Computerbeveiliging - Hoe je bad guys buiten de deur houdt

Kan KB 4512506 niet downloaden

19-08-2019, 12:28 door khaemwaset, 30 reacties
Heb een Windows 7.
Bij de patch tuesday van 13/8/2019 kon ik 7 van de 8 belangrijke updates downloaden en installeren.
Het downloaden van KB 4512506 lukt wel maar bij het heropstarten van mijn desktop gaat dit niet automatisch.
Er gebeurt een herstel en uiteindelijk start mijn desktop dan wel op.
Wat ik ook doe het installeren van KB 4512506 mislukt telkens.
Ik heb dat KB 4512506 nu maar bij mijn verborgen bestanden gezet.
Wat is de oplossing?
Reacties (30)
19-08-2019, 12:37 door Anoniem
Heb je toevallig Norton of Symantec als antivirus? Daar is een probleem mee waardoor de update niet aangeboden/geïnstalleerd wordt. Zie https://support.microsoft.com/en-us/help/4512506. Het wachten is op een patch van Norton, maar ze zijn niet echt vlot.

~ Blondie
19-08-2019, 12:47 door Anoniem
Door khaemwaset: Heb een Windows 7.
Bij de patch tuesday van 13/8/2019 kon ik 7 van de 8 belangrijke updates downloaden en installeren.
Het downloaden van KB 4512506 lukt wel maar bij het heropstarten van mijn desktop gaat dit niet automatisch.
Er gebeurt een herstel en uiteindelijk start mijn desktop dan wel op.
Wat ik ook doe het installeren van KB 4512506 mislukt telkens.
Ik heb dat KB 4512506 nu maar bij mijn verborgen bestanden gezet.
Wat is de oplossing?

Handmatig downloaden?
https://www.catalog.update.microsoft.com/Search.aspx?q=KB4512506
19-08-2019, 13:07 door DLans
Ondanks dat dit geen support forum is, al helemaal niet voor dit type vragen, wil ik je toch proberen te helpen.

Download je de update handmatig, of via Windows update? Welke foutcode krijg je bij de installatie? Je zal wat meer informatie moeten geven over wat je gedaan of geprobeerd hebt.
19-08-2019, 13:50 door Bitwiper
Gebruik je Symantec/Norton anrivirus? Die kan (nog) niet overweg met bestanden die uitsluitend van een SHA2 digitale handtekening zijn voorzien (Microsoft is deze maand gestopt met het zowel signeren met SHA-1 als met SHA2).
19-08-2019, 13:55 door khaemwaset
Ik download de updates via Windows update.
Voor augustus 2019 waren er 7 belangrijke updates.
De 7 belangrijke updates werden aanvankelijk allemaal gedownload en geïnstalleerd na het maken van een herstelpunt.
Mijn desktop moest dan heropgestart worden.
Bij de heropstart ging dat niet automatisch zoals steeds.
Er verscheen een bericht dat de desktop een herstel moest uitvoeren want dat opstarten niet mogelijk was.
Na het herstel startte mijn PC op maar direct verscheen er een bericht dat er een nieuwe belangrijke update beschikbaar was.
Na installeren en heropstarten ging dat weer niet automatisch..
Weer verscheen het bericht dat de desktop een herstel moest uitvoeren want dat opstarten niet mogelijk was.
Na dat herstel startte mijn PC op maar direct verscheen er weer een bericht dat er een nieuwe belangrijke update beschikbaar was
Het was KB 4512506.
Ik heb uren geprobeerd van alle adviezen van Microsoft uit te voeren maar telkens mislukte de installatie van KB 4512506.
Telkens mislukte de installatie van KB 4512506.
De fout code is 800F0816.
Graag uw advies.
Met dank voor uw support.
19-08-2019, 13:58 door khaemwaset
Door Bitwiper: Gebruik je Symantec/Norton anrivirus? Die kan (nog) niet overweg met bestanden die uitsluitend van een SHA2 digitale handtekening zijn voorzien (Microsoft is deze maand gestopt met het zowel signeren met SHA-1 als met SHA2).
19-08-2019, 14:00 door khaemwaset
Ik gebruik een Kaspersky Internet security als virusscanner.
19-08-2019, 14:06 door DLans - Bijgewerkt: 19-08-2019, 14:07
Oké vrij bijzonder. De foutcode wijst, aldus Google, op mogelijke missende of corrupte bestanden. Kan je ergens de Windows update log beschikbaar stellen? En indien je ook iets als sfc /scannow gedaan hebt graag je cbs log toevoegen.
19-08-2019, 14:35 door Bitwiper
Googlen naar KB4512506 800F0816 wijst uit dat nog enkelen dit probleem hebben, zie o.a. (Duitstalig) https://administrator.de/forum/kb-4512506-nicht-erfolgreich-installiert-486181.html. Het is verstandig om te doen wat DLans je vraagt, zonder aanvullende informatie kan waarschijnlijk niemand dit voor je oplossen.
19-08-2019, 14:40 door khaemwaset
Door DLans: Oké vrij bijzonder. De foutcode wijst, aldus Google, op mogelijke missende of corrupte bestanden. Kan je ergens de Windows update log beschikbaar stellen? En indien je ook iets als sfc /scannow gedaan hebt graag je cbs log toevoegen.
19-08-2019, 14:46 door khaemwaset
Wat is de Windows update log en waar vind ik die?
Ik heb 3 x een sfc/scannow uitgevoerd en het resultaat was dat alles OK was.
Wat is de cbs log en waar vind ik die?
Met dank.
19-08-2019, 14:51 door Bitwiper
Onder W7 vind je die, als ik me niet vergis, nog in C:\Windows\WindowsUpdate.log
19-08-2019, 15:08 door khaemwaset
Door khaemwaset:
Door DLans: Oké vrij bijzonder. De foutcode wijst, aldus Google, op mogelijke missende of corrupte bestanden. Kan je ergens de Windows update log beschikbaar stellen? En indien je ook iets als sfc /scannow gedaan hebt graag je cbs log toevoegen.
19-08-2019, 15:18 door khaemwaset
Telkens de PC een herstel uitvoerde verscheen in de problemen van de betrouwbaarheidsgrafiek de vermelding RepairOnline

Deze Repair heeft volgende specificaties:
Naam van probleemgebeurtenis: StartupRepairOnline
Probleemhandtekening 01: 6.1.7600.16385
Probleemhandtekening 02: 6.1.7600.16385
Probleemhandtekening 03: ASUS
Probleemhandtekening 04: 201
Probleemhandtekening 05: 0
Probleemhandtekening 06: AutoFailover
Probleemhandtekening 07: 1
Probleemhandtekening 08: MissingOsLoader
Versie van besturingssysteem: 6.1.7601.2.1.0.768.3
Landinstelling-id: 2067

Extra informatie over het probleem
Bucket-id: 10
19-08-2019, 15:42 door Anoniem
Hallo,

Probeer het volgende
Gebruik alleen de windows defender als beveiliging. Ik heb gemerkt dat er soms kleine verschillen zijn in het functioneren van de win10 software. Stel Edge als primaire browser in zodat windows optimaal als windows ingesteld is.
Ga dan naar windows PowerShell (admin) Dit vind je door met de rechter muisknop het windows icoon aan te klikken.
Open PowerShell (admin) en typ in sfc /scannow [tussen sfc en de / moet een spatie!!!
Dus:
Begin met, als 'Administrator' op de DOS-opdrachtregel, het commando: 'sfc /scannow 'en dan <ENTER>'. Daarmee zorg je ervoor dat Windows 10 even grondig wordt gecontroleerd en indien nodig gecorrigeerd.

Misschien is dit een oplossing. Zoek dan weer naar updates (vul in : "naar updates zoeken" in het "vergrootglaasje" links onder in de taakbalk.
Overigens heb ik geen KB4512506 in mijn updatelijst staan, maar dat terzijde.
19-08-2019, 15:48 door DLans
Door Bitwiper: Onder W7 vind je die, als ik me niet vergis, nog in C:\Windows\WindowsUpdate.log

Inderdaad de locatie. En de CBS.log zou zich op C:\Windows\Logs\ moeten bevinden. Als je deze twee bestanden ergens met ons deelt (onedrive oid) dan kan ik vanavond wel even kijken hoe of wat.
19-08-2019, 16:22 door Anoniem
Klik op instellingen, daarna op bijwerken en beveiligen, daarna op geschiedenis van updates weergeven. Daarna klikken op installaties van updates ongedaan maken. Op de pagina KB 4512506 aanvinken verwijderen. De mislukte update wordt dan verwijderd, maar blijft wel in geschiedenis van updates staan. Daarna lukt de update meestal wel.
19-08-2019, 16:23 door Anoniem
Door khaemwaset: Heb een Windows 7.
Bij de patch tuesday van 13/8/2019 kon ik 7 van de 8 belangrijke updates downloaden en installeren.
Het downloaden van KB 4512506 lukt wel maar bij het heropstarten van mijn desktop gaat dit niet automatisch.
Er gebeurt een herstel en uiteindelijk start mijn desktop dan wel op.
Wat ik ook doe het installeren van KB 4512506 mislukt telkens.
Ik heb dat KB 4512506 nu maar bij mijn verborgen bestanden gezet.
Wat is de oplossing?

Wat zegt de leverancier van je software?
19-08-2019, 20:55 door Anoniem
https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/security-update-kb4512506-leads-to-bootbcd-error/8f97ba71-6da8-44be-9478-7542312b39bd
20-08-2019, 01:04 door khaemwaset
Microsoft heeft eens te meer een verkeerde belangrijke update aangeboden.
Ik stel me de vraag of Microsoft de 'koppige Windows 7-gebruikers' niet wil forceren van over te stappen naar Windows 10.
In ieder geval is zo'n infantiele actie beschamend voor het prestige van Microsoft.
Microsoft mag ervan overtuigd zijn dat ik overstap op Google Chrome !!!

Ik dank alle leden van dit forum voor hun support..
20-08-2019, 07:01 door Roger63 - Bijgewerkt: 20-08-2019, 07:54
Hier mislukte de installatie van KB4512506 op alle Windows 7 en Windows Server 2008 R2 systemen in mijn testlab (virtuele machines op Microsoft Hyper-V). De update werd wel aangeboden en gedownload, maar de installatie faalde met error 0x80092004.

De oorzaak bleek dat Service Stack Update KB4490628 niet was geïnstalleerd (oorzaak onbekend).

Nadat ik KB4490628 handmatig had gedownload (https://www.catalog.update.microsoft.com/search.aspx?q=4490628) en geïnstalleerd, verliep de installatie van KB4512506 verder probleemloos.
20-08-2019, 08:58 door Anoniem
Door Anoniem: Hallo,

Probeer het volgende
Gebruik alleen de windows defender als beveiliging. Ik heb gemerkt dat er soms kleine verschillen zijn in het functioneren van de win10 software. Stel Edge als primaire browser in zodat windows optimaal als windows ingesteld is.
Ga dan naar windows PowerShell (admin) Dit vind je door met de rechter muisknop het windows icoon aan te klikken.
Open PowerShell (admin) en typ in sfc /scannow [tussen sfc en de / moet een spatie!!!
Dus:
Begin met, als 'Administrator' op de DOS-opdrachtregel, het commando: 'sfc /scannow 'en dan <ENTER>'. Daarmee zorg je ervoor dat Windows 10 even grondig wordt gecontroleerd en indien nodig gecorrigeerd.

Misschien is dit een oplossing. Zoek dan weer naar updates (vul in : "naar updates zoeken" in het "vergrootglaasje" links onder in de taakbalk.
Overigens heb ik geen KB4512506 in mijn updatelijst staan, maar dat terzijde.

OP heeft het over Windows 7, vandaar dat jij die update ook niet op jouw systeem gaat vinden denk ik zo =) Daarnaast hoeft er géén spatie tussen sfc en /scannow te zitten. OP geeft ook aan dit al 3x gedaan te hebben.
20-08-2019, 14:47 door khaemwaset
@Roger63.
Service Stack Update KB4490628 is op mijn desktop reeds geïnstalleerd op 15/3/2019.
20-08-2019, 15:45 door Anoniem
Heb je de log files al ergens beschikbaar gesteld?
21-08-2019, 12:15 door Anoniem
Vraag aan de starter van dit topic khaemwaset , :

Is je probleem al opgelost??
21-08-2019, 15:10 door khaemwaset
Door Anoniem: Vraag aan de starter van dit topic khaemwaset , :

Is je probleem al opgelost??
Neen.
Ik heb gisteren nog eens geprobeerd om KB 4512506 nog eens te installeren op mijn desktop en dat mislukte weer.
Tevens startte mijn desktop niet automatisch op maar deed hij eerst een herstelbewerking.
Ik heb 2 desktops met Windows 7.
Op de ene desktop staat geïnstalleerd Microsoft Framework 4.8 en daar lukte op 13/8/2019 de installatie van KB 4512506 zonder enig probleem.
Op de desktop waar de installatie van KB 4512506 telkens mislukt staat Microsoft Framework 4.7.
Is dat de oorzaak van de problemen?
Hoe krijg ik op desktop met Microsoft Framework 4.7. de Microsoft Framework 4.8-versie?
21-08-2019, 16:45 door Roger63
De geïnstalleerde .NET Framework versie doet er niet toe. Voor zover ik weet heeft Windows Update geen .NET Framework nodig.

Het niet kunnen installeren van een update kan veel oorzaken hebben en de zoektocht naar de oplossing is nogal eens een hel. Probleem in het onderhavige geval is dat nergens te vinden is wat foutcode 800F0816 precies betekent bij Windows Update. Dan kom je al snel terecht in de sfeer van 'probeer dit eens' en 'probeer dat eens' (met het risico dat je problemen juist nog groter worden). Ik ga er mij ook schuldig aan maken.

Een paar mogelijke oorzaken en oplossingsrichtingen:

1. Een ontbrekende prequisite. Die moet je dan eerst installeren (triviaal). Voor kb4512506 zijn dat in elk geval kb4474419, kb4490628 en mogelijk kb3133977. Zorg ervoor dat je Windows Update zo hebt ingesteld dat je ook de aanbevolen updates krijgt en niet alleen de belangrijke (ik weet even niet of dat de default is).

2. Diskcorruptie. Detecteren en repareren met good old 'chkdsk'. Dat het systeem van de TS uit zichzelf een herstelbewerking doet, vind ik geen goed teken.

3. Beschadigde systeembestanden. Detecteren en repareren met 'sfc /scannow' (dat heeft de TS al een paar keer gedaan).

4. Beschadigde Windows component store. Detecteren met 'dism /online /cleanup-image /scanhealth' (elevated command prompt). Onder Windows 7 kan DISM geen component store repareren. Dat kan wel met de System Update Readiness Tool (kb947821).

5. Windows Update in puin. Detecteren en repareren met de Windows Update Troubleshooter (kb10164).

6. Malware. Detecteren en repareren met een goede virusscanner (Kaspersky zou OK moeten zijn) en/of Malwarebytes.

Succes (en sterkte).
21-08-2019, 16:56 door DLans
Nogmaals het verzoek om je windowsupdate.log en CBS.log ergens te uploaden zodat wij die kunnen inzien. Tenminste, als je een gericht antwoord wil. Anders kan je ieder willekeurig ding gaan proberen tot het een keer werkt.
21-08-2019, 18:18 door khaemwaset
@DLans
Ik vind de CBS.log nergens!!
21-08-2019, 19:18 door Roger63
C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.