image

Marks & Spencer voorziet kleren van RFID tags

vrijdag 17 oktober 2003, 12:09 door Redactie, 4 reacties

Winkelketen Marks & Spencer is een test begonnen om haar herenkleding te voorzien van controversiele radio frequency ID (RFID) tags. Het bedrijf hoopt hiermee haar voorraad en produkt beschikbaarheid voor klanten te verbeteren. Andere retailers hebben felle kritiek van privacy groeperingen gekregen vanwege de mogelijkheid om de data van de RFID tags te gebruiken om klanten, zelfs als ze de winkel hebben verlaten, te volgen en in de gaten te houden. Marks & Spencer heeft echter geprobeerd om de aanpak zo transparant mogelijk te maken en beperkt de hoeveelheid en het gebruik van de gegevens die verzameld zullen worden. Ondanks de open aanpak van de winkelketen blijven privacy groeperingen, zoals Consumers Against Supermarket Privacy Invasion and Numbering, tegenstander van de RFID tags en roepen klanten op om produkten voorzien van de tags niet te kopen. (Silicon)

Reacties (4)
17-10-2003, 12:35 door Anoniem
wel de ultieme marketing strategie, kijk waar je klanten heen gaan en wat ze kopen.

Qua privacy natuurlijk weer een heel stuk minder.
17-10-2003, 13:04 door Anoniem
Belachelijke ontwikkelingen.

Zowel durex als mijn vrouw/vriendin hebben er niets mee te maken waar ik lul in steek.
20-10-2003, 03:16 door Anoniem
ik heb ook een chip in mijn oor
12-11-2003, 19:27 door Anoniem
Na het kopen even in de magnetron leggen, daar schijnen die tags niet echt tegen te kunnen.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.