Security Professionals - ipfw add deny all from eindgebruikers to any

Dringende vraag

31-01-2013, 01:21 door irpro, 8 reacties
Beste

Vandaag vernam ik dat mijn schoonouders van mij een zeer grievende mail zouden hebben gehad.
Er zijn in de prive sfeer wat problemen. Ik heb vanmiddag een hele nette mail gezonden.
Uiteraard heb ik die in mijn mail opgeslagen en kan ik zo de source headers laten zien (via eigen domein via gmail)

Die ouders kunnen de originele mail niet overleggen en de headers laten inzien.
Hoe kan ik dan toch de autenticiteit laten aantonen want mijn provider zegt "er zijn geen mails gezonden vanaf onze server anders dan die mail waarvan je de headers hebt"

Ben de wanhoop nabij want dit geeft veel gedoe in de familie
Reacties (8)
31-01-2013, 05:48 door Anoniem
Die snap ik niet helemaal, want je geeft niet echt veel informatie.

Is er sprake van bedreiging?
Waarom kunnen je schoonouders geen originele mail overleggen?
Zij hebben die toch in hun mailbox ontvangen of hebben ze de mail verwijderd?
Met het programma Recuva is dit waarschijnlijk nog wel te recoveren.

Aan wie heb jij een nette mail gezonden? Hun ISP?

Dan een vraag over de headers. In de header staat toch over welke servers de mail is gegaan.
Heb jij de mail van hun dan doorgestuurd naar jouw? En probeer jij het voor hun op te lossen?

Anders plak hier even de headers, (zonder de opmaak, en onderwerp)
31-01-2013, 07:32 door Cavorka
Wat is precies jouw vraag? Je wilt de authenticiteit aantonen van een mail die jij niet verzonden hebt en die de ontvanger niet kan laten zien?
31-01-2013, 08:19 door Anoniem
laat ze gewoon jouw send items zien zou ik zeggen

Ook al zijn die te verwijderen, staan ze waarschijnlijk toch niet bij stil.
31-01-2013, 08:53 door Anoniem
Je kan ze vertellen dat je ze eerlijk waar tussen $datum_van_jouw_laatste_mail en $datum_van_jouw_vorige_mail niets gestuurd hebt. Je kan proberen hun provider om de relevante regels uit de maillogs te vragen. Je kan ze nog eens op het hart drukken om in ieder geval de headers, niet de inhoud, van die grievende mail op te vissen (mits ze weten wat&hoe) zodat je kan helpen de boel op te klaren. Of een neutraal genoege mediator vinden om te gaan praten en de mail (en headers, zorg dus dat'ie basiscursus headers lezen gehad heeft) te inspecteren. Je kan vast nog wel meer.

Zou eerst eens een paar uurtjes rust nemen, overigens. Van alle kanten bekijken zonder dat je gelijk in de emotie schiet.
31-01-2013, 10:07 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
31-01-2013, 10:21 door Above
Als hij via Gmail is verzonden dan is hij inderdaad niet via je providers SMTP server gegaan en dus kunnen hun niets voor je aantonen dan alleen de tijden op welke website je hebt gezeten. Als het toch volgens de headers via jouw Gmail account is verzonden dan ben je of schuldig of iemand heeft jouw log-in gegevens van je Gmail account.

Gmail is niet je eigen domein.

Ga naar je schoonouders en bekijk de header van dat bericht. Je hebt zelf ook een bericht gestuurd zeg je. Vaag verhaal.

Gmail Message Headers

1. Log in to your Gmail account.
2. Open the message you'd like to view headers for.
3. Click the down arrow next to Reply, at the top-right of the message pane.
4. Select Show original.

* The full headers will appear in a new window.
31-01-2013, 12:09 door Anoniem
Kennelijk vonden je ouders de grievende e-mail geloofwaardig. Dat roept de gedachte bij me op dat die verstuurd is door een direct betrokkene. Je kan proberen om voorbereid te zijn op de volgende keer. Als je ouders de e-mail waar het over gaat niet meer hebben (concludeer ik dat goed?), vraag ze dan om een eventuele volgende niet weg te gooien, zodat als het zich herhaalt wel wat meer te zien is. En als ze jou niet vertrouwen kijk dan of er iemand anders is die e-mailheaders kan lezen die dat vertrouwen wel heeft. En verander inderdaad je wachtwoorden.

@Peter V: Als je met "niet op het eigen standpunt blijven staan" bedoelt dat irpro moet erkennen die grievende e-mail te hebben gestuurd terwijl dat (neem ik aan) niet zo is dan ben ik het daar niet mee eens. Als je bedoelt dat irpo beter kan proberen te vermijden dat het hele confict zich op dit detail toe gaat spitsen terwijl het eigenlijk om iets heel anders gaat dan ben ik het roerend met je eens. @Irpo, als de discussie over de herkomst van de e-mail in welles/nietes dreigt te blijven hangen kan het verstandig zijn om erop te wijzen dat dat helemaal niet is waar het primair om gaat, en de dialoog terug te brengen naar waar het wel om gaat. En bij fundamentele verschillen in inzicht is het belangrijk om over en weer te accepteren dat de ander nou eenmaal anders is, to agree to disagree kan een basis zijn om verder kunnen met elkaar.
31-01-2013, 12:48 door irpro
Net reactie van mijn domeinbureau gehad:
situatie even gesust

In onze logbestanden komt het e-mailadres ############### niet voor. Dat betekent dat er geen e-mailverkeer is geweest tussen jouw hostingpakket en dat e-mailadres. Als deze infromatie niet lijkt te kloppen, kun je ons dan een tijdstip geven van een e-mail die naar of van dat adres is verzonden naar het domein ##########.nll? Wij kunnen dan op specifiek dat tijdstip in onze logs kijken of er iets vreemds aan de hand was.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.