image

Brazilië wil dat Microsoft Windows 10-instellingen wijzigt

donderdag 26 april 2018, 10:39 door Redactie, 21 reacties

Het Braziliaans openbaar ministerie wil dat Microsoft de standaardinstellingen van Windows 10 aanpast, omdat die in strijd met lokale wetgeving zouden zijn. De aanklager heeft geëist dat gegevens van gebruikers niet langer meer automatisch zonder nadrukkelijke toestemming worden verzameld.

Op dit moment verkrijgt Microsoft via de standaard Windows 10-installatie allerlei informatie over gebruikers, zoals geolocatie, e-mailcontent, browsegedrag en zoekgeschiedenis, zo schrijft het Ministério Público Federal (MPF) op de eigen website. Hiermee overtreedt Microsoft de privacywetgeving, alsmede andere rechten van gebruikers. De MPF wil nu dat het verzamelen van data niet langer automatisch plaatsvindt en dat gebruikers een waarschuwing en uitleg krijgen als ze het versturen van gegevens toestaan.

"Het is niet genoegd dat er informatie wordt gegeven. Het moet duidelijk, nauwkeurig en eenvoudig te begrijpen zijn en toestemming moet op elk moment kunnen worden ingetrokken. De bijna automatische acceptatie van de door Microsoft aanbevolen instellingen kan niet als voldoende worden beschouwd dat gebruikers alle gevolgen begrijpen", aldus de aanklager. Die wil daarnaast dat Microsoft een boete van omgerekend 2,4 miljoen euro betaalt wegens de al veroorzaakte schade en 24.000 euro per dag als de eisen van de aanklager niet worden opgevolgd. Onlangs oordeelde de Autoriteit Persoonsgegevens dat Microsoft met de aankomende "April" update van Windows 10 aan alle eerder gestelde privacyovertredingen tegemoet komt.

Reacties (21)
26-04-2018, 11:57 door karma4
Nu nog dat soort instellingen voor smartphones eisen.
Brazilië Hoe zat het daar ook al weer met omkoping en stabiliteit?
26-04-2018, 13:17 door Anoniem
Door karma4: Nu nog dat soort instellingen voor smartphones eisen.
Brazilië Hoe zat het daar ook al weer met omkoping en stabiliteit?

Hebben ze daar ook politici die appartementen van buitenlandse ambassadeurs krijgen, en de belasting oplichten ?
26-04-2018, 13:27 door Anoniem
Door karma4: Nu nog dat soort instellingen voor smartphones eisen.
Brazilië Hoe zat het daar ook al weer met omkoping en stabiliteit?

niet iedereen daarzo is meteen omkoopbaar. dit is net zo onzinnig als stellen dat ALLES wat karma schrijft is onzin omdat het MEESTE wat karma schijft steeds onzin blijkt :).
26-04-2018, 18:37 door karma4 - Bijgewerkt: 26-04-2018, 18:51
Door Anoniem:
niet iedereen daarzo is meteen omkoopbaar. dit is net zo onzinnig als stellen dat ALLES wat karma schrijft is onzin omdat het MEESTE wat karma schijft steeds onzin blijkt :).
Als je met bewering gen komt kom dan met links achtergronden. Anders ben je onzinnig bezig.
Rio is behoorlijk onveilig. Zoek de links zelf, deze krijg je
https://www.nu.nl/dvn/4864766/achtergrond-braziliaanse-president-achtervolgd-corruptieschandaal

Als je dit veilig vind... https://www.wired.com/2017/04/hackers-hijacked-banks-entire-online-operation/
26-04-2018, 20:33 door Anoniem
Door karma4:
Door Anoniem:
niet iedereen daarzo is meteen omkoopbaar. dit is net zo onzinnig als stellen dat ALLES wat karma schrijft is onzin omdat het MEESTE wat karma schijft steeds onzin blijkt :).
Als je met bewering gen komt kom dan met links achtergronden. Anders ben je onzinnig bezig.
Rio is behoorlijk onveilig. Zoek de links zelf, deze krijg je
https://www.nu.nl/dvn/4864766/achtergrond-braziliaanse-president-achtervolgd-corruptieschandaal

Als je dit veilig vind... https://www.wired.com/2017/04/hackers-hijacked-banks-entire-online-operation/

dit is dus WEER een onzinnige reactie. ik trek nu maar de net zo domme vlugge conclusie die jij doet met een linkje, dat karma ALTIJD domme dingen typt en hier is een voorbeeld daarvan:

https://www.security.nl/posting/560022

je doet een 'alle bomen zijn bruin, dus alles wat bruin is is een boom' redenering.

maargoed, je fout toegeven zul je ook niet doen want je geeft NU je fout niet toe en dus trek ik maar die conclusie dat je NOOIT een fout toegeeft :P.
27-04-2018, 00:13 door Anoniem
Alle achtergronden terzijde de aanklager heeft en punt! punt uit.
27-04-2018, 07:15 door Anoniem
Door Anoniem:
Door karma4: Nu nog dat soort instellingen voor smartphones eisen.
Brazilië Hoe zat het daar ook al weer met omkoping en stabiliteit?

niet iedereen daarzo is meteen omkoopbaar. dit is net zo onzinnig als stellen dat ALLES wat karma schrijft is onzin omdat het MEESTE wat karma schijft steeds onzin blijkt :).

IJZERSTERK!
27-04-2018, 12:39 door karma4 - Bijgewerkt: 27-04-2018, 12:54
Door Anoniem: ....
maargoed, je fout toegeven zul je ook niet doen want je geeft NU je fout niet toe en dus trek ik maar die conclusie dat je NOOIT een fout toegeeft :P.
Fouten geef ik zo toe.

Alleen het niet eens zijn met geloofbelijders is een geen fout. Dat die dom op de persoon gaan spelen omdat ze het niet op inhoud af kunnen is des te triester. Triest voor de geloofsbelijders (Linux Apple Android wat dan ook).
Als je als OSS onvoldoende kwaliteit levert en als argument hanteert dat het gratis zou zijn dan krijg je dit:
https://itsfoss.com/brazil-open-source-microsoft/ https://www.zdnet.com/article/brazilian-government-plans-largest-microsoft-procurement-to-date/ Wat is er niet waar van dat gebeuren?

"... de mogelijkheid een verscheidenheid aan informatie over consumenten te verkrijgen, zoals geolocatie, e-mailinhoud, surfgewoonten en zoekgeschiedenis op internet."
Volgens mij is dat de standaard bij smartphones en veel andere producten.


Hebben ze daar ook politici die appartementen van buitenlandse ambassadeurs krijgen, en de belasting oplichten ?
Ze zijn er veel beter in, cultuur: https://www.ft.com/content/3490dbb8-4050-11e7-9d56-25f963e998b2
https://www.business-anti-corruption.com/country-profiles/brazil/ hebben we het niet eens over natuur.
28-04-2018, 09:37 door -karma4 - Bijgewerkt: 28-04-2018, 09:39
Door karma4:
Door Anoniem: ....
maargoed, je fout toegeven zul je ook niet doen want je geeft NU je fout niet toe en dus trek ik maar die conclusie dat je NOOIT een fout toegeeft :P.
Fouten geef ik zo toe.

Alleen het niet eens zijn met geloofbelijders is een geen fout. Dat die dom op de persoon gaan spelen omdat ze het niet op inhoud af kunnen is des te triester. Triest voor de geloofsbelijders (Linux Apple Android wat dan ook).

Ten eerste hoort Windows in dat lijstje van 'geloofsbelijders' thuis, ten tweede heb je hier gedemonstreerd zelf de grootste 'geloofsbelijder' te zijn en ten derde ben je hier meerdere keren door fact checkers betrapt op feitelijke onjuistheden. Zie dit lijstje:

- https://www.security.nl/posting/556525#posting556570
- https://www.security.nl/posting/556593#posting556693
- https://www.security.nl/posting/555153#posting555203
(met dank aan Kraak)

Door karma4: Als je als OSS onvoldoende kwaliteit levert en als argument hanteert dat het gratis zou zijn dan krijg je dit: https://itsfoss.com/brazil-open-source-microsoft/ https://www.zdnet.com/article/brazilian-government-plans-largest-microsoft-procurement-to-date/ Wat is er niet waar van dat gebeuren?

Wat heeft dit met het onderwerp van dit topic te maken? Het gaat hier over laakbaar Microsoft gedrag, namelijk:

Het Braziliaans openbaar ministerie wil dat Microsoft de standaardinstellingen van Windows 10 aanpast, omdat die in strijd met lokale wetgeving zouden zijn. De aanklager heeft geëist dat gegevens van gebruikers niet langer meer automatisch zonder nadrukkelijke toestemming worden verzameld.
28-04-2018, 11:46 door Anoniem
" Fouten geef ik zo toe. "

Nou wat houd je dan dit keer tegen?
28-04-2018, 18:38 door karma4 - Bijgewerkt: 28-04-2018, 19:05
Door Anoniem: " Fouten geef ik zo toe. "

Nou wat houd je dan dit keer tegen?
Iets waar jij het niet mee eens bent is niet een fout. Andere ervaringen leveren andere waarheden op.

Welke feiten van kraak zouden op een onwaarheid duiden, dan ga ik graag op die onderwerpen in.
Soms wel vermoeiend om predikers te moeten blijven tegenspreken dat hun waarheid niet de enige waarheid is.
28-04-2018, 18:49 door karma4
Door The FOSS:
...
Wat heeft dit met het onderwerp van dit topic te maken? Het gaat hier over laakbaar Microsoft gedrag, namelijk:
...
Zeer gericht op het onderwerp. Linux geloofsbelijdenis lijken wat dat betreft op os/2 geloofsbelijdenis. Het is allemaal in de praktijk gewoon commercieel.

Alle vaak genoeg meegemaakt hoe men toch het gelijk ziet te haken ook al zit het fout dan wordt je heel wantrouwend.
FOSS lijkt ook in Brazilië gefaald te hebben. Dat is jammer en feitelijk een verwijzing naar onvoldoende kwaliteit.
Eens? Kun je dat toegeven?
Dan krijg je vanzelf tegenreacties, eens?

Ben je overtuigd dat php want open source fantastisch feilloos is of dat bijvoorbeeld met Drupal toch veel fouts is. Eens?
Vraag me toch af welke foss het goed nieuws vond dat gemeente delft overging naar Drupal want oss. Molens...
28-04-2018, 20:00 door karma4
Als je wilt foss: https://www.oreilly.com/ideas/open-source-in-brazil dan zie je de verwevenheid van het politiek spel naar het technische van de ICT. deze linkt door naar: http://aaronshaw.org/papers/Shaw-2011-Insurgent_Expertise-JITP.pdf
28-04-2018, 23:45 door -karma4 - Bijgewerkt: 28-04-2018, 23:47
@karma4 de kop van dit topic nog maar eens herhalen.

Brazilië wil dat Microsoft Windows 10-instellingen wijzigt
donderdag 26 april 2018, 10:39 door Redactie

Het Braziliaans openbaar ministerie wil dat Microsoft de standaardinstellingen van Windows 10 aanpast, omdat die in strijd met lokale wetgeving zouden zijn. De aanklager heeft geëist dat gegevens van gebruikers niet langer meer automatisch zonder nadrukkelijke toestemming worden verzameld.

On topic is Microsoft Windows. Andere zaken zijn hiervan afleidende spin doctoring.
29-04-2018, 10:12 door Anoniem
Door karma4:
Door Anoniem: " Fouten geef ik zo toe. "

Nou wat houd je dan dit keer tegen?
Iets waar jij het niet mee eens bent is niet een fout. Andere ervaringen leveren andere waarheden op.

Welke feiten van kraak zouden op een onwaarheid duiden, dan ga ik graag op die onderwerpen in.
Soms wel vermoeiend om predikers te moeten blijven tegenspreken dat hun waarheid niet de enige waarheid is.

tja, iets wat jij schrijft is nog niet meteen waar. sterker nog het is veelal NIET waar merken we allemaal :).

dus ik daag je uit, zwijmel er maar niet meer omheen en geef je fout toe.

ik stel namelijk dat je dat niet kunt omdat je een zwak persoonlijkheids trekje de overhand laat nemen steeds.
29-04-2018, 11:56 door karma4 - Bijgewerkt: 29-04-2018, 12:03
Door Anoniem:
tja, iets wat jij schrijft is nog niet meteen waar. sterker nog het is veelal NIET waar merken we allemaal :).
dus ik daag je uit, zwijmel er maar niet meer omheen en geef je fout toe.
ik stel namelijk dat je dat niet kunt omdat je een zwak persoonlijkheids trekje de overhand laat nemen steeds.
Nu ga je op de man spelen en is er weer geen enkele inhoud. Daarmee toon je een van de zwakste persoonlijkheidstrekjes.
Het is wat de predikers van een geloof (en extremisten) doen.

Kom eens met een inhoudelijk iets en toon je volwassenheid met de vaardigheid in weerleggen dan wel erkennen.
On topic is het politieke spel om je gelijk zien te krijgen. Tool bashing is zo onvolwassen.

Heb je deze doorgenomen? https://www.oreilly.com/ideas/open-source-in-brazil
Niet van mijn hand. Ik heb ook andere voor andere omgevingen gezien. Tevens zelf het nodig meegemaakt.

Kun je de fouten met Drupal PHP toegeven ook als het open source en is door de activisten gepromoot en als succes verklaard? Ik heb er nog niets van gezien. En maar blijven hangen in het onvolwassen OS bashing.
29-04-2018, 13:32 door Krakatau
@karma4 meer leugenachtig off-topic gedraai.
29-04-2018, 17:30 door Anoniem
"Nu ga je op de man spelen en is er weer geen enkele inhoud."

die inhoud is je al drie keer boven de pet gebleken te gaan. neem advies ter harte en lees eens terug voordat je weer iets typt en wees een vent en geef je miskleun dan toe. je maakt het alleen maar meer en meer ongeloofwaardiger :). je bent te kakke gezet met je eigen rethoriek die dus onzin is.
30-04-2018, 19:54 door karma4
Door Anoniem:
die inhoud is je al drie keer boven de pet gebleken te gaan. neem advies ter harte en lees eens terug voordat je weer iets typt en wees een vent en geef je miskleun dan toe. je maakt het alleen maar meer en meer ongeloofwaardiger :). je bent te kakke gezet met je eigen rethoriek die dus onzin is.
Ter herhaling: "Nu ga je op de man spelen en is er weer geen enkele inhoud."
Zie de links waar het open source als strijd tegen de rest niet goed uitpakt.
01-05-2018, 11:50 door -karma4 - Bijgewerkt: 01-05-2018, 11:51
Door karma4:
Door Anoniem:
die inhoud is je al drie keer boven de pet gebleken te gaan. neem advies ter harte en lees eens terug voordat je weer iets typt en wees een vent en geef je miskleun dan toe. je maakt het alleen maar meer en meer ongeloofwaardiger :). je bent te kakke gezet met je eigen rethoriek die dus onzin is.
Ter herhaling: "Nu ga je op de man spelen en is er weer geen enkele inhoud."
Zie de links waar het open source als strijd tegen de rest niet goed uitpakt.

Dat is subjectief. En open source is numero uno op de server en dus in de cloud! En op de Android telefoon. Maar daar gaat het hier niet over! On topic is Microsoft Windows. Andere zaken zijn hiervan afleidende spindoctoring!
02-05-2018, 13:50 door Anoniem
Door karma4:
Door Anoniem:
die inhoud is je al drie keer boven de pet gebleken te gaan. neem advies ter harte en lees eens terug voordat je weer iets typt en wees een vent en geef je miskleun dan toe. je maakt het alleen maar meer en meer ongeloofwaardiger :). je bent te kakke gezet met je eigen rethoriek die dus onzin is.
Ter herhaling: "Nu ga je op de man spelen en is er weer geen enkele inhoud."
Zie de links waar het open source als strijd tegen de rest niet goed uitpakt.

haal eens diep adem en lees alles nog eens een keertje door. je hebt vrij vroeg de afslag in deze topic al gemist.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.