image

Visa gebruikt locatie smartphone tegen creditcardfraude

dinsdag 17 februari 2015, 10:26 door Redactie, 14 reacties

Creditcardmaatschappij Visa heeft een nieuwe dienst aangekondigd waarbij de locatie van consumenten hun smartphone wordt gebruikt om transacties goed te keuren, die anders wegens mogelijke fraude zouden worden geweigerd. Volgens het bedrijf komt het regelmatig voor dat de aankopen van consumenten worden geweigerd als die buiten hun regio zijn gedaan.

Door de locatie van de smartphone met de locatie van de aanschaf te controleren zou de transactie kunnen worden geverifieerd. Mobile Location Confirmation, zoals de dienst wordt genoemd, zal via de mobiel bankieren-apps van de deelnemende banken worden aangeboden. De dienst gebruikt de realtime locatiegegevens van de smartphone en vergelijkt die met de transactielocatie.

Als beiden zich in dezelfde locatie bevinden kan de bank in kwestie de transactie met grotere zekerheid goedkeuren. Kaarthouders moeten wel toestemming geven dat hun mobiele locatiegegevens voor fraudepreventie worden gebruikt. Ook moeten ze ervoor zorgen dat hun smartphone periodiek met internet verbonden is. De dienst, die optioneel is en elk moment kan worden uitgeschakeld, zal vooralsnog alleen in de VS worden aangeboden.

Reacties (14)
17-02-2015, 10:36 door Anoniem
Als ze nou eens een beter systeem zouden verzinnen, in plaats van het brakst en onbeveiligbaarst mogelijke te blijven gebruiken en dan door steeds maar meer data te willen verzamelen en daarmee jou op je aankoopgedrag te beoordelen te willen uitmaken of jij het wel was, dan zouden ze wellicht over werkelijke veiligheid en niet over aangepraat veiligheidsgevoel kunnen praten.
17-02-2015, 10:46 door Anoniem
Gebruikersvriendelijk en slim...

En ja zeurkousen.. Het is niet waterdicht maar dat is niks. :)

My two cents...
17-02-2015, 10:46 door spatieman
maar wel verplicht gaat worden...
17-02-2015, 11:09 door [Account Verwijderd]
Daar heb je geen slimme foon voor nodig.

Van de normale mobile telefoon zijn we al gewend dat die door geeft waar we ons bevinden.
Betalen met een kaart is ook niet bepaald privé.

Trap ik nu een open deur in door te stellen dat kaart fraude na de tachtiger jaren nagenoeg onmogelijk had kunnen zijn.

Als je naar de hoeren wil gaan laat dan je telefoon thuis bij moeders en betaal contant.
Scheelt die al dan niet zelfstandigen, of in de nabije toekomst in Adam semi ambtenaren, wat belasting geld. ;-)
17-02-2015, 11:20 door Anoniem
Door Anoniem: Als ze nou eens een beter systeem zouden verzinnen, in plaats van het brakst en onbeveiligbaarst mogelijke te blijven gebruiken en dan door steeds maar meer data te willen verzamelen en daarmee jou op je aankoopgedrag te beoordelen te willen uitmaken of jij het wel was, dan zouden ze wellicht over werkelijke veiligheid en niet over aangepraat veiligheidsgevoel kunnen praten.

Nou, je hebt wel een grote mond, doe eens een voorstel zou ik zeggen ?
Makkelijk om elke manier van potentiele fraude preventie te gaan afkraken. Als het zo makkelijk was om tot een waterdichte oplossing te komen dan was die er al geweest.

Meerdere preventie systemen combineren met een transactie verkleint de kans op fraude in ieder geval.
17-02-2015, 12:26 door Anoniem
Als ze nou eens een beter systeem zouden verzinnen, in plaats van het brakst en onbeveiligbaarst mogelijke te blijven gebruiken en dan door steeds maar meer data te willen verzamelen en daarmee jou op je aankoopgedrag te beoordelen te willen uitmaken of jij het wel was

Tja, indien jij nu iets koopt met je credit card in Amsterdam, en dit gevolgt wordt door een aankoop 15 minuten laten in bijvoorbeeld Oekraine of Letland. Wil je dat men dat opmerkt, of wil je dat men dat soort zaken negeert, omdat je anders meent dat jouw privacy wordt geschonden ? ;)
17-02-2015, 12:33 door Anoniem
Als ze nou eens een beter systeem zouden verzinnen, in plaats van het brakst en onbeveiligbaarst mogelijke te blijven gebruiken en dan door steeds maar meer data te willen verzamelen en daarmee jou op je aankoopgedrag te beoordelen te willen uitmaken of jij het wel was

Waar je was, en wat je kocht, zijn gegevens die men al heeft t.g.v. je betaling. Wat dat betreft is deze lokatie informatie helemaal niet zo interessant voor andere zaken dan fraude bestrijding. Wil je niet dat credit card maatschappijen weten waar jij geld uitgeeft, en hoeveel geld je uitgeeft, betaal dan niet met een credit card zou ik zeggen.

De informatie is nuttig voor fraude bestrijding, maar overbodig om te bepalen waar jij bent, wanneer jij toch die gegevens middels je betaling al verstrekt. Verder is het verstrekken van die informatie optioneel, en dus jouw eigen keuze.
17-02-2015, 13:29 door Anoniem
Door Anoniem: Tja, indien jij nu iets koopt met je credit card in Amsterdam, en dit gevolgt wordt door een aankoop 15 minuten laten in bijvoorbeeld Oekraine of Letland. Wil je dat men dat opmerkt, of wil je dat men dat soort zaken negeert, omdat je anders meent dat jouw privacy wordt geschonden ? ;)

Dit zou nu al problemen moeten opleveren (en ik heb gehoord dat dit ook zo is), want ieder automatisch systeem kan registreren, dat de twee betaalpunten fysiek zo ver uit elkaar liggen en de afstand niet in dat tijdsbestek kan worden afgelegd. Daarvoor is dit systeem dus niet nodig.
17-02-2015, 13:40 door Anoniem
Door Anoniem: En ja zeurkousen.. Het is niet waterdicht maar dat is niks. :)
Een emmer is niet waterdicht, kijk maar, er zit een gigantisch gat in de bovenkant. Toch is dat qua waterdichtheid iets anders dan een vergiet. Dat laatste kan je geen emmer water mee halen, die eerste wel.

En daar gaat het bij kredietkaarten ook over: Ze zijn begonnen met een vergiet en plakken langzaamaan de gaatjes dicht met ingewikkelde constructies, terwijl emmertjes technisch niet onmogelijk zijn. Kijk naar iets als bitcoin, bijvoorbeeld. Maar bitcoin heeft van buiten de gevestigde orde moeten komen. Een teken aan de wand.
17-02-2015, 18:21 door Anoniem
Door Anoniem:
Als ze nou eens een beter systeem zouden verzinnen, in plaats van het brakst en onbeveiligbaarst mogelijke te blijven gebruiken en dan door steeds maar meer data te willen verzamelen en daarmee jou op je aankoopgedrag te beoordelen te willen uitmaken of jij het wel was

Tja, indien jij nu iets koopt met je credit card in Amsterdam, en dit gevolgt wordt door een aankoop 15 minuten laten in bijvoorbeeld Oekraine of Letland. Wil je dat men dat opmerkt, of wil je dat men dat soort zaken negeert, omdat je anders meent dat jouw privacy wordt geschonden ? ;)

Om dat te detecteren wanneer er betaald wordt met physieke kaarten op beide locaties, hebben ze mijn telefoon locatie niet nodig. Hooguit om te zien dat die in Oekraine de goede is. Via internet kan ik verder over de hele wereld een card transactie doen, ook vanuit de Oekraine in Nederland dus het voegt wat dat betreft niet veel toe?
17-02-2015, 22:18 door Anoniem
Door amphihans:
Als je naar de hoeren wil gaan laat dan je telefoon thuis bij moeders en betaal contant.
Wist je niet dat moeders hier ook komt? O - niks te verbergen, natuurlijk. Groeten van moeders, chiao!

Security.nl: Kunt u zulke zin- en smakeloze reacties verwijderen, alstublieft.
18-02-2015, 04:49 door Anoniem
Door Anoniem:
Door amphihans:
Als je naar de hoeren wil gaan laat dan je telefoon thuis bij moeders en betaal contant.
Wist je niet dat moeders hier ook komt? O - niks te verbergen, natuurlijk. Groeten van moeders, chiao!

Security.nl: Kunt u zulke zin- en smakeloze reacties verwijderen, alstublieft.
Natuurlijk kunnen ze dat, maar als ze weten waarom ze dit discussieforum bieden dan doen ze dat niet.

En waarom ook? Omdat "de toon van het debat" jou toevalllig niet aanstaat? Omdat je vindt dat er commentatoren "een grote mond" hebben? Wat is er mis met jou dat je jouw goede smaak aan anderen opleggen belangrijker vindt dan discussievoeren?
18-02-2015, 11:19 door _R0N_
Wat een onzin, als ik nu iets betaal krijg ik een SMS, waarom dat niet gebruiken?
Als ik nu ineens een aankoop voorbij zie komen die niet klopt bel ik toch gewoon..
18-02-2015, 12:15 door Anoniem
Door _R0N_: Wat een onzin, als ik nu iets betaal krijg ik een SMS, waarom dat niet gebruiken?
Als ik nu ineens een aankoop voorbij zie komen die niet klopt bel ik toch gewoon..
Precies. Waarom is mijn exacte locatie constant bekend moet zijn ontgaat mij.

Wellicht is het werkelijke probleem dat charge-backs kunstmatige kostbaar zijn, en men die vooraf wil voorkomen.
Daarbij wil ik opmerken: dat is niet in MIJN belang, maar in belang van de CC maatschapij.
Dus slogans als "voor uw veiligheid" of "betere dienstverlening" is bullshit. Het is hun kosten besparen.

En als men CC's in de US werkelijk veilig wil hebben, waarom de Blink chip niet afschaffen die -nog erger dan mifare- gewoon unencrypted de data rondzend.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.