Poll
image

Wifi is een eerste levensbehoefte:

maandag 26 december 2016, 08:50 door Redactie, 27 reacties
Ja
20.16%
Nee
77.83%
Geen mening
2.02%
Reacties (27)
26-12-2016, 09:19 door [Account Verwijderd] - Bijgewerkt: 26-12-2016, 09:19
[Verwijderd]
26-12-2016, 10:10 door mcb
Hoewel zeer belangrijk is internet (laat staan intenet via wifi) sowieso geen 1e levensbehoefte.
Kan makkelijk een weekje zonder. Bijv. op vakantie.
26-12-2016, 11:00 door Anoniem
Nee, beslist geen primaire levensbehoefte, want zonder wifi kan de mens gewoon overleven. Wifi valt in mijn beleving onder luxe, net als elk ander stukje moderne technologie.
26-12-2016, 11:24 door [Account Verwijderd]
Lucht, water, voedsel, of je bent geen levensvorm; dan kan je zonder. Echter dat is volstrekt irrelevant.
Hier zie je alweer duidelijk hoe digitaal gestoord we aan het worden zijn om zelfs maar te veronderstellen dat wifi een eerste levensbehoefte zou zijn. 40 jaar geleden werd iedereen die iets anders zou suggereren als de zg. 3 primaire levensbehoeften schuin aangekeken. Nu is het schijnbaar normaal om (on)stoffelijke artefacten als 'levensbehoefte(n)' te zien.
Belachelijk.
26-12-2016, 12:34 door Briolet
Het is niet nodig om te kunnen overleven, dus kan het nooit een eerste levensbehoefte zijn.

Of het een basisbehoefte is, dat is een andere kwestie. Een vraag daarover zou een veel betere poll geweest zijn.
26-12-2016, 12:45 door Anoniem
Nee. Ethernet, dat wel.
26-12-2016, 12:54 door Spiff has left the building
Door Briolet, 12:34 uur:
Het is niet nodig om te kunnen overleven, dus kan het nooit een eerste levensbehoefte zijn.
Of het een basisbehoefte is, dat is een andere kwestie. Een vraag daarover zou een veel betere poll geweest zijn.
Niet eerste levensbehoefte maar basisbehoefte dat ligt in lijn met het nieuws van een paar weken geleden,
"Draadloze communicatie basisbehoefte voor elke Nederlander"
https://www.security.nl/posting/495342/Kabinet%3A+Draadloze+communicatie+basisbehoefte+Nederlander
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2016/12/07/draadloze-communicatie-basisbehoefte-voor-elke-nederlander
Volgt deze poll daaruit, maar is in plaats van basisbehoefte nu per abuis eerste levensbehoefte neergezet?
26-12-2016, 15:30 door Anoniem
Alleen voor beztitters van smartphones en meer platte dingen waar geen ethernetkabeltje meer in past of op aangesloten kan worden.

;p
26-12-2016, 17:53 door Anoniem
De meeste Nederlanders spreken wi-fi verkeerd uit.
26-12-2016, 21:39 door Spiff has left the building
Door Anoniem, 15:30 uur:
Alleen voor beztitters van smartphones en meer platte dingen waar geen ethernetkabeltje meer in past of op aangesloten kan worden.
Als we uitgaan van de stelling van de redactie, "Wifi is een eerste levensbehoefte", ook voor smartphones lijkt dat me onwaar.
Maar gaan we uit van de Nota Frequentiebeleid 2016, waar de Rijksoverheid een paar weken geleden over berichtte in het nieuwsartikel "Draadloze communicatie basisbehoefte voor elke Nederlander"[1], dan hebben we het niet meer over "Wifi als een eerste levensbehoefte" maar over draadloze communicatie in veel breder zin als een basisbehoefte. En daaronder valt dan ook contact per mobiele telefoon, ook per gewone gsm.
Contact per mobiele telefoon was nog niet eens zo heel lang geleden nog een noviteit en je kon prima zonder, maar nu telefooncellen overal uit stad en land zijn verdwenen is dat inmiddels heel anders, en moet contact per mobiele telefoon, per gewone gsm, waarschijnlijk als een basisbehoefte worden beschouwd. Dat je in toenemende mate een mobiele telefoon nodig begint te krijgen voor twee-factor authentificatie maakt contact per mobiele telefoon zo langzamerhand nog sterker een basisbehoefte.
Maar nogmaals, contact per mobiele telefoon is wat anders dan Wifi, en tevens is een basisbehoefte niet hetzelfde als een eerste levensbehoefte.

[1] https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2016/12/07/draadloze-communicatie-basisbehoefte-voor-elke-nederlander
27-12-2016, 09:16 door potshot
bijstanders die zeuren over dat ze zo arm zijn maar wel een dure abbo hebben met smartphone..
alles moet wijken voor dat rotding.
27-12-2016, 10:52 door Anoniem
Ik heb eigenlijk steeds meer behoefte aan een WiFi / internetloos bestaan.
Je wordt steeds meer geacht continu online te zijn en alles 'nu' te beantwoorden. Laat maar.
27-12-2016, 10:54 door Anoniem
Ik heb steeds meer behoefte aan GEEN wifi, internet of andere opgedrongen communicatie. Kom maar gewoon langs als je wat te vertellen hebt.
27-12-2016, 11:24 door Vandy
Door Anoniem: De meeste Nederlanders spreken wi-fi verkeerd uit.
Maar hi-fi stereo gaat dan weer wel goed. En bifi-worstje trouwens ook.
27-12-2016, 11:47 door Spiff has left the building
Door potshot, 09:16 uur:
bijstanders die zeuren over dat ze zo arm zijn maar wel een dure abbo hebben met smartphone..
Dat is natuurlijk niet anders dan met dure huisinrichting, dure tv's, auto, of vakantie.
Jammer genoeg is niet iedereen zo snugger om met een laag inkomen voorzichtig te doen met de centen, en zich niet zot te laten maken door de heersende gektes van materie of aanzien.
27-12-2016, 11:57 door Spiff has left the building
Door Anoniem, 10:54 uur:
Ik heb steeds meer behoefte aan GEEN wifi, internet of andere opgedrongen communicatie. Kom maar gewoon langs als je wat te vertellen hebt.
Ha, behalve dan natuurlijk de dames en heren die me een aanbod van een energiebedrijf willen doen. Het zou fijn zijn als die maar gewoon weg bleven. Ik ben namelijk helemaal niet benieuwd naar wat die te vertellen hebben.
27-12-2016, 12:07 door Anoniem
Ook die... kom maar langs. Kan ik je vertellen waarom je weg moet blijven. En dan kost die ongein geld, stoppen ze er vanzelf mee!
27-12-2016, 13:53 door Briolet
Door potshot: bijstanders die zeuren over dat ze zo arm zijn maar wel een dure abbo hebben met smartphone..
alles moet wijken voor dat rotding.

Op het moment dat dit ding een basisbehoefte wordt, zullen de kosten hiervan in een uitkering verwerkt worden. Voorlopig is een dure smartphone nog geen basisbehoefte, laat staan een eerste levensbehoefte. Een goedkope gsm voldoet momenteel als basisbehoefte.
28-12-2016, 08:17 door Anoniem
Ja, die 'minima' kennen we. Abootje voor 50 euro per maand. En de telefoon was gratis. Huhuh...

En wat doen ze ermee? Feestboek en soortgelijke zut. Ik verlang terug naar de internetloze tijd... toen sprak je iemand gewoon nog persoonlijk...
29-12-2016, 19:09 door johanw
Door Anoniem: Alleen voor beztitters van smartphones en meer platte dingen waar geen ethernetkabeltje meer in past of op aangesloten kan worden.
Welnee, 3 en 4G zijn voldoende. Werken ook nog eens stukken sneller dan wifi. Wifi is alleen handig in het buitenland waar 3/4G vaak nogal duur is.
29-12-2016, 19:11 door johanw
Door Briolet:Op het moment dat dit ding een basisbehoefte wordt, zullen de kosten hiervan in een uitkering verwerkt worden. Voorlopig is een dure smartphone nog geen basisbehoefte, laat staan een eerste levensbehoefte. Een goedkope gsm voldoet momenteel als basisbehoefte.
Smartphones zijn helemaal zo duur niet meer, zeker als je aanbiedingen afloopt: ik heb een toestel erbij gekocht als dedicated navigator om m'n eigen toestel vrij te houden. Kostte 25 euro. Niet iedereen hoeft een dure iPhone of S7 te hebben. Andere goedkope optie is het topmodel van 2 jaar geleden kopen: die is dan (als het geen Apple is) flink in prijs gekelderd. 2e hands is het zelfs voor iemand in de bijstand wel te doen.
29-12-2016, 20:19 door Anoniem
Eerder een bedreiging dan een eerste levensbehoefte.

Gevaarlijk omdat de meute geen idee heeft hoe ermee om te gaan.
29-12-2016, 22:53 door Anoniem
Wi-Fi is je reinste rommel.

Ondanks ze het de mensen langs alle kanten liggen op te dringen gebruik ik het niet. (lees: vertik ik het te gebruiken)

Ik gebruik nog steeds de kabeltjes.

Dan krijg je soms mensen die zeggen, ja maar die kabels ... Wel: die zie je hier niet liggen, die liggen allemaal mooi in hun 'huisje'.

Wi-Fi afgezet in de modem van de aanbieder (die er de kans tot hiertoe nog voor geeft) zelfs hotspot uitgezet wegens totaal geen boodschap aan die dingen.

Zelfs mijn iPAD loopt via de kabel.

Schik ik bij deze mijn ALU hoedje even ...
30-12-2016, 08:58 door Anoniem
Door Anoniem:Ik verlang terug naar de internetloze tijd...
Ik ook, om tientallen, misschien wel honderden redenen.
30-12-2016, 16:24 door Anoniem
Door Anoniem: Alleen voor beztitters van smartphones en meer platte dingen waar geen ethernetkabeltje meer in past of op aangesloten kan worden.

;p

Ethernet to USB(-C) adapter werkt uitstekend op Android toestellen :]
30-12-2016, 16:24 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:Ik verlang terug naar de internetloze tijd...
Ik ook, om tientallen, misschien wel honderden redenen.

En toch zitten jullie hier online om te praten/kakelen/zeuren/kiesmaar, i.p.v. offline bij de buren :]
30-12-2016, 20:00 door Anoniem
Geef mij maar goede Hifi
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.