Computerbeveiliging - Hoe je bad guys buiten de deur houdt

Adobe Reader update!??

08-02-2015, 01:12 door Anoniem, 23 reacties
Volgens Bitdefender kwetsbaarheidsscan is er een een update voor Adobe Reader,aangezien de huidige geinstalleerde versie (adobe reader XI (11.0.10) 1 kwetsbaarheid heeft (service-ontkenning) kan de aanvaller toegang blokkeren tot bepaalde bronnen of het hele systeem.Ik zou daarom moeten updaten naar Adobe Reader XI (11.0.00).Als ik in mijn Adobe Reader zelf kijk voor updates zegt deze u heeft versie XI (11.0.10) en er zijn geen updates beschikbaar.Deze melding en het feit dat volgens mij 11.0.10 een latere versie is dan 11.0.00 wekt mijn argwaan.Op de Adobe website bij Adobe Reader wordt echter ook versie XI (11.0.00) vermeld als de te downloaden (mag ik aannemen meest recente) versie.Wat zie ik hier over het hoofd of wat is er hier aan de hand? Ik heb windows 7 home premium 32 bits laptop met daarop Bitdefender Total Protection 2015.
Reacties (23)
08-02-2015, 10:05 door Anoniem
ik gebruik ook bitdefender, bij mij kloppen de update vermeldingen altijd. dus het is wel vreemd dat bitdefender dit aangeeft en er geen update is. wat voor browser gebruik jij? als je crome gebruikt kun de adobe reader eraf halen, crome heeft een eigen pdf lezer. en komen de dagen kijken of er updates zijn
08-02-2015, 12:29 door Anoniem
Sorry voor mijn onrelevante opmering over dit onderwerp maar Bitdefender is echt de grootste rotzooi die je maar kunt krijgen.
08-02-2015, 13:18 door Anoniem
Door Anoniem: ik gebruik ook bitdefender, bij mij kloppen de update vermeldingen altijd. dus het is wel vreemd dat bitdefender dit aangeeft en er geen update is. wat voor browser gebruik jij? als je crome gebruikt kun de adobe reader eraf halen, crome heeft een eigen pdf lezer. en komen de dagen kijken of er updates zijn
Ik gebruik voor het checken van Adobe Flash Player-updates altijd de IE 11 browser;die zet ik dan even in als standaard browser,aangezien ik met Chrome weleens verwarrende situaties heb meegemaakt (aangezien chrome een eigen flashplayer-versie hanteerd).
08-02-2015, 13:27 door Anoniem
Door Anoniem: Sorry voor mijn onrelevante opmering over dit onderwerp maar Bitdefender is echt de grootste rotzooi die je maar kunt krijgen.
Hm,kun je dit hier even toelichten? Heb je ervaringen met Bitdefender? Op een enkele bug na (Bitdefender Wallet met de website auto-login werkt niet bij alle websites,bijv.Seniorweb.nl) is het verder een fijn programma,snel,licht en de in de opsporing van malware zit Bitdefender aan de top,samen met Kaspersky op de eerste plaats,soms scoort Bitdefender nog hoger/beter dan Kaspersky,zie de diverse anti-virus-tests van o.m. AV Comparatives.
08-02-2015, 14:23 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Sorry voor mijn onrelevante opmering over dit onderwerp maar Bitdefender is echt de grootste rotzooi die je maar kunt krijgen.
Hm,kun je dit hier even toelichten? Heb je ervaringen met Bitdefender? Op een enkele bug na (Bitdefender Wallet met de website auto-login werkt niet bij alle websites,bijv.Seniorweb.nl) is het verder een fijn programma,snel,licht en de in de opsporing van malware zit Bitdefender aan de top,samen met Kaspersky op de eerste plaats,soms scoort Bitdefender nog hoger/beter dan Kaspersky,zie de diverse anti-virus-tests van o.m. AV Comparatives.

dat ben ik met je eens ik ben anoniem van 10:05.
ik gebruikte voor heen de betaalde avg en ben zeer te spreken over bitdefender. gebruik nu de betaalde versie er van.
is voor iedereen natuurlijk persoonlijk
08-02-2015, 15:41 door Spiff has left the building
Door Anoniem, 12:29 uur:
Bitdefender is echt de grootste rotzooi die je maar kunt krijgen.
Door Anoniem, 13:27 uur:
Hm,kun je dit hier even toelichten?
Vooruitlopend op een toelichting van Anoniem 12:29.
Alle software heeft zijn voor- en nadelen, ook de diverse antivirus/antimalware, ook Bitdefender, en vast ook wel Bitdefender's kwetsbaarheidsscan. Niets is immers perfect.
Lees je hier en daar, en bijvoorbeeld ook op het Bitdefender forum, dan zie je wel het een en ander.
Ook op Security.nl is eerder een paar keer vrij uitgebreid een aantal tekortkomingen van Bitdefender software besproken:
https://www.security.nl/posting/39895/
https://www.security.nl/posting/371053/
In die eerste thread ontbreken inmiddels een aantal bijdragen, zie ik. Dit 'met dank aan' een gebruiker die het nodig vond zijn/haar account inclusief alle posts te verwijderen, hmm, ronduit irritant is dat altijd. Wat voor wetenswaardigs in die verdwenen bijdragen stond, dat weet ik niet meer.
Maar hoe dan ook - een uitspraak dat "Bitdefender de grootste rotzooi is die je maar kunt krijgen", dat lijkt me ruimschoots overdreven. Ik ben oprecht benieuwd naar een toelichting van Anoniem 12:29.
08-02-2015, 22:20 door Anoniem
Nadat ik een heel verhaal had getyped was ik zo snugger om op de backbutton van mijn muis te drukken waardoor ik alles ( zo'n 800 woorden kwijt was ) later toen ik mijn verhaal opnieuw had getypted en ik wou reageren kwam ik er achter dat security.nl nog geblokkerd stond met mijn no-script waardoor ik weer alles kwijt was ;-/ Dit word dus mijn derde poging..

Ik probeer dit verhaal zo kort en beknopt mogelijk te vertellen omdat ik niet echt zin heb om hier weer een half uur aan te besteden ( dus let niet op mijn spelfouten ik ben nu nogal gefrustreerd omdat ik dit verhaal opnieuw typ :P )

Het begon met mij een jaartje terug toen ik opzoek was naar een goede antivirus met firewall. Ik kwam al snel uit op de website van Bitdefender omdat vele websites deze antivirus hadden aangeboden als beste uit de test.

Nadat ik Bitdefender eenmaal in gebruik had kwam ik er na een dag achter dat mijn firewall was uitgeschakeld het was voor mij onmogelijk om de firewall opnieuw in te schakelen zelfs niet met een her-installatie omdat ik Bitdefender op een of andere manier niet compleet van mijn computer kreeg.

Ik heb toen maar besloten om Windows opnieuw te installeren maar tervergeefs de firewall van Bitdefender kon ik nog steeds niet inschakelen. Ik heb toen besloten om telefonish en per mail contact op te nemen met de klanten service van Bitdefender die volgens hun 24/7 berijkbaar zijn. Dit bleek totale onzin ik heb van beidekanten helemaal geen reactie gehad.

Na een maand zonder firewall te zitten begon mijn firewall weer spontaan te werken door een update van Bitdefender. Ik was er nu van overtuigt dat het een probleem van Bitdefender zelf was en kwam op verschillende forums ook dit zelfde probleem tegen die mensen toen niet konden oplossen.

Na een tijdje gewerkt te hebben met Bitdefender kwam ik er middels een scan van Super AniSpyware achter dat mijn computer 14 trojan horses had zonder dat Bitdefender ook maar iets had gezien. Nadat ik geprobeerd had deze te verwijderen met SAS en een reboot had uitgevoerd starte Bitdefender niet meer op nadat ik Bitdefender handmatig had opgestart kwam ik er achter dat de firewall en de antivirus van Bitdefender waren uitgeschakeld.

Op dat moment heb ik weer besloten mijn PC een clean install te geven nadat ik na de installatie van Windows Bitdefender had geinstalleerd en een scan had uitgevoerd met SAS zaten er weer trojan horses op mijn PC en dit keer in de direcotory van Bitdefender zelf zonder dat Bitdefender in paranoid modus ook maar iets in de gaten had. Nadat ik de virussen opnieuw heb proberen te verwijderen met SAS kwam ik er na een reboot achter dat de trojan horses weer op mijn PC zaten.

Dat was voor mij persoonlijk de druppel ik heb toen geprobeerd een scan met Combofix te doen maar om combofix goed te draaien moet elke andere antivirus compleet worden uitgeschakeld.. Nou dan kan je lachen hoor met Shitdefender het was voor mij 100 % onmogelijk Bitdefender uit te schakelen. Later heb ik gebrobeerd een scan uit te voeren met gratis AVG rescure CD en die pikte de virussen gewoon netjes op waardoor mijn PC weer clean was. Na een clean install van Windows ben ik overgestapt naar Avast en Emisoft Firewall in combinatie met Malwarebytes Pro en heb sinds dien helemaal geen problemen meer gehad.

Gr,

Anoniem 12:29
09-02-2015, 00:11 door Spiff has left the building
Dankjewel voor je uitgebreide toelichting, Anoniem 22:20.
Fijn dat je ondanks tweemaal je tekst verloren te hebben nogmaals de moeite hebt genomen te reageren.
Tip: Met een uitgebreide bijdrage nooit vertrouwen op enkel rechtstreeks in een reactieveld typen, maar de tekst ook even op je computer in zoiets als Notepad of WordPad of tekstverwerker te zetten, zodat je het niet kwijt bent wanneer er wat mis gaat met de tekst in het reactieveld. Maar die les had je wellicht inmiddels al geleerd.

Wat betreft je ervaringen met Bitdefender - schokkend, maar het verbaast me niet werkelijk, gezien wat ik eerder zoal gelezen had betreffend Bitdefender. Zoals ik 15:41 uur ook al aangaf, lees eens zo hier en daar, ook op het Bitdefender forum, en je verbaast je op een gegeven moment nergens meer over. N.B. Overigens geldt hetzelfde beslist ook voor diverse andere merken!

Je verhaal betreffend een schone computer-installatie en vervolgens gelijk weer trojans op je pc, nota bene in de Bitdefender directory, dat doet me echter wel fronsen. Hoe schoon was die installatie dan werkelijk? Na een schone installatie heb je uiteraard per definitie een schoon systeem. Niet een geïnfecteerd systeem. Is dat wel het geval dan is de schone installatie niet correct uitgevoerd, en/of installatiebestanden deugden niet, en/of je hebt zelf op een of andere manier die trojans ge(her)introduceerd bij de installatie, óf de SAS scan deugde niet.
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar het klinkt merkwaardig, zoals je het beschrijft.

De andere problemen die je beschreef zijn mogelijk ten gevolge van onvolkomenheden in de Bitdefender software, maar gezien je merkwaardige verhaal over een 'schone' installatie die gelijk geïnfecteerd bleek, sluit ik niet uit dat aanwezige malware een onderliggende oorzaak van een deel van de problemen met Bitdefender is geweest.
Of Bitdefender de malware had moeten kunnen detecteren en stoppen, dat weet ik niet. Is een schone installatie niet schoon, dan geeft het vervolgens installeren van antivirus-software jammer genoeg géén garanties.

Hoe de situatie met je eerdere installaties nou precies was, dat kan ik uit je beschrijving niet met zekerheid afleiden, maar ik ben blij voor je dat je huidige installatie op orde lijkt te zijn.


Het bovenstaande is uiteraard allemaal bijzonder off-topic bij de vraag van de topicstarter.
Ikzelf heb geen ervaring met Bitdefender en Bitdefender's kwetsbaarheidsscan en geen recente kennis over Adobe Reader en de updates daarvan, dus ik kan niets bijdragen waar de topicstarter wat aan kan hebben.
Misschien iemand anders nog?
09-02-2015, 11:29 door Anoniem
Misschien dat ik nog een klein stukje kan toevoegen aan mijn verhaal; de herinstallaties van Windows waren gewoon gedaan via een originele Windows DVD waarmee ik elke schijf had geformateerd en verwijderd.

Betreft het virus "ben ik later achter gekomen" was een bootsector virus dat zich nestelde op m'n MBR partitie inmiddels heb ik al een andere PC maar toen de tijd heb ik dat verholpen door over te gaan naar GPT door eerst de helezooi weer te herinstalleren
09-02-2015, 16:41 door Anoniem
Hier weer de Topic Starter;hoewel ik geinteresseerd ben in alles over de Bitdefender (Total Security) software ,heb ik helaas nog geen info gekregen over het feitelijke onderwerp,nl adobe reader update.Ik vermoedt dat dit probleem niet te maken heeft met Bitdefender,die meldt weliswaar dat er een update is omdat mijn huidige versie van Adobe Reader XI 5 (11.0.10) onveilig zou zijn wegens een kwetsbaarheid genaamd service-ontkenning en verwijst naar de ontwikkelaarwebsite (adobe).Op de adobe website wordt vermeld als de te downloaden en te installeren versie XI (11.0.00).Wat mij bevreemd want versie 11.0.10 lijkt mij een latere versie dan 11.0.00.Maar beste mensen ,het kan nog gekker,want op de pc van mn vader zit Adobe Reader versie XI (11.0.08) Dit is een windows vista pc,met daarop geen bitdefender security software;Als ik in adobe reader op die pc kijk voor updates wordt eveneens gemeld:geen update beschikbaar.Als ik op de website van adobe.com kijk staat er als de te downloaden versie: X (10.1.4) voor windows vista. Maar, XI 11.0.08 (de huidige geinstalleerde adobe reader versie) lijkt mij toch echt recenter dan de X (10.1.4) versie die ik volgens adobe website zou moeten downloaden.Ben ik nou gek/dom of zijn ze bij adobe.com maar wat aan het klooien, of is er een andere verklaring?
09-02-2015, 16:53 door Anoniem
Wel is vreemd dat volgens een andere reageerder met bitdefender total security (2015?) zijn bitdefender total security niks meldde over een update voor adobe reader al dan niet wegens een kwetsbaarheid genaamd service-ontkenning.Ik zou graag met de adobe customer support in contact wilen komen om over e.e.a. opheldering te verkrijgen,maar ik kon nergens een telefoonnummer of e-mailadres ontdekken op hun website.Weet iemand het tel.nmr van adobe customer support,of e-mailadres? Ook zal ik contact opnemen met de bitdefender customer support.Volgens een reageerder kun je de bitdefender customer support niet telefonisch bereiken,maar dat is wel degelijk mogelijk en wel 24/7,het is wel een buitenlands tel.nmr en de customer support is engelstalig.Je kunt ze ook via o.m. de bitdefender software via een in te vullen e-mail formulier bereiken met klachten/vragen/opmerkingen.
09-02-2015, 16:58 door [Account Verwijderd]
Bitdefender is geen crap als je een bootsector virus actief hebt voordat je je OS en AV installeert.

Het was m'n eerste gedachte al en bevreemd me dat je BD de schuld geeft van een probleem dat het niet kan oplossen.

Daarbij komt dat je bij een *echte* clean install eerst *alle* partities verwijdert.

-1 voor U.
09-02-2015, 17:01 door Anoniem
Door Anoniem: Misschien dat ik nog een klein stukje kan toevoegen aan mijn verhaal; de herinstallaties van Windows waren gewoon gedaan via een originele Windows DVD waarmee ik elke schijf had geformateerd en verwijderd.

Betreft het virus "ben ik later achter gekomen" was een bootsector virus dat zich nestelde op m'n MBR partitie inmiddels heb ik al een andere PC maar toen de tijd heb ik dat verholpen door over te gaan naar GPT door eerst de helezooi weer te herinstalleren
Hmm,interessant.Maar je kunt de Bitdefender customer support 24/7 telefonisch en per e-mail bereiken. En ik ben het met Spiff eens dat waarschijnlijk malware de werking van bitdefender in de war gooide.Ik heb zelf dingen meegemaakt met Norton 360 en Kaspersky Pure, 3.0,die zijn ook niet zo geweldig als wel wordt beweerd.
09-02-2015, 17:06 door Anoniem
Door Anoniem: Nadat ik een heel verhaal had getyped was ik zo snugger om op de backbutton van mijn muis te drukken waardoor ik alles ( zo'n 800 woorden kwijt was ) later toen ik mijn verhaal opnieuw had getypted en ik wou reageren kwam ik er achter dat security.nl nog geblokkerd stond met mijn no-script waardoor ik weer alles kwijt was ;-/ Dit word dus mijn derde poging..

Ik probeer dit verhaal zo kort en beknopt mogelijk te vertellen omdat ik niet echt zin heb om hier weer een half uur aan te besteden ( dus let niet op mijn spelfouten ik ben nu nogal gefrustreerd omdat ik dit verhaal opnieuw typ :P )

Het begon met mij een jaartje terug toen ik opzoek was naar een goede antivirus met firewall. Ik kwam al snel uit op de website van Bitdefender omdat vele websites deze antivirus hadden aangeboden als beste uit de test.

Nadat ik Bitdefender eenmaal in gebruik had kwam ik er na een dag achter dat mijn firewall was uitgeschakeld het was voor mij onmogelijk om de firewall opnieuw in te schakelen zelfs niet met een her-installatie omdat ik Bitdefender op een of andere manier niet compleet van mijn computer kreeg.

Ik heb toen maar besloten om Windows opnieuw te installeren maar tervergeefs de firewall van Bitdefender kon ik nog steeds niet inschakelen. Ik heb toen besloten om telefonish en per mail contact op te nemen met de klanten service van Bitdefender die volgens hun 24/7 berijkbaar zijn. Dit bleek totale onzin ik heb van beidekanten helemaal geen reactie gehad.

Na een maand zonder firewall te zitten begon mijn firewall weer spontaan te werken door een update van Bitdefender. Ik was er nu van overtuigt dat het een probleem van Bitdefender zelf was en kwam op verschillende forums ook dit zelfde probleem tegen die mensen toen niet konden oplossen.

Na een tijdje gewerkt te hebben met Bitdefender kwam ik er middels een scan van Super AniSpyware achter dat mijn computer 14 trojan horses had zonder dat Bitdefender ook maar iets had gezien. Nadat ik geprobeerd had deze te verwijderen met SAS en een reboot had uitgevoerd starte Bitdefender niet meer op nadat ik Bitdefender handmatig had opgestart kwam ik er achter dat de firewall en de antivirus van Bitdefender waren uitgeschakeld.

Op dat moment heb ik weer besloten mijn PC een clean install te geven nadat ik na de installatie van Windows Bitdefender had geinstalleerd en een scan had uitgevoerd met SAS zaten er weer trojan horses op mijn PC en dit keer in de direcotory van Bitdefender zelf zonder dat Bitdefender in paranoid modus ook maar iets in de gaten had. Nadat ik de virussen opnieuw heb proberen te verwijderen met SAS kwam ik er na een reboot achter dat de trojan horses weer op mijn PC zaten.

Dat was voor mij persoonlijk de druppel ik heb toen geprobeerd een scan met Combofix te doen maar om combofix goed te draaien moet elke andere antivirus compleet worden uitgeschakeld.. Nou dan kan je lachen hoor met Shitdefender het was voor mij 100 % onmogelijk Bitdefender uit te schakelen. Later heb ik gebrobeerd een scan uit te voeren met gratis AVG rescure CD en die pikte de virussen gewoon netjes op waardoor mijn PC weer clean was. Na een clean install van Windows ben ik overgestapt naar Avast en Emisoft Firewall in combinatie met Malwarebytes Pro en heb sinds dien helemaal geen problemen meer gehad.

Gr,

Anoniem 12:29
Ja ik heb zel een clash meegemaakt met Bitdefender Total Security 2015 en Panda Cloud Cleaner die een sort rootkitscan wilde doen,de pc starte niet meer op,windows reset in safe mode was nodig waarna bitdefender niet meer zo lekker werkte.
09-02-2015, 17:25 door Mysterio
Ik vind BD een prima AV oplossing die ik jaren naar (bijna) volle tevredenheid heb gebruikt. Geen enkel product gaat je echter redden als je het op een besmet systeem wilt zetten. Veel malware is in staat om zich in de installers te injecteren en dan ga je nat. Als malware een service al kan besmetten of stoppen voordat het goed en wel kan draaien is er geen houden meer aan natuurlijk.

Aan de TS zou ik aanraden om Flash te verwijderen en alleen als het nodig is opnieuw te installeren.
09-02-2015, 18:31 door Anoniem
Door Mysterio: Ik vind BD een prima AV oplossing die ik jaren naar (bijna) volle tevredenheid heb gebruikt. Geen enkel product gaat je echter redden als je het op een besmet systeem wilt zetten. Veel malware is in staat om zich in de installers te injecteren en dan ga je nat. Als malware een service al kan besmetten of stoppen voordat het goed en wel kan draaien is er geen houden meer aan natuurlijk.

Aan de TS zou ik aanraden om Flash te verwijderen en alleen als het nodig is opnieuw te installeren.
Beste Mysterio,hier even de TS,het probleem doet zich voor bij Adobe Reader,weliswaar ook een product van Adobe,maar toch geen Flashplayer.Met Flashplayer geen probleem,heb de meest recente versie erop staan.Maar ik weet dat er voor Adobe Reader alternatieven bestaan en ik overweeg idd om zowel Adobe Reader als Adobe Flashplayer eraf te gooien en door iets anders te vervangen (in elk geval Adobe Reader te vervangen als ik niet binnenkort duidelijkheid heb over wat er aan de hand is met Adobe Reader.) Wat is volgens jullie forum-bezoekers de meest recente versie van Adobe Reader voor windows 7 32 bits en wat is volgens julie de meest recente adobe reader versie geschikt voor windows vista?
09-02-2015, 21:26 door Spiff has left the building - Bijgewerkt: 09-02-2015, 21:30
Door Anoniem, zo.08-02, 01:12 uur:
Volgens Bitdefender kwetsbaarheidsscan is er een een update voor Adobe Reader, aangezien de huidige geinstalleerde versie (adobe reader XI (11.0.10) 1 kwetsbaarheid heeft (service-ontkenning) kan de aanvaller toegang blokkeren tot bepaalde bronnen of het hele systeem.
Ik zou daarom moeten updaten naar Adobe Reader XI (11.0.00).
Als ik in mijn Adobe Reader zelf kijk voor updates zegt deze u heeft versie XI (11.0.10) en er zijn geen updates beschikbaar.
Deze melding en het feit dat volgens mij 11.0.10 een latere versie is dan 11.0.00 wekt mijn argwaan.
Op de Adobe website bij Adobe Reader wordt echter ook versie XI (11.0.00) vermeld als de te downloaden (mag ik aannemen meest recente) versie.
Wat zie ik hier over het hoofd of wat is er hier aan de hand?
Ik heb windows 7 home premium 32 bits laptop met daarop Bitdefender Total Protection 2015.
Door Anoniem, ma.09-02, 18:31 uur:
Wat is volgens jullie forum-bezoekers de meest recente versie van Adobe Reader voor windows 7 32 bits
en wat is volgens julie de meest recente adobe reader versie geschikt voor windows vista?

Allereerst -
Of er met Adobe Reader 11.0.10 wat mis zou zijn, zoals de Bitdefender kwetsbaarheidsscan aangeeft, daar weet ik niets van. Zowel Adobe en ook de Secunia database geven die versie aan als de meest recente en gepatchte versie.

Wat betreft de verschillende Adobe Reader versies voor Vista en voor Windows 7 -
Voor Vista wordt Adobe Reader 10.1 aangeboden,
voor Windows 7 wordt Adobe Reader 11.0 aangeboden, zie:
http://get.adobe.com/reader/otherversions/
Echter, met de downloads die daar worden aangeboden download je niet direct de meest up-to-date versie, als ik het me goed herinner. Je download eerst de 'basis' installer, en na het installeren van die versie kun je het programma vervolgens via de ingebouwde updater updaten naar de meest recente update. (N.B. Corrigeer me als ik me vergis, mijn kennis betreffend Adobe Reader kan hiaten bevatten, omdat ik het zelf al jaren niet meer gebruik.)
De actuele versies/updates vind je hier weergegeven:
http://www.adobe.com/support/downloads/product.jsp?product=10&platform=Windows
Daaruit blijkt dat de meest actuele versie 11 update (voor Windows 7) 11.0.10 is,
en de meest actuele versie 10 update (voor Windows Vista) is 10.1.13.
Ook volgens de Secunia database zijn dat de meest recente gepatchte versies.
N.B. Secunia Login nodig om de advisory te kunnen bekijken:
https://secunia.com/community/advisories/search/?search=Adobe+Reader
--> https://secunia.com/advisories/61095/

Ik heb geen idee waarop de Bitdefender kwetsbaarheidsscan baseert dat er met versie 11.0.10 wat mis zou zijn, en al helemaal niet waarom je volgens de Bitdefender kwetsbaarheidsscan zou moeten downgraden naar versie 11.0.00.
10-02-2015, 10:09 door Spiff has left the building
Op Bitdefender Forum zijn ook vermeldingen te vinden van incorrecte weergaven door de Bitdefender Vulnerability Scan.
Hier een relatief recente vermelding betreffend Adobe Flash Player:
http://forum.bitdefender.com/index.php?showtopic=56859
en hier een oudere vermelding betreffend Adobe Reader:
http://forum.bitdefender.com/index.php?showtopic=46120
10-02-2015, 18:26 door Spiff has left the building
Misschien was de Bitdefender Vulnerability Scan hierdoor 'in de war'?
http://web.nvd.nist.gov/view/vuln/detail?vulnId=CVE-2014-9161
Dat betreft een kwetsbaarheid in Adobe Reader 10.1.13 en eerder plus 11.0.10 en eerder, maar alleen met OS X, en niet met Windows.
Zou de Bitdefender Vulnerability Scan daardoor in de war geweest zijn, dan blijft het echter nog steeds zot dat versie 11.0.00 werd aanbevolen.
10-02-2015, 20:38 door Eric-Jan H te D
Door Anoniem: Nadat ik een heel verhaal had getyped was ik zo snugger om op de backbutton van mijn muis te drukken waardoor ik alles ( zo'n 800 woorden kwijt was ) later toen ik mijn verhaal opnieuw had getypted en ik wou reageren kwam ik er achter dat security.nl nog geblokkerd stond met mijn no-script waardoor ik weer alles kwijt was ;-/ Dit word dus mijn derde poging.....

Niet zo bekend maar uiterst handig

http://getlazarus.com/download
11-02-2015, 15:22 door Spiff has left the building
@ topicstarter,
Had je misschien wat aan m'n drie opeenvolgende reacties van ma.09-02, 21:26, en di.10-02, 10:09 en 18:26 uur?
Of heb je misschien zelf nog informatie gevonden waar je wat aan had?
Vind je het de moeite waard, dan is het wellicht ook goed om het bij Bitdefender aan te kaarten, zodat misschien de Bitdefender Vulnerability Scan verbeterd kan worden.
11-02-2015, 18:54 door Anoniem
Door Spiff: @ topicstarter,
Had je misschien wat aan m'n drie opeenvolgende reacties van ma.09-02, 21:26, en di.10-02, 10:09 en 18:26 uur?
Of heb je misschien zelf nog informatie gevonden waar je wat aan had?
Vind je het de moeite waard, dan is het wellicht ook goed om het bij Bitdefender aan te kaarten, zodat misschien de Bitdefender Vulnerability Scan verbeterd kan worden.
Hoi Spiff,inderdaad, en ik heb de vraag/klacht al gemeld bij Bitdefender technical support.Ik zal wel het verzoek krijgen om de support tool uit te voeren voor systeem-informatie en analyse en die informatie naar hen te verzenden.En dan kunnen zij daarmee aan de slag.
11-02-2015, 20:34 door Spiff has left the building
Door Anoniem, 18:54 uur:
Hoi Spiff,inderdaad, en ik heb de vraag/klacht al gemeld bij Bitdefender technical support.Ik zal wel het verzoek krijgen om de support tool uit te voeren voor systeem-informatie en analyse en die informatie naar hen te verzenden.En dan kunnen zij daarmee aan de slag.
Ha, mooi, ik ben benieuwd.
Mocht je op basis van je melding op een gegeven moment feedback ontvangen van Bitdefender technical support, wil je dat hier dan nog even posten? Alvast heel hartelijk bedankt.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.