image

Palo Alto Networks lekte supporttickets met vertrouwelijke informatie klanten

donderdag 31 maart 2022, 16:47 door Redactie, 3 reacties

Securitybedrijf Palo Alto Networks heeft supporttickets gelekt met vertrouwelijke informatie van klanten, waaronder firewall-logs, configuratiedumps, gesprekken tussen klant en supportmedewerker en contactgegevens zoals naam, e-mailadres en telefoonnummer. Volgens het securitybedrijf was er sprake van een misconfiguratie met de permissies van het ticketsysteem, waardoor een klant toegang tot de tickets van andere klanten kon krijgen.

Deze klant verklaart tegenover Bleeping Computer dat hij bijna tweeduizend supportzaken kon inzien die van andere organisaties waren en in sommige gevallen van bijlagen waren voorzien. Palo Alto Networks stelt dat er geen data is gedownload of aangepast. De klant waarschuwde het securitybedrijf, waarna het probleem acht dagen later werd verholpen. Palo Alto Networks heeft niet laten weten of het getroffen klanten gaat waarschuwen of dit al heeft gedaan.

Reacties (3)
31-03-2022, 20:13 door linuxpro
Dapper dat ze nog een securitybedrijf genoemd worden, als je even terug zoekt dan gaat met zeker m.b.t. security niet echt lekker bij dat Palo Alto...
31-03-2022, 21:45 door Anoniem
de horror!
01-04-2022, 10:16 door Anoniem
Overal zitten infiltranten
Reageren
Ondersteunde bbcodes
Bold: [b]bold text[/b]
Italic: [i]italic text[/i]
Underline: [u]underlined text[/u]
Quote: [quote]quoted text[/quote]
URL: [url]https://www.security.nl[/url]
Config: [config]config text[/config]
Code: [code]code text[/code]

Je bent niet en reageert "Anoniem". Dit betekent dat Security.NL geen accountgegevens (e-mailadres en alias) opslaat voor deze reactie. Je reactie wordt niet direct geplaatst maar eerst gemodereerd. Als je nog geen account hebt kun je hier direct een account aanmaken. Wanneer je Anoniem reageert moet je altijd een captchacode opgeven.