Het Tor Project is een nieuwe donatiecampagne gestart waarmee het 75.000 dollar hoopt op te halen voor het uitvoeren van systeembeheer en het verhelpen van bugs. Dagelijks maken meer dan twee miljoen mensen gebruik van het Tor-netwerk om hun privacy te beschermen. Het Tor Project is een non-profitorganisatie die volledig dankzij giften bestaat.
Elk jaar start de organisatie verschillende donatiecampagnes om extra geld voor een specifiek doel op te halen. De "Bug Smash Fund" campagne is bedoeld voor bugfixes, het bijwerken van documentatie, systeembeheer en andere zaken die in de achtergrond nodig zijn om het Tor-netwerk te laten werken. Vorig jaar leverde de donatiecampagne 107.000 dollar op. Dit jaar heeft het Tor Project minimaal 75.000 dollar nodig.
De gemiddelde donatie bedroeg vorig jaar 60 dollar. Met de donaties konden uiteindelijk 241 bugtickets worden verholpen. Het ging onder andere om misbruik van de Tor-mailinglist, waarbij individuen andere personen op de Tor-mailinglist probeerden te abonneren wat voor de nodige irritatie zorgde, maar ook zaken als het uitschakelen van de verouderde encryptieprotocollen TLS 1.0 en 1.1 en het vermijden van Duitse Tor-exitnodes bij het gebruik van YouTube.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.