image

Minister: VGZ mag 1,25 euro per maand voor papieren post gaan rekenen

woensdag 28 juni 2023, 12:30 door Redactie, 32 reacties

Zorgverzekeraar VGZ mag vanaf 1 juli 1,25 euro per maand voor papieren post gaan rekenen, zo heeft minister Kuipers van Volksgezondheid laten weten (pdf). Het gaat dan om zorgkostenfacturen, premiefacturen en overige post op papier. Wel gaat het kabinet met zorgverzekeraars in overleg over de beschikbare offline mogelijkheden voor vitale diensten. Dat antwoordt de minister op Kamervragen van de SP.

VGZ stuurde eerder een brief waarin klanten worden opgeroepen om voor "post per e-mail" te kiezen. "Wil je liever niet betalen voor je post? Kies dan voor post per e-mail. Dat is gratis, makkelijk en duurzaam!", aldus de zorgverzekeraar. Standaard blijft VGZ papieren post versturen. Klanten die dit niet willen moeten dit via de VGZ-app of in Mijn VGZ aangeven. 82 procent van de mensen die de brief ontving heeft niet besloten om over te stappen naar digitaal, zo stelt de minister.

De SP wilde naar aanleiding van de plannen van VGZ opheldering van Kuipers, onder andere of het wettelijk gezien toegestaan is om mensen extra te laten betalen voor hun zorgverzekering als zij hun brieven per post willen ontvangen. "Bent u bereid om VGZ aan te spreken op het feit dat zij dat mensen die niet digitaal vaardig zijn meer laten betalen voor hun zorgverzekering?", wilde SP-Kamerlid Dijk verder weten.

Kuipers stelt dat staatssecretaris Van Huffelen van Digitalisering tijdens een debat over digitale dienstverlening door de overheid eerder dit jaar al heeft laten weten dat zij niet kan bepalen hoe bijvoorbeeld zorgverzekeraars de dienstverlening met hun klanten regelen. Wel gaf zij aan met zorgverzekeraars te willen overleggen over de beschikbare offline mogelijkheden voor vitale diensten.

"Bent u het ermee eens dat mensen die niet digitaal vaardig zijn niet meer zouden moeten betalen voor hun zorgverzekering?" vroeg het SP-Kamerlid verder, die tevens wilde weten of de minister weet dat mensen met lage digitale vaardigheden vaker een lager inkomen hebben. "Ja, hier ben ik van op de hoogte. VGZ heeft mij laten weten dat zij kwetsbare groepen, zoals mensen met een gemeentepolis en mensen die wel eens betalingsproblemen hebben, kosteloos per papier blijven informeren", antwoordde Kuipers daarop.

Reacties (32)
28-06-2023, 12:44 door Anoniem
Gaat het hier dan om een abonnement op postgeld?
Want ik betaal liever voor de daadwerkelijke post die ik krijg.
Ik krijg bijna nooit brieven, en het zou toch raar zijn als ik de prijs van een NPO-abonnement betaal en er niks voir terug krijg, zo deed men het vroeger ook, gewoon verrekenen met de correspondentie.
28-06-2023, 12:45 door Anoniem
Natuurlijk mag het. Dit kabinet valt steeds de zwakkere burgers aan met verhogingen?
28-06-2023, 12:57 door Anoniem
"Het gaat dan om zorgkostenfacturen, premiefacturen en overige post op papier." Privacy gevoelige informatie die per onversleutelde email aan de klant wordt verstuurd?
28-06-2023, 12:58 door Anoniem
DigiD is min of meer al verplicht (voor meerdere diensten -ook bij de overheid zelf- moet je nu al meer betalen wanneer je dit niet gebruikt), nu komt dadelijk daarbij de Berichtenbox (die je nooit meer kunt opzeggen). Beide straks uiteraard nog enkel toegankelijk via een smartphone, om kosten te besparen.
28-06-2023, 12:59 door Anoniem
Door Anoniem: Natuurlijk mag het. Dit kabinet valt steeds de zwakkere burgers aan met verhogingen?
Nee, zie de laatste alinea. Kuipers op zijn woord geloven is natuurlijk lastig en dat hij hiermee discriminerend is, gewoon even vergeten.
28-06-2023, 13:11 door Anoniem
Door Anoniem: Natuurlijk mag het. Dit kabinet valt steeds de zwakkere burgers aan met verhogingen?
Alles neemt toe in Nederland, meer mensen onder de armoede grens, meer miljonairs, meer winst vooral bij grote bedrijven etc. Allemaal dankzij de neoliberalen VVD en CDA dat op haar geld blijft zitten, dat ze in de slaventijd veroverd hebben.
28-06-2023, 13:23 door Anoniem
"Bent u bereid om VGZ aan te spreken op het feit dat zij dat mensen die niet digitaal vaardig zijn meer laten betalen voor hun zorgverzekering?", wilde SP-Kamerlid Dijk verder weten.
Wat vindt SP-Kamerlid Dijk er dan van dat IEDEREEN betaalt voor diensten die ze niet (meer) nodig hebben?
Ik bedoel, dat geld moet er natuurlijk wel komen. Als "mensen die niet digitaal vaardig zijn" het niet hoeven te betalen dan moet IEDEREEN het betalen, misschien een wat kleiner bedrag per persoon maar het moet er wel komen.
En de post wordt steeds duurder, dus dat bedrag zal ook wel toenemen.
28-06-2023, 13:23 door Anoniem
Kies dan voor post per e-mail. Dat is gratis, makkelijk en duurzaam!
E-mail is niet gratis. Je moet stroom betalen meneer de Minister, je moet ook je abonnement voor je internetverbinding betalen, en duurzaam is het ook niet. Kijk maar eens waar al die apparatuur van gemaakt is, hoeveel energie en grondstoffen nodig waren om 1 enkele computer te maken.
28-06-2023, 13:44 door Anoniem
Het zijn uiteraard de kwetsbaardere burgers die er de dupe van zijn.
Metname oudere mensen die bijvoorbeeld geen verstand hebben van de online omgeving bij hun zorgverzekeraar en er daarom een papieren administratie op na houden. En mensen die afhankelijk zijn van een bewindvoerder die voor hun er een papieren administratie op na houd.
Daarbij kun je eigenlijk ook niet klakkeloos vertrouwen op een online omgeving. Er kan altijd iets gebeuren waardoor deze eruit klapt of jou post ineens niet meer toegankelijk is. Beter is dan om tenminste offline een kopie te bewaren van alle corrospondentie.
28-06-2023, 14:03 door Anoniem
Door Anoniem:
"Bent u bereid om VGZ aan te spreken op het feit dat zij dat mensen die niet digitaal vaardig zijn meer laten betalen voor hun zorgverzekering?", wilde SP-Kamerlid Dijk verder weten.
Wat vindt SP-Kamerlid Dijk er dan van dat IEDEREEN betaalt voor diensten die ze niet (meer) nodig hebben?
Ik bedoel, dat geld moet er natuurlijk wel komen. Als "mensen die niet digitaal vaardig zijn" het niet hoeven te betalen dan moet IEDEREEN het betalen, misschien een wat kleiner bedrag per persoon maar het moet er wel komen.
En de post wordt steeds duurder, dus dat bedrag zal ook wel toenemen.
Dat heet solidariteit, maar kennelijk is dat ouderwets?
28-06-2023, 14:06 door Anoniem
Het net als argument van de Lidl dat het hebben van een smartphone beter voor het milieu is dan het uitgeven van een klantenkaart.

Zij gaan voorbij aan de feiten dat het prodeceren van smartphones erg vervuilend is, dat er sprake is van kinderarbeid in de winning van metalen, stroom voor het opladen komt niet allemaal uit zonne of windkracht.

E-mail zenden kost energie en hier draait dag en nacht een router en een Wifi netwerk.

Dat 82% van de aangeschreven klanten niet overgaan op e-mail is toch een teken aan de wand. Jammer dat de minister hier blind voor is en toestaat om die mensen te straffen voor het niet meegaan in deze digitaliseringsdwang.
28-06-2023, 15:04 door Anoniem
Ik heb geen zin om dit soort persoonlijke zaken op hetzelfde apparaat te doen waarop oa. Google, Apple en Facebook metadata verzamelen.
(Al is een ander profiel mogelijk een oplossing)
Eigenlijk zou de staat met een ZEER MAKKELIJK TE GEBRUIKEN 5" phablet met een Linux-gebaseerde distributie (geen Android-Linux) moeten komen die de burger kan kopen waarop alle persoonlijke zaken kunnen worden gedaan.
Als de staat de cybersecurity veilig wilt houden is het belangrijk om dit niet te vermengen met openbare zaken.
Dus ipv. een ordner een mini-tablet in de ladenkast. Mee eens allemaal? :-)
28-06-2023, 15:14 door Anoniem
Daa
Door Anoniem: Het net als argument van de Lidl dat het hebben van een smartphone beter voor het milieu is dan het uitgeven van een klantenkaart.

Zij gaan voorbij aan de feiten dat het prodeceren van smartphones erg vervuilend is, dat er sprake is van kinderarbeid in de winning van metalen, stroom voor het opladen komt niet allemaal uit zonne of windkracht.

E-mail zenden kost energie en hier draait dag en nacht een router en een Wifi netwerk.

Dat 82% van de aangeschreven klanten niet overgaan op e-mail is toch een teken aan de wand. Jammer dat de minister hier blind voor is en toestaat om die mensen te straffen voor het niet meegaan in deze digitaliseringsdwang.

Daarbij is email niet prive' maar een open protocol feitelijk zijn alle emails te onderscheppen en volledig uit te lezen dat is nu eenmaal hoe het werkt in de basis. Er zit standaard geen versleuteling op. Een beveiligde omgeving voor medische gegevens en zorgverzekerings informatie is wenselijk.
28-06-2023, 15:52 door Anoniem
Door Anoniem: "Het gaat dan om zorgkostenfacturen, premiefacturen en overige post op papier." Privacy gevoelige informatie die per onversleutelde email aan de klant wordt verstuurd?

Nee,
of het wordt per papieren post verstuurd (waar je dan 15 euro per jaar structureel extra voor gaat betalen),
of je krijgt een emailtje dat er iets in je MijnVGZ pagina voor je klaar staat, waar je dan weer met DigiD of een ander autheticatie middel op moet inloggen.
Ietst wat voor digibeten of mensen met een afkeer voor dit soort hoepels, (die 982%) een reden kan zijn om dat maar 15 euro extra te gaan betalen.

Daar kun je een aantal mogelijke conclusies uit opmaken:
- Mensen willen niet nog meer digitaal
- Mensen met een VGZ-verzekering hebben genoeg geld dat het ze niet interesseert
- De politiek is helemaal de weg kwijt met hun digidwang, en het financieel (laten) straffen van burgers. (zie ook de plastic-heffing die per 1 juli in gaat voor plastic bij supermarkten en horeca). de pijn wordt telkens bij de burger gelegd, ipv de producenten.

Vwb VGZ:
Waarom niet meteen een automatische incasso aanbieden?
Dan verminder je de hoeveel heid post al weer met 12 maandelijkse brieven.
En blijven een handjevol ad-hoc brieven over. Vooral als VGZ minder belangrijke correspondentie verzamelt en per kwartaal opstuurt. (om maar een paar alternatieven te noemen).

Al die bedrijven zien zichzelf als het middelpunt van de wereld, en dat hun klanten alleen maar met hen te maken hebben en niet met nog tig andere bedrijven.
Als ze nu eens de burger centraal zouden stellen in hun oplossingen. (bv door de burger te vragen wat hij/zij wil voordat ze iets bedenken)
28-06-2023, 15:57 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
"Bent u bereid om VGZ aan te spreken op het feit dat zij dat mensen die niet digitaal vaardig zijn meer laten betalen voor hun zorgverzekering?", wilde SP-Kamerlid Dijk verder weten.
Wat vindt SP-Kamerlid Dijk er dan van dat IEDEREEN betaalt voor diensten die ze niet (meer) nodig hebben?
Ik bedoel, dat geld moet er natuurlijk wel komen. Als "mensen die niet digitaal vaardig zijn" het niet hoeven te betalen dan moet IEDEREEN het betalen, misschien een wat kleiner bedrag per persoon maar het moet er wel komen.
En de post wordt steeds duurder, dus dat bedrag zal ook wel toenemen.
Dat heet solidariteit, maar kennelijk is dat ouderwets?

Na 30+ jaar neo-liberalisme zijjn veel mensen dat begrip (Solidatiteit) vergeten.
Noem ze maar gewoon verwend. Harde tijden hebben ze nooit gekend.
Misschien dat de huidige jeugd dat gaat ondervinden als de huizen schaarste etc nog wat langer aanhoudt.

Niets groeit oneindig tot in de hemel door.
28-06-2023, 15:59 door Anoniem
Door Anoniem: Het net als argument van de Lidl dat het hebben van een smartphone beter voor het milieu is dan het uitgeven van een klantenkaart.

Zij gaan voorbij aan de feiten dat het prodeceren van smartphones erg vervuilend is, dat er sprake is van kinderarbeid in de winning van metalen, stroom voor het opladen komt niet allemaal uit zonne of windkracht.

E-mail zenden kost energie en hier draait dag en nacht een router en een Wifi netwerk.

Dat 82% van de aangeschreven klanten niet overgaan op e-mail is toch een teken aan de wand. Jammer dat de minister hier blind voor is en toestaat om die mensen te straffen voor het niet meegaan in deze digitaliseringsdwang.

Dat noemen ze struisvogel politiek. Niet willen zien wat je niet bevalt.
Hij zit in zijn eigen bubbel. Andere geluiden wil hij niet horen of zien.
28-06-2023, 16:20 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
"Bent u bereid om VGZ aan te spreken op het feit dat zij dat mensen die niet digitaal vaardig zijn meer laten betalen voor hun zorgverzekering?", wilde SP-Kamerlid Dijk verder weten.
Wat vindt SP-Kamerlid Dijk er dan van dat IEDEREEN betaalt voor diensten die ze niet (meer) nodig hebben?
Ik bedoel, dat geld moet er natuurlijk wel komen. Als "mensen die niet digitaal vaardig zijn" het niet hoeven te betalen dan moet IEDEREEN het betalen, misschien een wat kleiner bedrag per persoon maar het moet er wel komen.
En de post wordt steeds duurder, dus dat bedrag zal ook wel toenemen.
Dat heet solidariteit, maar kennelijk is dat ouderwets?
Inderdaad, dat is ouderwets. Solidariteit was het ziekenfonds. Nu hebben we concurrerende commerciele ziektekostenverzekeraars waar je zelf kunt kiezen tussen verschillende pakketten. Dat is de bijl aan de wortel van de solidariteit, maar daar heeft de regering (en dus: de kiezer) voor gekozen.
Uiteindelijk zal ziektekostenverzekering, net zoals de pensioenen, gewoon een persoonlijk potje worden: jij betaalt premie voor je persoonlijke ziektenkosten en daaruit houdt de "verzekeraar" een potje bij, voor nieuwe deelnemers misschien deels in de vorm van een lening, en daaruit betaal je je ziektekosten, tot dat je de leeftijd bereikt hebt dat je zo vaak ziek bent dat het niet meer te betalen is.
Dat is het neoliberale ideaal, als de regering dat niet afdwingt dan zal de EU dat wel doen.
Solidaire voorzieningen zoals vroeger je pensioen of het ziekenfonds dat is net zo ouderwets als andere gemeenschappelijke voorzieningen waar we allemaal voor hetzelfde bedrag gebruik van maken. Moet allemaal weg, moet allemaal concurrentie worden.
28-06-2023, 16:58 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: "Het gaat dan om zorgkostenfacturen, premiefacturen en overige post op papier." Privacy gevoelige informatie die per onversleutelde email aan de klant wordt verstuurd?

Nee,
of het wordt per papieren post verstuurd (waar je dan 15 euro per jaar structureel extra voor gaat betalen),
of je krijgt een emailtje dat er iets in je MijnVGZ pagina voor je klaar staat, waar je dan weer met DigiD of een ander autheticatie middel op moet inloggen.
Ietst wat voor digibeten of mensen met een afkeer voor dit soort hoepels, (die 982%) een reden kan zijn om dat maar 15 euro extra te gaan betalen.

Het gaat hier echt om digi-drammen. Het mooiste van dit alles is dat men focust op de kosten die briefpost met zich meebrengt, maar niemand die schijnt door te hebben dat DigiD niet gratis is. 1 digid authenticatie kost 0,13 cent ex btw. een bericht via mijnoverheid kost 0,32 cent ex btw. Oftewel. Als men de brieven of berichten online raadpleegt via DigiD, is dit niet gratis voor VGZ (wel voor de klant). Dit onderschrijft het digi-drammen. Ja het is goedkoper om iemand te informeren via email dat er een bericht klaar staat op MijnVGZ, en dat 1 keer raadpleegt (kosten 16 cent inc btw), dan dat men het via de post ontvangt (geen idee wat de kosten per brief zijn, maar die zijn zeker weten hoger dan 16 cent).

Bron: https://logius.nl/onze-organisatie/zakendoen-met-logius/doorbelasting (zie Doorbelasting en tarieven 2018-2022).
28-06-2023, 17:03 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: "Het gaat dan om zorgkostenfacturen, premiefacturen en overige post op papier." Privacy gevoelige informatie die per onversleutelde email aan de klant wordt verstuurd?
Vwb VGZ:
Waarom niet meteen een automatische incasso aanbieden?
Dan verminder je de hoeveel heid post al weer met 12 maandelijkse brieven.
En blijven een handjevol ad-hoc brieven over. Vooral als VGZ minder belangrijke correspondentie verzamelt en per kwartaal opstuurt. (om maar een paar alternatieven te noemen).
VGZ combineert de facturering van de (zorg)kosten in dezelfde brief als waarin staat waarvoor en wanneer de kosten zijn gemaakt. Dat wil ik óók controleren (en ik vind op papier veel overzichtelijker dan op het scherm van een smartphone). VGZ saldeert in deze zorgkostenfacturen bovendien de te betalen bedragen met de te ontvangen bedragen. Plus is erin verwerkt welk deel vergoed wordt, en hoeveel, en wat niet vergoed wordt.
Al met al bevatten die zorgkostenfacturen een heleboel gecomprimeerde informatie, waarbij je het overzicht snel kunt kwijtraken, zeker wanneer je een periode intensiever gebruik maakt van zorg.

Voor wat betreft het aanbieden van automatische incasso: deze mogelijkheid bestaat bij VGZ.
28-06-2023, 19:04 door Anoniem
En dat terwijl er geld zat zit bij de verzekeraars.
Bij Achmea krijgt iedere medewerker 2.500 euro om iets duurzaams van te kopen.
Bijvoorbeeld een elektrische fiets…
28-06-2023, 19:17 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: "Het gaat dan om zorgkostenfacturen, premiefacturen en overige post op papier." Privacy gevoelige informatie die per onversleutelde email aan de klant wordt verstuurd?
Vwb VGZ:
Waarom niet meteen een automatische incasso aanbieden?
Dan verminder je de hoeveel heid post al weer met 12 maandelijkse brieven.
En blijven een handjevol ad-hoc brieven over. Vooral als VGZ minder belangrijke correspondentie verzamelt en per kwartaal opstuurt. (om maar een paar alternatieven te noemen).
VGZ combineert de facturering van de (zorg)kosten in dezelfde brief als waarin staat waarvoor en wanneer de kosten zijn gemaakt. Dat wil ik óók controleren (en ik vind op papier veel overzichtelijker dan op het scherm van een smartphone). VGZ saldeert in deze zorgkostenfacturen bovendien de te betalen bedragen met de te ontvangen bedragen. Plus is erin verwerkt welk deel vergoed wordt, en hoeveel, en wat niet vergoed wordt.
Al met al bevatten die zorgkostenfacturen een heleboel gecomprimeerde informatie, waarbij je het overzicht snel kunt kwijtraken, zeker wanneer je een periode intensiever gebruik maakt van zorg.

Voor wat betreft het aanbieden van automatische incasso: deze mogelijkheid bestaat bij VGZ.


Als er toch een vast bedrag per maand voor post betaald moet worden, (en 82% niet digitaal kan/wil) dan is er ook geen reden meer om de aantallen brief-post nog te verminderen door bv een automatsiche incasso aan te zetten.
Je betaald toch per maand, niet per post stuk.
Daar is door VGZ milieubewust over nagedacht, blijkt maar weer.

Of u krijg een emailtje, dat er iets voor u klaar staat op uw MijnGVZ omgeving
Of u betaald een vast bedrag per maand ongeacht het aantal brieven we u per post toesturen per rmaand.
28-06-2023, 19:25 door Anoniem
Door Anoniem:

Daarbij is email niet prive' maar een open protocol feitelijk zijn alle emails te onderscheppen en volledig uit te lezen dat is nu eenmaal hoe het werkt in de basis. Er zit standaard geen versleuteling op. Een beveiligde omgeving voor medische gegevens en zorgverzekerings informatie is wenselijk.

E-mail gaan tegewoordig over een versleutelde verbinding. Heb je jouw eigen mailserver dan is de verbinding zonder tussenkomst van derden. Gebruik een dienst van een derde zoals gmail, outlook etc dan is die leesbaar voor die derde.

Het ook versleutelen van de mail komt niet van de grond omdat die derden meelezen en zo hun database vullen over iedereen.
28-06-2023, 20:52 door Anoniem
Door Anoniem:
Het gaat hier echt om digi-drammen. Het mooiste van dit alles is dat men focust op de kosten die briefpost met zich meebrengt, maar niemand die schijnt door te hebben dat DigiD niet gratis is. 1 digid authenticatie kost 0,13 cent ex btw. een bericht via mijnoverheid kost 0,32 cent ex btw. Oftewel. Als men de brieven of berichten online raadpleegt via DigiD, is dit niet gratis voor VGZ (wel voor de klant). Dit onderschrijft het digi-drammen.
Wat denk je dat het VGZ kost om een brief te printen, envelopperen, frankeren en ter post aan te bieden?
Dat is ook niet gratis hoor.
28-06-2023, 22:48 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Het gaat hier echt om digi-drammen. Het mooiste van dit alles is dat men focust op de kosten die briefpost met zich meebrengt, maar niemand die schijnt door te hebben dat DigiD niet gratis is. 1 digid authenticatie kost 0,13 cent ex btw. een bericht via mijnoverheid kost 0,32 cent ex btw. Oftewel. Als men de brieven of berichten online raadpleegt via DigiD, is dit niet gratis voor VGZ (wel voor de klant). Dit onderschrijft het digi-drammen.
Wat denk je dat het VGZ kost om een brief te printen, envelopperen, frankeren en ter post aan te bieden?
Dat is ook niet gratis hoor.
Nee, maar ze maken meer dan genoeg winst om het makkelijk te kunnen betalen (en nog is het niet genoeg).
28-06-2023, 23:22 door Anoniem
Waarom zo sluw per 1 juli? Kondig dit in december aan. Dan heeft iedereen de ruimte om te acteren (overstappen, wijziging doorgeven of de extra premie accepteren)
28-06-2023, 23:38 door Anoniem
(..) om de aantallen brief-post nog te verminderen door bv een automatsiche incasso aan te zetten.
Je lijkt niet te begrijpen dat het wel of niet aanzetten van automatische incasso geen enkele invloed heeft op het aantal brieven.
29-06-2023, 00:07 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Het gaat hier echt om digi-drammen. Het mooiste van dit alles is dat men focust op de kosten die briefpost met zich meebrengt, maar niemand die schijnt door te hebben dat DigiD niet gratis is. 1 digid authenticatie kost 0,13 cent ex btw. een bericht via mijnoverheid kost 0,32 cent ex btw. Oftewel. Als men de brieven of berichten online raadpleegt via DigiD, is dit niet gratis voor VGZ (wel voor de klant). Dit onderschrijft het digi-drammen.
Wat denk je dat het VGZ kost om een brief te printen, envelopperen, frankeren en ter post aan te bieden?
Dat is ook niet gratis hoor.
(nieuwe anoniem) Nee, dat is ook niet gratis. Maar het idee dat de verzekerde altijd datgene moet kiezen wat voor VGZ het goedkoopste is, kan wel eens tot akelige uitkomsten leiden.
Wat dacht je bijvoorbeeld van een voorstel als: "Deze maand zijn operaties "X" in de aanbieding. Wij hebben er teveel van ingekocht. Wij zien dat U op de wachtlijst staat voor operatie "Y". Operaties "X" zijn bijna net zo goed als operaties "Y"; U merkt het verschil nauwelijks. U heeft het zo geregeld op telefoonnummer..."
En zo kan ik nog wel heel wat mogelijkheden bedenken om de kosten van VGZ terug te brengen.
29-06-2023, 00:13 door Anoniem
Afgekeken van de banken, laat de klanten de bedrijfskosten extra betalen zodat onze winst groter wordt.

Hoe zit dat dan met de facturen/ voor zover ik weet zijn bedrijven wettelijk verplicht een factuur te sturen en er wordt in de wet niet gesproken over de manier waarop.

Dus niks aan het handje, als ze de reclame betaald willen hebben, sturen we het retour afzender.
29-06-2023, 07:01 door spatieman
leuk voor de oudjes,
29-06-2023, 10:11 door Anoniem
Al die bedrijven wilden geen winkels, alles werd digitaal, een groot kantoor waar mensen niet meer rechtstreeks in contact kunnen komen met een echt persoon, die ook mandaat heeft om iets te doen en niet alleen van een scriptje mag lezen op basis van keywords nadat de klant het doolhoof van chatbots doorstaan heeft.

Want, beter, sneller, goedkoper... Nu willen deze ivoren torens ook niet meer communiceren met hun klanten, want dat moet ook digitaal...

Hoe kan een klant die gedwongen wordt een zorgverzekering af te sluiten nog ooit consument zijn?
Er is een verplichting, er is geen keuze voor veel mensen, er is geen transparantie, want tegen de tijd dat zorgverzekeraars aangeven wat ze wel en iet vergoeden EN BIJ WIE ! is het vaak al weer juli van het volgende jaar...

Het gaat hier ook volledig mis... zoals in aan de andere kant zeggen ' mark my words'.... we gaan na een woningcrisis, boerencrisis, stikstofcrisis, watersnoodcrisis, droogtecrisis, immigratiecrisis straks naar de digitale-euro crisis en voedselcrisis en nu ook ziektenkostenverzekeringcrisis...

En de overheid is maar bezig met de waan van de dag wat op kranten en TV komt, ipv lange-termijn... er wordt nooit iets opgelost, niemand wil verantwoordelijk zijn, alles heeft een teflon-coating, zelfs als die uit PFAS bestaat. Alles glijdt maar overal vanaf.. Oja, PFAS crisis... als straks blijkt dat door duitse en belgische bedrijven heel nederland vervuild is met carcinogene rommel... Nederland is het filtertje in de vaatwasser, het roostertje in de wasdroger... het netje in de wasbak...
zolang het doorloopt kijkt niemand.. maar als het niet meer door loopt, en je kijkt DAN pas..... pfff..
29-06-2023, 11:12 door Anoniem
Door Anoniem:
(..) om de aantallen brief-post nog te verminderen door bv een automatsiche incasso aan te zetten.
Je lijkt niet te begrijpen dat het wel of niet aanzetten van automatische incasso geen enkele invloed heeft op het aantal brieven.

Dat ligt eraan hoe VGZ acteert.

Worden de maandelijkse brieven met de te betalen premie gecombineerd met de facturen van te betalen eigen bijdrage ed. en met de brieven met mededelingen? Of zijn dat allemaal losse brieven?

Ik zit zelf niet bij VGZ, maar bv IZA haalt nu ook al zo'n streek uit, hoorde ik van familie
29-06-2023, 14:34 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
(..) om de aantallen brief-post nog te verminderen door bv een automatsiche incasso aan te zetten.
Je lijkt niet te begrijpen dat het wel of niet aanzetten van automatische incasso geen enkele invloed heeft op het aantal brieven.

Dat ligt eraan hoe VGZ acteert.

Worden de maandelijkse brieven met de te betalen premie gecombineerd met de facturen van te betalen eigen bijdrage ed. en met de brieven met mededelingen? Of zijn dat allemaal losse brieven?

Ik zit zelf niet bij VGZ, maar bv IZA haalt nu ook al zo'n streek uit, hoorde ik van familie
Oké, ik snap nu wat je bedoelt. Ik vermoed (ik heb zelf automatische incasso, maar vroeger heb ik acceptgiro's ontvangen voor het betalen van de jaarpremie) dat het betalen van de maandelijkse (of jaarlijkse) premie nog steeds een apart circuit is bij VGZ, dus losse brieven oplevert.
Dit betalingscircuit zou VGZ kunnen combineren met de zorgkostenfacturen, dus het is inderdaad afhankelijk van hoe VGZ acteert.
Reageren
Ondersteunde bbcodes
Bold: [b]bold text[/b]
Italic: [i]italic text[/i]
Underline: [u]underlined text[/u]
Quote: [quote]quoted text[/quote]
URL: [url]https://www.security.nl[/url]
Config: [config]config text[/config]
Code: [code]code text[/code]

Je bent niet en reageert "Anoniem". Dit betekent dat Security.NL geen accountgegevens (e-mailadres en alias) opslaat voor deze reactie. Je reactie wordt niet direct geplaatst maar eerst gemodereerd. Als je nog geen account hebt kun je hier direct een account aanmaken. Wanneer je Anoniem reageert moet je altijd een captchacode opgeven.