/dev/null - Overig

Openbaar vervoer en het uitvallen van airco en geen ramen die je kan openen.

10-09-2023, 15:17 door Anoniem, 35 reacties
Burgers zouden dit moeten aangeven bij de politiek en ov bedrijven

De reizigers zaten op dat moment zonder stroom en airco ongeveer een half uur of veel langer binnen te snaken
naar lucht,en dit is niet de eerste keer,tot aan flauwvallen en erger.

De oorzaak van de uitval van deze trein is nog onbekend op dit moment", liet een woordvoerder van NS weten.

Toekomstig ontwerp of aanpassen

Toekomstige treinen,bussen,metros moeten ze
weer voorzien van ramen die open kunnen,al is het maar voor noodgevallen er is nu niets wat je kan of mag doen.

Niet meer te afhankelijk zijn van alleen luchtfiltering systemen en airco waarvan je ook niet weet hoe gezond dat is,
wie het ooit bedacht heeft om ramen en dakschuif luiken te verbieden in het openbaar vervoer moet zich
schamen het is belachelijk.

EU2023
Reacties (35)
10-09-2023, 17:16 door Anoniem
Schrijftip:
Begin eens met een korte beschrijving, of een link naar een beschrijving, van het voorval waar je het over hebt. Pas in de derde alinea wordt duidelijk dat je het over een trein hebt. Ergens halverwege je verhaal pas beginnen met schrijven maakt het niet leesbaarder.
10-09-2023, 18:44 door Anoniem
Op zich geen slecht idee om bedrijven te verplichten dat “in alle opgelosten ruimten personen binnen X minuten zich moeten kunnen bevrijden in geval van een calamiteit (opsluiting)”.

Ik kijk ook naar u, liftbedrijven. Treinen. Vliegtuigen (die staan ook nog wel eens op de taxibaan) etc.

Maar of hier nou de juiste plek is om dat ter sprake te brengen vraag ik mij af.
10-09-2023, 19:40 door Anoniem
Tja, als er airco in zit, zetten mensen het raam toch open, ook al staat er nog zo vermeld dit niet te doen. Dus gaan ze op slot.
10-09-2023, 22:14 door Anoniem
Door Anoniem: Burgers zouden dit moeten aangeven bij de politiek en ov bedrijven

De reizigers zaten op dat moment zonder stroom en airco ongeveer een half uur of veel langer binnen te snaken
naar lucht,en dit is niet de eerste keer,tot aan flauwvallen en erger.

De oorzaak van de uitval van deze trein is nog onbekend op dit moment", liet een woordvoerder van NS weten.

Toekomstig ontwerp of aanpassen

Toekomstige treinen,bussen,metros moeten ze
weer voorzien van ramen die open kunnen,al is het maar voor noodgevallen er is nu niets wat je kan of mag doen.

Niet meer te afhankelijk zijn van alleen luchtfiltering systemen en airco waarvan je ook niet weet hoe gezond dat is,
wie het ooit bedacht heeft om ramen en dakschuif luiken te verbieden in het openbaar vervoer moet zich
schamen het is belachelijk.

EU2023

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/324459/gestrande-trein-tussen-station-amsterdam-cs-en-sloterdijk-geevacueerd
Neem aan dat je dit bedoeld..

zover ik weet zitten er in bussen en treinen speciale ramen die je er uit kan trekken / trappen om te vluchten. Dat was iiig vroeger wel verplicht. Want een vlucht plan/route is volgens mij wettelijk verplicht.
10-09-2023, 22:57 door Anoniem
Door Anoniem: Tja, als er airco in zit, zetten mensen het raam toch open, ook al staat er nog zo vermeld dit niet te doen. Dus gaan ze op slot.

:-)

Maar dan moet die airco het wel 100% van de tijd doen. Ook bij moterpech of andersoortige storing in de brandende zon.
En blijkbaar is de inzet van een rijdende generator om die airco draaiende te houden, of redundantie in de uitvoering, ook geen optie geweest.

We zijn te afhankelijk gemaakt van technologie. En zolang die werkt id er geen vuiltje aan de lucht.
De vraag voor de vervoerders is dan ook: welke maatregelen hebben jullie op stapel staan als het fout gaat.
Dat zou mee gewogen moeten worden is oa. aanbestedingen. Maar ook starfpunten moeten opleveren bij de jaarlijkse evaluaties. Of tot extra vergoedingen voor de slachtofffers moeten leiden.
11-09-2023, 00:05 door Anoniem
Onmenselijk dit. Ik neem tegenwoordig een hamer mee in de tas om die ruiten in te tikken, zodat ik door de deur naar buiten kan.
11-09-2023, 02:07 door Anoniem
Door Anoniem: Schrijftip:
Begin eens met een korte beschrijving, of een link naar een beschrijving, van het voorval waar je het over hebt. Pas in de derde alinea wordt duidelijk dat je het over een trein hebt. Ergens halverwege je verhaal pas beginnen met schrijven maakt het niet leesbaarder.

Niet de OS, maar ik vermoed dat het hier om gaat:

https://www.at5.nl/artikelen/222377/intercity-strandt-tussen-station-amsterdam-cs-en-sloterdijk-trein-geevacueerd
11-09-2023, 06:42 door Anoniem
Al een tijdje niet met de trein gereisd, moet ik toegeven. Maar een aantal jaren terug hadden ze nog van die hamertjes om het raam in te tikken.

Maar die zullen ook wel verdwenen zijn door misbruik daarvan.
11-09-2023, 09:43 door Anoniem
Door Anoniem: Al een tijdje niet met de trein gereisd, moet ik toegeven. Maar een aantal jaren terug hadden ze nog van die hamertjes om het raam in te tikken.

Maar die zullen ook wel verdwenen zijn door misbruik daarvan.
Volgens mij hebben ze die noot gehad, wel een een noodrem.
11-09-2023, 14:04 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Al een tijdje niet met de trein gereisd, moet ik toegeven. Maar een aantal jaren terug hadden ze nog van die hamertjes om het raam in te tikken.

Maar die zullen ook wel verdwenen zijn door misbruik daarvan.
Volgens mij hebben ze die noot gehad, wel een een noodrem.

Maar mensen moeten snel uit de trein kunnen in geval van nood, ook bij stroomuitval, en helemaal als er bijvoorbeeld brand uitbreekt. Hoe is dat momenteel geregeld?
11-09-2023, 14:32 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Al een tijdje niet met de trein gereisd, moet ik toegeven. Maar een aantal jaren terug hadden ze nog van die hamertjes om het raam in te tikken.

Maar die zullen ook wel verdwenen zijn door misbruik daarvan.
Volgens mij hebben ze die noot gehad, wel een een noodrem.
Treinen van onder andere Arriva heeft nog altijd deze hamertjes aan boord. Overigens kun je ook te allen tijde de deuren openen.
11-09-2023, 15:27 door Anoniem
Door Anoniem: Schrijftip:
Begin eens met een korte beschrijving, of een link naar een beschrijving, van het voorval waar je het over hebt. Pas in de derde alinea wordt duidelijk dat je het over een trein hebt. Ergens halverwege je verhaal pas beginnen met schrijven maakt het niet leesbaarder.


Het is niet zo moeilijk,je weet waar het over gaat.

Je mag je uiten over de beschrijving en of het wel of niet goed geschreven nederlands is,
maar je bent natuurlijk ook vrij om het niet te willen lezen.
11-09-2023, 15:32 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Schrijftip:
Begin eens met een korte beschrijving, of een link naar een beschrijving, van het voorval waar je het over hebt. Pas in de derde alinea wordt duidelijk dat je het over een trein hebt. Ergens halverwege je verhaal pas beginnen met schrijven maakt het niet leesbaarder.

Niet de OS, maar ik vermoed dat het hier om gaat:

https://www.at5.nl/artikelen/222377/intercity-strandt-tussen-station-amsterdam-cs-en-sloterdijk-trein-geevacueerd


Dat klopt,maar er zijn landelijk in nederland,maar ook in belgie en frankrijk dezelfde gebeurtenissen
geweest maar dit duurde dan urenlang,zonder frisse lucht of een mogelijkheid een raam te kunnen openen.
11-09-2023, 15:52 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Al een tijdje niet met de trein gereisd, moet ik toegeven. Maar een aantal jaren terug hadden ze nog van die hamertjes om het raam in te tikken.

Maar die zullen ook wel verdwenen zijn door misbruik daarvan.
Volgens mij hebben ze die noot gehad, wel een een noodrem.

De oude treinen (die waar je deur nog van kon open duwen terwijl die reed) hadden wel van dat soort hamertjes.
En ja, die verdwenen nog wel eens. Zeker als treinstellen een tijdje in de Randstad rondgereden hadden. Maar daar kreeg je dan weer graffiti voor terug. :-)

Daarna, en mogelijk ook nu, zitten er noodknoppen bij de deuren. Die kun/kon je gebruiken als de deur echt open moet (zoals bij bv brand). Ze zitten/zaten achter een glasplaatje.
11-09-2023, 18:15 door Anoniem
Er is een speciaal ProRail team om dit soort situaties af te handelen, die hebben ook kratten met waterflesjes bij zich en zo.
Er staat in dat bericht dat de reizigers na een half uur de trein uit konden, en dat vind ik best snel voor een situatie die "aan de bovenleiding" ligt. Als de bovenleiding gebroken over de trein zou hangen zou je niet een raam uit willen klimmen zonder dat gecontroleerd is of de 1500V er af is. Of zelfs maar een raam open zetten waar die draad langs hangt.

Ja, het zou mooi zijn als de airco en andere electrische spullen in een trein op een backup aggregaat kunnen draaien. Maar wat denk je dat Extinction Rebellion daar van zou vinden???
11-09-2023, 22:21 door Anoniem
Door Anoniem: Het is niet zo moeilijk,je weet waar het over gaat.
Ik gaf, heel expliciet, een tip over hoe het duidelijker had gekund. Dat heeft waarde.

Mij valt op dat heel wat mensen onduidelijk communiceren en dat wegwuiven met "de anderen weten wel waar het over gaat". Dat komt op mij een beetje over als "ik ben te lui om duidelijk te communiceren, doe jij de inspanning maar", al ga ik er niet vanuit dat dat bewust zo gedaan wordt.

Ik heb belangrijke mededelingen niet aan zien komen in organisaties omdat mensen het te druk hadden om puzzels op te gaan lossen om te ontdekken wat er eigenlijk bedoeld werd en vonden dat als iemand niet de moeite nam om duidelijk te zijn het ook niet belangrijk kon zijn.

Verder ben ik in mijn loopbaan een aantal keer ingeschakeld om te helpen projecten weer op gang te krijgen die al weken of langer muurvast zaten door wat fundamentele onenigheid tussen de teamleden leek te zijn over hoe dingen gedaan moesten worden. Wat me succesvol maakte daarin was dat ik niet, zoals iedereen in zo'n team, wel aannam dat ik wel snapte wat iemand zei maar vroeg om uit te leggen wat die nou precies bedoelde (en zelf ook uitlegde wat ik bedoelde). Opmerkelijk vaak bleek dat die teamleden het helemaal niet oneens over de aanpak waren, ze misinterpreteerden alleen elkaars uitspraken en dachten het daardoor grondig oneens te zijn, terwijl ze het in essentie roerend met elkaar eens waren maar het onder woorden brachten op manieren die anderen anders opvatten. En daar kwamen ze zelfs na weken onenigheid erover zelf niet achter.

Dit ging veel verder dan ik voordat ik dat soort dingen werkelijk meemaakte had kunnen vermoeden. Onderschat het belang van duidelijk communiceren niet, het is echt razend belangrijk om daar niet slordig mee om te gaan. Het gebeurt namelijk veel vaker dan mensen meestal doorhebben dat er iets heel anders van een boodschap wordt gemaakt dan ermee bedoeld was. Juist de mensen die dat gladstrijken met "het is niet zo moeilijk, je weet waar het over gaat" lopen een grote kans misverstanden niet op te merken en erin vast te lopen.
13-09-2023, 10:42 door Anoniem
Openbaar vervoer en het uitvallen van airco en geen ramen die je kan openen
Dan wordt het tijd voor een rechtszaak! Als er brand uitbreekt zitten ze als ratten in een val. Blijkbaar kunnen de deuren niet zonder sleutel van de conducteur open (en de conducteur kan niet overal te gelijk zijn, soms zelfs onmogelijk) anders was het al lang geprobeerd. Denk aan de trein waar mensen 6 uur uren zaten opgesloten. https://www.spoorpro.nl/112/2023/08/30/reizigers-vijf-uur-lang-opgesloten-in-trein-tussen-brussel-en-amsterdam/?gdpr=deny
13-09-2023, 11:30 door Anoniem
Door Anoniem:
Openbaar vervoer en het uitvallen van airco en geen ramen die je kan openen
Dan wordt het tijd voor een rechtszaak! Als er brand uitbreekt zitten ze als ratten in een val.
Jeetje wat kunnen de mensen soms raar denken....
Er is een enorm verschil tussen "de trein staat stil en de mensen moeten er veilig en netjes uit gehaald worden" en "de trein staat in brand".
Als er alleen maar een ongemak is wil je daar niet de onveiligheid aan toevoegen van mensen die over het spoor lopen.
Als er brand is dan gaat dat voor en kun je de deuren echt wel open doen, maar als er alleen maar een storing is dan wil je dat niet.
13-09-2023, 13:13 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Openbaar vervoer en het uitvallen van airco en geen ramen die je kan openen
Dan wordt het tijd voor een rechtszaak! Als er brand uitbreekt zitten ze als ratten in een val.
Jeetje wat kunnen de mensen soms raar denken....
Er is een enorm verschil tussen "de trein staat stil en de mensen moeten er veilig en netjes uit gehaald worden" en "de trein staat in brand".
Als er alleen maar een ongemak is wil je daar niet de onveiligheid aan toevoegen van mensen die over het spoor lopen.
Als er brand is dan gaat dat voor en kun je de deuren echt wel open doen, maar als er alleen maar een storing is dan wil je dat niet.

Maar wel enige frisse/koele lucht (of een briesje) in een trein die in de brandende zon met pech stil staat.
Dat is toch niet teveel gevraagd? Toch?


Ook al denken de personen die de treinstellen aanbesteden daar blijkbaar anders over.
Treinen gaan noooooit kapot. En als dat bijn uitzondering misschien toch gebeurt, dan blijven de airco's of verwarmingen altijd werken.


The major difference between a thing that might go wrong and a thing that cannot possibly go wrong is that when a thing that cannot possibly go wrong goes wrong it usually turns out to be impossible to get at or repair.
--Douglas Adams
13-09-2023, 13:17 door Anoniem
Kunnen de deuren nou open of niet?
13-09-2023, 14:49 door Anoniem
Je moet ook helemaal niet met de trein willen gaan.
Het OV is ook niet normaal, de meeste mensen gaan met de auto en dat is met reden.
13-09-2023, 14:59 door Anoniem
Door Anoniem: Kunnen de deuren nou open of niet?
Ja die kunnen wel open. Maar dan moet je wat stuk maken (een ruitje ofzo). En misbruik wordt gestraft.
De deur open maken bij brand is OK, open maken als de trein gestopt is voor een storing dat zou wel eens als misbruik kunnen worden gekenmerkt (ook afhankelijk van de situatie).
13-09-2023, 15:12 door Anoniem
Door Anoniem: Kunnen de deuren nou open of niet?

Met een noodknop. In geval van (echte) nood.
13-09-2023, 16:46 door Anoniem
Door Anoniem: Kunnen de deuren nou open of niet?

Ja, zodra de trein, metro of bus stil staat.

Met een noodknop. In geval van (echte) nood.

NS reisinformatie > Voorzieningen
Veiligheid in de trein en op het station

https://www.ns.nl/veiligheid

Meer weten? Bekijk ook de animatiefilm.
13-09-2023, 17:15 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Openbaar vervoer en het uitvallen van airco en geen ramen die je kan openen
Dan wordt het tijd voor een rechtszaak! Als er brand uitbreekt zitten ze als ratten in een val.
Jeetje wat kunnen de mensen soms raar denken....
Er is een enorm verschil tussen "de trein staat stil en de mensen moeten er veilig en netjes uit gehaald worden" en "de trein staat in brand".
Als er alleen maar een ongemak is wil je daar niet de onveiligheid aan toevoegen van mensen die over het spoor lopen.
Als er brand is dan gaat dat voor en kun je de deuren echt wel open doen, maar als er alleen maar een storing is dan wil je dat niet.

Maar wel enige frisse/koele lucht (of een briesje) in een trein die in de brandende zon met pech stil staat.
Dat is toch niet teveel gevraagd? Toch?

Wat een drama queens allemaal.


Ook al denken de personen die de treinstellen aanbesteden daar blijkbaar anders over.
Treinen gaan noooooit kapot. En als dat bijn uitzondering misschien toch gebeurt, dan blijven de airco's of verwarmingen altijd werken.

Shit happens.

hebben al die scholieren hier drie laptops, voor als er twee tegelijk kapot gaan ?

En ja - ik heb deze zomer wel eens op een (stampvol) balkon gestaan in de trein , voor een rit van een uur.
Ja, dat is warm en niet zo prettig.
Lijkt net Singapore (heet en vochtig) , en daar leven ze ook al eeuwen.

Voor alle zolderkamer experts : de airco zit alleen in de coupé's, niet op balkons.
13-09-2023, 23:32 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Openbaar vervoer en het uitvallen van airco en geen ramen die je kan openen
Dan wordt het tijd voor een rechtszaak! Als er brand uitbreekt zitten ze als ratten in een val.
Jeetje wat kunnen de mensen soms raar denken....
Er is een enorm verschil tussen "de trein staat stil en de mensen moeten er veilig en netjes uit gehaald worden" en "de trein staat in brand".
Als er alleen maar een ongemak is wil je daar niet de onveiligheid aan toevoegen van mensen die over het spoor lopen.
Als er brand is dan gaat dat voor en kun je de deuren echt wel open doen, maar als er alleen maar een storing is dan wil je dat niet.

Maar wel enige frisse/koele lucht (of een briesje) in een trein die in de brandende zon met pech stil staat.
Dat is toch niet teveel gevraagd? Toch?

Wat een drama queens allemaal.

Want iedereen is hetzelfde. Jij bent de standaard voor alle andere medemensen.
Niemand heeft hartkwalen, astma of andere redenen waarom warmte averrechts kan werken op hun gezondheid.


Door Anoniem:

Ook al denken de personen die de treinstellen aanbesteden daar blijkbaar anders over.
Treinen gaan noooooit kapot. En als dat bijn uitzondering misschien toch gebeurt, dan blijven de airco's of verwarmingen altijd werken.

Shit happens.

hebben al die scholieren hier drie laptops, voor als er twee tegelijk kapot gaan ?

En ja - ik heb deze zomer wel eens op een (stampvol) balkon gestaan in de trein , voor een rit van een uur.
Ja, dat is warm en niet zo prettig.
Lijkt net Singapore (heet en vochtig) , en daar leven ze ook al eeuwen.

Voor alle zolderkamer experts : de airco zit alleen in de coupé's, niet op balkons.

Ik herhaal. Jij bent de standaard voor alle andere reizigers.
Ze hebben allemaal dezelfde gezondheid, geslacht, leeftijd, etc

Het is duidelijk dat jij geen ervarinsgexpert of huisarts bent.
14-09-2023, 11:00 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Kunnen de deuren nou open of niet?

Ja, zodra de trein, metro of bus stil staat.

Met een noodknop. In geval van (echte) nood.

NS reisinformatie > Voorzieningen
Veiligheid in de trein en op het station

https://www.ns.nl/veiligheid

Meer weten? Bekijk ook de animatiefilm.
Niks over een gesloten deur in die link!
Ramen kunnen niet open en niemand weet hoe die deur open moet. Winst NS gaat duidelijk boven flauwvallende reizigers.
Mijn tip. Neem zelf een hamer mee en bel onmiddellijk 112.
14-09-2023, 11:23 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: Kunnen de deuren nou open of niet?

Ja, zodra de trein, metro of bus stil staat.

Met een noodknop. In geval van (echte) nood.

NS reisinformatie > Voorzieningen
Veiligheid in de trein en op het station

https://www.ns.nl/veiligheid

Meer weten? Bekijk ook de animatiefilm.
Niks over een gesloten deur in die link!
Ramen kunnen niet open en niemand weet hoe die deur open moet. Winst NS gaat duidelijk boven flauwvallende reizigers.
Mijn tip. Neem zelf een hamer mee en bel onmiddellijk 112.


Heb je goed naar het groen plaatje gekeken op de NS pagina in de link?
Er is ook een extra link naar deze pdf:

https://www.ns.nl/binaries/_ht_1656410358178/content/assets/ns-nl/over-ns/veiligheidsstickers-in-treinen.pdf

Zie de tekst bij het middelste icoontje op de tweede regel.
Die gaat over het openen van deuren in treinen in noodgevallen.


Tijd voor een bril?
Of terug naar school voor een lesje begrijpend lezen?

Ik heb de info in 1 minuut scrollen gevonden.
14-09-2023, 11:35 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Openbaar vervoer en het uitvallen van airco en geen ramen die je kan openen
Dan wordt het tijd voor een rechtszaak! Als er brand uitbreekt zitten ze als ratten in een val.
Jeetje wat kunnen de mensen soms raar denken....
Er is een enorm verschil tussen "de trein staat stil en de mensen moeten er veilig en netjes uit gehaald worden" en "de trein staat in brand".
Als er alleen maar een ongemak is wil je daar niet de onveiligheid aan toevoegen van mensen die over het spoor lopen.
Als er brand is dan gaat dat voor en kun je de deuren echt wel open doen, maar als er alleen maar een storing is dan wil je dat niet.

Maar wel enige frisse/koele lucht (of een briesje) in een trein die in de brandende zon met pech stil staat.
Dat is toch niet teveel gevraagd? Toch?

Wat een drama queens allemaal.

Want iedereen is hetzelfde. Jij bent de standaard voor alle andere medemensen.
Niemand heeft hartkwalen, astma of andere redenen waarom warmte averrechts kan werken op hun gezondheid.


Door Anoniem:

Ook al denken de personen die de treinstellen aanbesteden daar blijkbaar anders over.
Treinen gaan noooooit kapot. En als dat bijn uitzondering misschien toch gebeurt, dan blijven de airco's of verwarmingen altijd werken.

Shit happens.

hebben al die scholieren hier drie laptops, voor als er twee tegelijk kapot gaan ?

En ja - ik heb deze zomer wel eens op een (stampvol) balkon gestaan in de trein , voor een rit van een uur.
Ja, dat is warm en niet zo prettig.
Lijkt net Singapore (heet en vochtig) , en daar leven ze ook al eeuwen.

Voor alle zolderkamer experts : de airco zit alleen in de coupé's, niet op balkons.

Ik herhaal. Jij bent de standaard voor alle andere reizigers.
Ze hebben allemaal dezelfde gezondheid, geslacht, leeftijd, etc

Het is duidelijk dat jij geen ervarinsgexpert of huisarts bent.

Leesgebrek blijkbaar .
Ik schreef net DAT ik ervaringsexpert ben van een keertje in de warmte in de trein staan. Ben ik blijkbaar al uniek in op dit forum. Er stond ook een variatie aan geslachten en leeftijd trouwens om me heen.
En ik herhaal - ze , allerlei leeftijden, geslachten en condities - wonen al eeuwen in bijvoorbeeld Singapore . (ff uitleggen voor de generatie weet niks : daar is het dik in de dertig graden , en 70-80% luchtvochtigheid).
Maar wat een drama maken ze hier over een uurtje zonder airco .

Als je een dusdanige conditie hebt dat je een reis niet aankunt moet je niet naar buiten gaan.
14-09-2023, 13:31 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Openbaar vervoer en het uitvallen van airco en geen ramen die je kan openen
Dan wordt het tijd voor een rechtszaak! Als er brand uitbreekt zitten ze als ratten in een val.
Jeetje wat kunnen de mensen soms raar denken....
Er is een enorm verschil tussen "de trein staat stil en de mensen moeten er veilig en netjes uit gehaald worden" en "de trein staat in brand".
Als er alleen maar een ongemak is wil je daar niet de onveiligheid aan toevoegen van mensen die over het spoor lopen.
Als er brand is dan gaat dat voor en kun je de deuren echt wel open doen, maar als er alleen maar een storing is dan wil je dat niet.

Maar wel enige frisse/koele lucht (of een briesje) in een trein die in de brandende zon met pech stil staat.
Dat is toch niet teveel gevraagd? Toch?

Wat een drama queens allemaal.

Want iedereen is hetzelfde. Jij bent de standaard voor alle andere medemensen.
Niemand heeft hartkwalen, astma of andere redenen waarom warmte averrechts kan werken op hun gezondheid.


Door Anoniem:

Ook al denken de personen die de treinstellen aanbesteden daar blijkbaar anders over.
Treinen gaan noooooit kapot. En als dat bijn uitzondering misschien toch gebeurt, dan blijven de airco's of verwarmingen altijd werken.

Shit happens.

hebben al die scholieren hier drie laptops, voor als er twee tegelijk kapot gaan ?

En ja - ik heb deze zomer wel eens op een (stampvol) balkon gestaan in de trein , voor een rit van een uur.
Ja, dat is warm en niet zo prettig.
Lijkt net Singapore (heet en vochtig) , en daar leven ze ook al eeuwen.

Voor alle zolderkamer experts : de airco zit alleen in de coupé's, niet op balkons.

Ik herhaal. Jij bent de standaard voor alle andere reizigers.
Ze hebben allemaal dezelfde gezondheid, geslacht, leeftijd, etc

Het is duidelijk dat jij geen ervarinsgexpert of huisarts bent.

Leesgebrek blijkbaar .
Ik schreef net DAT ik ervaringsexpert ben van een keertje in de warmte in de trein staan. Ben ik blijkbaar al uniek in op dit forum. Er stond ook een variatie aan geslachten en leeftijd trouwens om me heen.
En ik herhaal - ze , allerlei leeftijden, geslachten en condities - wonen al eeuwen in bijvoorbeeld Singapore . (ff uitleggen voor de generatie weet niks : daar is het dik in de dertig graden , en 70-80% luchtvochtigheid).
Maar wat een drama maken ze hier over een uurtje zonder airco .

Als je een dusdanige conditie hebt dat je een reis niet aankunt moet je niet naar buiten gaan.
Wat ben jij een onaangenaam persoon door de feiten te verdraaien. Het gaat niet om een uurtje zonder airco maar om opgesloten te zitten in een broeikast van 50 graden c. zonder zicht op een oplossing.
14-09-2023, 13:37 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: Kunnen de deuren nou open of niet?

Ja, zodra de trein, metro of bus stil staat.

Met een noodknop. In geval van (echte) nood.

NS reisinformatie > Voorzieningen
Veiligheid in de trein en op het station

https://www.ns.nl/veiligheid

Meer weten? Bekijk ook de animatiefilm.
Niks over een gesloten deur in die link!
Ramen kunnen niet open en niemand weet hoe die deur open moet. Winst NS gaat duidelijk boven flauwvallende reizigers.
Mijn tip. Neem zelf een hamer mee en bel onmiddellijk 112.


Heb je goed naar het groen plaatje gekeken op de NS pagina in de link?
Er is ook een extra link naar deze pdf:

https://www.ns.nl/binaries/_ht_1656410358178/content/assets/ns-nl/over-ns/veiligheidsstickers-in-treinen.pdf

Zie de tekst bij het middelste icoontje op de tweede regel.
Die gaat over het openen van deuren in treinen in noodgevallen.


Tijd voor een bril?
Of terug naar school voor een lesje begrijpend lezen?

Ik heb de info in 1 minuut scrollen gevonden.
Een plaatje is geen tekst! Er staan ook niet bij wat de noodontgrendeling is. Een moker? Lasapparaat?
Als dat zo makkelijk was hadden mensen het wel geopend.
14-09-2023, 14:46 door Anoniem
Door Anoniem:
Leesgebrek blijkbaar .
Ik schreef net DAT ik ervaringsexpert ben van een keertje in de warmte in de trein staan. Ben ik blijkbaar al uniek in op dit forum. Er stond ook een variatie aan geslachten en leeftijd trouwens om me heen.
En ik herhaal - ze , allerlei leeftijden, geslachten en condities - wonen al eeuwen in bijvoorbeeld Singapore . (ff uitleggen voor de generatie weet niks : daar is het dik in de dertig graden , en 70-80% luchtvochtigheid).
Maar wat een drama maken ze hier over een uurtje zonder airco .

Als je een dusdanige conditie hebt dat je een reis niet aankunt moet je niet naar buiten gaan.
Wat je als kuch ervaring*expert* mooi vergeet is dat als je weken maanden of jaren in een klimaat zit dat hoge temperaturen heeft en luchtvochtigheid dat je lichaam hier tot een zekere mate aan went. Als je echter dit soort temperaturen zelden meemaakt dan is je lichaam daar niet op voorbereid laat staan de gene mentaal en kan het lichaam heel gauw in shock raken en met kou andersom ook.

En je kan dat wel doodleuk bagataliseren maar hier even je treintjes uit singapore.
https://sg.news.yahoo.com/train-faults-on-north-south-line-between-bishan-and-marina-bay-stations.html

En als het om minder dan een uurtje is het inderdaad ook naar mijn mening redelijk overdreven tenzij we het hebben over absurde temperaturen. Maar er zijn ook genoeg gevallen van storingen van meer dan vijf uur en dan wil je echt niet in een gesloten omgeving zitten met honderden anderen waar dan ook ter wereld.

En in het aangeleverde voorbeeld heeft NS, Prorail correct gehandeld netjes gecommuniceerd maar ik kan je ook zo vertellen als iemand met twintig jaar ervaring in het OV van de Benelux dat het vaker mis dan goed gaat. De intercom niet goed werkt de HC, Machinist niet verteld wat er aan de hand is of even door de trein loopt bij complete verstoring van de systemen of zelf niet eens weet wat er gaande is.

Geen directe noodvoorzieningen zoals water beschikbaar is geen evacuatie trein of mobiele trap beschikbaar is binnen redelijke tijd en ook wel eens dat er geen alternatief transport meer verzorgd wordt waarna je achteraf weer twee weken of meer kan wachten tot je je geld terug krijgt als je al niet moet dreigen met consumentenbond omdat ze weer eens niet bekend zijn met hun eigen storing gevallen.

Maar van alles wat mis kan gaan is het gebrek van communicatie echt wel het meest slechte en geen enkel excuus voor te verzinnen. Dat is wel het minste dat ze in orde kunnen hebben voor de 300+ euro per maand die ik neerleg voor vervoer bij ze.
14-09-2023, 16:02 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Leesgebrek blijkbaar .
Ik schreef net DAT ik ervaringsexpert ben van een keertje in de warmte in de trein staan. Ben ik blijkbaar al uniek in op dit forum. Er stond ook een variatie aan geslachten en leeftijd trouwens om me heen.
En ik herhaal - ze , allerlei leeftijden, geslachten en condities - wonen al eeuwen in bijvoorbeeld Singapore . (ff uitleggen voor de generatie weet niks : daar is het dik in de dertig graden , en 70-80% luchtvochtigheid).
Maar wat een drama maken ze hier over een uurtje zonder airco .

Als je een dusdanige conditie hebt dat je een reis niet aankunt moet je niet naar buiten gaan.
Wat je als kuch ervaring*expert* mooi vergeet is dat als je weken maanden of jaren in een klimaat zit dat hoge temperaturen heeft en luchtvochtigheid dat je lichaam hier tot een zekere mate aan went. Als je echter dit soort temperaturen zelden meemaakt dan is je lichaam daar niet op voorbereid laat staan de gene mentaal en kan het lichaam heel gauw in shock raken en met kou andersom ook.

En je kan dat wel doodleuk bagataliseren maar hier even je treintjes uit singapore.
https://sg.news.yahoo.com/train-faults-on-north-south-line-between-bishan-and-marina-bay-stations.html

En als het om minder dan een uurtje is het inderdaad ook naar mijn mening redelijk overdreven tenzij we het hebben over absurde temperaturen. Maar er zijn ook genoeg gevallen van storingen van meer dan vijf uur en dan wil je echt niet in een gesloten omgeving zitten met honderden anderen waar dan ook ter wereld.

En in het aangeleverde voorbeeld heeft NS, Prorail correct gehandeld netjes gecommuniceerd maar ik kan je ook zo vertellen als iemand met twintig jaar ervaring in het OV van de Benelux dat het vaker mis dan goed gaat. De intercom niet goed werkt de HC, Machinist niet verteld wat er aan de hand is of even door de trein loopt bij complete verstoring van de systemen of zelf niet eens weet wat er gaande is.

Geen directe noodvoorzieningen zoals water beschikbaar is geen evacuatie trein of mobiele trap beschikbaar is binnen redelijke tijd en ook wel eens dat er geen alternatief transport meer verzorgd wordt waarna je achteraf weer twee weken of meer kan wachten tot je je geld terug krijgt als je al niet moet dreigen met consumentenbond omdat ze weer eens niet bekend zijn met hun eigen storing gevallen.

Maar van alles wat mis kan gaan is het gebrek van communicatie echt wel het meest slechte en geen enkel excuus voor te verzinnen. Dat is wel het minste dat ze in orde kunnen hebben voor de 300+ euro per maand die ik neerleg voor vervoer bij ze.
En dan vergeet je nog de WC wat een ellende.
14-09-2023, 16:17 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Leesgebrek blijkbaar .
Ik schreef net DAT ik ervaringsexpert ben van een keertje in de warmte in de trein staan. Ben ik blijkbaar al uniek in op dit forum. Er stond ook een variatie aan geslachten en leeftijd trouwens om me heen.
En ik herhaal - ze , allerlei leeftijden, geslachten en condities - wonen al eeuwen in bijvoorbeeld Singapore . (ff uitleggen voor de generatie weet niks : daar is het dik in de dertig graden , en 70-80% luchtvochtigheid).
Maar wat een drama maken ze hier over een uurtje zonder airco .

Als je een dusdanige conditie hebt dat je een reis niet aankunt moet je niet naar buiten gaan.
Wat je als kuch ervaring*expert* mooi vergeet is dat als je weken maanden of jaren in een klimaat zit dat hoge temperaturen heeft en luchtvochtigheid dat je lichaam hier tot een zekere mate aan went. Als je echter dit soort temperaturen zelden

Echt, lezen is zo lastig. Ik heb dus (met een hoop anderen - de trein zat vol ) inderdaad die ervaring in NL zomer in volle NL trein op het balkon zonder airco. Niet leuk, niet comfortabel. Maar niet het drama dat die lieden hierboven ervan maken.
En ik kwam niet net terug na vijf jaar Singapore trouwens.


meemaakt dan is je lichaam daar niet op voorbereid laat staan de gene mentaal en kan het lichaam heel gauw in shock raken en met kou andersom ook.

En je kan dat wel doodleuk bagataliseren maar hier even je treintjes uit singapore.
https://sg.news.yahoo.com/train-faults-on-north-south-line-between-bishan-and-marina-bay-stations.html

Punt is dat het in Singapore BUITEN al erger is dan in de trein in Nederland ....
En mensen daar al lang leven en wonen - ook voordat de airco uberhaupt uitgevonden was.

(Je hebt wel moeten zoeken - artikel uit 2011 . Inderdaad hebben ze de zaken daar goed voor elkaar over het algemeen.)
Dus ja , dan gooi ik met plezier wat realisme en ijswater op de oververhitte dramaqueens in hun ge-airco'de safespace hier.

[knip klachten over NL OV. Ja , het kan inderdaad best ook beter.]
14-09-2023, 20:21 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Leesgebrek blijkbaar .
Ik schreef net DAT ik ervaringsexpert ben van een keertje in de warmte in de trein staan. Ben ik blijkbaar al uniek in op dit forum. Er stond ook een variatie aan geslachten en leeftijd trouwens om me heen.
En ik herhaal - ze , allerlei leeftijden, geslachten en condities - wonen al eeuwen in bijvoorbeeld Singapore . (ff uitleggen voor de generatie weet niks : daar is het dik in de dertig graden , en 70-80% luchtvochtigheid).
Maar wat een drama maken ze hier over een uurtje zonder airco .

Als je een dusdanige conditie hebt dat je een reis niet aankunt moet je niet naar buiten gaan.
Wat je als kuch ervaring*expert* mooi vergeet is dat als je weken maanden of jaren in een klimaat zit dat hoge temperaturen heeft en luchtvochtigheid dat je lichaam hier tot een zekere mate aan went. Als je echter dit soort temperaturen zelden

Echt, lezen is zo lastig. Ik heb dus (met een hoop anderen - de trein zat vol ) inderdaad die ervaring in NL zomer in volle NL trein op het balkon zonder airco. Niet leuk, niet comfortabel. Maar niet het drama dat die lieden hierboven ervan maken.
En ik kwam niet net terug na vijf jaar Singapore trouwens.


meemaakt dan is je lichaam daar niet op voorbereid laat staan de gene mentaal en kan het lichaam heel gauw in shock raken en met kou andersom ook.

En je kan dat wel doodleuk bagataliseren maar hier even je treintjes uit singapore.
https://sg.news.yahoo.com/train-faults-on-north-south-line-between-bishan-and-marina-bay-stations.html

Punt is dat het in Singapore BUITEN al erger is dan in de trein in Nederland ....
En mensen daar al lang leven en wonen - ook voordat de airco uberhaupt uitgevonden was.

(Je hebt wel moeten zoeken - artikel uit 2011 . Inderdaad hebben ze de zaken daar goed voor elkaar over het algemeen.)
Dus ja , dan gooi ik met plezier wat realisme en ijswater op de oververhitte dramaqueens in hun ge-airco'de safespace hier.

[knip klachten over NL OV. Ja , het kan inderdaad best ook beter.]

Je vergelijking gaat niet op.
menen die hun hele leven in Singapore gewoond hebben, zijn aan dat klimaat gewend. Zij leven anders. Etene anders. Hun lichaam is ingesteld op het omgaan met warnte en luchtvochtigheid.

In Nederland hebben wij een zeeklimaat. Met heel soms een uitschieter omhoog of omlaag. De mensen hier zijn gewend aan die gematigde temparaturen. Hun eetgewoonten, hun kleedgedrag, etc.
Zo wordt niet voor niets telkens geadviseerd ouderen bij een hittegolf goed in de gaten te houden dat ze voldoede koeling en vocht binnen krijgen. Hun lichamen zijn niet ingesteld op een hittegolf.

En dan zet je een trein, tijdens een hittegolf, in de volle zon. Met uitgevallen airco.
Dat iemand uit Singapore dfat uit kan houden. Naturullijk.
Een jonge gezonde Nederlander. Dito. Die zweet wat mer, zeurt wat meer.
Maar dat zijn alle medelanders. We vergrijzen. Worden dikker. Ongezonder, want we zitten meer.

Als jij in diezelfde trein iemand uit Florida of Egypte zet, zal die ook zijn schouders ophalen. Die zijn wel wat gewend.
Zet je een gezonde eskimo in die trein, of een Ijslander of Zweed, dan zal die het een stuk moeilijker hebben. Want die zijn die (voor hen) absurde temperaturen niet gewend.

Alles is relatief. weat voor jou geldt, geldt niet voor iedereen.
Maar die treinen horen daar wel voor uitgerust zijn.
Die zijn er niet alleen voor de jonge sportieve mensen die ook de fiets hadden kunnen pakken.
We zijn niet allemaal athleten. (ik merk dat ik ook al een dagje ouder wordt)
Reageren
Ondersteunde bbcodes
Bold: [b]bold text[/b]
Italic: [i]italic text[/i]
Underline: [u]underlined text[/u]
Quote: [quote]quoted text[/quote]
URL: [url]https://www.security.nl[/url]
Config: [config]config text[/config]
Code: [code]code text[/code]

Je bent niet en reageert "Anoniem". Dit betekent dat Security.NL geen accountgegevens (e-mailadres en alias) opslaat voor deze reactie. Je reactie wordt niet direct geplaatst maar eerst gemodereerd. Als je nog geen account hebt kun je hier direct een account aanmaken. Wanneer je Anoniem reageert moet je altijd een captchacode opgeven.