Privacy - Wat niemand over je mag weten

Reisgegevens PNR

18-01-2019, 16:16 door Anoniem, 13 reacties
Weet iemand of de belastingdienst toegang heeft tot de reisgegevens van de burgers?
Er staat alleen dat de Douane, het Openbaar Ministerie, de Politie, de Bijzondere opsporingsdiensten en de Rijksrecherche hebben in de bijbehorende vorderingsprotocollen van TRIP afspraken gemaakt over rechtmatig en veilig gebruik van de PNR-reisgegevens in TRIP.

En ook:

De overige, niet naar individuele reizigers herleidbare gegevens, gebruikt de douane voor trendanalyse

Wat bedoelen ze met trendanalyse? om na te gaan of iemand nog inwoner is van NL?of hij te vaak vliegt en maar een inkomen heeft van 1500 in de maand?


https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/douane/reisbagage/reisgegevens_douane/
Reacties (13)
21-01-2019, 10:43 door Anoniem
Douane is belastingdienst ze kunnen alles opvragen met een bevel van de rechter.zelf vlieg ik nooit via Nederlanse luchthavens om dit soort redenen maar sinds Mei maakt het niet uit want er word in heel de EU alle Reisgegevens van iedereen bijgehouden dus maakt niet meer uit of je via een duitse luchthhaven reist alle EU landen kunnen gegevens van elkaar opvragen.
21-01-2019, 11:23 door -karma4
Ja, ze kunnen overal bij en alles is gekoppeld.
21-01-2019, 12:17 door Anoniem
Door Anoniem: Douane is belastingdienst ze kunnen alles opvragen met een bevel van de rechter.zelf vlieg ik nooit via Nederlanse luchthavens om dit soort redenen maar sinds Mei maakt het niet uit want er word in heel de EU alle Reisgegevens van iedereen bijgehouden dus maakt niet meer uit of je via een duitse luchthhaven reist alle EU landen kunnen gegevens van elkaar opvragen.

Als je niks te verbergen hebt kun je gewoon probleemloos via Schiphol vliegen zo heb ik, samen met vele anderen, de afgelopen jaren ondervonden.
21-01-2019, 12:39 door -karma4
Door Anoniem: Als je niks te verbergen hebt kun je gewoon probleemloos via Schiphol vliegen zo heb ik, samen met vele anderen, de afgelopen jaren ondervonden.

Jamaar ik heb wél (véél) te verbergen! Kan ik nu niet meer vliegen?
21-01-2019, 13:15 door Anoniem
Door The FOSS:
Door Anoniem: Als je niks te verbergen hebt kun je gewoon probleemloos via Schiphol vliegen zo heb ik, samen met vele anderen, de afgelopen jaren ondervonden.

Jamaar ik heb wél (véél) te verbergen! Kan ik nu niet meer vliegen?

Door Anoniem:
Door Anoniem: Douane is belastingdienst ze kunnen alles opvragen met een bevel van de rechter.zelf vlieg ik nooit via Nederlanse luchthavens om dit soort redenen maar sinds Mei maakt het niet uit want er word in heel de EU alle Reisgegevens van iedereen bijgehouden dus maakt niet meer uit of je via een duitse luchthhaven reist alle EU landen kunnen gegevens van elkaar opvragen.

Als je niks te verbergen hebt kun je gewoon probleemloos via Schiphol vliegen zo heb ik, samen met vele anderen, de afgelopen jaren ondervonden.

Als je vertrekt heb je vooral te maken met de Koninklijke Marechaussee. Als je binnenkomt loop je tegen de Douane aan.
21-01-2019, 13:19 door Anoniem
Jamaar ik heb wél (véél) te verbergen! Kan ik nu niet meer vliegen?

Dat kan jij het best vertellen; wij weten niet wat jij te verbergen hebt ;)
21-01-2019, 13:22 door Anoniem
Wat bedoelen ze met trendanalyse? om na te gaan of iemand nog inwoner is van NL?of hij te vaak vliegt en maar een inkomen heeft van 1500 in de maand?

Is lezen werkelijk zo moeilijk ?

De overige, ***niet naar individuele reizigers herleidbare gegevens***, worden door de Douane gebruikt voor trendanalyse-doeleinden. De trendanalyse waarover het gaat, gaat dus *niet* om individuele personen. Lees eens een artikel, voor je vragen stelt.
21-01-2019, 14:15 door Anoniem
anders moet je maar het onderstaand filmpje checken wat er allemaal gedaan word als jij te vaak naar zuid amerika reist word er toch een bepaald verdacht gedrag vertoont in het PNR systeem denk ik zo alles word 5 jaar bewaard en ieder EU land kan het opvragen

https://www.bka.de/DE/UnsereAufgaben/Aufgabenbereiche/Zentralstellen/Fluggastdatenspeicherung/InformationenUeberblick/filmEnglisch.html?nn=99750
21-01-2019, 14:56 door Anoniem
Door Anoniem:Als je niks te verbergen hebt kun je gewoon probleemloos via Schiphol vliegen zo heb ik, samen met vele anderen, de afgelopen jaren ondervonden.

Precies. Dit dus, net zoals vrijheid van meningsuiting niet belangrijk is als je toch niets te zeggen hebt, en vrijheid van religie niet belangrijk is als je atheist bent, en vrijheid van samenscholing of demonstratie ook niet belangrijk is als je je gewoon neerlegt bij hoe de staat het graag wil, is de wens om je in vrijheid te kunnen bewegen en te kunnen reizen zonder dat opsporingsdiensten minitieus bijhouden hoe laat je met wie waar naar toe gaat en hoe lang je daar verblijft natuurlijk maar gewoon gezeur van mensen die allemaal duistere plannen hebben. Een echt onschuldige patriot, een echte volks-kameraad, heeft tenslotte niets te verbergen voor de vazallen van de controle-staat.
21-01-2019, 18:37 door Anoniem
deze data


Historical Data of the PNR
Flight Specific Data related to individual segments
Names of the passenger and all other individuals on the PNR
Address and Phone Nr of the passenger and all other individuals on the PNR
Address and Phone Nr of the destination
Payment method
Billing address
Frequent Flyer Information
Travel Agency
Flight coupon status
E-Mail-Address
All Notes in the reservation/PNR
Information related to ticketing
Fare information
Date of ticket issuance
Seat information
baggage tag information (registration numbers)
Special Service Requests OSI- / SSI/SSR– (Sensitive Security Information/Special Service Requests) Elements
possible APIS-Information (Advance Passenger Information System)
connected reservations of Hotels, Rental Cars etc if visible in the same PNR
IP address
21-01-2019, 19:37 door karma4
Door Anoniem:
Precies. Dit dus, net zoals vrijheid van meningsuiting niet belangrijk is als je toch niets te zeggen hebt, en vrijheid van religie niet belangrijk is als je atheist bent, en vrijheid van samenscholing of demonstratie ook niet belangrijk is als je je gewoon neerlegt bij hoe de staat het graag wil, is de wens om je in vrijheid te kunnen bewegen en te kunnen reizen zonder dat opsporingsdiensten minitieus bijhouden hoe laat je met wie waar naar toe gaat en hoe lang je daar verblijft natuurlijk maar gewoon gezeur van mensen die allemaal duistere plannen hebben. Een echt onschuldige patriot, een echte volks-kameraad, heeft tenslotte niets te verbergen voor de vazallen van de controle-staat.

Wel even bij blijven degenen die iets te verbergen hebben maar zeggen dat ze niets te verbergen hebben zijn vaak de grootste criminelen en schurken. Als voorbeeld mag je gaan nazoeken waar Goebbels het nu in 1933 over had.
Bedenk op dat moment hadden ze het beeld uitgedragen dat ze alle idealen van het volk gingen invullen, KDF VW etc.
22-01-2019, 09:46 door Anoniem
Maakt niet uit. De belanstingdienst heeft vermoedelijk toegang tot de gegeven van de Douane, het Openbaar Ministerie, de Politie, de Bijzondere opsporingsdiensten en/of de Rijksrecherche. Indien dat niet het geval is, dan zijn er andere diensten die daar toegang toe hebben, en weer andere diensten die daar weer toegang toe hebben etc. ad infinitum. Het antwoord is dus: Vermoedelijk niet direct, maar eveneens vermoedelijk wel indirect. Hoe is evenwel niet goed inzichtelijk.

Door Anoniem:Als je niks te verbergen hebt kun je gewoon probleemloos via Schiphol vliegen zo heb ik, samen met vele anderen, de afgelopen jaren ondervonden.

Het probleem van Computer Zegt Nee Syndroom, het grootste risico dat mensen die niets te verbergen hebben momenteel lopen, is nu juist dat de probleemloze ervaring van een of meerdere nul komma nul zeggen. Het is toeval, Russische Roulette.
22-01-2019, 16:24 door Anoniem
Door karma4:
Door Anoniem:
Precies. Dit dus, net zoals vrijheid van meningsuiting niet belangrijk is als je toch niets te zeggen hebt, en vrijheid van religie niet belangrijk is als je atheist bent, en vrijheid van samenscholing of demonstratie ook niet belangrijk is als je je gewoon neerlegt bij hoe de staat het graag wil, is de wens om je in vrijheid te kunnen bewegen en te kunnen reizen zonder dat opsporingsdiensten minitieus bijhouden hoe laat je met wie waar naar toe gaat en hoe lang je daar verblijft natuurlijk maar gewoon gezeur van mensen die allemaal duistere plannen hebben. Een echt onschuldige patriot, een echte volks-kameraad, heeft tenslotte niets te verbergen voor de vazallen van de controle-staat.

Wel even bij blijven degenen die iets te verbergen hebben maar zeggen dat ze niets te verbergen hebben zijn vaak de grootste criminelen en schurken. Als voorbeeld mag je gaan nazoeken waar Goebbels het nu in 1933 over had.
Bedenk op dat moment hadden ze het beeld uitgedragen dat ze alle idealen van het volk gingen invullen, KDF VW etc.

Het klopt dat criminelen en schurken iets te verbergen hebben en dan misschien zeggen dat ze niets te verbergen hebben.
Maar het is natuurlijk een gotspe om het om te draaien.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.