Poll
image

XS4ALL moet blijven:

maandag 14 januari 2019, 14:41 door Redactie, 26 reacties
Ja
61.16%
Nee
12.05%
Hodor
26.79%
Reacties (26)
14-01-2019, 14:45 door eller
xs4all kan blijven maar dan zonder kpn.
14-01-2019, 15:24 door Anoniem
Stem dan ook hier: https://petities.nl/petitions/xs4all-moet-blijven/
Daar zijn al 31k+ stemmen ipv 60 :)
14-01-2019, 15:34 door Briolet
Door eller: xs4all kan blijven maar dan zonder kpn.

xs4all is al 20 jaar KPN. Het is alleen de eerste paar jaar na oprichting een zelfstandig bedrijf geweest.
14-01-2019, 16:02 door dutchfish
Ik maak niet snel reclame voor een commerciele partij, maar voor xs4all maak ik een uitzondering. Je vindt namelijk nergens een meer vriendelijke en adequate support.

xs4all = top!
14-01-2019, 16:06 door tarunjj
En technisch sterk. IPv6, hanteren van internet standaarden, Usenet Server, ...
14-01-2019, 18:03 door Anoniem
XS4ALL is altijd een succesvol merk geweest en het moet blijven zoals het is.

Kijk eens naar Denksport; die hanteert nog altijd de merknaam Jan Meulendijks, dat in de jaren 80 een op zichzelf staand bedrijf was.
Het merk verkoopt goed en is nog altijd even populair. En waarom: de cryptogrammen hebben een geheel eigen karakter en kwaliteit, dat goed in de smaak valt bij het gros van de puzzelaars.
Hiermee wil ik niet zeggen dat cryptogrammen van Denksport zelf (en van anderen) slecht of slechter zijn. Jan Meulendijks heeft een aparte status en onderscheidt zich van de rest. En omdat het goed verkoopt, zal Denksport dat merk zeker niet schrappen.

KPN met hun merk XS4ALL is een vergelijkbare situatie; XS4ALL heeft een aparte status, een eigen karakter en kwaliteit.
KPN snijdt in eigen vingers door XS4ALL te schrappen! Ik hoop dat die bonzen aan de top dat ook inzien.

Ik ben al jaren een zeer tevreden klant van XS4ALL en ik wil graag mijn fritzbox, het vaste ip-adres en hun uitmuntende service blijven gebruiken.
14-01-2019, 20:13 door foxonsafari
Als KPN mag je zelf beslissen wat je business-model is.
En aan te passen waar mogelijk!
Het xs4all past niet meer in de nieuwe *strategie (*lees inkomsten).
Ik hoor de telfort klanten niet klagen...hmmmmmm.
14-01-2019, 20:52 door Anoniem
Door tarunjj: En technisch sterk. IPv6, hanteren van internet standaarden, Usenet Server, ...
Usenet toegang heeft (lees: had) Ziggo* ook. Nog wel. Nieuwe klanten krijgen het niet meer en ook maar één kleine aanpassing in jouw abonnement en je bent het kwijt (net zoals de webruimte).
En Ziggo (en nu dan ook Vodafone) kennende trekken ze bij beide op één dag de stekker eruit zonder klanten te informeren.

*Usenet toegang, stabiel internet (althans de jaren voor 2018, tv-signaal is wel waardeloos) en dat geen concurrentie (nog niet) is, maakt het dat ik daar nog klant ben. Anders was ik allang/al lang weggeweest.
14-01-2019, 20:54 door Anoniem
Door foxonsafari: Ik hoor de Telfort klanten niet klagen...hmmmmmm.
Die gaan pas klagen wanneer ze na één jaar fors meer gaan betalen.
14-01-2019, 23:59 door Anoniem
Het betekent als merk iets meer dan bijvoorbeeld Brinta. Of Becel.

Daar kun je toch wat leuks en liefs mee doen? Ter beschikking stellen aan de gedreven pioniers van nu? Wie weet joh, wat voor moois en nieuws daar nog uit komt. En waar later KPN daar weer wat aan heeft. Of zelf een heleboel. Er zijn grote issues op Het Net (hihi). Privacy. Security. Communicatie in het algemeen ook. Want je ziet geen non-verbale communicatie. Zelfs webcammen blijft primitief. Je vindt al snel iemand aardig, of juist helemaal niet, op een rijtje letters. Of een selfie. Dan het gat tussen enerzijds anoniem te mogen zijn, en aan de andere kant het bijna onoplosbare dilemma van identificatie en authorizatie. Je wilt ze alletwee. Maar hoe dan. Dan nog de enorme monopolies die er zijn. Die allemaal een groeiend probleem hebben met morele opvattingen. En hoe je daar mee om moet gaan. Blind zoekend hoe dat dan beter zou kunnen. De "user conditions". En dan nog om het internet vrij en open te houden voor iedereen. Communicatie zou een recht voor iedereen moeten blijven. Net als het recht op gas en licht, of schoon drinkwater. Dat zijn toch ook allemaal mensenrechten, zo niet, dan toch wel bijna. En dan de remmende voorsprong. Zoveel mooie ideeën. Waarvan men zegt, hou maar op, want dat bestaat al. Dat is allang bedacht. Of daar kom je nooit meer tussen, want dat is vrijwel helemaal in handen van Google, of Facebook of Apple, of noem ze maar. Terwijl juist enthousiasme tot nieuwe wegen en toekomsten leidt. Er ontwikkelt een hoop niet onder het laat maar zitten denken.

Er is echt zoveel werk aan de winkel. Als en nou een mooi label al 20 jaar onder het stof ligt op de plank, dan is het XS4ALL wel. Daar kun je dan toch ook wat moois mee doen, in plaats van weggooien? Het zou een soort van zonde zijn als zeggen dat de heilige geest niet meer bestaat. En eigenlijk al 20 jaar niet meer. Tuurlijk bestaat die nog.
15-01-2019, 00:40 door Anoniem
Door Anoniem:
Door foxonsafari: Ik hoor de Telfort klanten niet klagen...hmmmmmm.
Die gaan pas klagen wanneer ze na één jaar fors meer gaan betalen.
Ik denk over een half jaar, dan is het weer 1 juli, prijsverhogingsdag.
15-01-2019, 01:21 door Anoniem
Door Anoniem:
*Usenet toegang, stabiel internet (althans de jaren voor 2018, tv-signaal is wel waardeloos) en dat geen concurrentie (nog niet) is, maakt het dat ik daar nog klant ben. Anders was ik allang/al lang weggeweest.

Mijn toenmalige internet provider Cistron was geweldig en had de beste en stabielste lijn ooit (BBNed). Cistron is overgenomen door XS4Some en mijn stabiele lijn werd zeer instabiel en de snelheid bijna gehalveerd. Via een paar dsl providers zit ik nu bij TweakDSL en die lijn is best stabiel. Helldesk, ook daar, Usenet toegang via tweaknews (inbegrepen in abbo). tv neem ik niet af bij hun (kan wel).. Dus concurrentie? die is er echt wel.

HaSo
15-01-2019, 11:45 door Anoniem
Ik vind het an sich niet zo erg als de XS4ALL merknaam verdwijnt. Maar als de dienstverlening verdwijnt zou wel heel erg jammer zijn. Het zou KPN sieren als ze i.p.v. XS4ALL een 'Pro' pakket aan zullen bieden voor de consument die net wat meer wilt.
15-01-2019, 11:47 door Anoniem
Een van de weinige providers die nog toegang aan trouwe klanten verlenen en toegang tot een shell krijgen en kleine web hosting hebben.

Dit was back in the days, tegenwoordig, vergeet het maar.
15-01-2019, 11:54 door Anoniem
Zo slecht ik lees nu ook op andere websites dat Telfort dus ook gewoon KPN gaat worden.. Heel jammer, ben de laatste tijd wel flink tevreden over Telfort. Goedkoop en prima snelheid voor wat het kost. Jammer, als alles straks KPN is dan reken maar op zo'n 10 euro per maand duurder.......

Terwijl KPN de lijnen ook goed dichtknijpt hoor. Wij hebben KPN op het werk, wat een vreselijk langzame verbinding, langzamer dan thuis.
15-01-2019, 16:05 door Anoniem
Ik vind -- eigenlijk -- dat we allemaal terug moeten gaan naar de PTT, een staatsmonopolie, met allemaal precies dezelfde, zij het een betrouwbare, vaste telefoon. Plus een knots van een draagbare telefoon, van pakweg 4,2 kg, in zwart, wit of rood.

Ik mis het echt, die ouderwetse draaischijf. Daar kreeg je tenminste nog sterke vingers van. Ja, vroeger... toen was alles nog veel degelijker gemaakt :-)
16-01-2019, 04:03 door Anoniem
Door Anoniem: Stem dan ook hier: https://petities.nl/petitions/xs4all-moet-blijven/
Daar zijn al 31k+ stemmen ipv 60 :)
-
en dat heb ik ook gelijk erbij gedaan;
16-01-2019, 15:40 door Anoniem
Door foxonsafari: Als KPN mag je zelf beslissen wat je business-model is.
En aan te passen waar mogelijk!
Het xs4all past niet meer in de nieuwe *strategie (*lees inkomsten).
Ik hoor de telfort klanten niet klagen...hmmmmmm.

Klopt. KPN mag dat zelf beslissen.

Maar als klant mag ik ook mijn mening geven over de gekozen strategie van het bedrijf. En dat hebben met mij ondertussen ruim 34+k anderen ook gedaan.
En als KPN vervolgens toch doorzet, heb ik als klant de keuze om op te stappen.
Die vrijheid heb in dan weer. :-)
16-01-2019, 15:45 door Anoniem
Door Anoniem: Ik vind -- eigenlijk -- dat we allemaal terug moeten gaan naar de PTT, een staatsmonopolie, met allemaal precies dezelfde, zij het een betrouwbare, vaste telefoon. :-)

Maar dan wel die oude zwarte bakeliete gevallen.
Was helemaal niets mis mee.

Werkte ook heel goed samen met een 14k4 modem :-)
En dan ook de Rijkspostspaarbank terug met haar inbelverbinding voor Girotel. Lekker veilig.
17-01-2019, 12:06 door Anoniem
Door foxonsafari: Als KPN mag je zelf beslissen wat je business-model is.
En aan te passen waar mogelijk!
Het xs4all past niet meer in de nieuwe *strategie (*lees inkomsten).
Ik hoor de telfort klanten niet klagen...hmmmmmm.

Tuurlijk hoor je Telfort klanten niet klagen, die gaan er niet op achteruit zoals XS4ALL klanten.
18-01-2019, 09:34 door Anoniem
Door Anoniem:
Door foxonsafari: Als KPN mag je zelf beslissen wat je business-model is.
En aan te passen waar mogelijk!
Het xs4all past niet meer in de nieuwe *strategie (*lees inkomsten).
Ik hoor de telfort klanten niet klagen...hmmmmmm.

Tuurlijk hoor je Telfort klanten niet klagen, die gaan er niet op achteruit zoals XS4ALL klanten.

Begrijp dit niet helemaal. Kun je dit beter uitleggen?

Ik heb verder de laatste 2 jaar niets meer te klagen over Telfort, omdat de snelheid en prijs/kwaliteit prima in orde is als ik dit ga vergelijken met een vergelijkbaar Ziggo abonnement dat uiteindelijk duurder is (paar euro duurder en vervolgens na 6 maanden nog eens extra duurder) maar dan wel meer garantie kan bieden over de stabiliteit van de netwerkverbinding en netwerksnelheid wat natuurlijk voor mijn thuis gebruik eigenlijk absoluut onzinnig is.

Want ben eerlijk ik host niets thuis (behalve een lokale printservertje, nasje, telt niet mee..), en gebruik het internet thuis alleen voor privé gebruik en niet voor zakelijke doeleinden. Wanneer je stabiliteit wilt hebben en het over hosting hebt kijk je al snel naar een MKB verbinding, en die van Ziggo was ook niet al te geweldig met hun DNS problemen die ze jaren lang over het hoofd hebben gezien, nog niet eens te speken over stabiliteit van de snelheid, lol.
18-01-2019, 21:17 door Anoniem
Als label van KPN is het een etiketje zoals Calvé van Unilever, slechts goed voor PR en reclame. Mag dus gewoon geconsolideerd worden. De eigen identiteit is al bij de overname van KPN gekilled.
19-01-2019, 19:32 door Anoniem
Door Anoniem: Als label van KPN is het een etiketje zoals Calvé van Unilever, slechts goed voor PR en reclame. Mag dus gewoon geconsolideerd worden. De eigen identiteit is al bij de overname van KPN gekilled.

Uitknijpen kan. Maar doodmaken? Slecht voor je karma.
20-01-2019, 01:43 door Reinder
De enige juiste optie is uiteraard "CowboyNeal".
20-01-2019, 09:24 door Anoniem
Door Reinder: De enige juiste optie is uiteraard "CowboyNeal".
:D

Ik dacht dat de "green site" inmiddels out-of-style was; CmdrTaco heeft het nest al lang verlaten.

Andere community-supported site die SlashCode geforked heeft:
https://www.soylentnews.org
20-01-2019, 23:28 door Anoniem
Waarom maken ze wel nog steeds reclame op de radio voor Xs4all als het merk gaat verdwijnen? Dan voel je je toch dubbel genaaid, als je nu overstapt en over een jaar is het weg?
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.