image

ISP filter onthult omvang van online kinderpornografie

dinsdag 20 juli 2004, 10:37 door Redactie, 19 reacties

British Telecom kondige een aantal weken geleden aan dat het toegang tot websites met kinderpornografie voor haar abonnees zou gaan blokkeren. Het "Clean Feed systeem" is inmiddels een aantal weken operationeel en volgens de provider blokeert het elke dag 20.000 pogingen om dit soort websites te bekijken. De cijfers bieden het eerste bewijs voor de omvang van web pedofilie, dat volgens politie een "extreem verontrustend" probleem is. In de eerste drie weken dat het systeem operationeel was registreerde BT 250.000 pogingen om bekende websites met kinderporno op te roepen. Surfers die geblokkeerd werden kregen het bericht "Website not found." De websites zijn afkomstig van een blacklist die door de Internet Watch Foundation is opgesteld. BT liet echter weten dat het niet haar abonnees logt die de pagina's oproepen en ook geen gegevens aan de politie doorgeeft. (BBC)

Reacties (19)
20-07-2004, 11:03 door Anoniem
De wereld wordt steeds zieker, en hoe anoniemer je iets kunt
doen...
20-07-2004, 11:07 door Anoniem
het is altijd al zo ziek geweest.. welcome to the real world.

En hoeveel van de hits komen dankzij het gebruik van
misleide browsers (IE)?
20-07-2004, 11:43 door Anoniem
Hoe slecht KP ook is dit is en blijft gewoon censuur. Wat is het volgende wat
geblokkeerd gaat worden? Toegang tot "hacker" sites?

Gelukkig kan dit (de censuur) niet zomaar in Nederland vanwege onze
privacywetgeving :)
20-07-2004, 11:52 door Anoniem
Hoe weet je nu dat de gebruikers als doel hadden om kinderporno te kijken?

Misschien bevatte de link waarop de gebruiker klikte een totaal andere tekst,
bijvoorbeeld 'Hot Babes'.
20-07-2004, 12:13 door Anoniem
Door Anoniem
Hoe weet je nu dat de gebruikers als doel hadden om
kinderporno te kijken?

Misschien bevatte de link waarop de gebruiker klikte een
totaal andere tekst,
bijvoorbeeld 'Hot Babes'.


Loggen dat IP... zou wel eens van al-Qaeda kunnen zijn..... ;)
20-07-2004, 15:38 door Anoniem
bah..
20-07-2004, 15:51 door Anoniem
Door Anoniem
Hoe slecht KP ook is dit is en blijft gewoon censuur. Wat is het volgende wat
geblokkeerd gaat worden? Toegang tot "hacker" sites?

Gelukkig kan dit (de censuur) niet zomaar in Nederland vanwege onze
privacywetgeving :)

Volgens mij is er wel een klein verschilletje tussen KP en hacken, lees de
diverse discussies hier maar eens door over hacker en hackers, Goden zijn
het, de engeltjes van het net, zeldzaam zware georganiseerde engeltjes e.d.

Voor KP kan ik niet zo snel een maatschappelijk voordeel bedenken, ik ben
met je eens dat het censuur is maar er wordt niet gecensureerd om redenen
van eventueel financieel verlies maar om redenen dat het niet algemeen
simpel meer is om vieze dingen met kleine kinderen te gaan bekijken.
Hiermee kun je de potentiele afzetmarkt voor dergelijk misbruik verkleinen
en (utopie) het misbruik een halt toeroepen.

Alle beetjes helpen.
20-07-2004, 18:00 door Anoniem
Door Anoniem
Hoe slecht KP ook is dit is en blijft gewoon censuur. Wat is het volgende wat
geblokkeerd gaat worden? Toegang tot "hacker" sites?

Gelukkig kan dit (de censuur) niet zomaar in Nederland vanwege onze
privacywetgeving :)

Oh?
Waar zie jij in onze privacy wetgeving dergelijke bescherming staan ?

Het bezit van kinder porno is strafbaar, in het verlengde daarvan is het
ontzeggen van toegang daar naar meer als logisch.

Afgezien hiervan hebben de meeste ISP's in hun gebruikersvoorwaarde
staan dat zij kunnen bepalen wat er gefilterd wordt.

Indien jij bij je ISP een virus/spam filter hebt (ongevraagd en niet uit te
zetten) dan klopt je stelling al niet, daar een virus/spam filter al de gehele
content van je te ontvangen en te verzenden email moet scannen.

Het geen volgens jou optiek een privacy schending zou opleveren en dus
verboden moet zijn....
20-07-2004, 19:32 door Anoniem
Nu nog een P2P filter en de RIAA is ook tevreden.
21-07-2004, 10:57 door Anoniem
Die filters kun je heel makkelijk omzeilen, koud kunstje. Maar houdt wel de
meeste schapen tegen.
22-07-2004, 11:47 door Anoniem
Waar zie jij in onze privacy wetgeving dergelijke bescherming staan ?
In Nederland mogen dergelijke gegevens niet gelogd worden zonder
tapbevel. Met een tapbevel mag alleen die persoon gelogd worden. En een
tapbevel krijg je alleen indien er een verdachte is.

http://www.internetprivacy.nl/opsporing.html
22-07-2004, 11:54 door Anoniem
Hmm. Zat er naast.
BT liet echter weten dat het niet haar abonnees logt die de pagina's
oproepen en ook geen gegevens aan de politie doorgeeft.
22-07-2004, 11:57 door Anoniem
Het gaat in dit geval om relationele privacy:
dit onderdeel omvat het recht om relaties met anderen aan te gaan,
zonder inmenging van anderen, en om van bepaalde relaties verschoond te
blijven.
http://home.fnv.nl/02werkgeld/arbo/wetgeving/privacy/Model%20Privacyreglement/model_privacyreglement1.htm
22-07-2004, 12:46 door Anoniem
Zwak en zwaar gelul.

Cencuur?

Waar zit je verstand, helemaal geen cencuur.

KP is in welke vorm of hoedanigheid verboden.
Simpel toch.

De site's moeten aangepakt worden en de ip's moeten geblockt.
De surfer die er toch weet te komen moet ook aangepakt
worden, juist omdat deze veel in het werk stelt om toch aan
zijn trekken te komen zijn dat de ergste.
22-07-2004, 13:05 door Anoniem
Sites aanpakken ja, personen oppakken die kinderen misbruiken ja,
mijn surfgedrag blokkeren (om wat voor reden dan ook) nee.

Wat is het dan als dit geen censuur is?
22-07-2004, 13:42 door Anoniem
Indien jij bij je ISP een virus/spam filter hebt (ongevraagd en niet uit te
zetten) dan klopt je stelling al niet, daar een virus/spam filter al de gehele
content van je te ontvangen en te verzenden email moet scannen.
Gelukkig heb ik een ISP waar ik dit naar eigen inzicht aan danwel uit kan
zetten.

Het geen volgens jou optiek een privacy schending zou opleveren en
dus.
Als ik die keuze niet zou hebben wel ja.
verboden moet zijn....
22-07-2004, 13:47 door Anoniem
Door Anoniem
Sites aanpakken ja, personen oppakken die kinderen
misbruiken ja,
mijn surfgedrag blokkeren (om wat voor reden dan ook) nee.

Wat is het dan als dit geen censuur is?

Je moet het denk ik zo zien:

Jij wordt niet gecensureerd, je wordt beschermd tegen
gedragingen die bij de wet verboden zijn.
En zolang jij geen ambities hebt naar de KP ip's heb je er
ook totaal geen last van.
Dus vervalt weer het cencuur argument.
Weet je wie er nog meer veel minder last gaan krijgen als
deze maatregelen werkelijk tot het bittere eind uitgevoerd
gaan worden?

Die kinderen en hun familie !!

Denk dat die kwetsbare groep iets belangrijker is dan jou en
mijn gevoel ergens niet naar toe te kunnen surfen.
22-07-2004, 16:17 door Anoniem
Het is heel nobel daar ben ik het mee eens maar ik vind de manier waarop
het gebeurd niet goed. Waarom bepaald een ISP wat ik wel en niet mag
zien? Wordt ik niet geacht oud en wijs genoeg te zijn om dat zelf te kunnen
bepalen? Censuur begint vaak met goede bedoelingen maar kan vrij
eenvoudig ontsporen. Wat is namelijk het volgende wat geblokkeerd gaat
worden?

Net zo goed als dat ik tegen extreem rechts ben vind ik wel dat zij recht van
spreken hebben (mits ze zich aan de wet houden) en ben ik dus ook tegen
het verbieden van dergelijke partijen (tenzij ze zich niet aan de wet houden).
Om die partij te laten merken dat je het er niet mee eens bent moet je er niet
op stemmen (ook geen "proteststem"; da's het stomste wat iemand kan
doen).
22-07-2004, 16:30 door Anoniem
Als ik het goed begrijp zijn wij het per defintie met elkaar
eens.

We verschillen van mening over het feit hoe ons persoonlijk
Ego in deze voorrang moet krijgen boven de doelgroep die zo
kwetsbaar is, misbruikt wordt en men er mee probeert te
beschermen.

De argumenten die je noemt om je eigen Ik voorrang te geven
boven het zo belangrijke doel zijn idd aanwezig maar de
schade die daar eventueel uit kan volgen haalt het bij lange
na niet bij de levenslange schade die deze groep oploopt en
blijft oplopen als- en zolang er niets aan wordt gedaan.

Vanuit die stelling wil ik graag die beperking opgelegd krijgen.

Je zult het met me eens zijn dat i'net, de handel en
misbruik, voor de KP liefhebber zeer veréénvoudigd, deze
mogelijkheid moet gewoon dichtgetimmerd worden.
En dan wel zodanig dat de eventuele bezoekers direct
aangepakt kunnen worden op grond van wetgeving.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.