Computerbeveiliging - Hoe je bad guys buiten de deur houdt

Ziggo mail account geblokkerd

31-10-2018, 23:24 door Anoniem, 6 reacties
In mijn mailbox vond ik een bericht:

Ons e-mailbeveiligingssysteem heeft gedetecteerd dat uw account gehackt is. We hebben uit voorzorg uw e-mailaccount geblokkeerd voor het versturen van e-mail.
Er is namelijk, in korte tijd, vanaf meerdere ip addressen gebruik gemaakt van uw e-mailaccount.

Er staat nergens dat er email verstuurd is van mijn account; alleen dat er .... 'vanaf meerdere ip addressen gebruik gemaakt van uw e-mailaccount'. Dat is niet zo gek, denk ik, omdat mijn emailprogramma dagelijks enkele keren checkt of er nieuwe mail is, ook vaak via een VPN.

Is Ziggo prematuur?
Reacties (6)
01-11-2018, 10:19 door Anoniem
Door Anoniem: In mijn mailbox vond ik een bericht:

Ons e-mailbeveiligingssysteem heeft gedetecteerd dat uw account gehackt is. We hebben uit voorzorg uw e-mailaccount geblokkeerd voor het versturen van e-mail.
Er is namelijk, in korte tijd, vanaf meerdere ip addressen gebruik gemaakt van uw e-mailaccount.

Er staat nergens dat er email verstuurd is van mijn account; alleen dat er .... 'vanaf meerdere ip addressen gebruik gemaakt van uw e-mailaccount'. Dat is niet zo gek, denk ik, omdat mijn emailprogramma dagelijks enkele keren checkt of er nieuwe mail is, ook vaak via een VPN.

Is Ziggo prematuur?

is die mail afkomstig van ziggo - en als je denkt dat dat zo is, hoe zeker ben je daarvan ?
01-11-2018, 10:19 door Tha Cleaner
Door Anoniem: In mijn mailbox vond ik een bericht:

Ons e-mailbeveiligingssysteem heeft gedetecteerd dat uw account gehackt is. We hebben uit voorzorg uw e-mailaccount geblokkeerd voor het versturen van e-mail.
Er is namelijk, in korte tijd, vanaf meerdere ip addressen gebruik gemaakt van uw e-mailaccount.

Er staat nergens dat er email verstuurd is van mijn account; alleen dat er .... 'vanaf meerdere ip addressen gebruik gemaakt van uw e-mailaccount'. Dat is niet zo gek, denk ik, omdat mijn emailprogramma dagelijks enkele keren checkt of er nieuwe mail is, ook vaak via een VPN.

Is Ziggo prematuur?
Al contact opgenomen met Ziggo?

En het kan best zijn dat je vpn ( wat je niet verder specificeerd ) hier de oorzaak van is
Complimenten voor de techniek van Ziggo. Onbetrouwbare ip worden zo te zien zwaarder gemonitoord.
01-11-2018, 10:38 door Anoniem
Door Anoniem:Ons e-mailbeveiligingssysteem heeft gedetecteerd dat uw account gehackt is. We hebben uit voorzorg uw e-mailaccount geblokkeerd voor het versturen van e-mail.
Er is namelijk, in korte tijd, vanaf meerdere ip addressen gebruik gemaakt van uw e-mailaccount.
Weet je zeker dat het bericht ook echt van Ziggo komt?
Ik zie hier regelmatig mailtjes met een dergelijke strekking, terwijl wij een eigen mailserver draaien.
01-11-2018, 21:26 door Anoniem
Natuurlijk heb ik contact gezocht met Ziggo, en die sluit de mogelijkheid dat het de VPN kan zijn, niet geheel uit.
De persoon zei mij, dat de screening 'streng' is...
02-11-2018, 11:33 door Briolet
Ziggo … sluit de mogelijkheid … niet geheel uit.

Vanwaar dat voorbehoud. Als je op grond van diverse IP adressen geblokkeerd wordt, kent Ziggo toch die IP adressen en kan zo zien of die bij jouw VPN provider horen.

Bij mij staat thuis een PC die via IMAP een verbinding onderhoudt. Idem op mijn werk. En als ik dan via 4G ook mijn mail opvraag, kan mijn mail ook al via 3 verschillende IP adressen gelijktijdig benaderd worden. En dit lijkt me een vaak voorkomende situatie. Vooral het IP adres via 4G zal nogal vaak kunnen veranderen.
02-11-2018, 13:59 door Anoniem
Ik heb in verleden ook de melding gehad van ZIGGO.

Dit was terecht! Het netwerk via ik die dag mail ophaalde was aan het spammen.

Dus terecht dat ZIGGO even aan de handrem trok. Gewoon nieuw ww opvragen en het werkt weer ;-)
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.