Om het gebruiksgemak te vergroten, de website te kunnen analyseren en om advertenties te kunnen beheren maakt Security.NL gebruik van cookies. Door gebruik te blijven maken van deze website, of door op de akkoord button te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer weten over cookies? Bekijk dan ons cookieoverzicht.
Nieuws Achtergrond Community
Inloggen | Registreren
/dev/null - Overig

NATO, We Want to Go to War With You

Reageer met quote
02-02-2021, 18:18 door Anoniem, 23 reacties
NATO, We Want to Go to War With You
https://foreignpolicy.com/2020/12/22/nato-we-want-to-go-to-war-with-you/

In the past, NATO has been caught off guard when its cyber-exercises failed to account for real-world attackers. In October 2018, 50,000 soldiers, sailors, and pilots from 31 countries simulated war off the coast of Norway. NATO’s Operation Trident Juncture did not include cyberattacks in the wargames at all—until real-world Russia actually began jamming the real GPS systems of the conventional weapons being tested on the battlefield as part of the simulated conflict.
Oxford univ. corona-app BS
Element (Matrix Chat) verwijderd van Play Store
Reacties (23)
Reageer met quote
02-02-2021, 21:29 door Anoniem
Wow, iemand heeft de wikipedia pagina gevonden. Uhm, dus? Wat wil je nu zeggen?
Reageer met quote
02-02-2021, 23:27 door Anoniem
Weet je wat het is he.... Rusland en hun jongens kunnen alleen maar aanzetten tot geweld en mensen geestelijke kapot maken hier in het westen incl devs... alsof je daar wat aan hebt. Nu staan ze aan de zijlijn boehoe te roepen i.p.v. daadwerkelijk geld in ontwikkeling te pompen zodat er een soort "coderace" ontstaat waaruiteindelijk wel iets goeds uit voort komt... schande

Die trollen die dit soort topics al jaren op security.nl maken hebben ook niets bij te dragen.. gek he

Ron
Reageer met quote
03-02-2021, 03:55 door Anoniem
Door Anoniem: Wow, iemand heeft de wikipedia pagina gevonden. Uhm, dus? Wat wil je nu zeggen?

De eerste alinea zegt het al
Wargames can provide essential cybersecurity training for soldiers. But they won’t succeed unless the players confront real, independent hackers.

Onafhankelijke hackers kunnen een grote bijdrage leveren in innovatie in cybersecurity! Dit gezegd hebbende, haak ik zelf af als het 'werk' blijkt te gaan om anderen te trollen.
Reageer met quote
03-02-2021, 07:48 door Anoniem
@originele poster:

??? Wat is het topic?

Iets meer context dan alleen een quote zou handig zijn.
Wat is je eigen mening/visie op dit alles?


Dit topic is net zoiets als roepen dat de zon oorlogzuchtig is,want het is een grote fusie reactor die ons continue bombadeert met straling.
Reageer met quote
03-02-2021, 08:05 door Bitje-scheef
Politiek... altijd gezeur.
Reageer met quote
03-02-2021, 12:07 door Anoniem
Zat hier de uiteindelijke link met de verdwijning van Arjen Kamphuis?

Oude en nieuwere NATO stations als Bornholm (Deens), Bodo en Jan Mayen (beheerd door Noorse defensie)?

Waar wil de OP met zijn posting heen? Zogenaamd "hengelen" ook wel "luring genoemd".
Een info-sprotje uitzetten in de hoop een kabeljauw te vangen?

#sockpuppet
Reageer met quote
03-02-2021, 18:44 door Anoniem
Door Anoniem: Waar wil de OP met zijn posting heen? Zogenaamd "hengelen" ook wel "luring genoemd".
Een info-sprotje uitzetten in de hoop een kabeljauw te vangen?

#sockpuppet

Hier OP, het antwoord is nee!
Reageer met quote
03-02-2021, 19:52 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Waar wil de OP met zijn posting heen? Zogenaamd "hengelen" ook wel "luring genoemd".
Een info-sprotje uitzetten in de hoop een kabeljauw te vangen?

#sockpuppet

Hier OP, het antwoord is nee!

Maar je geeft ook niet aan wat dan wel.

Zo is het een nutteloos topic.
Reageer met quote
03-02-2021, 20:48 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: Waar wil de OP met zijn posting heen? Zogenaamd "hengelen" ook wel "luring genoemd".
Een info-sprotje uitzetten in de hoop een kabeljauw te vangen?

#sockpuppet

Hier OP, het antwoord is nee!

Maar je geeft ook niet aan wat dan wel.

Zo is het een nutteloos topic.

Hier OP. De laatste paragraaf is een bijzondere:
Diversity of thought leads to better solutions. We in the information security community strongly support the involvement of acknowledged nonmilitary experts in the development and testing of future cyberwar scenarios. We are confident that independent experts, many of whom see sharing their skills as public service, would view participation in these cybergames as a challenge and an honor.

Ik denk ook dat Defensie zeer gebaat zou zijn met expertise van onafhankelijke hackers. En in het bijzonder, helder communiceren met de kandidaat in welke expertise ze geïnteresseerd in zijn.
Reageer met quote
04-02-2021, 10:18 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: Waar wil de OP met zijn posting heen? Zogenaamd "hengelen" ook wel "luring genoemd".
Een info-sprotje uitzetten in de hoop een kabeljauw te vangen?

#sockpuppet

Hier OP, het antwoord is nee!

Maar je geeft ook niet aan wat dan wel.

Zo is het een nutteloos topic.

Hier OP. De laatste paragraaf is een bijzondere:
Diversity of thought leads to better solutions. We in the information security community strongly support the involvement of acknowledged nonmilitary experts in the development and testing of future cyberwar scenarios. We are confident that independent experts, many of whom see sharing their skills as public service, would view participation in these cybergames as a challenge and an honor.

Ik denk ook dat Defensie zeer gebaat zou zijn met expertise van onafhankelijke hackers. En in het bijzonder, helder communiceren met de kandidaat in welke expertise ze geïnteresseerd in zijn.
Niemand heeft ook maar een enkel idee waar je het over hebt, ga naar huis.of voeg context toe.
Reageer met quote
04-02-2021, 10:46 door Anoniem
Onafhankelijke experts? Die zijn er niet zo veel. De meeste werken wel binnen een organisatie, waarvoor ze "getekend" hebben. Dan kom je al gauw terecht bij bijvoorbeeld een Hogwart school type leraar, die qualified removers opleiden kan. G2G (geektogo)-figuren bijvoorbeeld met brede expertise. Mensen die jarenlang zich hebben gespecialiseerd in website security of malware removal op onafhankelijke platforms. Ergens moeten ze een 'drive' hebben opgedaan (anti-ad en anti-smut types etc.).

Maar meestal hebben ze toch wel enige relatie met de organisaties, die ze voorziet van T-shirts als beloning. Wat moet het zijn, een javascript analyticus met daarnaast een specialisatie als linguistisch analyticus? Europol zit bijvoorbeeld overal bij grote av-bedrijven al binnen. Bepaalde hackers leiden hun tijdelijke medewerkers zelf online op (heb zelf zo'n sinkholing opleiding genoten bij een van de beste hacker-entrepeneurs 'in the field').

Het wordt in deze dagen steeds moeilijker om de feiten en "bupkis" (d.w.z. in dit geval fake news/nep nieuws) uit elkaar te houden. De "sturing" van Big Tech is steeds duidelijker als je tenminste oog hebben wil voor de merkbare en onmerkbare info-manipulatie (protocols, api's etc.). Big Tech speelt een belangrijker rol dan naties en soms als hele continenten op zich.

De opleidingen lopen achter (men zit bijvoorbeeld een toets van drie uur te maken met lambda berekeningen (goed voor het inzicht), terwijl de docent en veel studenten geen weet hebben van de online toolchest met een snelle online lambda generator.

Verder wordt bepaalde info ook weggehouden van main stream door bijvoorbeeld mainstream zelf, maar ook op platforms of alleen gedeeld op "need to know" basis. De meeste spelers zijn te zeer bezig met eigen reputatie managment om de boel echt veiliger te kunnen doen zijn en de sociale gelaagdheid in de maatschappij is goeddeels verdwenen om die beter te kunnen aansturen. Vroeger in de UK bleven deuren dicht of gingen juist open na het bezigen van het juiste of niet juiste Miss Marple accent (hope there are no Dutch around here when we discuss our historic king Billy). Hier is alle adel al afgeserveerd na de Napoleontische tijd en kijkt men slechts op naar mensen met het salaris van een Messi e.d.

Ik ben dus meer geinteresseerd in een Nato that wanna make peace with me. Oh, bij het interpreteren van Chinees via Google Translate altijd even checken of de vertaling voor grote broer en broertje klopt, anders is deze tool beslist onbetrouwbaar. De Chinezen zitten al lang hier op school, ergo.....

De code toren van Babel (de poort (bab) naar g*d-mode) gaat niet weer gebouwd worden, anders wordt 's mensen spraak weer verdeeld. ;)

Groetjes,

#sockpuppet
Reageer met quote
01-03-2021, 17:33 door Anoniem
Door Anoniem: Onafhankelijke experts? Die zijn er niet zo veel. De meeste werken wel binnen een organisatie, waarvoor ze "getekend" hebben.

Knipknipknip...

De code toren van Babel (de poort (bab) naar g*d-mode) gaat niet weer gebouwd worden, anders wordt 's mensen spraak weer verdeeld. ;)

Groetjes,

#sockpuppet

Hoi sockpuppet,

Ik ben dus zo'n onafhankelijk expert.

De code van Babel willen ze niet bouwen omdat controle dan makkelijker is. Is je dat el al eens opgevalllen?

Jesus, moeten onze Cyrillische toetsenborden ook ingeruild worden voor een US 101 keys... Grapje

De NATO... de NATO doet netjes wat ze gezegd wordt... een toren is nooit een goed idee geweest, bovendien zijn het makkelijke targets (zie NYC)

Het nieuwe controlesysteem voor de 'nieuwe wereld' (na Covid19) heeft een Cirkelvorm. Vergelijk het een beetje met een Panopticum, waarbij iedereen elkaar in de gaten houdt. Je hebt dan wel gelijkheid! Een immigrante in de WIA heeft net zoveel "status" als een CEO van een innovatief bedrijf. Ze staan op dezelfde voet wat betreft het elkaar monitoren, alleen gebruikt de CEO misschien een technologisch middel en het arme vrouwtje in de WIA of bijstand de ouderwetse manier. Tegenwoordig perfect geassimileerd.


C YA!, Paranoia
Reageer met quote
01-03-2021, 18:06 door Rotsmoel
De Russen hebben security.nl gevonden.
Reageer met quote
01-03-2021, 18:42 door Anoniem
Door Rotsmoel: De Russen hebben security.nl gevonden.

^^ Een Hollandse inlichtingen eh of internet technologie meneer die erachter kwam dat ie zelf ook op het menu stond.

Zo gaat dat eenmaal. Gezellig allemaal bij-een komend zodra de Corona threat voor bij is.
Reageer met quote
01-03-2021, 18:51 door Anoniem
Door Anoniem:

-- Knip knip kniperdeknip... --

Ik denk ook dat Defensie zeer gebaat zou zijn met expertise van onafhankelijke hackers. En in het bijzonder, helder communiceren met de kandidaat in welke expertise ze geïnteresseerd in zijn.

Ik denk niet dat Defensie met mij zou willen praten met mij als onafhankelijk hacker.. Ik ben immers "De Russen" zoals hierboven al geopperd wordt dus hoe kan ik mij daar nu tegen verweren, zeker onder invloed van Rooibos thee.

Ze zouden zich wat op hun hals halen. Stel je voor mijn e-vriendin in Moskoud verkoopt alles door aan haar oom die 3x per week naar Tel vliegt en om de databases van de NSA aan te vullen via een tante van een tante.

Ik werk deze week voor Nord.. wij regelen reklamespotjes.

Elke Nederlander aan de VPN, John de Mol (hihi) werkt ook mee op de commerciele zenders. De Nederlander denkt ondertussen dat ze zonder VPN niet veilig zijn. Vervolgens moeten de IVDs in Nederland wel aankloppen bij die andere nicht van me, Amerika, die overigens ook Russisch is en baas van de C Intl (Facebook relationship status: Its complex!)

Ik mag dit vertellen want mijn echte bron kan ik niet prijsgeven. Dat is iets van 'boven'. Grapje moet kunnen in deze tijd.

-+--
I was in the wrong place, at the wrong time... -- Story of you
Reageer met quote
01-03-2021, 20:08 door Anoniem
Door Rotsmoel: De Russen hebben security.nl gevonden.
Nee, dit zooitje ongeregeldheden is wat ze noemen "de nederlandse nuchterheid". Bijna iedereen hier is opgevoed als een princess, iedereen speelt hier voor god en iedereen denkt alles te weten.
Reageer met quote
01-03-2021, 20:50 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Rotsmoel: De Russen hebben security.nl gevonden.
Nee, dit zooitje ongeregeldheden is wat ze noemen "de nederlandse nuchterheid". Bijna iedereen hier is opgevoed als een princess, iedereen speelt hier voor god en iedereen denkt alles te weten.

Precies dit

Bedankt beste Anoniem

Iedereen is opgevoed als een princes en ze spelen voor God maar nemen geen verantwoordelijkheid.

Ondertussen beschuldigen ze je van alles en nog wat.

Maar goed.. Verantwoording komt nog wel.

Handelingen 17:31
Reageer met quote
01-03-2021, 21:03 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Rotsmoel: De Russen hebben security.nl gevonden.
Nee, dit zooitje ongeregeldheden is wat ze noemen "de nederlandse nuchterheid". Bijna iedereen hier is opgevoed als een princess, iedereen speelt hier voor god en iedereen denkt alles te weten.

Interessant. Wie mag volgens jou dan wel God spelen? En moet je daarvoor een cursus Hebreews volgen of?
Reageer met quote
01-03-2021, 21:25 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Rotsmoel: De Russen hebben security.nl gevonden.
Nee, dit zooitje ongeregeldheden is wat ze noemen "de nederlandse nuchterheid". Bijna iedereen hier is opgevoed als een princess, iedereen speelt hier voor god en iedereen denkt alles te weten.

Maak je geen zorgen. De harde jongens van de NATO zullen het wel oplossen in deze democratie. Spuitje hier, spuitje daar.

Natuurlijke oorzaak op pagina 3 en op naar de volgende rat.
Reageer met quote
02-03-2021, 13:11 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Rotsmoel: De Russen hebben security.nl gevonden.
Nee, dit zooitje ongeregeldheden is wat ze noemen "de nederlandse nuchterheid". Bijna iedereen hier is opgevoed als een princess, iedereen speelt hier voor god en iedereen denkt alles te weten.

Interessant. Wie mag volgens jou dan wel God spelen? En moet je daarvoor een cursus Hebreews volgen of?

Dat was mijn bericht.

Ik spreek vloeiend Hebreeuws (2de taal) en ik leer momenteel Russisch voor gevorderden.

Wie mag voor God spelen? Niemand. Ook de jongens en meisjes van de Alphabet Group niet maar we doen het wel.
Reageer met quote
05-03-2021, 20:53 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Rotsmoel: De Russen hebben security.nl gevonden.
Nee, dit zooitje ongeregeldheden is wat ze noemen "de nederlandse nuchterheid". Bijna iedereen hier is opgevoed als een princess, iedereen speelt hier voor god en iedereen denkt alles te weten.

Interessant. Wie mag volgens jou dan wel God spelen? En moet je daarvoor een cursus Hebreews volgen of?

Dat was mijn bericht.

Ik spreek vloeiend Hebreeuws (2de taal) en ik leer momenteel Russisch voor gevorderden.

Wie mag voor God spelen? Niemand. Ook de jongens en meisjes van de Alphabet Group niet maar we doen het wel.
Ik ben spartacus! Maar waarom zou ik mogen bepalen wie voor God mag spelen? Dit is precies wat ik bedoel. Iedereen denkt dat zijn of haar mening er toe doet, want iedereen hier is opgevoed met een dak boven zijn hoofd. Vandaar dat er altijd geroepen word om hardere straffen voor misdadigers ipv kijken naar de context/maatschappij/mileu/anthropology.

Je kan ook een keer observeren.

Maar omdat je er toch zo lief naar vraagt. Nee, niemand mag van mij voor God spelen. De "ik sloop jou privacy want dan heb ik de controle over de veiligheid" cultuur moet eruit. De ik maak duizenden "civilian casualties" in jou land met drones voor jou vrijheid en cultuur mentaliteit mag er ook uit :) .

Spartacus
Reageer met quote
05-03-2021, 23:35 door Anoniem
Google and "raw CSS".

#sockpuppet
Reageer met quote
06-03-2021, 01:27 door Anoniem
Geen fakenews want dit is gewoon CNN:

https://www.cnn.com/2021/03/05/politics/state-department-capitol-riot-federico-klein/index.html

"Trump State Department official charged for attacking police in Capitol riot"

Het enige wat ik mij afvraag is of ze het ook naar buiten brengen als er meer Gov officials betrokken zijn bij die psyop maar die niet direct aan Trump gekoppeld kan worden. Meestal worden berichten over interne rommel met de mantel der liefde bedekt en natuurlijk voort deze zender een politieke bias met alles anti-Trump.

Ik begin onderhand te twijfelen over de kwaliteit en professionaliteit van State Dept. Het lijkt bijna interne oorlog of zo. Hoe moet dat nu verder? Want State Dept gaat over buitenlandse relaties dus ook Nederland, Europa.

Dat die mafklapper Jensen met zijn vangnet show bitterbalen (en geld?) gaat halen bij de vorige Amerikaanse ambassadeur (Hoekstra) in de ambassadewoning was ook storend. Als die republikeinen iets van waarheid wilden onthullen in de afgelopen 5 jaar hadden ze het allang gedaan. Dit alles maakt de situatie nog schrijnender. Ten koste van hoeveel mensenlevens precies? De "nieuwe" State Dept heeft toegezegd meer aan human rights te doen, o en klokkenluiders zullen worden omarmd. Maar waarschijnlijk alleen als dat politiek goed uitkomt zeker?

Hoe zit het met onze kernwaarden binnen de democratie?

Met de steun van het volk gaat het in het Westen ook niet goed. Economisch ook niet. Het Chinese volkscongress presenteerde vandaag de cijfers. Als enige land een enorme groei gehad in 2020. Het doel voor 2021 is 6%. Het NPO journaal vertaalde dit verkeerd door te stellen dat ze net 6% groei hebben gehad. Je moet werkelijk alles factchecken nu.
Zij zijn lekker optimistisch dus wat betekent dat voor ons? Elkaar de koppen inslaan of spelletjes spelen met de buurman om zelf bovenop te drijven is misschien niet je beste belang.
Reageren
Ondersteunde bbcodes
Bold: [b]bold text[/b]
Italic: [i]italic text[/i]
Underline: [u]underlined text[/u]
Quote: [quote]quoted text[/quote]
URL: [url]https://www.security.nl[/url]
Config: [config]config text[/config]
Code: [code]code text[/code]

Je bent niet ingelogd en reageert "Anoniem". Dit betekent dat Security.NL geen accountgegevens (e-mailadres en alias) opslaat voor deze reactie. Je reactie wordt niet direct geplaatst maar eerst gemodereerd. Als je nog geen account hebt kun je hier direct een account aanmaken. Wanneer je Anoniem reageert moet je altijd een captchacode opgeven.

Je reactie is verstuurd en wordt zo spoedig mogelijk gemodereerd.

Verder
captcha
Nieuwe code
Preview Reageren
Zoeken
search
Vacature
Image

Security-engineer IAM

Krijg jij energie van technische vraagstukken op het vlak van Security en Risk? En steek je graag je handen uit de mouwen om zelf een bijdrage te leveren aan een veilige digitale omgeving waarin de data en euro’s van onze klanten worden beheerd. Dan komen we graag met jou in contact.

Lees meer

Heb jij een Hacker Mindset?

5 reacties
Aantal stemmen: 334
Vacature
Image

Senior Security Consultant

Als security consultant bij Cegeka speel je een uitermate belangrijke rol in het veilig houden van de bedrijven in Nederland en de Nederlandse maatschappij. Vandaar ook dat Cegeka dit hoog op de agenda heeft staan. Wij doen dit door, in close cooperation, onze klanten advies te geven op strategisch, tactisch en operationeel niveau.

Lees meer
Is een laptop die via de werkkostenregeling wordt vergoed een privélaptop?
03-03-2021 door Arnoud Engelfriet

Juridische vraag: Bij ons bedrijf is gekozen voor bring-your-own-device, waarbij mensen zelf privé een laptop mogen kopen en ...

19 reacties
Lees meer
Certified Secure LIVE Online training
De verkiezingsprogramma's doorgelicht: Deel 4 digitalisering
20-02-2021 door Redactie

Een digitaal paspoort, recht op betaalbaar en snel internet, 'digitale inburgering' of digitaal stemmen, het zijn slechts een ...

8 reacties
Lees meer
Security.NL Twitter
04-11-2016 door Redactie

Altijd meteen op de hoogte van het laatste security nieuws? Volg ons nu ook op Twitter!

Lees meer
Nieuwe Huisregels en Privacy Policy

Op 5 december 2017 hebben we een nieuwe versie van onze huisregels en privacy policy ingevoerd. Om verder te kunnen gaan dien je eenmalig akkoord te gaan met de nieuwe huisregels van Security.NL.

Op 24 mei 2018 hebben we, in het kader van de AVG, onze privacy policy bijgewerkt. Om verder te kunnen gaan dien je eenmalig akkoord te gaan met de bijgewerkte privacy policy. Heb je vragen neem dan contact op met info@security.nl.

Verzenden
Privacy Policy

Op 24 mei 2018 hebben we, in het kader van de AVG, onze privacy policy bijgewerkt. Om verder te kunnen gaan dien je eenmalig akkoord te gaan met de bijgewerkte privacy policy. Heb je vragen neem dan contact op met info@security.nl.

Verzenden
Inloggen

Bedankt! Je kunt nu inloggen op je account.

Wachtwoord vergeten?
Nieuwe code captcha
Inloggen

Wachtwoord Vergeten

Wanneer je hieronder het e-mailadres van je account opgeeft wordt er een nieuwe activatielink naar je gestuurd. Deze link kun je gebruiken om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Nieuwe code captcha
Stuur link

Password Reset

Wanneer je het juiste e-mailadres hebt opgegeven ontvang je automatisch een nieuwe activatielink. Deze link kan je gebruiken om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Sluiten
Registreren bij Security.NL

Geef je e-mailadres op en kies een alias van maximaal 30 karakters.

Nieuwe code captcha
Verzenden

Registreren

Je hebt je succesvol aangemeld. Voordat je je account kunt gebruiken moet deze eerst geactiveerd worden. Dit kan je zelf doen middels de activatielink die naar het opgegeven e-mailadres is verstuurd.

Sluiten
Over Security.NL
Huisregels
Privacy Policy
Adverteren
© 2001-2021 Security.nl - The Security Council
RSS Twitter