image

Coronapaspoort over drie weken klaar voor binnenlands gebruik

maandag 31 mei 2021, 11:32 door Redactie, 28 reacties

Het coronapaspoort van de overheid waarmee houders kunnen aantonen dat ze zijn getest of gevaccineerd zal naar verwachting over drie weken klaar zijn voor binnenlands gebruik, zo heeft demissionair minister De Jonge van Volksgezondheid in een brief aan de Tweede Kamer laten weten.

De CoronaCheck moet in de week van 21 juni in staat zijn om op basis van zowel vaccinatiegegevens als een negatieve test een qr-code te genereren waarmee gebruikers toegang tot locaties en evenementen kunnen krijgen. Hierbij wordt er gebruik gemaakt voor gegevens die zijn opgeslagen in het COVID-vaccinatie Informatie- en Monitoringsysteem (CIMS) van het RIVM, GGD-systemen of in het ZKVI (Ziekenhuizen Kunnen Vaccinatie Invoeren)-systeem.

Voor mensen die zich hebben laten vaccineren, maar bijvoorbeeld vanwege privacyredenen niet willen dat hun gegevens minimaal 20 jaar lang worden bewaard, wordt er over drie weken ook een webportaal gelanceerd waarmee deze personen alsnog een vaccinatiebewijs kunnen genereren. "Ik ben in gesprek met de uitvoerende partijen van het vaccinatieprogramma om het proces van deze alternatieve route verder uit te denken en zo goed mogelijk in te richten", stelt De Jonge.

Op 1 juli zullen ook herstelbewijzen aan CoronaCheck worden toegevoegd, voor zowel binnenlands gebruik als voor reizen binnen de EU. Voorwaarde is wel dat er een positieve test is afgenomen door de GGD. Ook zal het vanaf 1 juli mogelijk zijn om binnen CoronaCheck de Europese qr-code te genereren waarmee er binnen de EU kan worden gereisd.

Bij het scannen van de qr-code die voor Europees reizen is bedoeld worden meer medische gegevens getoond dan bij de qr-code voor binnenlands gebruik. Zo worden ook het type vaccin, het aantal doses en datum van vaccinatie getoond. Ook wordt zichtbaar of iemand hersteld is van een coronabesmetting, negatief is getest of is gevaccineerd.

De qr-code die voor binnenlands gebruik is bedoeld kan worden gescand met de CoronCheck Scanner-app en toont de eerste letter van de voor- en achternaam, geboortedag en geboortemaand. In het geval van bijzondere, weinig voorkomende, combinaties van initialen worden de geboortedag en geboortemaand weggelaten.

Reacties (28)
31-05-2021, 11:46 door Anoniem
Bij het scannen van de qr-code die voor Europees reizen is bedoeld worden meer medische gegevens getoond dan bij de qr-code voor binnenlands gebruik.
De basis van het probleem is natuurlijk dat die gegevens in de QR code zitten. Niet dat ze 'niet getoond' worden (op het betreffende apparaat). Dat betekent dus dat je die QR code volledig beschermd moet houden. En er dus ook voor moet zorgen dat die niet zichtbaar is bij het zo gevierde 'camera toezicht'.

Ga gewoon maar failliet met je evenementen. Jammer, maar dit gaat 'm dus niet worden...
31-05-2021, 11:54 door Anoniem
joepie, wat een shit zooi.
31-05-2021, 12:41 door Anoniem
Wat ik mis in alle discussies is dat sommige mensen al afweer tegen Covid-19 hebben via T en B cellen. https://www.trouw.nl/wetenschap/nieuwe-studies-bieden-hoop-ook-zonder-besmetting-heb-je-mogelijk-weerstand-tegen-corona~be6cce56/ dus dat zou je apart moeten vermelden. Deze mensen hebben dus helemaal geen inenting nodig en zijn op die manier gevrijwaard van tot nu toe onbekende negatieve lange termijn effecten op b.v. nauwelijks op mensen geteste mRNA vaccins.
31-05-2021, 12:46 door Anoniem
Een Sars-Cov2 T-Cell immuuniteitstest is niet eens te krijgen in NL. Wel in de VS en UK...
31-05-2021, 12:55 door Anoniem
De basis van het probleem is natuurlijk dat die gegevens in de QR code zitten. Niet dat ze 'niet getoond' worden (op het betreffende apparaat). Dat betekent dus dat je die QR code volledig beschermd moet houden. En er dus ook voor moet zorgen dat die niet zichtbaar is bij het zo gevierde 'camera toezicht'.

Incorrect. In de QR Code zit slechts een verwijzing naar een database. En daar wordt bepaald, welke informatie beschikbaar is op basis van rechten. Anders zou iedereen alle informatie krijgen bij het scannen van een QR code. Misschien dat je je nog eens moet verdiepen in de vraag wat QR Codes zijn, en hoe deze werken.

Verder vraag ik mij af hoe vaak jij QR codes op je mobiel voor beveiligingscamera's houdt, en waarom je denkt dat zo'n camera ook maar iets kan, met die code. Immers hebben camera's van cameratoezicht helemaal geen relatie/verbinding met de database van deze app.
31-05-2021, 13:06 door Anoniem
We kunnen in de reacties natuurlijk over alles sjagrijnen, maar hier heeft een privacyteam toch wel echt zijn best gedaan....:

"In het geval van bijzondere, weinig voorkomende, combinaties van initialen worden de geboortedag en geboortemaand weggelaten. "

En zo had GGD toen ik een afspraak maakte ook geen toegang tot mijn adres vanwege mijn BRP blokkade. Top, dat is voor een vaccinatie ook niet nodig)!

Wel jammer dat het systeem niet verder wilde zonder dat de dame aan de lijn een valide adres invoerde.
31-05-2021, 13:51 door Anoniem
En zo had GGD toen ik een afspraak maakte ook geen toegang tot mijn adres vanwege mijn BRP blokkade. Top, dat is voor een vaccinatie ook niet nodig)!

Wel jammer dat het systeem niet verder wilde zonder dat de dame aan de lijn een valide adres invoerde.
Ben benieuwd hoe jij je afspraak hebt gemaakt, ze vragen volgens mij je bsn nummer en dan zien ze al je gegevens.
Ook vreemd dat er hier mensen weten wat er in de qr code zit.
31-05-2021, 15:00 door Anoniem
Nu wil ik echt geen godwin maken, want je kunt het vervolgen en ombrengen van een bepaalde bevolkingsgroep natuurlijk niet vergelijken met de vaccinatie dwang die momenteel wordt uitgeoefend op mensen (hugo de clownschoen gaf al aan om binnenkort de mensen, die nog niet gevaccineerd zijn of willen worden, persoonlijk te laten benaderen, dus hoeze vrije keuze?). Maar ik vind het wel een hele enge samenleving worden waarbij er echt een splitsing is ontstaan tussen voorstanders en tegenstanders van de corona vaccins. Voorstanders worden steeds religieuser en agressiever wat wel weer te linken is aan de wijze waarop de politiek en de media ongevaccineerden wegzet. Ik zie dan wel de paralellen met de opkomst van de Nazi's in 1930 zo'n beetje. Het nieuws is eenzijdig, er is geen ruimte voor andere meningen en wappies krijgen de schuld van de lockdowns (die overigens het tegenovergestelde bereikt hebben dan waarvoor ze bedoeld waren). Mensen met een andere mening worden ontmenselijkt en gestigmatiseerd als wappie en bijeenkomsten van deze wappies worden met grof geweld uit elkaar geslagen terwijl andere bijeenkomsten met rust gelaten worden. De democratie is door het omzeilen van de grondwet met allerlei wetjes volledig buiten spel gezet en nu gaan we allemaal met een digital bewijs op onze telefoon moeten aantonen of je wel of niet gevaccineerd bent. Vrij verkeer van goederen en mensen binnen Shengen staat volledig op slot en iedereen doet maar of het de normaalste zaak van de wereld is dat je met een nietwerkend mondmasker moet rondlopen en dat je moet gaan bewijzen dat je niet besmet bent met een met griep vergelijkbaar virusje, want dat is wat het momenteel is volgens de WHO zelf. (ifr van Covid-19 is door de WHO op 0.13 gesteld en voor mensen <70 jaar op 0,05 waarmee er geen enkele sprake is van een zeer dodelijk virus).

Steeds meer artsen en wetenschapper beginnen zich kritisch uit te laten over het nu van vaccineren. Alleen hebben velen een zeer ernstige vorm van cognitieve dissonantie opgelopen waarbij ze elk kritisch geluid, dat niet overeenkomt met de overheids doctrine, als onzin of wappie mening afdoen. Velen kunnen ook niet meer rekenen want als je puur naar de cijfers van het RIVM en de WHO kijkt dan is er in fete helemaal geen pandemie meer maar dat er slechts een handjevol mensen (relatief gezien) met ernstige griepachtige verschijnselen worden opgenomen in het ziekenhuis waarvan een enkeling, meestal door foute of te laten behandeling door artsen, op de IC terecht komt.
Ik zou iedereen, die nog wel in staat is om rationeel te denken, adviseren om eens naar de website van het NVKP te gaan en het Covid dossier daar eens door te lezen. Uiteraard is het af een toe een beetje gekleurd weergegeven maar de cijfers die er in genoemd worden komen wel uit de formele bronnen.
31-05-2021, 16:20 door Anoniem
Door Anoniem:
De basis van het probleem is natuurlijk dat die gegevens in de QR code zitten. Niet dat ze 'niet getoond' worden (op het betreffende apparaat). Dat betekent dus dat je die QR code volledig beschermd moet houden. En er dus ook voor moet zorgen dat die niet zichtbaar is bij het zo gevierde 'camera toezicht'.

Incorrect. In de QR Code zit slechts een verwijzing naar een database. En daar wordt bepaald, welke informatie beschikbaar is op basis van rechten. Anders zou iedereen alle informatie krijgen bij het scannen van een QR code. Misschien dat je je nog eens moet verdiepen in de vraag wat QR Codes zijn, en hoe deze werken.
... en dit is waar mogelijk een even slecht idee. Een centrale database met medische en persoonsgegevens die "even snel" neergezet is. What could possibly go wrogn?

(Voor de zekerheid: Ik ben een andere anoniem dan de anoniem waar je op reageert)
31-05-2021, 18:17 door Anoniem
@ anoniem van 15:00,
Wat als het doorgemaakt hebben van corona een levenslange immuniteit veroorzaakt, zoals uit onderzoek zou blijken? Waar blijf je dan met het onder alle omstandigheden tot 90% van de bevolking laten vaccineren onder indirecte dwang.
? Wanneer stopt de overheid dan en laat mensen vrij in hun doen en laten. Wat steekt hier dan feitelijk achter? Antwoorden komen maar niet.
31-05-2021, 21:28 door Anoniem
Een krachtig, en logisch beredeneerd en beargumenteerd, betoog (duur: 17 minuten).
Engelstalig, en uitspraken met een snelheid en niveau die wellicht enkel geschikt zijn voor een beter geoefende, en ervaren, luisteraar naar Engelstalige betogen, teneinde een goed verstaander te zijn.

https://rumble.com/vht8r7-dr-peter-mccullough-md-blows-lid-of-vaccine-dangers-a-must-watch.html
31-05-2021, 22:41 door Anoniem
Door Anoniem:
En zo had GGD toen ik een afspraak maakte ook geen toegang tot mijn adres vanwege mijn BRP blokkade. Top, dat is voor een vaccinatie ook niet nodig)!

Wel jammer dat het systeem niet verder wilde zonder dat de dame aan de lijn een valide adres invoerde.
Ben benieuwd hoe jij je afspraak hebt gemaakt, ze vragen volgens mij je bsn nummer en dan zien ze al je gegevens.

Klopt, ze vragen je bsn, maar daarop kwam geen adres terug. Iedereen kan zijn adres in de BRP bij zijn gemeente laten blokkeren. Er zijn standaard nl. diverse organisaties (bijv kerken) die het brp mogen gebruiken, tenzij je hier bij je gemeente een opt out op doorgeeft.

Dat is dus op zich prima ingericht. Want de ggd’s communiceren via sms en mail. Wat weer minder is, is dat de ggd vervolgens wel je adres als verplicht veld vraagt (terwijl ze dit nergens voor gebruiken). En dat BN-ers (na het datalek schandaal) blijkbaar wel op een dummy adres mogen maar “normale” mensen niet. Tenminste : niet volgens de medewerker die zondag de vraagbaak bemande en ook niet volgens de teamleider. Vervolgens ontstaat er vervuilde data als er verkeerde adresgegevens worden doorgegeven.
01-06-2021, 00:02 door [Account Verwijderd]
Door Anoniem: @ anoniem van 15:00,
Wat als het doorgemaakt hebben van corona een levenslange immuniteit veroorzaakt, zoals uit onderzoek zou blijken? Waar blijf je dan met het onder alle omstandigheden tot 90% van de bevolking laten vaccineren onder indirecte dwang.
? Wanneer stopt de overheid dan en laat mensen vrij in hun doen en laten. Wat steekt hier dan feitelijk achter? Antwoorden komen maar niet.

Wat als Pipo de clown niet dood is en maandverband komt kopen in het centrum van het durp, zoals zou blijken? En 90% van de bevolking WEER onder indirecte dwang 40 jaar naar die serie moet kijken op de linkse NPO!!! Wat steekt hier dan feitelijk achter? Antwoorden komen maar niet.
01-06-2021, 06:53 door Anoniem
Klopt, ze vragen je bsn, maar daarop kwam geen adres terug
Bedankt voor je antwoord anoniem 22:41 dit wist ik niet.

En 90% van de bevolking WEER onder indirecte dwang 40 jaar naar die serie moet kijken op de linkse NPO!!!
Ik als links stemmer vind die NPO juist een rechtse propagandistische omroep, volgens mij wordt er in dit land
heel anders gestemd als ze gewoon eerlijk nieuws geven. Eigenlijk geven ze geen nieuws alleen wat het volk
mag weten laten ze zien. En politieke partijen als de VVD en vooral D66 worden gepromoot, dus wat is hier
links aan, en zeg niet dat D66 een linkse partij is of de PVDA ook zo iets, en groen links laat me niet lachen.
Als jij deze als linkse partijen ziet moet je toch eens gaan verdiepen in wat links eigenlijk wel is, en dat heeft
niets te maken als iemand die zelf werkt en zeg maar 10 miljoen heeft, daar heeft hij zelf voor gewerkt. Ja
naaste liefde dat hoort wel bij links.
01-06-2021, 08:01 door [Account Verwijderd] - Bijgewerkt: 01-06-2021, 08:04
Door Anoniem: ... Waar blijf je dan met het onder alle omstandigheden tot 90% van de bevolking laten vaccineren onder indirecte dwang.
? Wanneer stopt de overheid dan en laat mensen vrij in hun doen en laten. Wat steekt hier dan feitelijk achter? Antwoorden komen maar niet.

Ik denk dat er een raadgevend referendum moet komen waarin de overheid vraagt of men vindt dat IEDEREEN gevaccineerd zou moeten worden (omdat er anders een gevaar voor de volksgezondheid blijft bestaan). Ik denk serieus dat het volk zich massaal achter de overheid zou scharen!
01-06-2021, 10:27 door Anoniem
Door Anoniem: Wat ik mis in alle discussies is dat sommige mensen al afweer tegen Covid-19 hebben via T en B cellen. https://www.trouw.nl/wetenschap/nieuwe-studies-bieden-hoop-ook-zonder-besmetting-heb-je-mogelijk-weerstand-tegen-corona~be6cce56/ dus dat zou je apart moeten vermelden. Deze mensen hebben dus helemaal geen inenting nodig en zijn op die manier gevrijwaard van tot nu toe onbekende negatieve lange termijn effecten op b.v. nauwelijks op mensen geteste mRNA vaccins.

Er staat inde kop al het woordje 'mogelijk'....

het probleem is dat er nog ontzettend veel niet bekend is omtrent het Corona virus wat nu wereldwijd huishoud.
Ja, iedereen die Corona heeft gehad in welke vorm dan ook, heeft weerstand opgebouwd, maar hoe lang deze weerstand duurt is nog onbekend. Ook complicaties na besmetting en opknappen zijn ten dele nog onbegrepen en onderzoek start nu langzaam naar zg. 'longhaulers'.

De mRNA vaccins komen nu ook niet echt 'uit de lucht vallen', er is decennia lang onderzoek gedaan om e.e.a. te perfectioneren. Dankzij de vasthoudendheid van 1 vrouw hebben we nu deze methode van vaccineren.

Hoe vervelend je het ook vindt, vaccinatie is de enige manier om uit deze puinhoop te komen, niet alleen in het Westen, maar wereldwijd. Vaccinatie helpt, dat is gebleken uit de besmettingscijfers. Overal waar men gestart is met vaccineren, lopen de besmettingscijfers terug en wordt de zorg ontlast.

Stoppen met vaccineren betekend dat we Corona nog minimaal een jaar tegemoet kunnen zien, met alle (reis)beperkingen die daarbij horen. Dat is, in combinatie met de economie, domweg geen optie.
01-06-2021, 11:05 door Anoniem
Door Anoniem: .....
Ik zou iedereen, die nog wel in staat is om rationeel te denken, adviseren om eens naar de website van het NVKP te gaan en het Covid dossier daar eens door te lezen. Uiteraard is het af een toe een beetje gekleurd weergegeven maar de cijfers die er in genoemd worden komen wel uit de formele bronnen.

Gekleurde cijfers uit officiële bronnen zijn geen officiële cijfers, maar een manier om je gelijk te krijgen.
En de NVKP is nu niet echt objectief, de naam zegt het al.

Ik zou alle ouders die vaccins weigeren voor o.a. hun kinderen willen vragen of ze hun leven lang de nasleep van b.v. polio, waterpokken, de bof en andere vrijwel uitgeroeide ziektes willen dragen.

Kun je je kind uitleggen waarom ze half verlamd zijn, onvruchtbaar, doof en of blind omdat je als ouders de vaccins hebt geweigerd? En al deze ouders zijn vrijwel allemaal zelf als kind gevaccineerd.
Ik woon zelf in een behoorlijk christelijke gemeente, en zie de gevolgen van niet vaccineren dagelijks.

De gedachten cirkel die deze ouders er op na houden is echt niet te volgen....
01-06-2021, 11:58 door Anoniem
Toje Fos en Rotsmoel,

Vreselijke gevaarlijke demonisering van andersdenkenden. Wat moet er eigenlijk met mensen gebeuren, die zich niet wensen te laten vaccineren, om wat voor reden dan ook, volgens jullie? Moet er een volksuitspraak komen, dat deze mensen maar uit de maatschappij moeten worden verwijderd? Is Zaanstad al hiervoor aangewezen?

Wil je een miljoen demonstranten, zoals in Londen laatstelijk, waar geheel geen media-aandacht voor was, verplicht gaan vaccineren onder dwang? Wie zijn jullie dan? Als ergens het woord coronapaspoort en vaccineren valt veren dit soort lieden op. Een digitaal soort Romeo's zijn jullie.

Waar is het Nederland gebleven, waar ieder in zijn of haar waarde werd gelaten? Wat is er feitelijk met dit land gebeurd?

Jodocus Oyevaer
01-06-2021, 13:42 door Anoniem
@Jodocus,

"Vreselijke gevaarlijke demonisering van andersdenkenden...."

Inderdaad...

- ben je niet voor links, dan ben je een rechtse nazi
- Ben je niet voor rechts, dan ben je een vieze communist
- Sta je niet achter de LGBTQJKHGTR gemeenschap, dan ben je een homofoob
- Heb je kritiek op de Islam, dan ben je Islamofoob.
- Ben je een blanke, dan moet je knielen voor de BLM beweging
etc.
etc.
etc.

De tweedeling in de huidige maatschappij bestaat al jaren, en wordt alleen maar erger door de Social Media bubbels waarin mensen verkeren, en de vreselijke invloed die de USA op het Westen heeft,

Een normale discussie kan al lang niet meer, zonder dat de partijen binnen 5 minuten elkaar dood wensen of de meest vreselijke ziektes toewensen.

Ik zie het somber in voor de komende jaren.
01-06-2021, 15:48 door [Account Verwijderd]
Door Anoniem: ..., en de vreselijke invloed die de USA op het Westen heeft, ...

Leuk geprobeerd. We weten allemaal dat Putin en Xi Jinping actief bezig zijn d.m.v. desinformatie injecteren en hitserij onrust te stoken binnen de westerse maatschappijen.
01-06-2021, 16:25 door Anoniem
Door Rotsmoel:
Door Anoniem: ..., en de vreselijke invloed die de USA op het Westen heeft, ...

Leuk geprobeerd. We weten allemaal dat Putin en Xi Jinping actief bezig zijn d.m.v. desinformatie injecteren en hitserij onrust te stoken binnen de westerse maatschappijen.

Kan allemaal best zo zijn, maar het feit is dat de Amerikaanse maatschappelijke problemen langzaam geïnjecteerd worden in de rest van het Westen.
In landen waar heel veel van de maatschappelijke problemen die zich in de USA voordoen, helemaal niet relevant zijn.

Maar.... door Social Media druppelen deze zaken langzaam door in het dagelijks leven van de niet Amerikaan,

En het feit dat er tegenwoordig in het Westen altijd wel iemand is, die door iets, op een bepaald moment getriggerd wordt. En dat dan weer luidkeels de Social Media bubbels ingooit.

En zo is dan de cirkel weer rond, en is de verontwaardiging weer een tikje luider....
01-06-2021, 20:43 door [Account Verwijderd]
Degenen die zich niet wensen te laten vaccineren (waarom in vredesnaam eigenlijk niet?) zouden kunnen worden aangeklaagd voor dood of zwaar lichamelijk letsel door schuld, indien ze anderen zouden besmetten.
01-06-2021, 21:16 door [Account Verwijderd]
Door Toje Fos: Ik denk dat er een raadgevend referendum moet komen waarin de overheid vraagt of men vindt dat IEDEREEN gevaccineerd zou moeten worden (omdat er anders een gevaar voor de volksgezondheid blijft bestaan). Ik denk serieus dat het volk zich massaal achter de overheid zou scharen!

De ongevaccineerde superspreaders / mutatie-kweekkassen moeten linksom/rechtsom gestopt worden. Gedwongen vaccineren wordt lastig maar het coronapaspoort breed inzetten is een reële optie.

Door Toje Fos: Degenen die zich niet wensen te laten vaccineren (waarom in vredesnaam eigenlijk niet?) zouden kunnen worden aangeklaagd voor dood of zwaar lichamelijk letsel door schuld, indien ze anderen zouden besmetten.

En dan allemaal hun straf laten uitzitten op Urk en elkaar lekker Covid19 in de bakkes hoesten.
01-06-2021, 22:40 door Anoniem
20:43 Door Toje Fos: Degenen die zich niet wensen te laten vaccineren (waarom in vredesnaam eigenlijk niet?) zouden kunnen worden aangeklaagd voor dood of zwaar lichamelijk letsel door schuld, indien ze anderen zouden besmetten.

De officiële berichtgeving is dat ook zij die met experimentele medicamenten (dat is de officiële status ervan, en niemand kan de lange termijn effecten weten van deze experimentele medicamenten; een ieder die anders beweert liegt, of is een onomstotelijk bewezen tijdreiziger; die mogelijk niet eens de waarheid vertelt) zijn geinjecteerd anderen kunnen besmetten, dus waarom zouden die vrijgesteld dienen te zijn van dood of zwaar lichamelijk letsel door schuld, indien ze anderen zouden besmetten (Overigens, hoe gaat iemand kunnen bewijzen dat het Pietje was en niet Jantje?), enkel en alleen omdat ze geinjecteerd zijn geweest? Want "gevaccineerden" kunnen alleen nog de waarheid spreken, en niet onverantwoord, bewust of onbewust, gedrag vertonen of zo? Dat laatste is mogelijk niet uit te sluiten, want "het virus" kan klokkijken, leeftijden inschatten, rekening houden met bepaalde feestdagen, rekening houden met type demonstratie, dan weer wel en dan weer niet tegengehouden worden door mondkapjes, gelet op de verhoudingen qua maatregelen voor binnen- en buitenomstandigheden vooral toeslaan in uiterst geventileerde buitenomgevingen, en een heleboel andere bovennatuurlijke prestaties, volgens onze "experts", dus dan zullen "gevaccineerden" ook wel op de een of andere manier bovenmenselijk worden, of zo. Een soort van übermensch, zeg maar, of is dat teveel een godwin? Dan maar liever de Zuid-Afrikaanse "wet op aparte gerieven", of vinden we dergelijke segregatie alleen te ver gaan als het om huidskleur gaat? Toch werd apartheid destijds goedgepraat mede vanwege het daardoor kunnen borgen van "maatschappelijke gezondheid".

Kennelijk wilt u dat anders zien, maar u leeft in een land waar het verre van ongebruikelijk is dat de vermeende daders van dood of zwaar lichamelijk letsel door schuld vrijgesproken worden, simpelweg omdat niet onomstotelijk kan worden vastgesteld dat zij de werkelijke daders zijn. En omgekeerd, tevens woont u in een land waar het niet ongebruikelijk is dat onschuldigen worden veroordeeld voor dood of zwaar lichamelijk letsel door schuld, zelfs moord, en pas jaren later bleek dat die mensen wel degelijk onschuldig zijn; het dus al die tijd bij het juiste eind hadden, maar de pech hadden onderuit te zijn gehaald door een stel fanatiekelingen die vonden dat zij het beter wisten (vaak op basis van halve waarheden, emoties en wensdenken, zo niet eigenbelang).
01-06-2021, 23:47 door Anoniem
21:16 Door Rotsmoel: ...
De ongevaccineerde superspreaders / mutatie-kweekkassen moeten linksom/rechtsom gestopt worden. Gedwongen vaccineren wordt lastig maar het coronapaspoort breed inzetten is een reële optie.

U weet dat het tot minstens 2023 gaat duren voordat gans Afrika geinjecteerd kan zijn met experimentele medicamenten? Dat betreft een gigantisch aantal "mutatie-kweekkassen" voor de komende jaren.
Maar uw wereldje is veilig als enkel mede Nederlanders verplicht worden tot? Of weet u van recente officiële berichtgevingen dat de grenzen potdicht gaan voor een ieder, en dan ook echt alles en iedereen, geen enkele uitzondering waar dan ook, in welk geval dan ook, die geen geldig en actueel coronapaspoort kan presenteren op verzoek?
Want, zuiver biologisch gesproken, je zal maar 1 "patient zero" (die misschien niet eens gedetecteerd wordt door die onbetrouwbare PCR testen, en een lange incubatietijd kent) hebben in een groep van wekenlang, op een kluitje bij elkaar, gehuisveste ongedocumenteerden hebben die daarna gezamenlijk gaan demonstreren voor het een of ander, in een druk bezocht stadscentrum, waar ze iedereen van nabij aanspreken voor langere tijd.

U weet dat steeds meer landen en staten in de wereld hun versie van het "coronapaspoort" laten vallen? Onze toeristen-, en import/export, industrie zal uw zienswijze mogelijk niet toejuichen, of überhaupt als haalbaar zien.

...
En dan allemaal hun straf laten uitzitten op Urk en elkaar lekker Covid19 in de bakkes hoesten.

U weet dat de meeste "weigeraars" zich voornamelijk bevinden in de zogenaamde kansenwijken? Voornamelijk vanwege hun religieuze beschouwingen op hun eigen leven, en dat wenst u te bestraffen? Door ze in Urk te huisvesten? In wat? Tentenkampen? Want huizen uit de grond stampen daar gaat de wereld van dood, CO2 en zo, toch?
Maar u reageert gericht passief agressief op Urk omdat zij wellicht "niet uw soort mensen zijn"? Gaat het u dan wel echt om volksgezondheid, of ziet u dit meer als een middel om uw eigen zienswijze op het leven af te dwingen bij andersdenkenden?
Of heeft u simpelweg niet nagedacht over de organisatorische en logistieke aspecten die bij dergelijke omvangrijke operaties komen kijken? Nog afgezien van de morele aspecten, of zelfs de haalbaarheid, ervan?

En u weet dat Covid19 inmiddels vrijwel weggemuteerd is, en er allerlei nieuwere mutaties zijn ontstaan, en zullen gaan ontstaan (zie argument Afrika 2023), waarvan niemand kan weten welke nieuwe experimentele medicamenten, met eveneens onbekende lange termijn gevolgen, en nog meer economische schade als er dan weer draconische maatregelen worden genomen, daarop kunnen volgen?

Mag u uw vertrouwen schenken aan "de politieke wetenschap" (Softenon, falende hartkleppen, kwik in tandvullingen, lood in brandstof, roken is gezond, enzovoorts), maar er zijn er ook die meer vertrouwen in hun eigen biologische, ongemoeid gelaten (hooguit ondersteund door werkelijk bewezen veilige en echte vaccins, en toegang tot adequate zorg die niet uitgesteld wordt), zich al duizenden jaren bewezen, immuunsysteem. Daarbij, als het hier werkelijk zou gaan om een mensheid vernietigende pandemie, dan is het domste wat je kan doen de gehele mensheid aan dezelfde "oplossing" te onderwerpen, al je eieren in hetzelfde mandje te gooien, beter maximaliseer je dan variatie, zodat in ieder geval een deel van de mensheid overeind blijft, maar ja, dat zou logisch en strategisch nadenken zijn, en tegenwoordig ben je dan een "wappie".
02-06-2021, 00:18 door [Account Verwijderd]
Door Anoniem:
20:43 Door Toje Fos: Degenen die zich niet wensen te laten vaccineren (waarom in vredesnaam eigenlijk niet?) zouden kunnen worden aangeklaagd voor dood of zwaar lichamelijk letsel door schuld, indien ze anderen zouden besmetten.

De officiële berichtgeving is dat ook zij die met experimentele medicamenten (dat is de officiële status ervan, en niemand kan de lange termijn effecten weten van deze experimentele medicamenten; een ieder die anders beweert liegt, of is een onomstotelijk bewezen tijdreiziger; die mogelijk niet eens de waarheid vertelt) zijn geinjecteerd anderen kunnen besmetten, dus waarom zouden die vrijgesteld dienen te zijn van dood of zwaar lichamelijk letsel door schuld, indien ze anderen zouden besmetten (Overigens, hoe gaat iemand kunnen bewijzen dat het Pietje was en niet Jantje?), enkel en alleen omdat ze geinjecteerd zijn geweest? Want "gevaccineerden" kunnen alleen nog de waarheid spreken, en niet onverantwoord, bewust of onbewust, gedrag vertonen of zo? Dat laatste is mogelijk niet uit te sluiten, want "het virus" kan klokkijken, leeftijden inschatten, rekening houden met bepaalde feestdagen, rekening houden met type demonstratie, dan weer wel en dan weer niet tegengehouden worden door mondkapjes, gelet op de verhoudingen qua maatregelen voor binnen- en buitenomstandigheden vooral toeslaan in uiterst geventileerde buitenomgevingen, en een heleboel andere bovennatuurlijke prestaties, volgens onze "experts", dus dan zullen "gevaccineerden" ook wel op de een of andere manier bovenmenselijk worden, of zo. Een soort van übermensch, zeg maar, of is dat teveel een godwin? Dan maar liever de Zuid-Afrikaanse "wet op aparte gerieven", of vinden we dergelijke segregatie alleen te ver gaan als het om huidskleur gaat? Toch werd apartheid destijds goedgepraat mede vanwege het daardoor kunnen borgen van "maatschappelijke gezondheid".

Kennelijk wilt u dat anders zien, maar u leeft in een land waar het verre van ongebruikelijk is dat de vermeende daders van dood of zwaar lichamelijk letsel door schuld vrijgesproken worden, simpelweg omdat niet onomstotelijk kan worden vastgesteld dat zij de werkelijke daders zijn. En omgekeerd, tevens woont u in een land waar het niet ongebruikelijk is dat onschuldigen worden veroordeeld voor dood of zwaar lichamelijk letsel door schuld, zelfs moord, en pas jaren later bleek dat die mensen wel degelijk onschuldig zijn; het dus al die tijd bij het juiste eind hadden, maar de pech hadden onderuit te zijn gehaald door een stel fanatiekelingen die vonden dat zij het beter wisten (vaak op basis van halve waarheden, emoties en wensdenken, zo niet eigenbelang).

Ik denk dat in uw geval het beter is u niet te laten vaccineren daar u persoonlijk een grotere kans heeft op ernstige gezondheidsschade als gevolg van psychoses, hartaanvallen en/of beroertes door stress over het Covid19 vaccin dan dat u ernstige gezondheidsschade oploopt ongevaccineerd van Covid19 zelf.

Succes.
02-06-2021, 10:57 door linuxpro
Zo hoorde ik gisteren op de radio een huisarts in Rotterdam die achter een marktkraam is gaan staan in een witte jas om voorlichting te geven en als mensen zelf willen gevaccineerd kunnen worden één van de vele vooroordelen op een prachtige wijze doorprikken. Sommige mensen krijgen oa. van hun kinderen te horen dat er in het vaccin een chip zit waarmee de overheid je kan manipuleren. Wat doet die huisarts, pakt zo'n glazen flesje met het vaccin er in en vraagt dan waar die chip zou moeten zitten. Het vaccin lijkt op water dus als er wat in zou zitten zou je dat moeten zien. Als hij dan vervolgens vraagt wat een chip is moeten sommige zelfs daarop het antwoord schuldig blijven. Zo zie je maar wat met eenvoudige manipulatie voor dommigheid verspreid krijgt. Covid-19 is geen hoax, covid-19 is onvoorspelbaar in het ziektebeeld en de naverschijnselen en is niet bedacht door de NL-se overheid of door Mark Rutte...

Beterschap en vaccineer-ze
03-06-2021, 01:31 door Anoniem
20:43 Door Toje Fos: Degenen die zich niet wensen te laten vaccineren (waarom in vredesnaam eigenlijk niet?) zouden kunnen worden aangeklaagd voor dood of zwaar lichamelijk letsel door schuld, indien ze anderen zouden besmetten.

Dit begrijp ik niet. Hoezo aanklagen voor zwaar lichamelijk letsel door schuld. Als je besmet wordt is het je eigen schuld. Je had dan namelijk jezelf toch kunnen laten vaccineren met een van de wondermiddelen of voldoende afstand kunnen houden van anderen.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.