De laatste keer dat ik Libre Office gebruikte had een opgeslagen document zichzelf vernietigd. Vraag me niet hoe dit kwam, maar vanaf die dag gebruik ik deze crap niet meer.
Programma Tip - met Libre Office als voorbeeld
Ga naar Preferences > (Options Window opent ) > ga naar Load/Save in het menu links > Kies General > Ga naar Save > vink aan "Save AutoRecovery information every ...(vul maar een nummertje in, 1 bijvoorbeeld als je formule 1 schrijver bent)... Minutes.
Ook aldaar te vinden de opties
- "Automatically save the document too", aanvinken
- "Always create backup copy", aanvinken
Met deze functies tijdens het werken geactiveerd wordt je (al veel meer) behoed voor kwijtrakende bestanden.
Deze functionaliteit zit ook in andere programma's, Office bijvoorbeeld.
Het verschil is dat je voor Office tegenwoordig 100 tot 120 euro per jaar betaalt, voor je Mac komt dat met een 5 jaarlijkse 'vernieuwing' neer op een kostenplaatje van 600 euro tegenover 0 euro voor Libre Office.
Hoop geld voor de weggelaten '5' minuten moeite aan voorkeuren doornemen en juist in te stellen.
Probeer het eens, voorkeuren doornemen.
Te beginnen met alle programma's die je dan wel zoal gebruikt op de nieuwe iMac; goed voor je Mac-security en je programma-voorkeuren kennis. ;)
Succes
LibreOffice downloaden, probeer het ooit nog eens als je centjes wil overhouden :
https://www.libreoffice.org/download/libreoffice-fresh/
LibreOffice is niet geheel één op één vergelijkbaar met Office, dat klopt, het is hier en daar wat zoeken of wat anders ingericht. Qua functies zal het voor de meeste gebruikers goed voldoen.
Let op, Java is voor de meeste functies in LibreOffice niet vereist, een mogelijke Java Install melding gewoon negeren als je geen Java wil installeren.
P.s., TimeMachine al ontdekt?
Spacy Magic Stuff! Vooral voor verloren bestandjes.
;)