Bij de Amerikaanse tak van telecomprovider T-Mobile zijn de gegevens van 37 miljoen klanten gestolen. Het gaat om naam, factuuradres, e-mailadres, telefoonnummer, geboortedatum, klantnummer en informatie over abonnementen. Volgens T-Mobile zijn de gegevens via een API (Application Programming Interface) van de telecomprovider opgevraagd.
De aanvaller begon hiermee op 25 november. T-Mobile ontdekte het datalek zo'n zes weken later op 5 januari. Het gaat om gegevens van zowel prepaid- als postpaidklanten. Verder details zijn echter niet gegeven. Het bedrijf zegt dat er geen bewijs is dat andere systemen of netwerken van T-Mobile zijn gecompromitteerd. Inmiddels is de provider begonnen met het informeren van getroffen klanten. In 2020 en 2021 kreeg T-Mobile ook al met verschillende datalekken te maken. De telecomprovider zegt dat het bezig is om de aanpak van cybersecurity te veranderen.
Je bent niet ingelogd en reageert "Anoniem". Dit betekent dat Security.NL geen accountgegevens (e-mailadres en alias) opslaat voor deze reactie. Je reactie wordt niet direct geplaatst maar eerst gemodereerd. Als je nog geen account hebt kun je hier direct een account aanmaken. Wanneer je Anoniem reageert moet je altijd een captchacode opgeven.