Privacy - Wat niemand over je mag weten

"De grote dataroof"

26-10-2019, 00:14 door Anoniem, 50 reacties
Ter informatie:
aanstaande zondag het programma Tegenlicht over het rupsje-nooit-genoeg dat Surveillance-kapitalisme heet.

Meepraten over wat er met jouw data gebeurt?
Dat kan in de meet-up in Pakhuis de Zwijger A'dam. (wel even van tevoren reserveren)

Meer weten?
https://www.vpro.nl/programmas/tegenlicht/lees/artikelen/tegenlicht-had-dataroof-al-vroeg-in-de-smiezen.html
Reacties (50)
26-10-2019, 11:59 door [Account Verwijderd]
@TS Anoniem, Dank voor de tip.
26-10-2019, 12:12 door Anoniem
"We lost the war", CCC talk 2005.
26-10-2019, 12:22 door Anoniem
Een quote uit de URL:


Iedereen die op het punt staat een Android-smartphones aan te schaffen – en dat zijn in Nederland een heleboel mensen – heeft zich de vraag gesteld: waarom is mijn telefoontje zo spotgoedkoop, terwijl de iPhone voor soms wel het tienvoudige de deur uitgaat?

Hoogleraar Shoshana Zuboff legt het in onze documentaire ‘De grote dataroof’ haarfijn uit. Google verdient al die miljarden niet met fysieke producten, maar met apps en besturingssystemen als Android, die zorgen voor constante datastromen.


Eindelijk meer mensen die het beginnen te snappen.
26-10-2019, 12:57 door Anoniem
Goed bezig in Mokum dit keer.

Suirveillance-kapitalisme, de enige echte grote olifant in de kamer, die niemand ziet of wil zien.

Ook de stiekeme vileine manier waarop het stap voor stap door de Grote Datagraai Spelers
samen met hun lakeien wordt doorgezet.

Gratis certificaten, HTTPS-Everywhere, DoH, Clouddiensten, loslaten net-equality, gag-orders,
optreden tegen klokkenluiders, info manipulatie en uiteindelijk regelrechte censuur en dwingelandij.

Ik ga zeker kijken naar de uitzending.
26-10-2019, 21:08 door Anoniem
Door Anoniem: "We lost the war", CCC talk 2005.

Dat was ook een van de laatste jaren dat het interessant was om naar CCC te gaan. De sfeer was veel anders in 2002 en daarvoor, onder Wau Holland. We wisten allemaal na Facebook 2004 wel wat er aan zat te komen. Dat speelt zich nu pas af in het bewustzijn van de mainstream populatie en de politiek. Het zal eerst nog erger worden voordat het de goede kant opgaat.

Koos - sha256:8faa15107a20ee684663762615439111bb8d3821658326bf5c70a2e3ec880896
27-10-2019, 00:05 door Anoniem
Door Anoniem: Een quote uit de URL:


Iedereen die op het punt staat een Android-smartphones aan te schaffen – en dat zijn in Nederland een heleboel mensen – heeft zich de vraag gesteld: waarom is mijn telefoontje zo spotgoedkoop, terwijl de iPhone voor soms wel het tienvoudige de deur uitgaat?

Hoogleraar Shoshana Zuboff legt het in onze documentaire ‘De grote dataroof’ haarfijn uit. Google verdient al die miljarden niet met fysieke producten, maar met apps en besturingssystemen als Android, die zorgen voor constante datastromen.


Eindelijk meer mensen die het beginnen te snappen.

Voor dat Microsoft er finaal mee kapte waren hun telefoons NOG goedkoper!
Ik denk dat je je eerder moet afvragen waarom die Apple telefoons zo duur zijn.
Android telefoons zijn er van heel veel merken en die maken ze echt niet met verlies.
Electronica produceren in China is gewoon heel goedkoop. Als je 10 keer zoveel betaalt dan gaat dat niet naar
het toestel maar naar de winst.
27-10-2019, 08:31 door Anoniem
Door Anoniem: Een quote uit de URL:


Iedereen die op het punt staat een Android-smartphones aan te schaffen – en dat zijn in Nederland een heleboel mensen – heeft zich de vraag gesteld: waarom is mijn telefoontje zo spotgoedkoop, terwijl de iPhone voor soms wel het tienvoudige de deur uitgaat?

Hoogleraar Shoshana Zuboff legt het in onze documentaire ‘De grote dataroof’ haarfijn uit. Google verdient al die miljarden niet met fysieke producten, maar met apps en besturingssystemen als Android, die zorgen voor constante datastromen.


Eindelijk meer mensen die het beginnen te snappen.

Ik heb sinds een week een Nokia 3310.

Iedereen verklaart mij voor gek.
27-10-2019, 10:11 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Een quote uit de URL:


Iedereen die op het punt staat een Android-smartphones aan te schaffen – en dat zijn in Nederland een heleboel mensen – heeft zich de vraag gesteld: waarom is mijn telefoontje zo spotgoedkoop, terwijl de iPhone voor soms wel het tienvoudige de deur uitgaat?

Hoogleraar Shoshana Zuboff legt het in onze documentaire ‘De grote dataroof’ haarfijn uit. Google verdient al die miljarden niet met fysieke producten, maar met apps en besturingssystemen als Android, die zorgen voor constante datastromen.


Eindelijk meer mensen die het beginnen te snappen.

Voor dat Microsoft er finaal mee kapte waren hun telefoons NOG goedkoper!
Ik denk dat je je eerder moet afvragen waarom die Apple telefoons zo duur zijn.
Android telefoons zijn er van heel veel merken en die maken ze echt niet met verlies.
Electronica produceren in China is gewoon heel goedkoop. Als je 10 keer zoveel betaalt dan gaat dat niet naar
het toestel maar naar de winst.

Juist dit soort reacties geeft aan dat mensen het niet snappen of niet willen snappen waarom Android zo'n bagger is qua privacy en vaak ook qua veiligheid.
27-10-2019, 10:31 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Een quote uit de URL:


Iedereen die op het punt staat een Android-smartphones aan te schaffen – en dat zijn in Nederland een heleboel mensen – heeft zich de vraag gesteld: waarom is mijn telefoontje zo spotgoedkoop, terwijl de iPhone voor soms wel het tienvoudige de deur uitgaat?

Hoogleraar Shoshana Zuboff legt het in onze documentaire ‘De grote dataroof’ haarfijn uit. Google verdient al die miljarden niet met fysieke producten, maar met apps en besturingssystemen als Android, die zorgen voor constante datastromen.


Eindelijk meer mensen die het beginnen te snappen.

Ik heb sinds een week een Nokia 3310.

Iedereen verklaart mij voor gek.

Welke firmware heb je? ;) Hoe weet je dat deze nieuwe 3310 geen bugs heeft? Het is een 3g telefoon met beperkte internet capiteiten... Je doet er wel goed aan hoor, ik wilde er zelf ook zo een aanschaffen.

De praktijk heeft mij geleerd dat sommige 2g toestellen van 15 of 20 Euro zelfs met aanvallen in het GSM/SMS protocol (30 jaar oud en niet ontworpen met security als oogmerk) soms kunnen crashen. Ze kunnen in elk geval bij ieder 2G toestel op afstand opvragen wat je toestel/firmware is. Verder heb je 0 bescherming tegen SS7 attacks om jouw lokatie te bepalen via een van de ruim 800 telco operatoren in de wereld die allemaal met elkaar in verbinding staan op SS7. Er hoeft maar een rogue operator tussen te zitten in het buitenland... Weet iemand welke providers in Nederland hier actief op filteren en toezicht houden op SS7 attacks met het oogmerk counter-intelligence? En waarom brengt de overheid (inlichtingendiensten) geen advies uit over elke provider (If any) in Nederland hiertegen beschermd? En zouden ze uberhaupt dit monitoren, zouden ze de eindgebruiker (target) de op de hoogte brengen als hij /zij vanaf een andere centrale wordt bespiedt?

Met een smartphone kun je tenminste nog een app installeren die je SS7 attacks in de gaten houdt. Zelf.. want van de NSA of de AIVD hoef je geen informatie te verwachten vrees ik... Met die 3310 ben je overgeleverd aan de mensen met toegang tot handige systemen ;)

Het is verder een degelijk toestel die niet snel kapot gaat maar je hebt ook MIL-STD smartphones die je van 2meter kunt laten vallen en bij het zeilen overboord gewoon weer boven komen drijven.

Wil je echt op safe spelen bouw dan met een RPi en een 3g HAT module je eigen smartphone. Het ziet er een beetje lomp uit maar je kunt alle functies inbouwen die een gewone smartphone ook heeft. De 4de generatie RPi is supersnel t.o.v. RPi 2/3 en met de Cortex 64 bit processor kun je geloof ik nu ook Anbox (64bit) draaien in een virtual machne waarop je gewoon een Android rom kunt draaien met als extra een pluggable/portable Raspbian/Debian/... desktop machine. Zo heb je wel de controle over de sensoren. De microfoon werkt alleen als je een oortje gebruikt, of je bouwt een hardware switch, alles is mogelijk. Je kunt er zelfs een GPS module opzetten voor Navigatie gebaseerd op OSM zonder dat je Android emulatie uberhaupt toegang heeft tot de GPS module.. de mogelijkheden zijn eindeloos. Het is alleen nog een bakbeest maar je moet het zien als een computer met zelfbouw Smartphone optie ;) Als je de IMEI van de HAT kunt aanpassen bij een simwissel heb je elke keer een compleet "nieuw" toestel. Volgens FCC richtijnen mag dat niet maar er zijn genoeg HW leveranciers ook op de NL markt die toestellen met fout afgestelde (bijv. allemaal dezelfde) IMEIs dumpen, vooral die opmars aan goedkope telefoons uit de UAE, Rusland en India... Het zal een paar jaar duren voordat je compact volledig anoniem kan bellen door gewoon je IMEI te droppen. Nieuwe IMEI en SIM en je hebt een nieuwe TMSI. Zo'n RPi met HAT is veel goedkoper dan een Android of iPhone...
27-10-2019, 10:33 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: "We lost the war", CCC talk 2005.

Dat was ook een van de laatste jaren dat het interessant was om naar CCC te gaan. De sfeer was veel anders in 2002 en daarvoor, onder Wau Holland. We wisten allemaal na Facebook 2004 wel wat er aan zat te komen. Dat speelt zich nu pas af in het bewustzijn van de mainstream populatie en de politiek. Het zal eerst nog erger worden voordat het de goede kant opgaat.

Koos - sha256:8faa15107a20ee684663762615439111bb8d3821658326bf5c70a2e3ec880896

wat moet die hash nu weer hier?
27-10-2019, 11:50 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Een quote uit de URL:


Iedereen die op het punt staat een Android-smartphones aan te schaffen – en dat zijn in Nederland een heleboel mensen – heeft zich de vraag gesteld: waarom is mijn telefoontje zo spotgoedkoop, terwijl de iPhone voor soms wel het tienvoudige de deur uitgaat?

Hoogleraar Shoshana Zuboff legt het in onze documentaire ‘De grote dataroof’ haarfijn uit. Google verdient al die miljarden niet met fysieke producten, maar met apps en besturingssystemen als Android, die zorgen voor constante datastromen.


Eindelijk meer mensen die het beginnen te snappen.

Voor dat Microsoft er finaal mee kapte waren hun telefoons NOG goedkoper!
Ik denk dat je je eerder moet afvragen waarom die Apple telefoons zo duur zijn.
Android telefoons zijn er van heel veel merken en die maken ze echt niet met verlies.
Electronica produceren in China is gewoon heel goedkoop. Als je 10 keer zoveel betaalt dan gaat dat niet naar
het toestel maar naar de winst.
Je betaalt er nog steeds voor, want een deel van de hardware/produktiekosten e.d. betaal je aan mee.
Het andere deel betaal je met je data. Bij Google gaat het daar voornamelijk om, bij Apple minder. (laat ik me vooral voorzichtig uitdrukken).

En waar je niet te vergeten óók voor betaalt, is het aantal jaren support (updates), wat bij Apple veel langer is dan bij Androïd. Verder betaal je voor de kwaliteit van het produkt, en ook voor het merk.
Want een goed merk betekent immers meer status voor wie er een produkt van bezit, en stom genoeg betaal je daar
gewoon voor. Een goed merk dat iemand status geeft is dus meestal duurder dan een minder goed en minder ingeburgerd merk dat hiertegen moet opboksen.

Wat Microsoft (Lumia-serie) betreft: die toestellen bleven qua aantallen toch een beetje de tegenvallen in smartphone-business land, dus goedkoper. (daarbij kun je je afvragen wat Microsoft aan data verzamelde)
Inmiddels zijn het bovendien toestellen van meer dan 2 jaar oud, en toen was bijna alles goedkoper.
De support (updates) van de nieuwste Lumia-toestellen is overigens zo'n beetje afgelopen nu,
dus wat er nog is, gaat goedkoper de deur uit.
27-10-2019, 11:52 door [Account Verwijderd]
Door Anoniem: Ik heb sinds een week een Nokia 3310.

Iedereen verklaart mij voor gek.

Ja want de stralingsbelasting van die oude dingen is een veelvoud van de moderne telefoons en de antenne zit volgens mij ook nog vlakbij je hoofd. Het beste is gewoon een landlijn.
27-10-2019, 11:54 door Anoniem
Mundus Vult Decipi: de wereld wil bedrogen worden. (en dus wordt hij bedrogen), getuige de uitspraak van Consul Petronius, tenminste de uitspraak wordt aan hem toegeschreven. Dus je bespaart energie en toch betaal je weer meer voor je maandelijkse energie. Nog zo een: "Veel beloven en weinig geven, doet de gek in vreugde leven". Het lijkt of het kabinet er patent op heeft. Tenminste in de uitwerking zeker.

Die grote dataroof is dus een aspect van "een nog grotere roof op ieder gebied" en ik zie nergens waar deze enigermate wordt afgeremd. Het wordt eerder exponentieel erger. Prachtig voorbeeld gaf "Stroopwafel" in zijn commentaar op "Buckstar", de globale koffietent, die wel twee maal duurder, (je krijgt ook een forse slok in al die bekers), doch maar in heel geringe mate een bijdrage levert aan het welzijn van de B.V. Nederland, Men verdient er als werknemer minder en via ingewikkelde constructies worden enorme bedragen aan licentie-kosten en overwinst tegen zo weinig mogelijk belastingafdracht weggesluisd.

Een heel ander beeld dan geldt voor de gemiddelde burger van onze natie. Oh of liever gezegd "Au", u hebt uw energie-afrekening juist gehad en valt het mee? Dit zijn dus de directe uitwerkingen van het proces, waarin de Grote Dataroof past, in de praktijk van alle dag. Zijn wij als product er blij mee? Wat kunnen we eraan doen? Bewustwording is niet genoeg. Er zal iets meer moeten gebeuren. Ik zie geen omslag of er moeten zaken drastisch misgaan voor de globale rovers en dat ziet er voorlopig nog niet naar uit.

#sockpuppet
27-10-2019, 16:46 door Anoniem
Reportage: Dutch Design Week

Met één muisklik ging kunstenaar Julia Janssen akkoord met de voorwaarden van de website van The Daily Mail. Pas later kwam ze erachter dat die haar gegevens deelde met 835 bedrijven. Ze zette de ‘kleine lettertjes’ van al die bedrijven achter elkaar en laat ze voorlezen op de Dutch Design Week in Eindhoven. Honderden uren lang."

Binnen 0,0146 seconden wisten 835 bedrijven wie Julia was. Ze vatte het angstbeeld in een kunstwerk.

door Marieke de Ruiter, 24 oktober 2019

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/binnen-0-0146-seconden-wisten-835-bedrijven-wie-julia-was-ze-vatte-het-angstbeeld-in-een-kunstwerk~bbb8e6ec/
27-10-2019, 17:12 door Anoniem
Door Anoniem: Wat moet die hash nu weer hier?

>>> https://www.security.nl/posting/628112/crypto+bewijs%3A+dezelfde+anoniem
27-10-2019, 18:58 door Anoniem
Wel, wat is dan het ware antidotum tegen het surveillance kapitalisme?
Juist het leven onder het surveillance kapitalisme.

Het leven in de gildentijd gaf mensen een idee, waarom ze dat gildensysteem niet langer wilden, en het verdween.

De verandering bij de burgerij leverde de Hoekse en Kabeljauwse twisten op
en die twisten weer een winnaar de moderne stadsburgerij.
Veel kastelen werden neergehaald, bijvoorbeeld in en rond Rotterdam.
Kasteel IJsselmonde bijvoorbeeld, waarvan nog slechts het koetshuis rest.

De verschrikkelijke inkomens- en info-ongelijkheid van het surveillance kapitalistische tijdvak
zal ook voeren tot haar ondergang, naar men mag hopen, als de geschiedenis zich tenminste wil herhalen.

Wat vrezen deze globale entrepeneurs dus daarom het meest - de macht van de wet en de democratie.
Ze doen alles in het geniep en bij een public outcry af en toe vooral wat aan downplaying,
hernoemen de boel en gaan onverdroten verder - van Google maps tot pokemon.
Een kwaliteit hebben ze boven alles - ze zijn honds- en honds-brutaal.

Mensen beseffen echt niet voldoende wat er aan de andere kant van hun schermpjes gebeurt,
want anders zagen ze de echte gevaren ervan wel in.

Zie bij het Chinese Mainland Experiment van hun surveillance state implementatie,'
Het laatste woord daar heeft altijd de Partij en dat wat die denkt dat goed is voor haar maatschappij.

Hoe zal het gaan, we zullen het wel zien en we zullen het wel beleven.

#sockpuppet
27-10-2019, 21:46 door Anoniem
Door Anoniem:
Juist dit soort reacties geeft aan dat mensen het niet snappen of niet willen snappen waarom Android zo'n bagger is qua privacy en vaak ook qua veiligheid.

iOS is net zo erg. Eerste keer aanzetten van zo'n apparaat en jouw naw-gegevens moet je verplicht invullen. Wat doet dat dan met jouw privacy?
Daarnaast is voor iOS geen firewall beschikbaar (sowieso ben je maar heel beperkt met dit MOS). Niet dat die onder Android helemaal vlekkeloos werken, maar altijd beter dan geen firewall.

Daarnaast ben je mijn inziens niet goed wijs wanneer je privézaken uitvoert op je telefoon, welk MOS je ook gebruikt. Denk aan simkaart insteken met jouw (echte) 06-nummer, e-mail ophalen, bankieren, whatsapp gebruiken onder jouw (echte) 06-nummer, wifi thuis gebruiken etc. etc..
27-10-2019, 22:01 door Anoniem
Door Anoniem: Binnen 0,0146 seconden wisten 835 bedrijven wie Julia was. Ze vatte het angstbeeld in een kunstwerk.

door Marieke..., 24 oktober 2019

https://www.volkskrant...

Best hypocriet van de volkskrant om daar een artikel over te schrijven. De sites van dpg media bevatten ook vrij veel spyware https://www.volkskrant.nl/cookiewall/info. Vooral dat je met de kennis van nu nog die plug-in van facebook gebruikt, dan het je het qua privacy helemaal niet begrepen. Hoogste tijd dat de AP ook eens dpg media op de vingers tikt.
27-10-2019, 22:10 door Anoniem
Iedereen hoert zichzelf uit voor een beetje data over wat andere personen voor Oom Intel.... ik verkoop daarom al jaren grote onzin op internet... zodat de graaibak van Oom Intel met de grootste onzin gevuld blijft.
27-10-2019, 22:46 door Anoniem
Door Anoniem: Ter informatie: Tegenlicht over het rupsje-nooit-genoeg dat Surveillance-kapitalisme heet.

Verder lezen over dit onderwerp?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Shoshana_Zuboff

Meepraten over wat er met jouw data gebeurt? Dat kan in de meet-up in Pakhuis de Zwijger A'dam. (wel even van tevoren reserveren)

Een kleine aanvulling.

De VPRO Tegenlicht-Meet Up's, waaronder deze over de 'De grote dataroof', worden niet alleen in Amsterdam. maar ook in een verscheidenheid van andere grote en kleine steden georganiseerd. Zie daarvoor de lijst met steden en kalender:

https://www.vpro.nl/programmas/tegenlicht/meetups/kalender.html
28-10-2019, 13:40 door Anoniem
Door Anoniem: Best hypocriet van de volkskrant om daar een artikel over te schrijven. De sites van dpg media bevatten ook vrij veel spyware https://www.volkskrant.nl/cookiewall/info.

Die kunstenares had, in plaats van zo'n tabloid als The Daily Mail, net zo goed zo'n pulpkrant als De Telegraaf of zelfs een kwaliteitskrant als de Trouw kunnen uitkiezen. Want, zie, wat lezen we in hetzelfde Volkskrant artikel...

"Hoe representatief het aantal van 835 is, weet ze niet. Maar dat bedrijven onderling data delen, is bekend en toegestaan. Zo deelt DPG Media, de uitgever van onder meer de Volkskrant en Trouw, gegevens over onder meer surfgedrag met Sanoma, Telegraaf Media Groep en RTL Nederland, ‘om zo marketeers in staat te stellen betere advertenties te tonen’."
29-10-2019, 11:44 door Anoniem
Door Anoniem: Een quote uit de URL:


Iedereen die op het punt staat een Android-smartphones aan te schaffen – en dat zijn in Nederland een heleboel mensen – heeft zich de vraag gesteld: waarom is mijn telefoontje zo spotgoedkoop, terwijl de iPhone voor soms wel het tienvoudige de deur uitgaat?

Hoogleraar Shoshana Zuboff legt het in onze documentaire ‘De grote dataroof’ haarfijn uit. Google verdient al die miljarden niet met fysieke producten, maar met apps en besturingssystemen als Android, die zorgen voor constante datastromen.


Eindelijk meer mensen die het beginnen te snappen.
Dus bij Apple betaal je meer voor je toestel om privacy te krijgen als ik het dan zo goed begrijp?? Kun je dit onderbouwen of bewijzen??? Hoe kan dit dan, want volgens mij graaien ze allemaal naar Big Data om wat extra geld te verdienen? Een iPhone kost aan onderdelen om te maken bijna niets dus de rest wat ze eraan over houden is dan geld dat ze dan bewaren als winst die ze in tegenstelling bij een Android toestel achteraf eruit zuigen zoals Google, Samsung, Huawei, LG, Sony, Motorola?

Kijk dat Xiaomi dit heeft gedaan en zeer waarschijnlijk nog doet, sta ik niet van te kijken. Ze zijn tenslotte verbannen door Google wegens die redenen omdat ze al hun data in eigen zak stopte + extra's (credircard gegevens, telefoon logs, locatie logs, enzovoorts) ! Xiaomi bouwde ook spyware en backdoors in verschillende modellen, dit merk moet je dan ook ter aller tijden vermijden! Een keer is al teveel maar meerdere keren is heel erg veel teveel..

Maar even terug on topic, leg me dan even uit;

Samsung S10+ ~700 euro
iPhone Xr ~730 euro
Samsung Galaxy A10 ~130 euro

Gaat de Samsung A10 nu meer data versturen en mijn privacy aantasten in vergelijking met een Samsung S10+ van 700 euro? Nee, want ze zijn beide net zo erg alleen verdienen ze meer met de S10+ want 1. het apparaat 2. de data die ze achteraf verzamelen.

Misschien zit er toch iets van waarheid in, bedoel toen de FBI de iPhone van de terrorist in Amerika wilde kraken heeft Apple gezegd nee doen we niet, helaas. Maar toch twijfel ik.. Er moet ergens wel een achterdeurtje zijn. Dat hebben ze helaas allemaal.

https://www.security.nl/posting/465366/FBI+laat+zaak+tegen+Apple+vallen+wegens+externe+hulp
https://www.security.nl/posting/499037/FBI+wil+niet+zeggen+wie+iPhone+aanslagpleger+ontgrendelde
https://www.security.nl/posting/467633/FBI+zou+hardware+hebben+ontwikkeld+om+iPhone+te+kraken
https://www.security.nl/posting/469178/FBI+houdt+hackmethode+iPhone+voor+Apple+geheim
29-10-2019, 16:39 door _R0N_
Door Anoniem: Een quote uit de URL:


Iedereen die op het punt staat een Android-smartphones aan te schaffen – en dat zijn in Nederland een heleboel mensen – heeft zich de vraag gesteld: waarom is mijn telefoontje zo spotgoedkoop, terwijl de iPhone voor soms wel het tienvoudige de deur uitgaat?

Hoogleraar Shoshana Zuboff legt het in onze documentaire ‘De grote dataroof’ haarfijn uit. Google verdient al die miljarden niet met fysieke producten, maar met apps en besturingssystemen als Android, die zorgen voor constante datastromen.


Eindelijk meer mensen die het beginnen te snappen.

Alsof Apple geen data verzameld of mensen met een iphone die de facebook app installeren (of dochterondernemingen).

Het maakt niet uit welke smartphone je koopt, zodra je hem gebruikt heb je je ziel verkocht.
29-10-2019, 16:43 door _R0N_
Zolang je ene telefoon aan hebt staan ben je te volgen, je pint ergens voor benzine of stapt in het o.v., alles wordt geregistreerd.

Alles moet digitaal, zelfs boodschappen doen het liefst met de bonuskaart zodat ze weten wat je eet. De slimme meter thuis zodat ze weten wat je gebruikt.

Zelfs deze site gebruikt cookies en google-analytics.
29-10-2019, 17:00 door Anoniem
"Steve Jobs promised
us computers as “bicycles
for the mind”; what we got
instead are assembly lines
for the spirit."


https://thebaffler.com/latest/capitalisms-new-clothes-morozov

About "Capitalism’s New Clothes"
by Evgeny Morozov, February 4, 2019
29-10-2019, 19:18 door Anoniem
" iOS is net zo erg. Eerste keer aanzetten van zo'n apparaat en jouw naw-gegevens moet je verplicht invullen. Wat doet dat dan met jouw privacy?
Daarnaast is voor iOS geen firewall beschikbaar (sowieso ben je maar heel beperkt met dit MOS). Niet dat die onder Android helemaal vlekkeloos werken, maar altijd beter dan geen firewall."

Ik begrijp je zorgen over Apple. Het bedrijf een VS bedrijf en de privacy wetgeving daar is een ramp.
Apple deelt ook informatie met geheime diensten dat is een feit.
Maar wat jij beweert dat IOS even erg is, op het gebied van persoonlijke privacy klopt niet. Behoorlijk Foute conclusie zelfs.

IOS heeft zijn beperkingen en zeker voor Privacy Advocates is dit systeem verre van perfect zeker na Prism Snowden etc
Maar bij Apple betaal je niet met Data wel zo bij jouw Samsung of eender welk Android apparaat met standaard settings.
Deze Android devices staan vol met Google Bloatware, een regelrechte echte privacy nachtmerrie.
Vanaf de eerste seconden dat jij dat Android apparaat aanzet, wordt letterlijk al jouw informatie opgeslagen geanalyseerd ,doorgestuurd en verhandeld aan derden partijen met Google als tussenbedrijf.
Al deze informatie omtrent jouw persoon, jouw persoonlijkheid, jouw contacten, jouw interesses, jouw searches, je politieke voorkeuren, sociale media comments likes etc etc etc je familieleden echt alles wat jij doet op dit apparaat wordt geanalyseerd doorgestuurd en definitief opgeslagen dus voor altijd . (There is no way back).

Jij mag mooi raden bij wij deze informatie precies terechtkomen.
Behalve niet aan te raden kan dit zelfs gevaarlijk zijn.
Zeker voor iedereen met een beetje verantwoordelijke functie in een der welke werkomgeving.

Misschien heb jij wel politiek actieve mensen in jouw omgeving, in dat geval wees alert en stap onmiddelijk over naar een Iphone of installeer een alternatief systeem op jouw Android device. Zorg dat je ver weg blijft bij alle Google producten.
Misschien heb je wel erg succesvolle mensen in jouw omgeving, sportieve mensen of zakenmensen zelfstandigen of anderen in dit geval zelfde boodschap => Stap onmiddelijk over op een Iphone of installeer een alternatieve systeem op jouw Android device => ver weg blijven bij Google producten.
Misschien wil jij zelf ooit aan politiek doen of wil jij een belangrijke functie gaan uitoefenen => verkoop je android bloatware device onmiddelijk en stap over op een alternatief apparaat.

Google heeft overal spyware en backdoors ingebouwd. Tis niet voor niets dat men het heeft over " De grote dataroof ".
En ja het gaat dus wel voornamelijk over Android based devices zoals die van jouw.
30-10-2019, 07:52 door Bitje-scheef - Bijgewerkt: 30-10-2019, 07:53
Ik begrijp je zorgen over Apple. Het bedrijf een VS bedrijf en de privacy wetgeving daar is een ramp.
Apple deelt ook informatie met geheime diensten dat is een feit.
Maar wat jij beweert dat IOS even erg is, op het gebied van persoonlijke privacy klopt niet. Behoorlijk Foute conclusie zelfs.

Helaas. Dream on... In het verleden heeft Apple zelfs third party software de deur gewezen omdat Apple geen genoeg informatie terug kreeg van deze partijen. Deze werden dan vervangen door eigen apps.

Apple is gewoon duurder omdat ze deels iets betere specificaties willen neerleggen en ze (vooruit) modellen langer willen ondersteunen (max 4 toestellen terug). Maar dit zegt niets over de kwaliteit van de hardware, deze is behoorlijk teruggezakt vanaf model 6. Daarnaast weten ze donders goed een "exclusiviteitsgevoel" te creëren met de prijsstelling.
30-10-2019, 17:54 door Anoniem
""Helaas. Dream on... In het verleden heeft Apple zelfs third party software de deur gewezen omdat Apple geen genoeg informatie terug kreeg van deze partijen. Deze werden dan vervangen door eigen apps.Helaas. Dream on... In het verleden heeft Apple zelfs third party software de deur gewezen omdat Apple geen genoeg informatie terug kreeg van deze partijen. Deze werden dan vervangen door eigen apps.""

" Wel helaas tuurlijk analyseert Apple hopen zaken alles maar ze verkopen jouw data niet door aan anderen.
Dat staat zo expliciet vermeld in hun overeenkomst. Lees die maar eens goed door.
En tuurlijk wijzen ze hopen andere providers de deur ik wil hun beleid zeker niet goed praten.
Geloof mij was er een goed werken Europees alternatief voor Apple ik was meteen verkocht.
Helaas er is niet zo veel optie.
Maar toch bij Apple ben jij niet hun product.
Apple verdient genoeg aan hun hardware. Data verkopen is niet hun business model (hopelijk blijft dit zo)
Terwijl 99 % van het inkomens model van Google steunt op data handel aan derden.
Bij Apple heb je een opt out voor technische analyses als je computer crasht en je deelt info worden de logs doorgestuurd.
Wanneer jij een Android device koopt is nergens een Opt out option tenzij dat je kiest voor een alternatief systeem ver weg van alle Google products.

Zogauw jij die Android aanzet al is het maar 1 seconde et voila jij bent niet meer in control over jouw data.
Elke zoekopdracht comment no matter alles wat jij doet al jouw mails werkelijk allles wordt doorgestuurd.

Misschien dat je eens wireshark moet installeren of een applicatie zoals little snitch ik ben er heel zeker van.
Als je dat doet flikker je die Android van jouw meteen buiten weet ik heel zeker.
Simpelweg omdat het Spyware apparaten zijn. Moet zaken zeggen zoals ze zijn
30-10-2019, 22:12 door [Account Verwijderd]
Ik heb de docu gezien en moet zeggen dat het me erg geraakt heeft.
30-10-2019, 22:14 door Anoniem
even simpel:

apple=zakken vullers, weinig innoverend, klant bindend en hoog "ik ben bling dom" gehalte.

Kul om de androids goedkoop te noemen.. denk toch eens na man... 1000 euro.voor zo'n telefoontje? diefstal noemen we dat (ze rollen voor 120euro per stuk van de band in china)
31-10-2019, 13:58 door Anoniem
Door Anoniem: ""Helaas. Dream on... In het verleden heeft Apple zelfs third party software de deur gewezen omdat Apple geen genoeg informatie terug kreeg van deze partijen. Deze werden dan vervangen door eigen apps.Helaas. Dream on... In het verleden heeft Apple zelfs third party software de deur gewezen omdat Apple geen genoeg informatie terug kreeg van deze partijen. Deze werden dan vervangen door eigen apps.""

" Wel helaas tuurlijk analyseert Apple hopen zaken alles maar ze verkopen jouw data niet door aan anderen.
Dat staat zo expliciet vermeld in hun overeenkomst. Lees die maar eens goed door.
En tuurlijk wijzen ze hopen andere providers de deur ik wil hun beleid zeker niet goed praten.
Geloof mij was er een goed werken Europees alternatief voor Apple ik was meteen verkocht.
Helaas er is niet zo veel optie.
Maar toch bij Apple ben jij niet hun product.
Apple verdient genoeg aan hun hardware. Data verkopen is niet hun business model (hopelijk blijft dit zo)
Terwijl 99 % van het inkomens model van Google steunt op data handel aan derden.
Bij Apple heb je een opt out voor technische analyses als je computer crasht en je deelt info worden de logs doorgestuurd.
Wanneer jij een Android device koopt is nergens een Opt out option tenzij dat je kiest voor een alternatief systeem ver weg van alle Google products.

Zogauw jij die Android aanzet al is het maar 1 seconde et voila jij bent niet meer in control over jouw data.
Elke zoekopdracht comment no matter alles wat jij doet al jouw mails werkelijk allles wordt doorgestuurd.

Misschien dat je eens wireshark moet installeren of een applicatie zoals little snitch ik ben er heel zeker van.
Als je dat doet flikker je die Android van jouw meteen buiten weet ik heel zeker.
Simpelweg omdat het Spyware apparaten zijn. Moet zaken zeggen zoals ze zijn

Toevallig heb ik vele android toestellen aan wireshark (newb) en dergelijke gehangen... en ook ipads, imacs, en iphones (nog meer IK en je stikt erin).

Resultaat? Ik zag dat apple gebruikers echt andere mensen zijn dan android gebruikers.. Verder qua data verzameling maakt het geen bal uit. We worden allemaal afgeluisterd en in de soep gegooit, snap dat dan man.
31-10-2019, 18:19 door Anoniem
"Toevallig heb ik vele android toestellen aan wireshark (newb) en dergelijke gehangen... en ook ipads, imacs, en iphones (nog meer IK en je stikt erin).

Resultaat? Ik zag dat apple gebruikers echt andere mensen zijn dan android gebruikers.. Verder qua data verzameling maakt het geen bal uit. We worden allemaal afgeluisterd en in de soep gegooit, snap dat dan man "

Tuurlijk worden we allemaal afgeluisterd maar nogmaals Apple verkoopt jouw data niet door.
Lees hun overeenkomst tuurlijk werken ze mee met de grote tap prism remember
Je gaat mij niet horen beweren dat Apple veel beter is
Alleen als het gaat over privacy zit je nog altijd 10 000 betere bij Apple dan bij eender welke Google OS.
Het beste is nog altijd Android met een of ander linux systeem das nog beter als IOS
31-10-2019, 20:29 door [Account Verwijderd]
Door Anoniem: Alleen als het gaat over privacy zit je nog altijd 10 000 betere bij Apple dan bij eender welke Google OS.
Het beste is nog altijd Android met een of ander linux systeem das nog beter als IOS

Dat kan alleen maar als ze bij Apple Facebook / Whatsapp kunnen blokkeren, en hetzelfde geldt voor Twitter, Google en alle andere kneut. En daar ging de documentaire ook over, over de dataroof. Niet alleen voor alle "i"meuk, maar over tv's, thermostaten, auto's en noem maar op.
01-11-2019, 17:25 door Anoniem
Door Anoniem: "Alleen als het gaat over privacy zit je nog altijd 10 000 betere bij Apple dan bij eender welke Google OS. Het beste is nog altijd Android met een of ander linux systeem das nog beter als IOS
O ja. Dan wordt je data tenminste op een "veilige manier" geroofd!
Wat een verbetering. Wauw... (NOT)
01-11-2019, 18:28 door Anoniem
Door Anoniem: "We lost the war", CCC talk 2005.

Voor de historici onder ons:

We lost the war: Welcome to the world of tomorrow
by Rop Gonggrijp and Frank Rieger
22C3: Society, 2005-12-27 [MP4 162 Mb, 73 min]

https://media.ccc.de/v/22C3-920-en-we_lost_the_war

De strekking van die geruchtmakende lezing werd door Rieger nog voor hun lezing in het Engels gepubliceerd in het tijdschrift Die Datenschleuder #89. Zeer lezenswaardig. Let op: PDF 3.68 Mb, 56 pagina's:

https://ds.ccc.de/pdfs/ds089.pdf


Daarop kwam tien jaar later dit eveneens geruchtmakende, zijn het iets positiever, vervolg:

Ten years after "We Lost The War"
by Rop Gonggrijp and Frank Rieger
32C3: Ethics, Society & Politics, 2015-12-29 [MP4 298 Mb, 61 min]

https://media.ccc.de/v/32c3-7501-ten_years_after_we_lost_the_war
01-11-2019, 18:49 door Anoniem
Door Anoniem: "Steve Jobs promised
us computers as “bicycles
for the mind”; what we got
instead are assembly lines
for the spirit."


https://thebaffler.com/latest/capitalisms-new-clothes-morozov

About "Capitalism’s New Clothes"
by Evgeny Morozov, February 4, 2019

Een kennis van mij zei "Smartphones zijn Killers for the Spirit" wat zou hij bedoeld hebben? Dat wij verknocht raken aan algoritmen die stimuli geven zodat wij data blijven geven ook al krijgen wij er geen echte bevrediging voor terug... daarbij zei hij lachend "en ze moeten ook nog zelf voor hun slavernij betalen, de nieuwste iPhone kost al gauw 1000 euro terwijl die Huaweis of Xiami toestellen hetzelfde doen en sommige functies zelfs beter voor een fractie van de prijs". Hij zei dat het liet zien dat we op hardware-technisch vlak dus compleet belazerd werden. Als de backdoors in Xiomi toestellen gepatched kunnen worden heb je voor weinig geld een frisse telefoon... Hij zei ook dat we via providers aan bloatware vastzatten en soms honderden bugs hadden op de "laatste update" van een Android toestel. Is dit waar?
01-11-2019, 21:36 door Anoniem
Door Anoniem: "Toevallig heb ik vele android toestellen aan wireshark (newb) en dergelijke gehangen... en ook ipads, imacs, en iphones (nog meer IK en je stikt erin).

Resultaat? Ik zag dat apple gebruikers echt andere mensen zijn dan android gebruikers.. Verder qua data verzameling maakt het geen bal uit. We worden allemaal afgeluisterd en in de soep gegooit, snap dat dan man "

Tuurlijk worden we allemaal afgeluisterd maar nogmaals Apple verkoopt jouw data niet door.
Lees hun overeenkomst tuurlijk werken ze mee met de grote tap prism remember
Je gaat mij niet horen beweren dat Apple veel beter is
Alleen als het gaat over privacy zit je nog altijd 10 000 betere bij Apple dan bij eender welke Google OS.
Het beste is nog altijd Android met een of ander linux systeem das nog beter als IOS

Goede punten maar nee niet waar. Op iOS enzo heb ik zo veel overeenkomsten voorbij zien komen waar je data dus wel word doorverkocht, uitgeleend of gelekt of wat dan ook.

Even voorop: die overeenkomsten zijn er niet om jouw of mij te beschermen makker. Ja een lege iphone of een uitgeschakelde google phone zijn behoorlijk veilig.

Nogmaals neem een gemiddelde iphone (met gemiddelde apps) en een gemiddelde android telefoon. Kijk wat voor een data er heen en weer gaat. Per saldo zal je zien dat het niet echt veel uit maakt! De prijs is wel HEEL anders.... en de mogelijkheden... kom op iedereen weet dat ze bij apple de boel dicht gooien, Niet om het jouw veiliger te maken maar om heel andere redenen!

Maargoed genoeg apple en android en windows gejank... ik hou er niet van dat ik met moeite een mp3tje kan overzetten e.d. de telefoon is van mij als ik hem gekocht heb en ik wil er mee kunnen doen wat ik wil. Plus ik vind de apple producten zo foei lelijk saai! Als ik op straat kijk naar de apple klant zijn het bijna altijd een bepaald soort mensen... daar wil ik dus niet bij horen. Niet te vergeten dat je bij android keuze hebt uit 101 verschillende modellen, chips, functies, kleuren etc. etc.

Wel zeg ik dat je bij google best wel wat mag aanpassen na de aankoop. Beetje goede "firewall" en "ad-blocker" enzo... je kan kiezen of je je data gaat delen. (dat is uiteindelijk betrekkelijk want zodra je een simkaartje in een toestel doet is het hek al van de dam eigenlijk).

Groetjes, Fijne Avond. iCQ
01-11-2019, 21:41 door Anoniem
OH en probeer maar eens op een apple toestel de hosts aan te passen of zaken uit te schakelen diep in het systeem omdat je dat niet wil. Of zoek eens naar een goede firewall, adblocker, port scanner/blocker etc. etc. dat is er bijna niet.

Denken dat je met een apple automatisch veilig bent is zeggen dat je met een dure auto blind de snelweg over kan. Misschien wel ergens iets veiliger maar per saldo in de praktijk JUIST NIET want apple mensen zijn meestal totaal niet bewust van hoe of wat. DAT is mijn probleem met apple... en oh ook nog de belachelijke prijzen en ondermaats producten.

BASH BASH APPLE HASH enough bb&gl&hf
02-11-2019, 08:53 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Wat moet die hash nu weer hier?

>>> https://www.security.nl/posting/628112/crypto+bewijs%3A+dezelfde+anoniem

leuk bedacht allemaal, maar als ik je hash on line kan lezen en daarna in sha256 kan stoppen, kan ik toch je volgende hash voorspellen en als jou een post doen?
03-11-2019, 11:18 door Anoniem
Gisteren gekeken en vind haar eindconclusie nogal naief overkomen na haar betoog!
Nu dat de zuckenbergs en googles zo'n 20 jaar hun gang hebben kunnen gaan , zoveel macht naar zich toe te hebben getrokken, ofwel lees, zoveel geld nu in bezit te hebben;

De vraag die ze aan het eind stelde of democratie gaat winnen of deze schaduw-werkwijze van de datagraaiers is (voor mij) helaas het laatste.
Die datagraaiers hebben nu zoveel macht dat tesamen met deze macht (/geld) en hun gelobby de politiek puppets zijn geworden, dansend naar hun pijpen.
Altijd achter de feiten aan blijven lopen omdat er op voorhand geen wetgeving aanwezig is/was en als ze al iets zouden willen wijzigen ( aan wetgeving om ze te stoppen) ze door deze overmacht geen kans meer maken.

Buiten geld wat ze zo machtig hebben gemaakt, is het de informatie die ze in bezit hebben die ze nog machtiger maakt. De "democratie" ofwel de politiek heeft graag toegang tot deze info...

Gaat alsnog kijken als je dat nog niet heb gedaan...
Als éénling(en) die geen gebruik maken (of beter gezegd, zo goed als proberen geen gebruik te maken) van de diensten van deze datagraaiers bereik je niets, het is het (onwetende) collectief aan facebookslachtoffers en google/android zuigers die massaal moeten stoppen wil d'r iets veranderen en dat zie ik niet gebeuren!
04-11-2019, 18:48 door Anoniem
" Toevallig heb ik vele android toestellen aan wireshark (newb) en dergelijke gehangen... en ook ipads, imacs, en iphones (nog meer IK en je stikt erin).

Resultaat? Ik zag dat apple gebruikers echt andere mensen zijn dan android gebruikers.. Verder qua data verzameling maakt het geen bal uit. We worden allemaal afgeluisterd en in de soep gegooit, snap dat dan man."

Apple werkt mee met PRISM dus ongetwijfeld is ook hier ultieme privacy ver te zoeken.
Echter Apple verkoopt jouw data niet door nog niet en als dat ooit gaat gebeuren moeten ze dit vermelden in hun overeenkomst. Wat ongetwijfeld leidt tot een instante beurscrash van Apple aandelen
Bij bedrijven zoals Facebook en Google draait alles om jouw handelingen, jouw searches, jouw mails, jouw berichten en al deze informatie wordt vanaf de eerste seconde doorverkocht en verhandeld aan onbekende 3 de partijen.
Eender die iets anders beweert liegt ongelooflijk hard.

Er is dus wel degelijk een groot verschil tussen Google en Apple.
Apple werkt mee met PRISM en verkoopt zijn producten hyped en vaak overpriced.
Het bedrijf Google is de grootste data graaier in de geschiedenis van de mensheid
04-11-2019, 21:01 door Anoniem
Door Anoniem:leuk bedacht allemaal, maar als ik je hash on line kan lezen en daarna in sha256 kan stoppen, kan ik toch je volgende hash voorspellen en als jou een post doen?

>>> https://www.security.nl/posting/628112#posting629920

Nee, dat kan jij niet. De tijd die je daar voor nodig hebt, zo oud is het heelal nog niet eens. Dat kan alleen als men de reeks opeenvolgende hashes in de verkeerde volgorde publiceert of als het random seed daarvan onverhoopt uitlekt.
04-11-2019, 22:26 door [Account Verwijderd] - Bijgewerkt: 04-11-2019, 22:27
Door Anoniem:
Heb jij toevallig de docu niet gezien? Ik zal het even uitleggen. Ze zegt dat alle Amerikaanse bedrijven die een beetje naam hebben gebruik maken van grote dataroof. Alle. En ze gebruiken en misbruiken het naar iedere klant.
Apple werkt mee met PRISM dus ongetwijfeld is ook hier ultieme privacy ver te zoeken.
Heh, het kwartje begint te vallen.
Echter Apple verkoopt jouw data niet door nog niet en als dat ooit gaat gebeuren moeten ze dit vermelden in hun overeenkomst. Wat ongetwijfeld leidt tot een instante beurscrash van Apple aandelen
Als dat waar is, hoe komt het dan dat Facebook nog steeds bestaat? Ik bedoel, de hoeveelheid manipulatie en het verdrongen van feiten, dat komt toch iedereen de strot uit ondertussen? Waarom bestaat Facebook dan nog steeds? Is Apple dan anders dan Facebook? Ik dacht het niet.
Bij bedrijven zoals Facebook en Google draait alles om jouw handelingen, jouw searches, jouw mails, jouw berichten en al deze informatie wordt vanaf de eerste seconde doorverkocht en verhandeld aan onbekende 3 de partijen.
Eender die iets anders beweert liegt ongelooflijk hard.
Klopt als een zere vinger.
Er is dus wel degelijk een groot verschil tussen Google en Apple.
Jongen, ik weet niet wat je wilt zeggen maar die ander anonieme gast zei het heel duidelijk:
Resultaat? Ik zag dat apple gebruikers echt andere mensen zijn dan android gebruikers.. Verder qua data verzameling maakt het geen bal uit. We worden allemaal afgeluisterd en in de soep gegooit, snap dat dan man."
En dat is werkelijk het enige wat erover te zeggen is. En het feit dat Apple met PRISM te maken heeft is al een schande an sich, maar dat is een gegeven.
04-11-2019, 23:06 door Anoniem
"De grote dataroof, waartoe, waarom?".

De surveillance maatschappij wil het in hun ogen negatieve corrigeren
en aan degenen, die in de gaten worden gehouden,
laten weten dat hun gedrag niet het door de maatschappij gewenste gedrag is.

Surveillance is dus een middel tot een doel - zo veel mogelijk winst maken voor/door Big Data Tech.
En deze winst zeker stellen met behulp van voorspelbaar gedrag op basis van persoonlijke data profielen.

Daardoor betekent het tevens zeker een sociale bedreiging.
Het geeft namelijk een gevoel van duidelijk verlies aan privacy, een gevoel van algeheel wantrouwen.

Volgens de voorstanders is het de enige beveiliging tegen alle naderend onheil, dat ons kan treffen.
Hetgeen op zichzelf voor ons allen al een groot onheil betekent.

Maar het is tot zo iets machtigs verworden, een soort van monsterlijk "Data Jurassic Park",
dat het bijkans onoverwinnelijk en niet in te tomen lijkt.

#sockpuppet
05-11-2019, 09:03 door Anoniem
Door Anoniem: Een quote uit de URL:


Iedereen die op het punt staat een Android-smartphones aan te schaffen – en dat zijn in Nederland een heleboel mensen – heeft zich de vraag gesteld: waarom is mijn telefoontje zo spotgoedkoop, terwijl de iPhone voor soms wel het tienvoudige de deur uitgaat?

Hoogleraar Shoshana Zuboff legt het in onze documentaire ‘De grote dataroof’ haarfijn uit. Google verdient al die miljarden niet met fysieke producten, maar met apps en besturingssystemen als Android, die zorgen voor constante datastromen.


Eindelijk meer mensen die het beginnen te snappen.

Waarom zo zwart/wit denken ?

je praat over datastromen,alsof deze alleen bij Android toestellen worden gegenereerd.
en spotgoedkoop is een android toestel met dezelfde specs als een Iphone al helemaal niet.
laat me raden.. u bent naieve Apple fanaat die grif betaald voor een Iphone !
05-11-2019, 10:50 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Een quote uit de URL:


Iedereen die op het punt staat een Android-smartphones aan te schaffen – en dat zijn in Nederland een heleboel mensen – heeft zich de vraag gesteld: waarom is mijn telefoontje zo spotgoedkoop, terwijl de iPhone voor soms wel het tienvoudige de deur uitgaat?

Hoogleraar Shoshana Zuboff legt het in onze documentaire ‘De grote dataroof’ haarfijn uit. Google verdient al die miljarden niet met fysieke producten, maar met apps en besturingssystemen als Android, die zorgen voor constante datastromen.


Eindelijk meer mensen die het beginnen te snappen.

Waarom zo zwart/wit denken ?

je praat over datastromen,alsof deze alleen bij Android toestellen worden gegenereerd.
en spotgoedkoop is een android toestel met dezelfde specs als een Iphone al helemaal niet.
laat me raden.. u bent naieve Apple fanaat die grif betaald voor een Iphone !

Laat me raden, jij betaald deels voor een telefoon en grotendeels met je data?

Los van de telefoons, Android is ontworpen om data te verzamelen, net als ALLE Google devices zoals Chromecast, Nest, deurbel, etc, etc, etc.

Dat kan je blijven negeren of ontkennen en dat is gelukkig jouw eigen keuze.
05-11-2019, 12:10 door Anoniem
Door donderslag: Ik heb de docu gezien en moet zeggen dat het me erg geraakt heeft.

The Internet was
hardwired to be a
surveillance tool
from the start.


https://thebaffler.com/latest/oakland-surveillance-levine

About "Surveillance Valley"
by Yasha Levine, February 6, 2018
05-11-2019, 14:07 door Anoniem
je praat over datastromen,alsof deze alleen bij Android toestellen worden gegenereerd.
en spotgoedkoop is een android toestel met dezelfde specs als een Iphone al helemaal niet.
laat me raden.. u bent naieve Apple fanaat die grif betaald voor een Iphone !
05-11-2019, 18:07 door Anoniem
Sorry hoor maar absoluut geen APPLE freak hier
Ik hang aan Apple vast omdat ik inzit met mijn privacy maar nog niet de skills heb om een Linux OS desktop + smartphone te configureren. Dat komt ooit nog wel.
Mensen die ook maar iets inzitten met hun privacy blijven ver weg bij Google Android en andere gratis diensten producten van de andere dataminers.
Vanaf de eerste seconden dat je deze gratis diensten gebruikt wordt al jouw informatie leeggezogen en doorverkocht.
Dat is de keiharde waarheid
15-11-2019, 18:08 door Anoniem
Wat het grote probleem is hier naar mijn mening is dat er geen alternatief wordt geboden.
Ik zou het prima vinden om 5 a 10 euro te betalen per maand om nergens meer advertenties te zien.
Het feit dat je zoveel moeite moet doen om aan deze tracking te ontsnappen is gewoon insane.
Draait ook om meer als geld, ze willen je gewoon spioneren daarom dat bedrijven zoals Google je overal achtervolgen.
Echte Fascisten zijn het ongetwijfeld hebben ze snorren .....
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.