image

Hotelketen Hyatt getroffen door kassamalware

donderdag 24 december 2015, 09:33 door Redactie, 4 reacties

De Amerikaanse hotelketen Hyatt heeft klanten gewaarschuwd dat het op verschillende betaalsystemen malware heeft ontdekt die creditcardgegevens kan stelen. Of er ook creditcardgegevens zijn gestolen en om wat voor malware het precies gaat laat het bedrijf in de waarschuwing niet weten.

De keten, die wereldwijd met 627 hotels actief is, stelt alleen dat het na ontdekking van de malware een onderzoek is gestart en de hulp van een beveiligingsbedrijf heeft ingeschakeld. Ook is de beveiliging van de systemen aangescherpt. Klanten krijgen wel het advies om de afschriften van hun creditcard in de gaten te houden en ongeautoriseerde transacties direct te melden. Via een speciale pagina zal Hyatt klanten over nieuwe ontwikkelingen in het onderzoek inlichten.

Reacties (4)
24-12-2015, 15:59 door stuffy
Auw....

Foutje!
24-12-2015, 17:47 door [Account Verwijderd] - Bijgewerkt: 24-12-2015, 17:48
[Verwijderd]
24-12-2015, 19:44 door karma4
Ik begrijp dat half Nederland daar de deurren bij Hyatt platloopt aangezien het een zeer vervelend is.

Foutje? Het kan net zo goed een normal bedrijfsongeval zijn. Schade vergoeden en verhalen op dader(s)/verzekering.
Zolang grove nalatigheid niet is aangetoond moeten we uitgaan van het beste.
Wil je nu de houding goedpraten dat je schuldig bent totdat het tegendeel is bewezen?
28-12-2015, 10:41 door Anoniem
lijkt erop dat ze hun best doen de boel te fixen. mooi voorbeeld voor NL met de nieuwe meldplicht.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.