Computerbeveiliging - Hoe je bad guys buiten de deur houdt

Lekker veilig Ziggo Ubee EVW3200

19-07-2017, 16:12 door john west, 12 reacties
Ziggo heeft ongemerkt een modem update (firmware ?) gedaan software oud 9.9.5012 nu 9.9.6008
Hier kwam ik achter omdat ik niet meer kon inloggen op solaredge.

Ik heb problemen met inloggen van https://monitoring.solaredge.com/solaredge-web/p/site/ de laatste 2 dagen.
Maar via VPN, andere DNS /IP ging het wel.
Ligt het aan de router Asus Rt-AC3200 of aan de Ubee ??
Dit geldt voor de Samsung smartphone - tablet -ook de computers kan ik niet op de normale wijze inloggen .
Andere adressen werken perfect.

Alle browsers geprobeerd.
Maar dat na een update zonder bericht, is in te loggen met de standaard onveilige naam en paswoord
is totaal idioot en heel onveilig.
Reacties (12)
19-07-2017, 16:34 door Anoniem
Door john west: Ziggo heeft ongemerkt een modem update (firmware ?) gedaan software oud 9.9.5012 nu 9.9.6008
Hier kwam ik achter omdat ik niet meer kon inloggen op solaredge.

Ik heb problemen met inloggen van https://monitoring.solaredge.com/solaredge-web/p/site/ de laatste 2 dagen.
Maar via VPN, andere DNS /IP ging het wel.
Ligt het aan de router Asus Rt-AC3200 of aan de Ubee ??
Dit geldt voor de Samsung smartphone - tablet -ook de computers kan ik niet op de normale wijze inloggen .
Andere adressen werken perfect.

Je heeft aan dan je niet meer kan inloggen. Maar wat is dat voor een user benadering? Sorry dat ik het zeg....
Kan je de DNS naam wel resolven?
Kan je de FQDN pingen?
Krijg je wel de inlogscherm te zien van de website?
Krijg je bij het inloggen een bepaalde foutmelding?

Heb je beide al een keer geherstart?
heb je het ook geprobeert via ee LAN kabel? Of alleen via WiFi?
Heb de de bovenstaande al eens geprobeerd zonder de Asus router?

Staat je Ubee modem in Bridge of als standaard NAT router geconfigureerd?

Met deze basis informatie kunnen we iets verder troubleshooten.
Want momenteel vermoed ik namelijk dat het aan de zonnestralen kan liggen, of de stand van de maan. Helemaal zeker ben ik nog niet....


ofwel je begrijpt dat het met je huidige informatie eigenlijk aan alles kan liggen?

Maar dat na een update zonder bericht, is in te loggen met de standaard onveilige naam en paswoord
is totaal idioot en heel onveilig.
Je kunt dus wel inloggen?
Of bedoel je dat je met een UserID / wachtwoord standaard kan inloggen het modem? Waar je indien deze bridge mode staat je alleen maar lees rechten als het goed is hebt?
19-07-2017, 16:53 door Anoniem
Kan je aangeven wat er precies niet lukt?

Wil de hele website niet laden? of lukt alleen het inloggen niet.
en wat klrijg je voor foutmelding.
Lukt het inloggen bijvoorbeeld wel via een mobiel of tablet als je deze op 3G / 4G zet?

Als dit niet lukt via wifi maar wel via 4G dan lijkt het erop dat uw Ziggo ipadres adres geblokkeerd is bij solaredge.
19-07-2017, 16:56 door Anoniem
Is dat een vd nieuwere modellen modem/routers van ziggo? Gewoon een nieuwe aanvragen ander merk Weigeren ze dan maar gewoon ff kop koffie eroverheen morsen en nieuwe vragen (ander merk) en anders overstappen naar andere provider. Ze doen bij upc/ziggo heel moeilijk over een nieuwe modem/router, zelfs over een meer dan 8 jaar oude Thomson modem deden ze moeilijk,en nu ook weer over een upc modem,ik ben het zat gooi of glas water eroverheen of ik stap over naar andere provider. Dan maar glasvezelinternet i.p.v kabelinternet. Is nog sneller ook dan upc/ziggo.
19-07-2017, 18:09 door Tha Cleaner
Door Anoniem: Is dat een vd nieuwere modellen modem/routers van ziggo? Gewoon een nieuwe aanvragen ander merk Weigeren ze dan maar gewoon ff kop koffie eroverheen morsen en nieuwe vragen (ander merk) en anders overstappen naar andere provider. Ze doen bij upc/ziggo heel moeilijk over een nieuwe modem/router, zelfs over een meer dan 8 jaar oude Thomson modem deden ze moeilijk,en nu ook weer over een upc modem,ik ben het zat gooi of glas water eroverheen of ik stap over naar andere provider. Dan maar glasvezelinternet i.p.v kabelinternet. Is nog sneller ook dan upc/ziggo.

Wat is dit voor een advies? Zonder dat we weten waar het probleem zich werkelijk bevind, is het niet praktisch om zomaar iets te vervangen. Waarschijnlijk draait OP ook nog in bridge mode, dus heeft dit ook geen toegevoegde waarde.

Nog even afgezien dat dit gewoon slopen van iemand anders zijn eigendom is.
19-07-2017, 19:18 door Briolet - Bijgewerkt: 19-07-2017, 19:27
Door john west: Ziggo heeft ongemerkt een modem update (firmware ?) gedaan software oud 9.9.5012 nu 9.9.6008.

Ik dacht eerst dat dit een oud topic was. Maar hij is echt vandaag gepost. Firmware 9.9.5012 is van september 2013 . Maart 2015 hadden we al firmware 9.9.6007. Dus dat is niet ongemerkt veranderd, maar je loopt al een paar jaar achter. Versie 9.9.6008, is er al sinds oktober 2016.
En aangezien dit modem na elke stroomonderbreking de laatste software ophaalt, en Ziggo het anders wel binnen een maand naar je modem pushed, kan ik me niet voorstellen dat je niet al minimaal een halfjaar deze firmware gebruikt.
20-07-2017, 11:44 door Anoniem
Door Briolet:
Door john west: Ziggo heeft ongemerkt een modem update (firmware ?) gedaan software oud 9.9.5012 nu 9.9.6008.

Ik dacht eerst dat dit een oud topic was. Maar hij is echt vandaag gepost. Firmware 9.9.5012 is van september 2013 . Maart 2015 hadden we al firmware 9.9.6007. Dus dat is niet ongemerkt veranderd, maar je loopt al een paar jaar achter. Versie 9.9.6008, is er al sinds oktober 2016.
En aangezien dit modem na elke stroomonderbreking de laatste software ophaalt, en Ziggo het anders wel binnen een maand naar je modem pushed, kan ik me niet voorstellen dat je niet al minimaal een halfjaar deze firmware gebruikt.

In dat geval zou ZIGGO elke dag de laatste update moeten hebben inderdaad. Als het gekoppeld is aan het aantal storingen...
20-07-2017, 11:56 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Briolet:
Door john west: Ziggo heeft ongemerkt een modem update (firmware ?) gedaan software oud 9.9.5012 nu 9.9.6008.

Ik dacht eerst dat dit een oud topic was. Maar hij is echt vandaag gepost. Firmware 9.9.5012 is van september 2013 . Maart 2015 hadden we al firmware 9.9.6007. Dus dat is niet ongemerkt veranderd, maar je loopt al een paar jaar achter. Versie 9.9.6008, is er al sinds oktober 2016.
En aangezien dit modem na elke stroomonderbreking de laatste software ophaalt, en Ziggo het anders wel binnen een maand naar je modem pushed, kan ik me niet voorstellen dat je niet al minimaal een halfjaar deze firmware gebruikt.

In dat geval zou ZIGGO elke dag de laatste update moeten hebben inderdaad. Als het gekoppeld is aan het aantal storingen...

Heb jij echt zoveel storingen met Ziggo?

Ik zit zelf bij Ziggo sinds het nog Casema was en heb maar 1 x een storing gehad dat kwam door stroomstoring in de buurt waarna toen dit verholpen was de voeding van de versterker het niet meer deed en dus geen internet en digitale tv meer had. dus eigenlijk ook niet eens Ziggo gerelateerd.
21-07-2017, 09:48 door john west
Bedankt voor de reacties

Ik heb van router gewisseld Sitecom gebruikt,DNS geflushed,gereset,kabels spanning vrij gemaakt,
sommige tips snap ik niet kan je de DNS naam wel resolven?
Kan je de FQDN pingen? bridge mode ??

Mijn grootste verwijt is dat je geen informatie krijgt van updates van de Ubee modem van Ziggo,alleen reclame .

Deze nieuwste firmware update in maart uitgevoerd ??
Dus zat ik jaren met oude firmware en van maart inlog naam Ziggo paswoord draadloos.
De laatste keer dat ik op de Ubee modem heb ingelogd was met mijn eigen paswoord en naam
en dit is niet langer dan een jaar terug.

Dat dit niet goed is gegaan kan een Ubee modem hardware fout zijn ??

Alles werkt gelukkig weer.
21-07-2017, 10:28 door Anoniem
Wees blij dat Ziggo uberhaupt beveiligingsupdates uitrolt. Als je kijkt hoeveel internet en mobiele providers dit in het geheel niet doen. Dat is pas ''lekker veilig'' ;)
21-07-2017, 10:30 door Anoniem
Is dat een vd nieuwere modellen modem/routers van ziggo? Gewoon een nieuwe aanvragen ander merk Weigeren ze dan maar gewoon ff kop koffie eroverheen morsen en nieuwe vragen (ander merk) en anders overstappen naar andere provider

Jij koopt zeker ook een nieuwe computer, indien er iets vastloopt op je PC (danwel, je probeert dan een nieuwe te krijgen, door een kop koffie erover heen te gooien) ?

Lekkere instelling heb je trouwens, om op deze wijze te proberen zaken te vervangen :)
21-07-2017, 12:38 door Anoniem
Door Anoniem: Is dat een vd nieuwere modellen modem/routers van ziggo? Gewoon een nieuwe aanvragen ander merk Weigeren ze dan maar gewoon ff kop koffie eroverheen morsen en nieuwe vragen (ander merk) en anders overstappen naar andere provider. Ze doen bij upc/ziggo heel moeilijk over een nieuwe modem/router, zelfs over een meer dan 8 jaar oude Thomson modem deden ze moeilijk,en nu ook weer over een upc modem,ik ben het zat gooi of glas water eroverheen of ik stap over naar andere provider. Dan maar glasvezelinternet i.p.v kabelinternet. Is nog sneller ook dan upc/ziggo.

Ze doen helemaal niet moeilijk, als het ding wel de boosdoener is van het probleem... hier ligt de crux; toon dat maar aan ipv de provider vanwege onderbuikgevoelens op kosten te willen jagen. Je zou in-principe ook zelf een modem aan kunnen schaffen om dat aan te tonen/uit te sluiten. Maarja, gedachteloos afgeven is natuurlijk veel makkelijker en raak je meer stoom mee kwijt hè
21-07-2017, 22:36 door Anoniem
Door Anoniem: Is dat een vd nieuwere modellen modem/routers van ziggo? ...,ik ben het zat ...of ik stap over naar andere provider. Dan maar glasvezelinternet i.p.v kabelinternet. Is nog sneller ook dan upc/ziggo.
Probeer zo snel mogelijk van Ziggo/UPC weg te komen. Je hebt daar niks te zoeken. Ga over op glas.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.