Poll
image

Ik betaal mijn online aankopen:

maandag 6 augustus 2018, 09:56 door Redactie, 10 reacties
Vooraf
78.6%
Achteraf
13.79%
Rembours
1.54%
Ik koop niets online
6.07%
Reacties (10)
06-08-2018, 13:33 door Anoniem
Als ik kan, het liefst Achteraf of anders rembours, maar helaas ben je meestal verplicht om vooraf te betalen, zeker bij dure stuff.
06-08-2018, 20:14 door Anoniem
Creditcard met bezorggarantie.
07-08-2018, 14:42 door Anoniem
Beide. Voor b.v. bol.com kan het achteraf met iDeal (wat ik dan ook altijd doe), maar Amazon vereist een betaling vooraf.
07-08-2018, 17:54 door Anoniem
Mijn enige bruikbare betaalmiddel is contant, dus als ik er niet persoonlijk heen kan voor afhalen tegen contante betaling gaat het feest niet door.
08-08-2018, 12:24 door Anoniem
Vooraf.

Hou niet van achteraf/rembours betalen

Tot nu toe (afkloppen) nog geen issues gehad.

Ik koop online 99 % bij de bekende bedrijven bol.com/mediamarkt ect
08-08-2018, 13:03 door Anoniem
Wat ik dan weer raar vind is wanneer je vooraf moet betalen en het te ontvangen product voldoet niet en je na het retour sturen meer dan een week op je geld moet wachten, of soms nog langer. Waarom is er geen wettelijke verplichting voor een online winkel om per direct het geld retour te storten wanneer een geretourneerd product in ontvangst genomen is?
08-08-2018, 14:07 door Anoniem
Vooraf nadat ik een fysiek adres heb, of afhalen en contant betalen.
08-08-2018, 17:10 door Anoniem
Door Anoniem: Wat ik dan weer raar vind is wanneer je vooraf moet betalen en het te ontvangen product voldoet niet en je na het retour sturen meer dan een week op je geld moet wachten, of soms nog langer. Waarom is er geen wettelijke verplichting voor een online winkel om per direct het geld retour te storten wanneer een geretourneerd product in ontvangst genomen is?
Dat zal wel met redelijkheid te maken hebben. Er bestaan momenteel deze regels over geld retourneren:

Geld terug
De ondernemer moet uw aankoopbedrag terugbetalen, ook de bezorgkosten

Hebt u de ondernemer laten weten dat u gebruik maakt van de bedenktijd? Dan moet hij alles wat u al betaald hebt binnen veertien dagen terugbetalen. De termijn van 14 dagen begint de dag nadat u de ondernemer hebt laten weten dat u gebruik maakt van de bedenktijd. Hebt u bezorgkosten of andere kosten betaald om het product thuis geleverd te krijgen? Dan moet u die kosten ook terugkrijgen. De ondernemer mag geen kosten in rekening brengen voor het ongedaan maken van de aankoop. U moet wel de kosten voor het terugsturen zelf betalen. Maar alleen als de ondernemer u hierover heeft geïnformeerd voordat u de aankoop deed.
(bron: https://www.consuwijzer.nl/thema/koop-op-afstand

Als je 1 dag na terugsturen je geld terug wil, dan zou ik de ondernemer eerst laten weten dat je gebruik gaat maken
van de bedenktijd, en het 12 a 13 dagen daarna pas bestellen.... ;P
09-08-2018, 08:34 door Anoniem
ik mis "beide". Het ligt eraan wat ik koop, sommige bedrijven accepteren alleen ideal of creditcard en dan heb je geen keus. Als bedrijven een acceptgiro optie geven kies ik toch meestal die.
09-08-2018, 16:59 door Briolet
Door Anoniem: Vooraf.

Hou niet van achteraf/rembours betalen

Tot nu toe (afkloppen) nog geen issues gehad.…
Indien mogelijk achteraf. Dat heeft me al wat sores bespaard omdat betreffende firma (Salland Automatisering) failliet verklaard werd na mijn bestelling. Nu kon ik het gewoon bij de concurrent bestellen.

Want ook als een firma in 2006, 2008, 2009, 2010 én in 2012 de Hardware.Info Awards won voor beste online hardware shop, is dat geen garantie dat je voorafbetaling veilig is.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.