image

Malwarebytes-update veroorzaakt problemen bij gebruikers

zondag 28 januari 2018, 14:05 door Redactie, 8 reacties

Anti-malwarebedrijf Malwarebytes heeft gisteren een update uitgebracht die voor connectiviteitsproblemen en verhoogde systeembelasting bij gebruikers zorgde. Ook klaagden gebruikers over crashende en niet meer werkende systemen. De uitgebrachte beschermingsupdate bleek beschadigd te zijn.

Hierdoor kon de update niet door de software van Malwarebytes worden verwerkt, zo laat medeoprichter en directeur Marcin Kleczynski in een forumposting weten. Gisterenavond werd er een nieuwe update uitgerold om het probleem te verhelpen. Om deze update te ontvangen moeten gebruikers de "web protection" feature van de beveiligingssoftware tijdelijk uitschakelen en het systeem herstarten.

Op het bericht van Kleczynski reageerden vele honderden gebruikers. Sommigen zijn blij dat de nieuwe update het probleem verhelpt, terwijl anderen het onacceptabel vinden en zelfs zeggen dat ze met het gebruik van de beveiligingssoftware zijn gestopt.

Reacties (8)
28-01-2018, 15:22 door Anoniem
Dat is een domper voor malwarebytes.

We hebben vanaf mei 2017 vorig jaar,tot op heden al veel bugs voorbij
zien komen wannacry,atm intel,falende windows updates begin dec 2017,
jan 2018 meltdown,en spectre,en nu dit.

Het vertrouwen in software en hardware neemt wel af,
hopelijk word het vertrouwen in de toekomst herwonnen.
28-01-2018, 17:10 door Hyper
De update had een geheugenlek die in enkele tot een tiental minuten alle beschikbare RAM opgebruikte. Op mijn systeem kwam ik erachter dat Malwarebytes Service 29GB van mijn 32 GB ram opsnoepte en mijn applicaties hierdoor uit het geheugen drukte.

Het is inmiddels opgelost in een nieuwe database update. Herstart je computer nadat je de database hebt bijgewerkt om de fix actief te maken.
28-01-2018, 19:42 door Anoniem
Ik heb 'm gisteravond kunnen uninstallen en ik denk dat ik nog effe wacht met opnieuw installeren. Misschien komt het er helemaal niet meer van. Je kent dat wel, dat gevoel van "ik ben er klaar mee".
28-01-2018, 21:08 door Anoniem
Ook eraf, na ccleaner de volgende.
Ik heb heg helemaal gehad met die software
Zo weinig mogelijk erop
Nu weer ABN aangevallen
Ga kijken of ik Internetbankieren wel nodig heb
28-01-2018, 22:25 door Quetensky
Ja, ook hier de PC traag, leek wel een oude XP, geen keyboard, zwarte schermen zonder pictogrammen. Dit is denk ik de vijfde keer dat MBAM me dit flikt. Iemand een A/V met MBAM erin die wel goed blijft werken?
28-01-2018, 23:33 door [Account Verwijderd]
Door Anoniem: Dat is een domper voor malwarebytes.

We hebben vanaf mei 2017 vorig jaar,tot op heden al veel bugs voorbij
zien komen wannacry,atm intel,falende windows updates begin dec 2017,
jan 2018 meltdown,en spectre,en nu dit.

Het vertrouwen in software en hardware neemt wel af,
hopelijk word het vertrouwen in de toekomst herwonnen.

Met betrekking tot het laatste: Je post onbewust wel een leuk doordenkertje. Je kunt het op twee manieren lezen namelijk
:)
29-01-2018, 00:19 door Anoniem
Had ook problemen (RAM) en unresponsive. Na uninstall was het verdwenen. Heb een halve dag later mbam (uninstall)cleaner gedraaid en toen de laatste versie weer geinstalleerd en alles draait weer probleemloos.
15-05-2018, 12:04 door Anoniem
Inmiddels mei 2018 en malwarebytes geupdate. Maar meteen hing mijn systeem weer en kwam ik er maar niet doorheen. Wat een drama dat malwarebytes. Ik heb het er meteen afgegooid, zodra het me lukte (na ca. 8 pogingen van heropstarten) om in de computer te komen.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.