image

KLM biedt reizigers instapkaart aan via Twitter en WeChat

dinsdag 6 juni 2017, 10:13 door Redactie, 7 reacties

Vanaf vandaag kunnen KLM-passagiers wereldwijd hun boekingsbevestiging, incheckinformatie, instapkaart en vluchtstatus via Twitter en WeChat ontvangen. De nieuwe service is beschikbaar voor alle KLM-klanten die tickets boeken of inchecken via KLM.com en ervoor kiezen om informatie te ontvangen via Twitter of WeChat. De dienst wordt vandaag uitgerold en zal de komende weken breder beschikbaar komen.

Vorig jaar besloot KLM al om vluchtdocumenten en -informatie via Facebook Messenger aan te bieden. Inmiddels hebben meer dan 1,4 miljoen klanten hun KLM-vluchtdocumenten en -statusupdates via Messenger ontvangen en worden 10 procent van alle online KLM-boekingsbevestigingen en 15 procent van alle online KLM-instapkaarten via deze dienst verstuurd. WeChat is vooral in China erg populair en heeft 938 miljoen gebruikers.

Reacties (7)
06-06-2017, 10:58 door Anoniem
Slim van KLM om op een wijze manier Twitternamen of Facebook accounts te achterhalen van hun passagiers. Zouden de Amerikanen voorbeeld van moeten nemen.
06-06-2017, 11:23 door PietdeVries
Door Anoniem: Slim van KLM om op een wijze manier Twitternamen of Facebook accounts te achterhalen van hun passagiers. Zouden de Amerikanen voorbeeld van moeten nemen.

Ja! dat zal het zijn... Want KLM heeft natuurlijk "maar" 11.962.041 personen op Facebook die hen leuk vinden, en op Twitter 11.775.731 volgers. Dat is wat schraal, dus is dit voor KLM de manier om facebook accounts te achterhalen...
06-06-2017, 11:24 door Anoniem
Door Anoniem: Slim van KLM om op een wijze manier Twitternamen of Facebook accounts te achterhalen van hun passagiers. Zouden de Amerikanen voorbeeld van moeten nemen.

De Amerikanen willen ook het wachtwoord erbij...
06-06-2017, 11:44 door Whacko
Door PietdeVries:
Door Anoniem: Slim van KLM om op een wijze manier Twitternamen of Facebook accounts te achterhalen van hun passagiers. Zouden de Amerikanen voorbeeld van moeten nemen.

Ja! dat zal het zijn... Want KLM heeft natuurlijk "maar" 11.962.041 personen op Facebook die hen leuk vinden, en op Twitter 11.775.731 volgers. Dat is wat schraal, dus is dit voor KLM de manier om facebook accounts te achterhalen...
je kunt als bedrijf zijnde niet in een lijstje zien WIE jou allemaal "Leuk vinden". Dat kon vroeger wat meer, maar dat is redelijk afgeschermd tegenwoordig. Dus het is wel fijn als je een ticket aan een social media account kunt koppelen, als je passagiers dat zelf doen. Kun je gelijk kijken of ze kwade dingen op facebook zetten als hun vlucht vertraagd is.
06-06-2017, 16:32 door Anoniem
Warom zou je als gebruiker deze info voor de hele natie en daarbuiten openbaar willen maken. Deze info wil ik in een mail of op een briefje, het is specifiek voor mij, als gebruiker van die dienst.
Wat ik mij kan voorstellen is dat het vanuit marketing perspectief is benaderd, namelijk, zorgen dat de naam KLM vaak genoemd wordt op social media. Toegevoegde waarde voor de klant kan ik niet bedenken. Kleine kanttekening, ik ben niet geschikt voor social media.
06-06-2017, 17:46 door Anoniem
"Warom zou je als gebruiker deze info voor de hele natie en daarbuiten openbaar willen maken."
Op twitter zal het wel via een dm gaan, met wechat zal het wss wel een 1 op 1 bericht zijn.
07-06-2017, 23:03 door Anoniem
KLM dochter Cygnific doet dit trouwens voor KLM, de social media.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.