image

78% managers opent bijlages van onbekenden

vrijdag 16 juli 2004, 10:49 door Redactie, 21 reacties

Canadese managers maken zich het meeste zorgen over de beveiliging van hun netwerk, zo blijkt uit een nieuw wereldwijd onderzoek van AT&T. 87% van de Canadezen ziet security als de grootste zorg voor het bedrijfsnetwerk, tegenover 78% van de managers wereldwijd. Verder denken managers dat 83% van de aanvallen vanuit het eigen bedrijf komt, en het gevolg zijn van sabotage, spionage of toevallige fouten. Het meest verbazende resultaat was dat 78% van de ondervraagden bekende dat ze het afgelopen jaar een bijlage van een onbekend persoon hadden geopend. (Globetechnology)

Reacties (21)
16-07-2004, 11:27 door Anoniem
Slaap maar rustig door, heren "managers"...!
16-07-2004, 11:38 door Anoniem
Hersencellen die je management kwaliteiten ontwikkelen
hebben dus niets met algemene ontwikkeling of intellect te
maken....
16-07-2004, 11:59 door Anoniem
En ons in de haren vliegen als ze weer een virus hebben.....
Uit ervaring kan ik ook vertellen dat een heleboel managers
allemaal fun-mail bewaren in hun mailboxen.
16-07-2004, 12:03 door Anoniem
Niet alleen openen, maar nadien ook nog vrolijk binnen de organisatie
doorsturen met de vraag of iemand er even naar wil kijken of het belangrijk is!
16-07-2004, 12:28 door Anoniem
managers zijn ook gewoon eindgebruikers. Je moet ze constant in de gaten
houden en allerlei filters installeren. Je kan als ICT afdeling makelijk alle
verdachte e-mail's onderscheppen en dan zelf bepalen of je ze doorstuurt.
denk eens aan het blokken van bepaalde bestanden
16-07-2004, 12:28 door Anoniem
Bij ons hebben de managers gelukkig geen tijd om met de muis te
klikken...Ze vergaderen alleen maar....
16-07-2004, 13:39 door Poele
Kanker maar lekker door systeembeheerders die blijkbaar niet in staat zijn
om hun managers op te leiden en te overtuigen van noodzakelijke actie.
Hieruit blijkt maar weer eens de kloof tussen gebruikers en techneuten. En
dat is niet de fout van de gebruikers.
16-07-2004, 14:26 door Anoniem
Door Poele
Kanker maar lekker door systeembeheerders die blijkbaar niet
in staat zijn
om hun managers op te leiden en te overtuigen van
noodzakelijke actie.
Hieruit blijkt maar weer eens de kloof tussen gebruikers en
techneuten. En
dat is niet de fout van de gebruikers.

Vieze vuile gebruiker ;) je snapt niets van techniek, wil
niet naar een techneut luisteren, verwacht dat alles werkt
en klikt overal maar op, omdat je slimme neefje het
verstuurd heeft...
16-07-2004, 15:18 door Anoniem
Briljant toch he hoe mensen zoveel met computers werken en
er toch zo slecht mee om kunnen gaan. Heerlijk :)
16-07-2004, 15:22 door Anoniem
Beste Poele,
Dus als een netwerk/ systeem beheerder op "basisschool" niveau uitlegt
dat gebruiker a niet zomaar een attachement moet openen, en gebruiker b
t/m z begrijpen dit wel, is het dan nog steeds een beheerder die niet kan
communieceren??
16-07-2004, 15:35 door Anoniem
Door Poele
Kanker maar lekker door systeembeheerders die blijkbaar niet
in staat zijn
om hun managers op te leiden en te overtuigen van
noodzakelijke actie.
Hieruit blijkt maar weer eens de kloof tussen gebruikers en
techneuten. En
dat is niet de fout van de gebruikers.


Op het woord "kanker" na ben ik het helemaal met deze post eens.

Als jij als systeembeheerder niet de kennis, de intensie of
de wil hebt het netwerk hiertegen te beveiligen is het
misschien verstandiger om een andere baan te zoeken buiten
de IT.

Een eindgebruiker is een eindgebruiker ongeacht zijn IQ, in
deze is alleen de vraag van belang heeft deze persoon de
aanleg en de interesse verder te kijken dan dat leuke
paperclipje.
Hierop is meestal het antwoord JA, maar de nieuwsgierigheid
(menselijk trekje) en
het-zal-toch-wel-meevallen-want-het-systeem-is-beveiligd-gedachte
(tja waar anders heb je systeembeheerders voor he) laten de
persoon gewoon de bijlage openen.

Misschien verstandig dat die jonkies in de IT wereld is
proberen uit hun
ik-weet-alles-en-jullie-zijn-gestoord en
ik-doe-mijn-werk-zoals-ik-het-goed-vind-en-jullie-hebben-te-doen-wat-ik-zeg
torentjes te komen en zich eens te verdiepen in het normaal
menselijk gedrag
16-07-2004, 15:44 door Anoniem
Door Anoniem

Op het woord "kanker" na ben ik het helemaal met deze post eens.

Als jij als systeembeheerder niet de kennis, de intensie of
de wil hebt het netwerk hiertegen te beveiligen is het
misschien verstandiger om een andere baan te zoeken buiten
de IT.

Een eindgebruiker is een eindgebruiker ongeacht zijn IQ, in
deze is alleen de vraag van belang heeft deze persoon de
aanleg en de interesse verder te kijken dan dat leuke
paperclipje.
Hierop is meestal het antwoord JA, maar de nieuwsgierigheid
(menselijk trekje) en
het-zal-toch-wel-meevallen-want-het-systeem-is-beveiligd-gedachte
(tja waar anders heb je systeembeheerders voor he) laten de
persoon gewoon de bijlage openen.

Misschien verstandig dat die jonkies in de IT wereld is
proberen uit hun
ik-weet-alles-en-jullie-zijn-gestoord en
ik-doe-mijn-werk-zoals-ik-het-goed-vind-en-jullie-hebben-te-doen-wat-ik-zeg
torentjes te komen en zich eens te verdiepen in het normaal
menselijk gedrag

Duidelijke taal en ik kan me er geheel in vinden.
Ik zou er nog aan toe willen voegen:

Een goede systeembeheerder gaat uit van de situatie waarin
gebruikers juist dat doen wat niet gewenst is en daarop
trekt hij zijn plan.
Omdat alles niet te voorkomen is richt de systeembeheerder
zijn uitleg op dat wat er dan nog overblijft waar de gevaren
zitten, zo kom je tot een minder belastende situatie voor
iedereen
16-07-2004, 15:46 door Anoniem
curiosity killed the PC
16-07-2004, 19:23 door Anoniem
Door Anoniem
Hersencellen die je management kwaliteiten ontwikkelen
hebben dus niets met algemene ontwikkeling of intellect te
maken....

Laat staan met wijsheid...
16-07-2004, 19:25 door Anoniem
Nee, het is geen kwestie van intellect, wijsheid of intelligentie. Alleen
domoren worden "managers", alleen dienstkloppers en verraders
krijgen een "militaire onderscheiding" en alleen corrupte ambtenaren
halen hun pensioen...
16-07-2004, 20:09 door Anoniem
Door Anoniem
Nee, het is geen kwestie van intellect, wijsheid of
intelligentie. Alleen
domoren worden "managers", alleen dienstkloppers en verraders
krijgen een "militaire onderscheiding" en alleen corrupte
ambtenaren
halen hun pensioen...


Pffftt een bezoekje aan een psych kan wonderen doen hoor
Los je eigen problemen op en leg niet alles bij een ander neer
16-07-2004, 23:40 door Anoniem
Door Anoniem
Nee, het is geen kwestie van intellect, wijsheid of intelligentie. Alleen
domoren worden "managers", alleen dienstkloppers en verraders
krijgen een "militaire onderscheiding" en alleen corrupte ambtenaren
halen hun pensioen...

Deze opmerking zegt meer over degene die hem plaatste dan over degenen
waar die persoon het over heeft.

Izzy
18-07-2004, 00:02 door Anoniem
Door Anoniem
Nee, het is geen kwestie van intellect, wijsheid of
intelligentie. Alleen
domoren worden "managers", alleen dienstkloppers en verraders
krijgen een "militaire onderscheiding" en alleen corrupte
ambtenaren
halen hun pensioen...

FULL ACK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1111

Volgens mij zijn die managers zo verveeld en leeghoofdig
dat ze uit ellende maar alles openen omdat ze wel van een
verzetje lusten. manager ben je omdat je niet beter kan.
naapers en jabroers zijn het die alleen maar op je
lachspieren werken
18-07-2004, 17:08 door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem

Op het woord "kanker" na ben ik het helemaal met deze post eens.

Als jij als systeembeheerder niet de kennis, de intensie of
de wil hebt het netwerk hiertegen te beveiligen is het
misschien verstandiger om een andere baan te zoeken buiten
de IT.

Een eindgebruiker is een eindgebruiker ongeacht zijn IQ, in
deze is alleen de vraag van belang heeft deze persoon de
aanleg en de interesse verder te kijken dan dat leuke
paperclipje.
Hierop is meestal het antwoord JA, maar de nieuwsgierigheid
(menselijk trekje) en
het-zal-toch-wel-meevallen-want-het-systeem-is-beveiligd-gedachte
(tja waar anders heb je systeembeheerders voor he) laten de
persoon gewoon de bijlage openen.

Misschien verstandig dat die jonkies in de IT wereld is
proberen uit hun
ik-weet-alles-en-jullie-zijn-gestoord en
ik-doe-mijn-werk-zoals-ik-het-goed-vind-en-jullie-hebben-te-doen-wat-ik-zeg
torentjes te komen en zich eens te verdiepen in het normaal
menselijk gedrag

Duidelijke taal en ik kan me er geheel in vinden.
Ik zou er nog aan toe willen voegen:

Een goede systeembeheerder gaat uit van de situatie waarin
gebruikers juist dat doen wat niet gewenst is en daarop
trekt hij zijn plan.
Omdat alles niet te voorkomen is richt de systeembeheerder
zijn uitleg op dat wat er dan nog overblijft waar de gevaren
zitten, zo kom je tot een minder belastende situatie voor
iedereen
Ja ja, dus jij vindt dat de beheerder dat in zijn eentje maar moet bepalen wat
wel en niet mag en vervolgens de boelhierop inrichten. Een omgeving is al
snel 'veilig' te krijgen. Helaas kan de eindgebruiker dan meestal niets. Het is
altijd zoeken naar de goede balans tussen veiligheid en functionaliteit. Deze
behoord echter wel door het IT-management te worden opgesteld. De
beheerder gaat vervolgens aan de hand van het security beleid (wat
geaccordeerd is door directie) zijn omgevingg aanpassen. Als jij als
beheerder naar eigen inzicht je gang gaat, heb je binnen no-time oorlog met
een hoop eindgebruikers omdat ze hun desktop niet kunnen wijzigen oid.
Indien er dus ellende uitbreekt, vraag dan eerst of er een security beleid is
voordat je de beheerder de zwarte piet toespeelt. Weet je meteen hoe
serieus en kundig je management is...maar dat is slechts mijn mening
18-07-2004, 17:26 door Anoniem
Door Poele
Kanker maar lekker door systeembeheerders die blijkbaar niet in staat zijn
om hun managers op te leiden en te overtuigen van noodzakelijke actie.
Hieruit blijkt maar weer eens de kloof tussen gebruikers en techneuten. En
dat is niet de fout van de gebruikers.
In een beetje goed gemanaged bedrijf is er omtrend dit soort zaken beleid.
Beleid wordt door managers opgesteld (hopelijk met hulp van beheerders).
Met een goed beleid hoef je niet bij elk issue je management ergens van te
overtuigen, dat is bij het opstellen van het beleid al duidelijk geworden.
Is er geen beleid dan mag dit grotendeels het management worden
aangerekend.
off-topic - Indien je een discussie als een vorm van kankeren ziet, moet je er
niet aan mee doen anders ben je het nl. zelf ook aan het doen.
18-07-2004, 17:31 door Anoniem
Je hebt best wel gelijk in je stelling, maar het is dus JOUW
taak het management te overtuigen van waarom de jou gewenste
maatregelen moeten worden doorgevoerd.

Doe, kan of wil je dat niet dan moet er niet gezeurd worden
over eindgebruikers die "dom" zijn.

Zo simpel denk ik erover.

Tot nu toe heb ik nog geen oorlog gehad met eindgebruikers
en management.
Nu moet ik daar wel de kanttekening bij maken dat ik als
extern adviesburo wordt ingeroepen, ik weet dat dat meer
gewicht in de schaal legt, toch best soms wel ten onrechte
gezien kennis van de aanwezige systeembeheerder(s) (en soms
hard nodig en vraag ik me af hoe er overleefd is)
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.