Privacy - Wat niemand over je mag weten

Zonder telefoon leven

11-05-2021, 13:23 door brandinos, 35 reacties
Hi.

Ik heb een foon waart ik alleen telegram and whatsapp of gebruik, en de sms voor digiid.

Nu is er naar mijn weten om op digi id inteloggen zonder telefoon. Ik kan whatsapp verwijderren en zegegn dat ze me een mail moeten sturen.

Of ik verwijder alles van de foon inclusief google play en zo voorts, en dan alleen gebruiken om mee te bellen en om mee in te loggen op digiid.

iemand ervaring mee? Tips maybe?
Reacties (35)
11-05-2021, 13:37 door Anoniem
Communiceren is een belangrijk element voor een leuk sociaal leven.

Kan me voorstellen dat je privé-zaken scheidt van je zakelijk leven, door bijvoorbeeld twee telefoons te nemen. Meeste bedrijven voorzien hier al in door een bedrijfs-mobieltje aan te bieden.

Als je lean & mean secure wilt communiceren, dan kan dat sowieso niet met mobieltjes. Dan moet je een paar tandjes hoger denken en is vooral afhankelijk van je threat-analyse.
11-05-2021, 13:51 door Anoniem
Dat hangt er maar vanaf. Zelf heb ik een tijdje in een klooster gezeten, waar geen krant, tv of telefoon aanwezig was (internet bestond nog niet). Als iemand de vraag stelt: "heb je deze items soms gemist?" dan kan ik eerlijk zeggen: "neen".

Maar het lijkt mij wel verstandig om een telefoon te hebben om te bellen. Je hoeft maar te denken aan een belangrijke hulpvraag (politie, ambulance of brandweer, ziekenhuis of huisarts) bijvoorbeeld.
11-05-2021, 14:03 door brandinos
Ja maar ben intovert en maakt me niet uit dat ik wat uitgezonded word.

Het liefts leef ik zonder foon maar je moet ttegenwoordig voor alles een app hebben om dingen te regelen slaat helemaal nergens op.

Ik wrod alleen maar afgelied door dat ding. Word er gek van :)
11-05-2021, 14:09 door brandinos
Door Anoniem: Dat hangt er maar vanaf. Zelf heb ik een tijdje in een klooster gezeten, waar geen krant, tv of telefoon aanwezig was (internet bestond nog niet). Als iemand de vraag stelt: "heb je deze items soms gemist?" dan kan ik eerlijk zeggen: "neen".

Maar het lijkt mij wel verstandig om een telefoon te hebben om te bellen. Je hoeft maar te denken aan een belangrijke hulpvraag (politie, ambulance of brandweer, ziekenhuis of huisarts) bijvoorbeeld.

yes dat zeker maar kan dan beter zon oude 3 euro ding kopen met alleen bellen en sms wat mij niet afleid om the gaan browsen en andere onnutige dingen te gaan doen
11-05-2021, 14:09 door Anoniem
Door brandinos: Ja maar ben intovert en maakt me niet uit dat ik wat uitgezonded word.

Het liefts leef ik zonder foon maar je moet ttegenwoordig voor alles een app hebben om dingen te regelen slaat helemaal nergens op.

Ik wrod alleen maar afgelied door dat ding. Word er gek van :)

Get laid, drink booze, have fun, enjoy life!

Het leven is een feest, maar je moet wel zelf de slingers ophangen.
11-05-2021, 14:20 door brandinos
Door Anoniem:
Door brandinos: Ja maar ben intovert en maakt me niet uit dat ik wat uitgezonded word.

Het liefts leef ik zonder foon maar je moet ttegenwoordig voor alles een app hebben om dingen te regelen slaat helemaal nergens op.

Ik wrod alleen maar afgelied door dat ding. Word er gek van :)

Get laid, drink booze, have fun, enjoy life!

Het leven is een feest, maar je moet wel zelf de slingers ophangen.

ja als dat zo makelijk was was ik alang van dat ding af, om duo te gebruiken moet ik verplicht sms controle gebruiken -,-.
11-05-2021, 14:30 door Anoniem
Via digid kun je ook via spraak de SMS code krijgen. Ik weet alleen niet of dat ook voor 06 nummers opgaat.
11-05-2021, 14:43 door brandinos
Door Anoniem: Via digid kun je ook via spraak de SMS code krijgen. Ik weet alleen niet of dat ook voor 06 nummers opgaat.

klopt maar ik kan dan niet meer mijn duo zaken regelen (stuffie) omdat je sinds kort daarvoor verpicht sms controle moet hebben -,-

ben nu mbezig om alla bloat ware and apps te verwijderen zodat ik m alleeen maar kan gebruiken voor sms en bellen
11-05-2021, 15:05 door Anoniem
Typo in de titel, het moet zijn

"Zonder telefoon geen leven"
11-05-2021, 15:07 door Anoniem
Door brandinos:
Door Anoniem: Via digid kun je ook via spraak de SMS code krijgen. Ik weet alleen niet of dat ook voor 06 nummers opgaat.

klopt maar ik kan dan niet meer mijn duo zaken regelen (stuffie) omdat je sinds kort daarvoor verpicht sms controle moet hebben -,-

ben nu mbezig om alla bloat ware and apps te verwijderen zodat ik m alleeen maar kan gebruiken voor sms en bellen

1. Er zijn nog steeds "dumb phones" te koop, die precies alleen dat doen
2. De overheid wil de beveiliging van DigiD optrekken, door de SMS optie af te schaffen.

Punt 2 zal wel worden doorgedramd, ondanks mensen zoals jij, die een goede reden hebben om geen smartphone te gebruiken.
11-05-2021, 16:05 door brandinos
Door Anoniem:
Door brandinos:
Door Anoniem: Via digid kun je ook via spraak de SMS code krijgen. Ik weet alleen niet of dat ook voor 06 nummers opgaat.

klopt maar ik kan dan niet meer mijn duo zaken regelen (stuffie) omdat je sinds kort daarvoor verpicht sms controle moet hebben -,-

ben nu mbezig om alla bloat ware and apps te verwijderen zodat ik m alleeen maar kan gebruiken voor sms en bellen

1. Er zijn nog steeds "dumb phones" te koop, die precies alleen dat doen
2. De overheid wil de beveiliging van DigiD optrekken, door de SMS optie af te schaffen.

Punt 2 zal wel worden doorgedramd, ondanks mensen zoals jij, die een goede reden hebben om geen smartphone te gebruiken.

ja zal wel weer ja dat we weer worden gedwongen dat we weer een app die toegan nodig heeft tot ales moet gebruiken om gewoon je dagelijkse dingen te kunenn doen
11-05-2021, 16:06 door brandinos
Door Anoniem: Typo in de titel, het moet zijn

"Zonder telefoon geen leven"

Zeker niet mee eens, deed het een half jaar zonder en dat was gewildig zou zo weer teruggaan als de overheid niet zo moeilijk doet
11-05-2021, 16:07 door Anoniem
Door Anoniem:
Door brandinos:
Door Anoniem: Via digid kun je ook via spraak de SMS code krijgen. Ik weet alleen niet of dat ook voor 06 nummers opgaat.

klopt maar ik kan dan niet meer mijn duo zaken regelen (stuffie) omdat je sinds kort daarvoor verpicht sms controle moet hebben -,-

ben nu mbezig om alla bloat ware and apps te verwijderen zodat ik m alleeen maar kan gebruiken voor sms en bellen

1. Er zijn nog steeds "dumb phones" te koop, die precies alleen dat doen
2. De overheid wil de beveiliging van DigiD optrekken, door de SMS optie af te schaffen.

Punt 2 zal wel worden doorgedramd, ondanks mensen zoals jij, die een goede reden hebben om geen smartphone te gebruiken.

Punt 2 is vooral een probleem voor de bejaarden die al die techniek niet meer kunnen volgen.

Denk dan aan dat ze niet alleen een mobiel één keer moeten aanschaffen, maar ook de app installeren, vaak het OS updaten, wat weer gepaard gaat met een nieuwe app. En dan hebben we het nog geeneens over phishing-attacks en dat soort onzin.

Een groot drama voor vele medelanders.
11-05-2021, 16:09 door Anoniem
Door brandinos:
Door Anoniem: Typo in de titel, het moet zijn

"Zonder telefoon geen leven"

Zeker niet mee eens, deed het een half jaar zonder en dat was gewildig zou zo weer teruggaan als de overheid niet zo moeilijk doet

Wat is het probleem dan? Je legt je mobieltje gewoon in een lade, et voilà probleem opgelost.
11-05-2021, 16:35 door brandinos
Door Anoniem:
Door brandinos:
Door Anoniem: Typo in de titel, het moet zijn

"Zonder telefoon geen leven"

Zeker niet mee eens, deed het een half jaar zonder en dat was gewildig zou zo weer teruggaan als de overheid niet zo moeilijk doet

Wat is het probleem dan? Je legt je mobieltje gewoon in een lade, et voilà probleem opgelost.

dat zou ik doen and de overheid me niet verplichte om mijn sms controle of digiid app te grbuiken om mijn stuffie te reggelen en andere school zaken
11-05-2021, 18:25 door Anoniem
Zelf gebruik ik de smartphone (uiteraard met een dichtgetimmerde firewall) zonder simkaart. En zorg voor een ander IP-adres dan thuis, plus doe vrijwel geen privézaken op de telefoon. Sowieso never nooit geen DigiD, bankieren, mail of Whatsapp met mijn werkelijk 06-nummer (Signal en e-mail is 'n prima alternatief). Wel gebruik ik m'n 'vast' nummer op deze telefoon, kun je toch gebeld worden en bellen (en voor betaalbaar bellen (lees: vrek modus) uiteraard een van de vele labels van Dellmont).
Kort gezegd; deze telefoon is meer voor de fun.

Heb een tweede 'simpel' telefoontje waarmee ik nood kan bellen. Daarnaast gebruik ik geen DigiD, zou niet weten waar dat voor nodig moet zijn. En het 06-nummer houd ik enkel privé.

Kan zo prima leven.
11-05-2021, 19:11 door Anoniem
Kunnen we niet eens een grote actie opzetten om het grutjesvolk aan Telegram te helpen?

Waarom moet ik hún Whatsapp draaien en vertikken zij het om Telegram te gebruiken "want ken het niet en niemand gebruikt het".
11-05-2021, 19:15 door Anoniem
Door Anoniem:
Door brandinos:
Door Anoniem: Via digid kun je ook via spraak de SMS code krijgen. Ik weet alleen niet of dat ook voor 06 nummers opgaat.

klopt maar ik kan dan niet meer mijn duo zaken regelen (stuffie) omdat je sinds kort daarvoor verpicht sms controle moet hebben -,-

ben nu mbezig om alla bloat ware and apps te verwijderen zodat ik m alleeen maar kan gebruiken voor sms en bellen

1. Er zijn nog steeds "dumb phones" te koop, die precies alleen dat doen
2. De overheid wil de beveiliging van DigiD optrekken, door de SMS optie af te schaffen.

Punt 2 zal wel worden doorgedramd, ondanks mensen zoals jij, die een goede reden hebben om geen smartphone te gebruiken.


Ik heb mijn digid 10 jaar geleden opgezegd. Dat kan gewoon op digid.nl

Als ze je willen spammen krijg je dus gewoon een brief. Hoef je ook niet zelf alles uit de printen.

Wees geen schaap en zeg het op. Het is niet verplicht. En de meeste burgers kijken nauwelijks tot nooit in hun berichtenbox.

Pas als de overheid mijn security gaat garanderen én mijn privacy én ik na de vorige us theft de optie heb mijn BSN te wijzigen, dàn wil ik weer wel de digid.
11-05-2021, 19:42 door Anoniem
Door brandinos:
Door Anoniem:
Door brandinos:
Door Anoniem: Typo in de titel, het moet zijn

"Zonder telefoon geen leven"

Zeker niet mee eens, deed het een half jaar zonder en dat was gewildig zou zo weer teruggaan als de overheid niet zo moeilijk doet

Wat is het probleem dan? Je legt je mobieltje gewoon in een lade, et voilà probleem opgelost.

dat zou ik doen and de overheid me niet verplichte om mijn sms controle of digiid app te grbuiken om mijn stuffie te reggelen en andere school zaken

Gut gut gut . Dat zit je elke dag te doen , je stufi te regelen ?

Leg dat ding in een la en gebruik 'm dan _alleen_ om je stufi en je 'school zaken' te regelen .
Klein beetje zoeken naar een prepaid sms die niet verloopt bij drie of zes maanden niet gebruiken , maar verder ben je er echt zelf bij als je die telefoon verder ook gebruikt .

Dat je vrienden verdwijnen als je nooit reageert en niet eeuwig fysiek bij je langskomen om te vragen of je óók mee wilt, tsja , dat kan een consequentie zijn . Andere vrienden zoeken, of accepteren dat je geen vrienden hebt. Of niet zeuren over de telefoon.
11-05-2021, 19:46 door Anoniem
Door Anoniem: Kunnen we niet eens een grote actie opzetten om het grutjesvolk aan Telegram te helpen?

Waarom moet ik hún Whatsapp draaien en vertikken zij het om Telegram te gebruiken "want ken het niet en niemand gebruikt het".

Als je het zulk grutjesvolk vindt, waarom wil je er dan überhaupt mee chatten ?
11-05-2021, 21:24 door Anoniem
Ik doe niks per mail, telefoon of digid. En tot op heden lukt dat prima.
Telefoon ligt ook gewoon thuis als ik weg ben. Heerlijk. Geen gezeik de hele dag en als het belangrijk is, dan bellen ze nog wel een keer.
11-05-2021, 21:49 door Anoniem
Door Anoniem: Kunnen we niet eens een grote actie opzetten om het grutjesvolk aan Telegram te helpen?

Waarom moet ik hún Whatsapp draaien en vertikken zij het om Telegram te gebruiken "want ken het niet en niemand gebruikt het".
Telegram is geweldig, alleen bevat het een tracker van Google en Microsoft*.

Signal gebruikt servers van Amazon in de VS.

Beide vind ik discutabel.

*blokkeren in jouw firewall is gelukkig mogelijk.
12-05-2021, 17:19 door Anoniem
Door brandinos:
Door Anoniem:
Door brandinos:
Door Anoniem: Typo in de titel, het moet zijn

"Zonder telefoon geen leven"

Zeker niet mee eens, deed het een half jaar zonder en dat was gewildig zou zo weer teruggaan als de overheid niet zo moeilijk doet

Wat is het probleem dan? Je legt je mobieltje gewoon in een lade, et voilà probleem opgelost.

dat zou ik doen and de overheid me niet verplichte om mijn sms controle of digiid app te grbuiken om mijn stuffie te reggelen en andere school zaken

Bij DUO kun je inloggen met DigiD of met één van de andere Europese inlogmiddelen:
- Digidentity
- EU Login
- KPN
- QuoVadis
- Reconi
- We-ID (voorheen Connectis)
- Z login

Zoek en je vindt er één waar je geen app of sms voor hoeft te hebben.
13-05-2021, 04:09 door Anoniem
Door Anoniem:
Door brandinos:
Door Anoniem: Via digid kun je ook via spraak de SMS code krijgen. Ik weet alleen niet of dat ook voor 06 nummers opgaat.

klopt maar ik kan dan niet meer mijn duo zaken regelen (stuffie) omdat je sinds kort daarvoor verpicht sms controle moet hebben -,-

ben nu mbezig om alla bloat ware and apps te verwijderen zodat ik m alleeen maar kan gebruiken voor sms en bellen

1. Er zijn nog steeds "dumb phones" te koop, die precies alleen dat doen
2. De overheid wil de beveiliging van DigiD optrekken, door de SMS optie af te schaffen.

Punt 2 zal wel worden doorgedramd, ondanks mensen zoals jij, die een goede reden hebben om geen smartphone te gebruiken.
Punt 1 is dat 2G eruit gaat. Ik heb nog een oude nokia. De provider Ben gaat ervanuit dat je overgaat. Ik niet, dus ik heb mijn abbo opgezegd. Ik heb een nieuwe refurbished telefoon van iodé dus ik word niet getracked door Google (denk ik...).
Punt 2. Ik vind dat de overheid tegenwoordig een klein kind aan het worden. Kijk maar naar de Corona maatregelen... En vervolgens verliezen ze alle data van geteste mensen.
14-05-2021, 01:31 door Anoniem
Door Anoniem:
Punt 1 is dat 2G eruit gaat.

YM: 3G gaat eruit. 2G blijft gewoon.
14-05-2021, 09:49 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Punt 1 is dat 2G eruit gaat.

YM: 3G gaat eruit. 2G blijft gewoon.
Sorry, ligt aan de provider welke band eruit gaat!
14-05-2021, 10:58 door Anoniem
Zonder telefoon, of zonder apps op je telefoon ? Ik begrijp uit het topic dat je wel behoefte hebt, aan een telefoon.
14-05-2021, 17:05 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Punt 1 is dat 2G eruit gaat.

YM: 3G gaat eruit. 2G blijft gewoon.
Sorry, ligt aan de provider welke band eruit gaat!

Voor een overzicht https://www.bellen.com/nieuws/t-mobile-2g-langer-in-de-lucht.
18-05-2021, 10:50 door brandinos
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door brandinos:
Door Anoniem: Via digid kun je ook via spraak de SMS code krijgen. Ik weet alleen niet of dat ook voor 06 nummers opgaat.

klopt maar ik kan dan niet meer mijn duo zaken regelen (stuffie) omdat je sinds kort daarvoor verpicht sms controle moet hebben -,-

ben nu mbezig om alla bloat ware and apps te verwijderen zodat ik m alleeen maar kan gebruiken voor sms en bellen

1. Er zijn nog steeds "dumb phones" te koop, die precies alleen dat doen
2. De overheid wil de beveiliging van DigiD optrekken, door de SMS optie af te schaffen.

Punt 2 zal wel worden doorgedramd, ondanks mensen zoals jij, die een goede reden hebben om geen smartphone te gebruiken.


Ik heb mijn digid 10 jaar geleden opgezegd. Dat kan gewoon op digid.nl

Als ze je willen spammen krijg je dus gewoon een brief. Hoef je ook niet zelf alles uit de printen.

Wees geen schaap en zeg het op. Het is niet verplicht. En de meeste burgers kijken nauwelijks tot nooit in hun berichtenbox.

Pas als de overheid mijn security gaat garanderen én mijn privacy én ik na de vorige us theft de optie heb mijn BSN te wijzigen, dàn wil ik weer wel de digid.

oke maar hoe kan ik dan stuffie regelen? ik weet namelijk niet beter
18-05-2021, 10:52 door brandinos
Door Anoniem: Ik doe niks per mail, telefoon of digid. En tot op heden lukt dat prima.
Telefoon ligt ook gewoon thuis als ik weg ben. Heerlijk. Geen gezeik de hele dag en als het belangrijk is, dan bellen ze nog wel een keer.

Hoe houd je dan contact met mensen zoals vrienden en famillie?
18-05-2021, 10:53 door brandinos
Door Anoniem: Zonder telefoon, of zonder apps op je telefoon ? Ik begrijp uit het topic dat je wel behoefte hebt, aan een telefoon.

ALLEEN voor de stuffie want je moet perse sms verivicatie hebben -,-
De rest kan me gestolen worden
09-09-2021, 10:52 door Anoniem
Ik wil helemaal geen telefoon meer, niet mobiel en ook niet vast. Die mij maar een telefooncel voor wanneer ik echt iets of iemand moet bellen, helaas zijn die verdwenen (((
09-09-2021, 21:12 door Anoniem
Door Anoniem: Ik wil helemaal geen telefoon meer, niet mobiel en ook niet vast. Die mij maar een telefooncel voor wanneer ik echt iets of iemand moet bellen, helaas zijn die verdwenen (((
In voorkomend geval kan je toch gewoon naar je buurman gaan en vragen of je daar mag bellen, of de buurman komt naar je toe en zegt dat er telefoon voor je is. Zo gaat dat al 100 jaar in Ons Dorp.
10-09-2021, 08:33 door Anoniem
Door Anoniem: Kunnen we niet eens een grote actie opzetten om het grutjesvolk aan Telegram te helpen?

Waarom moet ik hún Whatsapp draaien en vertikken zij het om Telegram te gebruiken "want ken het niet en niemand gebruikt het".

Je móet helemaal niets, toch?
Of vind je het grutjesvolk toch stiekem dusdanig belangrijk dat je wél WhatsApp gebruikt?
Of vindt het grutjesvolk jou stiekem niet belangrijk genoeg om Telegram te gaan gebruiken?
10-09-2021, 11:53 door Anoniem
Zonder telefoon leven
Zelfs in een klooster en een hermitage hebben ze telefoon.
Reden? Je zult maar 112 nodig hebben.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.