image

Ongelezen berichten laten PlayStation 4 crashen

maandag 15 oktober 2018, 12:11 door Redactie, 4 reacties

Een groeiend aantal gamers met een PlayStation 4 klaagt over berichten die ertoe leiden dat hun console crasht. In het ergste geval moet het toestel weer naar de fabrieksinstellingen worden teruggezet. Het probleem zit hem in het gebruik van bepaalde karakters in de berichten die gamers naar elkaar kunnen versturen. Consoles kunnen al crashen als de berichten ongelezen in de inbox zitten, aldus Slashgear.

Er wordt geadviseerd om de berichten op 'privé' in te stellen. Dit kan via de PlayStation console, maar ook via de website van Sony Entertainment Network. Met deze instelling worden er alleen berichten ontvangen van vrienden en niet van onbekende gebruikers.

Om te voorkomen dat de console crasht wordt geadviseerd de reeds ontvangen berichten uit de inbox te verwijderen met behulp van de mobiele PS Messages app voordat de PS4 wordt aangezet. Wanneer de PS4 al is gecrasht, helpt alleen nog het in veilige modus herstarten waarbij een nieuwe database moet worden opgebouwd.

Overigens heeft Sony nog niet gereageerd op de klachten van de gebruikers maar men verwacht dat het bedrijf binnenkort een software-update uit zal brengen om het probleem te verhelpen.

Reacties (4)
15-10-2018, 14:27 door Anoniem
Ziedaar de ge-wel-di-ge mogelijkheden van unicode. Ook niet de eerste keer dat het een leuke attack vector blijkt.
15-10-2018, 16:10 door Anoniem
Door Anoniem: Ziedaar de ge-wel-di-ge mogelijkheden van unicode. Ook niet de eerste keer dat het een leuke attack vector blijkt.

Zoals vaak is niet de standaard het issue, maar wel de implementatie ervan...
15-10-2018, 17:30 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Ziedaar de ge-wel-di-ge mogelijkheden van unicode. Ook niet de eerste keer dat het een leuke attack vector blijkt.
Zoals vaak is niet de standaard het issue, maar wel de implementatie ervan...
Dat is te makkelijk. In het geval van spotify, bijvoorbeeld, was het probleem een gebrek aan standaardisering(!), dwz. het gebrek aan een "canonical representation" voor alle varianten die unicode biedt.

In dit geval breekt op dat de standaard zo ontzettend veel mogelijkheden biedt dat het daarmee heel veel kleine hoekjes creert waar ongelukjes in kunnen sluipen. Wat overigens ook al eerder gebeurde, met bijvoorbeeld een vergelijkbaar probleem in apple iOS-apparaten.

Dus om nou te zeggen, "het is niet de standaard, maar de implementatie", nee. Het is wel de standaard, die problemen in implementaties in de hand werkt. In dit geval omdat het hele gedrocht gewoon veel te groot is om goed in de hand te houden. Dus het probleem begint wel degelijk in de unicode standaard, zelfs in het idee achter de unicode standaard: Om met een enkel vehikel het hele universum te willen bedienen. Dat idee doordrenkt het hele feest en is tegelijkertijd de reden dat dit soort problemen zullen blijven opduiken. Het ding wil gewoon teveel.
16-10-2018, 13:31 door Anoniem
Het ding wil gewoon teveel.
En daarom moet je zelf afbakenen wat je ervan wilt gebruiken.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.