image

ACM waarschuwt voor webwinkel RoyalOutlet.nl

vrijdag 11 december 2015, 10:10 door Redactie, 22 reacties

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft voor de tweede keer dit jaar voor een Nederlandse webshop gewaarschuwd die het consumentenrecht zou overtreden. Het gaat om de webwinkel Royal Outlet, die dure merkkleding en -schoenen met hoge kortingen via internet verkoopt.

Op grond van de meldingen bij ConsuWijzer en eigen onderzoek heeft ACM sterke aanwijzingen dat Royal Outlet bestelde producten niet levert en daarmee regels van het consumentenrecht overtreedt. Om verdere consumentenschade te voorkomen waarschuwt ACM consumenten voor deze webwinkel. ACM treedt op tegen webwinkels die zich niet aan de regels houden.

Uit de meldingen van consumenten over www.royaloutlet.nl blijkt dat zij een bestelling hebben gedaan en het volledige bedrag hebben betaald, maar vervolgens niets geleverd krijgen. Het gaat daarbij vaak om aankopen van honderden euro’s. Ook betaalt het bedrijf consumenten niet binnen de wettelijke termijn van 14 dagen hun geld terug na ontbinding. De webwinkel is telefonisch en per e-mail niet bereikbaar.

ACM waarschuwt consumenten daarom voor deze webwinkel om te voorkomen dat er nieuwe consumenten worden gedupeerd. Het komt zeer zelden voor dat de ACM voor een Nederlandse webshop waarschuwt. De vorige keer dat dit gebeurde was in maart van dit jaar. Toen ging het om de webshop CombiShop.nl. Deze webwinkel verkocht elektronische producten, zoals televisies, foto- en filmapparatuur en mobiele telefoons, maar leverde die niet. De webshop is inmiddels gesloten.

Reacties (22)
11-12-2015, 10:27 door joep da poope
Ook een leuke op de website van royaloutlet:

Onze KVK nummer is " 60732806 "
We hebben nog geen Adres waar spullen
Opgehaald kunnen worden netals een winkel
De adres die op KVK staat is geen ophaal adres
Komen er mensen word er meteen politie ingeschakeld
11-12-2015, 11:06 door Anoniem
Door joep da poope: Ook een leuke op de website van royaloutlet:

Onze KVK nummer is " 60732806 "
We hebben nog geen Adres waar spullen
Opgehaald kunnen worden netals een winkel
De adres die op KVK staat is geen ophaal adres
Komen er mensen word er meteen politie ingeschakeld

En wat als je aangifte hebt gedaan of er een deurwaarder naartoe stuurt om je vordering te innen?

"Komt er politie, dan worden er mannetjes ingeschakeld"?
11-12-2015, 12:03 door [Account Verwijderd]
Hehe, beetje te veel 'reclame' denk ik. De site is down (sql error, too many connections ;p)
11-12-2015, 12:30 door Anoniem
Waarom pakken ze dit soort shops niet direct strafrechtelijk aan, of blokkeren betaalproviders als Mollie deze beunhazen niet na een 'x' aantal klachten?

Als ik als amateur al na 5 minuten via reverse IP en WHOIS gegevens een hoop aanknopingspunten heb gevonden m.b.t. de de personen hier achter zou het voor politie en justitie toch helemaal een koud kunstje moeten zijn om deze criminelen aan te pakken?!

Overigens is het wel altijd hetzelfde type mensen dat voor dit soort malafide webshops valt. Caveat emptor.
11-12-2015, 12:46 door Anoniem
Snap echt niet dat mensen zomaar geld overmaken naar een site die relatief onbekend is. Heb net 5 minuten op de site gekeken en dit geeft me nu niet echt een vertrouwd gevoel om zomaar even geld naar toe over te maken.

Op internet bestel ik alleen maar bij gerenommeerde webshops.
11-12-2015, 14:27 door B3am
Door joep da poope: Ook een leuke op de website van royaloutlet:

Onze KVK nummer is " 60732806 "
We hebben nog geen Adres waar spullen
Opgehaald kunnen worden netals een winkel
De adres die op KVK staat is geen ophaal adres
Komen er mensen word er meteen politie ingeschakeld

Geweldig! Of beter gezegd: gewel(da)dig!

De tekst op de contactpagina komt erg betrouwbaar over met dat creatieve HoofdLetter gebruik en zo links en rechts een punt. ;-)

Maar als ik dan "Spullen die wij regelen komen meer uit het buitenland." lees, dan moet ik toch direct aan vrachtwagens en afgevallen ladingen denken...
11-12-2015, 15:11 door Anoniem
Op grond van de meldingen bij ConsuWijzer en eigen onderzoek heeft ACM sterke aanwijzingen dat Royal Outlet bestelde producten niet levert en daarmee regels van het consumentenrecht overtreedt.

Waarom een waarschuwing, en waarom geen inval door de politie + sluiten van de website ? Oplichting is toch illegaal ?
11-12-2015, 16:00 door Anoniem
Beste allemaal
ik ben het met anoniem eens dat als je de website bekijkt dat het niet betrouwbaar oogt, maar als je zoon van 15
dit besteld omdat ik het even te druk had om mee te kijken ja dan gebeurt dit en dan ben je inderdaad
je geld kwijt. Dat geld vind ik het probleem nog niet hij heeft van mij geld gekregen om het bij een normale shop te kopen.
Wat ik veel erger vind is dat ik politie aangifte heb gedaan en gebeld en gezegd heb of ze dit aub per direct kunnen blokkeren om andere mensen hiervoor te behoeden. Het is frusterend dat er na heel veel aangiftes en bellen met politie en andere instanties niets mee word gedaan. Hoop dat deze site spoedig geblokkeerd word en dat de daders een gepaste straf krijgen en gedupeerden hun geld misschien toch nog terug krijgen. De site is op het moment van dit schrijven nog actief heb dit ook gedeeld op insta om nog meer scholieren te behoeden.

met vriendelijke groet
11-12-2015, 17:42 door Anoniem
Positieve ontwikkeling. Ze zijn wakker.

Nu nog gewoon uit de lucht halen en banken de rekeningnummers laten blokkeren.
11-12-2015, 21:20 door Wim ten Brink
Door Anoniem:
Op grond van de meldingen bij ConsuWijzer en eigen onderzoek heeft ACM sterke aanwijzingen dat Royal Outlet bestelde producten niet levert en daarmee regels van het consumentenrecht overtreedt.

Waarom een waarschuwing, en waarom geen inval door de politie + sluiten van de website ? Oplichting is toch illegaal ?
Omdat er eerst aangifte gedaan moet worden en dan mag Justitie de boel gaan uitzoeken. De webwinkel is namelijk nog niet veroordeeld en dus alleen verdacht. En dan moet je enige terughoudendheid hebben. Eerst bewijslast verzamelen zodat je tot een strafrechtelijke veroordeling kunt komen.
Daarnaast zijn er natuurlijk de Civielrechtelijke procedures die klanten starten omdat het bedrijf de afspraak niet nakomt, maar daar staat de politie buiten. Dus geen inval en sluiting.
Dit is feitelijk het enige middel dat de ACM heeft en het is een redelijk riskante, omdat het bedrijf vervolgens kan claimen dat het wel de afspraken nakomt en dus levert en dus een schadeclaim gaat indienen wegens reputatieschade en gemiste inkomsten. Onwaarschijnlijk, maar niet ondenkbaar...
11-12-2015, 22:34 door Anoniem
Hey ik heb voor € 1535,95 aan toffe pattas besteld bij die toko.
Ik wagt al 3 weekies op die shipment en heb nog nix thuis man.
Bij konktakt staat nix en hun zegge ook "zowiezo geen geld teruch '
hoe ken ik alles nog binne krijge? of ben ik mn geld kwijt?
wie ken me helpe?
14-12-2015, 13:52 door Anoniem
Door Wim ten Brink:
Door Anoniem:
Op grond van de meldingen bij ConsuWijzer en eigen onderzoek heeft ACM sterke aanwijzingen dat Royal Outlet bestelde producten niet levert en daarmee regels van het consumentenrecht overtreedt.

Waarom een waarschuwing, en waarom geen inval door de politie + sluiten van de website ? Oplichting is toch illegaal ?
Omdat er eerst aangifte gedaan moet worden en dan mag Justitie de boel gaan uitzoeken. De webwinkel is namelijk nog niet veroordeeld en dus alleen verdacht. En dan moet je enige terughoudendheid hebben. Eerst bewijslast verzamelen zodat je tot een strafrechtelijke veroordeling kunt komen.
Daarnaast zijn er natuurlijk de Civielrechtelijke procedures die klanten starten omdat het bedrijf de afspraak niet nakomt, maar daar staat de politie buiten. Dus geen inval en sluiting.
Dit is feitelijk het enige middel dat de ACM heeft en het is een redelijk riskante, omdat het bedrijf vervolgens kan claimen dat het wel de afspraken nakomt en dus levert en dus een schadeclaim gaat indienen wegens reputatieschade en gemiste inkomsten. Onwaarschijnlijk, maar niet ondenkbaar...
Hoezo? Je kan toch ook gearresteerd worden zonder veroordeling?
14-12-2015, 16:05 door Anoniem
dit is nu de website:

Wij hebben het verkopen van onze producten voor onbepaalde duur gestaakt.
Bestellingen die reeds betaald zijn zullen wij alsnog bezorgen of er zal een andere oplossing worden gevonden.
Voor meer informatie verzoeken wij u om een mailtje te sturen naar info@royaloutlet.nl
14-12-2015, 19:08 door Anoniem
Voor allen die niet begrijpen waarom er tijdig niets aan een dergelijke webshop wordt gedaan kan ik jullie uit ervaring het volgende vertellen:

Gedupeerden doen vaak geen aangiften omdat zij denken dat dat toch geen nut heeft.

Alle aangiften worden echter geregistreerd, wanneer er ongeveer 50 aangiften gedaan zijn komt dit uit bij het LMIO, dan is er reden om aan te nemen dat er iets niet klopt. Het LMIO start dan een korte onderzoek. Wanneer zij vervolgens vermoeden dat dit om een civiele zaak gaat, dan wordt het onderzoek gestaakt, wanneer het echter aannemelijk is dat het gaat om "oplichting", aldus een crimineel en/of criminele organisatie dat zich bezig houd met frauduleuze zaken, dan wordt er een strafrechtelijk onderzoek gestart, waarbij er een NTD (Notice and Takedown) verzoek naar de hosting-provider wordt gestuurd en er een vordering voor de data verschijnt en alles wat erna komt is een lang proces, waarbij het maar de vraag is of de "oplichter" een gepaste straf krijgt. Het is niet voor niets dat veel rechercheurs gefrustreerd weg gaan bij de politie.

Daarnaast weten gedupeerden vaak ook niet dat zij aangiften moeten doen om evt. aanspraak te kunnen maken op terug betaling wanneer een bedrijf failliet gaat. Ook een BV kan namelijk gewoon onder curatele komen te staan wanneer het bestuur fout was.

Dit soort bedrijven komen vaak met smoesjes zoals dat zij in financiële problemen zitten, of dat er iets fout gaat met de bestel procedure etc. etc. Daardoor kunnen zij vaak veel mensen oplichten en zich op tijd failliet laten verklaren.

Voor een hoster is het vaak moeilijk te beoordelen of dat het om een bedrijf gaat dat werkelijk problemen heeft of dat het werkelijk aan het frauderen is. Vaak proberen hosters daarom eerst te bemiddelen.
Het bedrijf betaalt vaak ook gewoon aan de hoster, waardoor de hoster een leveringsplicht heeft. Daarbij kan de hoster aansprakelijk gesteld worden wanneer deze verkeerd handelt.

Wat ook vaak voorkomt is dat het bedrijf dan alsnog levert of terug betaalt na een waarschuwing van de hoster. Ook hierin geldt dat gedupeerden vaak niet weten hoe ze een abuse afdeling van een hoster kunnen bereiken en dat de hoster daardoor niet weet om hoeveel klachten het nu precies gaat, of dat een hoster zijn kop in het zand steekt.

Nu moeten jullie wel even beseffen dat wij ICT-ers zijn en wij redelijk op de hoogte zijn van de dingen waar wij op moeten letten. Mijn vriendin, mijn moeder, tante of beter gezegd alle niet ICT-ers weten dit niet en kijken vaak naar de prijs en bestellen maar gewoon zonder na te denken of ook maar iets te onderzoeken. Dit zijn de mensen die gedupeerd zijn, dit zijn de mensen die vaak afwachten tot er meer klachten verschijnen en dan pas actie ondernemen en dan is het meestal zo ver dat de ACM een dergelijke melding op haar website moet plaatsen en de hoster de site al uit de lucht heeft gehaald.

Als je het mij vraagt ligt het probleem bij de wet die voor het internet nogal achter loopt.

Ga a.ub. niet teveel op mijn verhaal in, aangezien ik het maar even snel heb getikt, uiteraard zijn er vaak meer factoren die mee spelen.
20-01-2016, 23:13 door Anoniem
grootste grap is dat ACM niet eens door heeft dat het om namaak gaat, ze heten tegenwoordig thesneakercity.
31-03-2016, 17:10 door Anoniem
De oprichters van deze site zijn nu al een paar jaar bezig. Ze hebben hun 'bedrijfs' naam inmiddels twee keer veranderd, eerst was het merkstore, daarna royaloutlet en tegenwoordig heten ze sneakercity. Op instagram zie ik veel foto's waarin zij gesprekken laten zijn met klanten die tevreden zijn, foto's van schoenen die klanten hebben opgestuurd en dus hebben binnen gekregen en ook bonnetjes van PostNL.
Ik vraag me nu dan wel af of dit nou oplichters zijn of niet en waarom sommige niks binnen krijgen en ook hun geld niet terug krijgen en sommige weer wel. Zelf heb ik een aantal keren overwogen om wat te bestellen maar ik zou toch zeker willen weten of zij betrouwbaar zijn. Kan iemand mij hier mee helpen?
29-04-2016, 21:35 door Brenda Welling
Mijn dochter heeft 1 April j.l. een paar schoenen gekocht en tot op heden nog steeds niet ontvangen. Er is alleen contact via Watts App mogelijk. Nu sturen ze steeds berichten met accountnummers die in een bepaalde periode een track and trace code zouden krijgen. Mijn dochter zou die vandaag krijgen maar ze zit er niet tussen. Opbellen lukt niet en e-mail reageren ze niet op. Het gaat niet om honderden euro's maar wij hebben een bedrag van 106,95 betaald en dat is voor ons veel geld.

Het gaat om het bedrijf: The Sneaker City

IBAN: NL30ABNA0524590958
BIC: ABNANL2A

Website:

www.thesneakercity.com
Email: support@thesneakercity.com

Alle hulp is welkom
28-06-2016, 17:38 door Anoniem
Mijn dochter heeft haar schoenen, die ze bij sneakercity had besteld, in goede orde ontvangen.
Ze kreeg de juiste schoenen in de juiste maat en ze is er blij mee.
Hier mee trek ik mijn klacht tegen sneakercity in.

Brenda Welling
08-08-2016, 10:47 door Anoniem
Ik heb nu 5 maanden geleden wat besteld nog niks ontvangen. 1 keer per maand reageren ze dat ze er mee bezig Zijn. communicatie vanuit hen is slecht en bijna niet. Komen hun afspraken niet na. Reageren niet terug. Ik acht de kans klein dat ik nog me schoenen krijg of me geld terug krijg. Ik ga aangifte doen. Bij deze mensen bestel niet bij the Sneakercity!!!
01-09-2016, 15:24 door Anoniem
Ook mijn dochter is opgelicht door sneakercity.eu.
2 paar schoenen besteld in maart, maar tot op heden nog niks ontvangen ook geld terug storten hoort niet bij hun gedachtengoed.
Reageren op mail of via de app doen ze ook niet.
Als je een revieuw plaats wordt deze meteen verwijderd. Zodat alleen de positieve kanten belicht worden ( sta er ook niet van te kijken als deze gevoed worden door eigen revieuws)

Dus pas op als er niet geleverd wordt zijn deze personen onbereikbaar voor commentaar
05-10-2016, 18:14 door Anoniem
Ook mijn dochter is opgelicht door TheSneakerCity. In juli heeft de vriend van mijn dochter 2 paar Nikes besteld en betaald. Zijn paar werd geleverd, dat van haar was het verkeerde paar. De vriend heeft contact opgenomen en het juiste paar zou worden opgestuurd. Het is inmiddels oktober en we wachten nog. De vriend heeft meerdere malen contact gezocht. Afgelopen week heb ik een mail gestuurd met het verzoek contact op te nemen om e.e.a. op te lossen, maar daar komt geen enkele reactie op. Negatieve reacties op hun instagramaccount worden verwijderd en de klager wordt geblokkeerd. Ik ga nu aangifte doen van oplichting. Heb inmiddels geduld genoeg gehad. Bestel hier niet mensen, het zijn oplichters!!!!
17-11-2016, 02:24 door Thesneakercity - Bijgewerkt: 17-11-2016, 02:30
the sneaker city


Een melding dat wij op een page staan die totaal niet over ons gaat.
Omdat wij hun instagram hebben overgenomen zegt niet dat wij dat zijn. We hebben acm proberen te bereiken maar we kregen geen gehoor over dit. Verder staat hier ook niks bij security om in contact te komen over dit.

Daarbuiten vermeld ik wel dat wij ver van oplichters zijn. We hebben natuurlijk onze actie onderschat. Dat zoiets zo groot kon zijn 1 €100 2e €60,-. Onze levertijd was in april 2 weken. Sinds die actie hebben we het veranderd in 3 weken. Maar het werd veel erger. En dat wij daar niet reageren en daar niet reageren is volkomen onzin. Wij krijgen elke dag vragen van klanten die willen bestellen of klanten die iets bestelt hebben.....dus wij reageren erop en vervolgens komen er alleen meer. Er zijn klanten geweest die geen eens een reactie konden krijgen en nog heeft diegene zijn schoen ontvangen. We hebben sinds vorige week een telefoon extra erbij om zoiets te voorkomen. Verder staat er duidelijk "Alleen whatsapp" en dan zijn er mensen die dan zeggen dat we niet opnemen terwijl het overal staat. Wij vermelden zoveel dingen op instagram en ook zelfs dat als er vervelende dingen worden vermeld dat het verwijderd word of dat diegene geblokkeerd word. Het is logisch dat een bedrijf niet wilt dat een persoon eronder zeg "waar is mijn schoen" of "wanneer krijg ik mijn bestelling" , "ik wacht al zoveel weken". Zoiets erop zetten is alleen maar negatief en wanneer diegene zijn schoen heeft ontvangen post diegen niks meer over ons?
Dus dan kan je van alles droppen wat negatief is maar positieve dingen worden niet vermeld!!!

Maar ik kan wel 1 ding vermelden en dat is dat wij meer dan 30/40 sneakers per week opsturen. En dat we weten dat 95% tevreden is. Dat zegt niet gelijk dat het goed is? Maar iedereen heeft altijd wel iets te vermelden. Maar we hebben meer reviews van klanten dat ze iets hebben dan wat hier vermeld word over ons. Ik hoef mijn klanten niet te zeggen om een review te zetten. Maar ik zou zeggen bekijk onze instagram @thesneakercity dan kan je zien dat ze dat allemaal uit zichzelf doen. En zoiets kan totaal niet nep zijn want ik heb geen tijd om zoveel accounts te maken om te doen alsof ik schoenen binnen heb gekregen.
Maar het zijn jonge mensen die het naar ons sturen dus je zal nooit iets positiefs over ons zien in de media of meer gezegd
Kassa, ACM of Security. Maar wij weten 100% dat we leveren. We zeggen niet dat het goed is dat een paar nog wachten
Maar stelen is bij ons geen optie. Als is het wachten vervelend laten we niemand achter zonder zijn bestelling


Contact

THESNEAKERCITY_@HOTMAIL.COM .....GEEN INFO@THESNEAKERCITY.EU

0645502694 / 0682799741
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.