/dev/null - Overig

Ik word helemaal lijp van iCloud gelockte iPhones

19-11-2014, 22:51 door SAW, 18 reacties
Laatst bijgewerkt: 19-11-2014, 23:01
Hallo,

Ik werk voor een bedrijf met redelijk veel verloop, vele afdelingen, stages exitprocedure, etc. en ging dat wat betreft met de iPhones helaas soms de mist in. Ik heb hier ondertussen een louter stapeltje van 15+ stuks gelockte iPhones 4s/5s liggen stof vangen, waarvan de originele eigenaar niet meer bekend of langer bereikbaar is voor enig commentaar, naar schijnt. Apple werkt gigantisch tegen (lees: doet geen moer) zonder dat we exact de juiste inkoopbon/factuur kunnen laten zien. Dit is voor onze 300+ actieve toestellen over time niet aan elkaar terug te linken. Ook zelfs jailbreaken en wachten op een nieuwe update bleek geen optie (Tja uiteindelijk slaat wanhoop toe). Echt ongelooflijk zonde en word er tevens helemaal simpel van.

Heeft iemand nog goede suggesties hoe hier nog enigszins rendement uit te behalen?


(Acquisities voor Repo teams nav dit bericht worden niet op prijs gesteld) :-)
Reacties (18)
19-11-2014, 23:15 door Anoniem
Ik twijfel aan de waarheid van je verhaal. Gelockte iPhones en tevens geen inkoopbon/factuur kunnen overhandigen... klinkt fishy.

Mocht je verhaal wel kloppen, denk ik dat de enige oplossing zou zijn om alle (dus niet alleen exact de juiste) inkoopbonnen en fakturen aan Apple te overhandigen, zij kunnen dan wellicht checken of de juiste er tussen zit die gelinkt is aan de betreffende iPhones.
19-11-2014, 23:28 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
20-11-2014, 00:15 door mcb
Ik werk voor een bedrijf met redelijk veel verloop.... <knip> .... stapeltje van 15+ stuks gelockte iPhones.... <knip> .... waarvan de originele eigenaar niet meer bekend of langer bereikbaar is.... <knip> .... onze 300+ actieve toestellen....

300+ toestellen en jullie hebben geen managmentsuite hiervoor?
Kijk even naar https://www.mobileiron.com, dan kan je die zelf wipen, resetten, managen en heb je geen support van apple meer nodig. Want dat doe je dan zelf.
20-11-2014, 00:24 door SAW - Bijgewerkt: 20-11-2014, 00:30
Nou nou.. komaan zeg, niet zo achterdochtig volk. De oorzaken zijn inmiddels opgelost als je even goed had gelezen. Het gaat om incidentele gevallen. In plaats van over de authentiekheid van de situatie te mekkeren zie ik weinig inhoud waar iemand iets mee kan :/ Gaarne iets nuttigs melden of niets svp. Mijn dank.

@ Gisteren, 23:15 door Anoniem: Daar beginnen ze ook niet aan helaas..
20-11-2014, 00:30 door mcb
[Verwijderd]
20-11-2014, 08:10 door Anoniem
Waarom zet je geen mac server op met profiling ? Dan kun je indien een iphone gelocked word deze overrule als bedrijs zijn de.. Tevens jij zou ook achterdochtig zijn..

Zo ie zo wil ik ook even mijn mening daar in mengen met als je 300+ actief in het veld hebt, dat je daar niet eerder beheer tools voor gezocht hebt.

Tevens wat je zou kunnen proberen is via de apple support site de telefoon's op basis van hun serial toevoegen aan je account. Daarna kun je inzien wanneer de aanschaf datum was en het op die manier herleiden naar de facturen die er in die periode geweest zijn. Tevens als je 300+ hebt dan zou je al lang een apple business account hebben... ?

Succes maar als ze niet legaal zijn ga je ze niet unlocken ;) Tevens zijn ze in middels ook apple-id locked.
(bron: http://tweakers.net/nieuws/98819/apple-toont-met-nieuwe-tool-status-van-activeringsvergrendeling-ios-apparaat.html) Mogelijk zou je dan de persoon in kwestie kunnen contacteren :P
20-11-2014, 10:04 door Anoniem
Vreemd verhaal dit, alleen al het gebruik van lijp in de titel doet al vermoeden dat het mogelijk niet waar is
20-11-2014, 10:28 door PietdeVries
Ik vind 't ook een vaag verhaal... Je hebt voor pak 'm beet 4500 euro aan iPhones liggen, maar een stagiair of uitzendkracht inhuren die door 300 facturen heen gaat en de juiste eruit vist - dat is teveel werk? En bedrijfjes die hier hun broodwinning van hebben gemaakt mogen ook niet reageren? Wat wil je dan - de heilige graal, de "toets 3 x hekje + 4 x 0" en het werkt?
20-11-2014, 11:09 door Anoniem
ik zo'n zelfde soort issue hier bij ons... heb er ook een paar op een hoop liggen ..
Wij hebben hiervoor de exit procedure van medewerkers aangepast. die moeten ervoor zorgen dat de iphone zijn geunlocked van de icloud voordat ze vertrekken anders moeten ze betalen voor een nieuwe Iphone (krijgen ze een mooie rekening voor in de bus.)
20-11-2014, 13:16 door Anoniem
Door SAW: Hallo,

Ik werk voor een bedrijf met redelijk veel verloop, vele afdelingen, stages exitprocedure, etc. en ging dat wat betreft met de iPhones helaas soms de mist in. Ik heb hier ondertussen een louter stapeltje van 15+ stuks gelockte iPhones 4s/5s liggen stof vangen, waarvan de originele eigenaar niet meer bekend of langer bereikbaar is voor enig commentaar, naar schijnt. Apple werkt gigantisch tegen (lees: doet geen moer) zonder dat we exact de juiste inkoopbon/factuur kunnen laten zien. Dit is voor onze 300+ actieve toestellen over time niet aan elkaar terug te linken. Ook zelfs jailbreaken en wachten op een nieuwe update bleek geen optie (Tja uiteindelijk slaat wanhoop toe). Echt ongelooflijk zonde en word er tevens helemaal simpel van.

Heeft iemand nog goede suggesties hoe hier nog enigszins rendement uit te behalen?


(Acquisities voor Repo teams nav dit bericht worden niet op prijs gesteld) :-)


waarvan de originele eigenaar niet meer bekend of langer bereikbaar is voor enig commentaar

Een iPhone is geen apparaat van twee tientjes waar je nooit meer naar omkijkt. Zeker niet door zuinige hollanders die nog iPhones op marktplaats zetten als er een dubbele truck overheen is gegaan.

Ergo, grote kans dat de telefoons door een 'ongewenst nieuwe eigenaar' brutaal naar die winkel gebracht zijn om ze unlocked te krijgen.
Dat lukte niet, het was te proberen, dag en tot nooit meer ziens.

Jij zit vermoedelijk met een stapel gejatte telefoons, daar heb je vast al rekening mee gehouden maar wil er toch graag proberen er aan te verdienen.
Dat komt over als bewust te kwader trouw handelen, noem het heling.

De weinig respectvolle reactie onder "19-11-2014, 00:24 door SAW" onderschrijft de aannemelijkheid van een dergelijke houding nog wat meer.

Door SAW: Nou nou.. komaan zeg, niet zo achterdochtig volk. .... In plaats van over de authentiekheid van de situatie te mekkeren ..... :/ Gaarne iets nuttigs melden of niets svp. ..

Oplossing voor tijdelijke ondernemersdwaling ; stapel telefoons naar de politie brengen.
Laat die eerst maar eens de status van die dingen uitzoeken.
Heeft zich na een jaar niemand gemeld, dan kan je ze ophalen en het unlocken gaan proberen.

Tot die tijd past bij deze hebberigheid rondom gelockte iPhones wat mij betreft een
gelockte (iSecurity)post.
20-11-2014, 13:53 door Anoniem
de oplossing zou ik vooraf geregeld hebben. er is vast wel een manier dat je de medewerker een borg laat betalen over het eerste salaris en krijgt die bij de laastste weer terug als de telefoon goed wordt afgeleverd.

wel moet je dit juridisch even afschermen, maar er zijn mogelijkheden genoeg zo te zien.
20-11-2014, 16:47 door Anoniem
Door SAW: Nou nou.. komaan zeg, niet zo achterdochtig volk. De oorzaken zijn inmiddels opgelost als je even goed had gelezen. Het gaat om incidentele gevallen. In plaats van over de authentiekheid van de situatie te mekkeren zie ik weinig inhoud waar iemand iets mee kan :/ Gaarne iets nuttigs melden of niets svp. Mijn dank.

@ Gisteren, 23:15 door Anoniem: Daar beginnen ze ook niet aan helaas..
Wel grappig dat je enige post op dit forum VOOR deze schreeuw om hulp een achterdochtige reactie die de "authentiekheid" van een situatie in twijfel trok.
20-11-2014, 17:30 door spatieman
Qoute..
waarvan de originele eigenaar niet meer bekend of langer bereikbaar is voor enig commentaar.
hmm, vreemde zaak.
staat niets een bij wat voor een zaak het is.
20-11-2014, 19:15 door SAW - Bijgewerkt: 20-11-2014, 19:24
Door Anoniem: ik zo'n zelfde soort issue hier bij ons... heb er ook een paar op een hoop liggen ..
Wij hebben hiervoor de exit procedure van medewerkers aangepast. die moeten ervoor zorgen dat de iphone zijn geunlocked van de icloud voordat ze vertrekken anders moeten ze betalen voor een nieuwe Iphone (krijgen ze een mooie rekening voor in de bus.)

Yup inderdaad - deze hebben wij ook aangepast, daarnaast moeten ze nu ook hun bedrijfs- e-mailadres gebruiken bij het aanmaken van een iCloud account. vandaar het probleem niet langer voorkomt echter voordat het allemaal zo ver was staat de teller nu dus reeds zo hoog..
20-11-2014, 19:21 door SAW
Vandaag, 13:16 door Anoniem:
....Jij zit vermoedelijk met een stapel gejatte telefoons, daar heb je vast al rekening mee gehouden maar wil er toch graag proberen er aan te verdienen.
Dat komt over als bewust te kwader trouw handelen, noem het heling......

"Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten"...

Nee, geen gestolen telefoons en nee, het oxideert me niet aan de derrière indien iemand er anders over denkt.
20-11-2014, 19:29 door SAW
Door PietdeVries: Ik vind 't ook een vaag verhaal... Je hebt voor pak 'm beet 4500 euro aan iPhones liggen, maar een stagiair of uitzendkracht inhuren die door 300 facturen heen gaat en de juiste eruit vist - dat is teveel werk? En bedrijfjes die hier hun broodwinning van hebben gemaakt mogen ook niet reageren? Wat wil je dan - de heilige graal, de "toets 3 x hekje + 4 x 0" en het werkt?

Ik kan het voorstellen, het is wellicht een idee. Juridische stappen zouden naar alle waarschijnlijkheid hoger gaan uitvallen dan de te behalen winst en het Repo stukje was meer meligheid want moraal gezien gaat dat in mijn ogen ook wel wat ver, vind je ook niet? :-)
20-11-2014, 19:44 door SAW - Bijgewerkt: 20-11-2014, 19:44
Door mcb:
300+ toestellen en jullie hebben geen managmentsuite hiervoor?
Kijk even naar https://www.mobileiron.com, dan kan je die zelf wipen, resetten, managen en heb je geen support van apple meer nodig. Want dat doe je dan zelf.

Ondertussen wel, echter sorry maar MobileIron vind ik simpelweg vernederend. Zo krijg je bv. een email dat je device is gewiped, en je je geen zorgen meer hoeft te maken. Echter A) komt heel het commando wel aan maar werkt niet op een 5S (in de tijd dat ik dat getest heb zo'n 5 maand terug) - en B) als er een iCloud account aanwezig is werkt het geheel wipen ook niet.
20-11-2014, 19:54 door SAW
Door spatieman:
hmm, vreemde zaak.
staat niets een bij wat voor een zaak het is.

Dat is een no-brainer maar licht het graag nader toe: Omdat ik absoluut niet inzie hoe dat aspect van enig toegevoegde waarde zou kunnen zijn omtrent een oplossing voor het probleem.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.