image

Advertenties op Brits treinstation gaan passagiers scannen

dinsdag 25 augustus 2015, 14:10 door Redactie, 12 reacties

Advertentieschermen op een Brits treinstation gaan passagiers voortaan scannen zodat ze gepersonaliseerde advertenties kunnen laten zien. De drie gigantische advertentieschermen zien eruit als een groot oog en bestaan uit honderden kleine televisieschermen, zo meldt de Birmingham Mail.

De scansoftware is niet gelinkt aan een centrale database en zou ook niet in staat zijn om specifieke mensen te herkennen. Er wordt alleen gelet op algemene kenmerken van mensen in de buurt van het scherm, aldus Richard Malton, marketingdirecteur van Ocean Outdoor, het advertentiebedrijf dat de schermen zal beheren. De schermen zullen verschijnen op het Birmingham New Street treinstation. Het station wordt op dit moment herbouwd en zal op 20 september de deuren weer openen. Naast het tonen van gepersonaliseerde advertenties worden de schermen ook gebruikt voor het weergeven van informatie over spoordiensten.

Image

Reacties (12)
25-08-2015, 14:26 door Anoniem
Dus die scene uit Minority Report is nu realiteit geworden. Hoe fictie veranderd in feit.
25-08-2015, 14:58 door Reinder
Als er geen personen herkend worden, hoe kan het dan gepersonaliseerd zijn? Bedoelen ze misschien getarget op leeftijd, geslacht en huidskleur?
25-08-2015, 15:20 door Anoniem
De scansoftware is NOG niet gelinkt aan een centrale database en zou ook NOG niet in staat zijn om specifieke mensen te herkennen.

Nog even wachten dus :).

Lijkt mij een beter plan om informatie over spoordiensten weer te geven. We worden al gebombardeerd met reclames overal en dat volgen hoeft van mij ook niet. We worden al genoeg in de gaten gehouden.
25-08-2015, 16:59 door Anoniem
Door Anoniem: De scansoftware is NOG niet gelinkt aan een centrale database en zou ook NOG niet in staat zijn om specifieke mensen te herkennen.

Nog even wachten dus :).

Lijkt mij een beter plan om informatie over spoordiensten weer te geven. We worden al gebombardeerd met reclames overal en dat volgen hoeft van mij ook niet. We worden al genoeg in de gaten gehouden.
Zou je denken? Ik zou het wel handig vinden als ik 112 zou kunnen bellen om te vragen waar ik m'n sleutels ook alweer gelaten heb, om dan nog een goed antwoord te krijgen ook!
25-08-2015, 18:34 door Anoniem
Door Reinder: Als er geen personen herkend worden, hoe kan het dan gepersonaliseerd zijn? Bedoelen ze misschien getarget op leeftijd, geslacht en huidskleur?

Dat gaat sowieso niet werken; er lopen constant hordes mensen langs met grote diversiteit aan uiterlijke kenmerken; groot, klein, dik, dun, jong, oud, man, vrouw enz. Onmogelijk om iedereen van gepersonaliseerde reclames te voorzien. Want hoe willen ze mij iets anders voorschotelen dan de mensen die vlak voor en achter me lopen? Als dat toevallig vrouwen zijn, heb ik kans dat ik inlegkruisjesreclame zie?
Een centrale database komt er nog wel.

Trouwens, vrijwel iedereen kijkt toch al voortdurend op z'n smartphone?
(Ik niet, daarom merk ik het vaak op.)
25-08-2015, 19:26 door Wadjinn
Wie zit hier op te wachten? Ik heb ooit besloten geen producten te kopen van merken die mij opdringerig reclame verkopen. Dat lukt aardig. Wat mij wel opvalt is dat je dan toch in de biologische en ecologische hoek komt. Respect is dus ook (bio)logisch.
25-08-2015, 19:27 door SPlid
kijk maar eens naar de serie persons of interest :-)
25-08-2015, 19:32 door Anoniem
Gelukkig mag dit niet in Nederland omdat je geen vaste camera's mag plaatsen die gericht zijn op een openbaar gebied. Het zou wel mogen als mensen niet meer herkenbaar in beeld komen maar dan heeft deze synergetische 'technolgie' natuurlijk weinig nut meer
26-08-2015, 10:12 door Anoniem
Het is ze kennelijk ontgaan dat mensen helemaal geen advertenties willen zien.
26-08-2015, 13:08 door Anoniem
Door Wadjinn: Wie zit hier op te wachten? Ik heb ooit besloten geen producten te kopen van merken die mij opdringerig reclame verkopen. Dat lukt aardig. Wat mij wel opvalt is dat je dan toch in de biologische en ecologische hoek komt. Respect is dus ook (bio)logisch.

Als je af en toe in Google iets intikt met "zwembaden" of "tropische vakantie" dan ben je in ieder geval een tijdje verzekerd van blijmakende foto's in je browser.
Beter dan die Zalando reclame of steeds aanbiedingen voor iets dat je al hebt aangeschaft, alsof je overal twee van wilt hebben.
26-08-2015, 19:53 door Anoniem
Ja scannen...

We worden steeds verder klaargestoomd voor het nieuwe scannen. Alles wordt gescand.
Ik zeg RFID.
27-08-2015, 07:41 door Anoniem
Ik heb het vermoeden dat dit gaat werken op basis van een client broadcast van een mobieltje.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.