter in Zwitserland gehuisvest en ontwikkeld met behulp van wetenschappers van Harvard, het Massachusetts Institute of Technology en het Europese onderzoekslaboratorium CERN. Het nieuws over de actie van PayPal om het account te bevriezen zorgde voor grote ophef. Met name de vragen van de PayPal-werknemer over de toestemming om encryptie te gebruiken lokte felle reacties uit.

Tegenover ZDnet laat een woordvoerder van de betaaldienst weten dat er geen opzet in het spel was en het account door een technisch probleem werd bevroren. Inmiddels is het probleem verholpen en hebben de ontwikkelaars weer volledig toegang tot hun account, zo laten ze zelf via hun eigen blog weten.

Reacties (6)
02-07-2014, 17:25 door Anoniem
Uiteindelijk dus niet veel aan de hand. Het enige wat we hiervan leren is dat je niet moet rekenen op de expertise van PayPal's support medewerkers.
02-07-2014, 17:32 door john west
Hebben wel veel problemen (96),zie link

http://downdetector.com/status/paypal
02-07-2014, 19:14 door Skizmo
Door Anoniem: Uiteindelijk dus niet veel aan de hand. Het enige wat we hiervan leren is dat je niet moet rekenen op de expertise van PayPal's support medewerkers.
Je gelooft dat gelul over technische problemen toch niet echt he ?
02-07-2014, 22:59 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
03-07-2014, 10:41 door Anoniem
Door Skizmo:
Door Anoniem: Uiteindelijk dus niet veel aan de hand. Het enige wat we hiervan leren is dat je niet moet rekenen op de expertise van PayPal's support medewerkers.
Je gelooft dat gelul over technische problemen toch niet echt he ?
Wat het excuus is vind ik niet relevant; op de expertise van een supportmedewerker die zich afvraagt of je wel "toestemming van de overheid hebt voor het encrypteren van email" hoef je nooit te rekenen, dan maakt het niet meer uit wat de werkelijke oorzaak van de blokkade was, want dat is gewoon stierenstront.
03-07-2014, 10:43 door Anoniem
Door Skizmo:
Door Anoniem: Uiteindelijk dus niet veel aan de hand. Het enige wat we hiervan leren is dat je niet moet rekenen op de expertise van PayPal's support medewerkers.
Je gelooft dat gelul over technische problemen toch niet echt he ?
Daarnaast doe ik niet aan geloven, ik doe enkel aan weten. Als ik iets niet weet ga ik het niet zelf maar bedenken.

Dus nee, geloven doe ik het niet. Maar ik doe ook niet zoals jij alsof ik weet dat het niet zo is. In werkelijkheid geloof je namelijk alleen maar dat het niet zo is en dat is iets heel anders.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.