image

Microsoft pakt Hotmail en MSN spam aan met Sender ID

vrijdag 23 juli 2004, 10:18 door Redactie, 16 reacties

Microsoft heeft haar anti-spam plannen extra gewicht gegeven door binnenkort e-mailberichten die naar Hotmail, MSN, en Microsoft.com adressen gestuurd worden, te controleren of ze van een geldige e-mailserver afkomstig zijn. Het bedrijf heeft e-mail providers en ISPs gevraagd of ze halverwege september hun Sender Policy Framework gegevens, die hun e-mailservers in het domain name system identificeren, willen vrijgeven. Microsoft zal vanaf 1 oktober de bron van inkomende e-mail vergelijken met de lijst van geldige servers. Berichten die niet door een geldige e-mailserver zijn verstuurd worden niet geblokkeerd, maar verder in de gaten gehouden en gefilterd, zo laat Craig Spiezle van Microsoft in dit artikel weten.

Reacties (16)
23-07-2004, 10:37 door Anoniem
En hun gratis klanten krijgen hier bovenop nog eens een 2Gig mailbox. Hoe
krijg je die nou vol zonder SPAM?
23-07-2004, 10:41 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
23-07-2004, 10:50 door Anoniem
Door Hugo
Wat een onzin weer. Allemaal technische bullshit terwijl de
enige juiste aanpak een juridische aanpak is. Spam gewoon
compleet verbieden. Klaar

Hotmail is wereldwijd, en het zal echt nog wel ff duren voordat er wereldwijd
spamafspraken zijn... Dus vind ik het vrij logisch dat ze het via
deze 'technische bullshit manier' doen...
23-07-2004, 11:33 door Anoniem
Persoonlijk vind ik niet dat MS dit initiatief moet nemen. Het word weer
beperkt tot 1 leverancier, terwijl er legio andere producten zijn die er
waarschijnlijk niet op aan kunnen sluiten. Misschien is het een idee dat
internic o.d. zich hier mee bezig gaat houden?
23-07-2004, 12:20 door Anoniem
Er zit wat in op de zender te controleren, das een systeem die eigenlijk moet
worden ingevoerd... Lijkt me goed idee..
23-07-2004, 12:23 door Anoniem
Door Hugo
Wat een onzin weer. Allemaal technische bullshit terwijl de
enige juiste aanpak een juridische aanpak is. Spam gewoon
compleet verbieden. Klaar

Repressie werkt niet altijd.

Hacken is in vrijwel elk land bij wet verboden, maar toch gebeurd het.

Gelukkig maar anders zouden heel veel van de bezoekers van deze site
geenn droog brood meer verdienen.
23-07-2004, 14:07 door Anoniem
Door Hugo
Wat een onzin weer. Allemaal technische bullshit terwijl de
enige juiste aanpak een juridische aanpak is. Spam gewoon
compleet verbieden. Klaar

in veel landen moet je al een opt-out functie in je spam hebben....hoeveel van
de spam heeft dit daadwerkelijk? en als het er zit zijn het vage onduidelijke
sites die 9 van de 10 keer niet werken.

Alle landen op 1 lijn zetten qua wetgeving zal idd helpen.....maar niet genoeg.

daarnaast zal er software matig ook erg veel moeten gebeuren.

Trouwens dat Sender ID kan misschien ook uiteindelijk virussen
tegengaan......als iets vanaf een pc met @home verstuurt wordt maar een
zonnet adres meekrijgt klopt er ook iets niet :o)
23-07-2004, 14:35 door Anoniem
Hoe lang duurt het voordat we alleen met Microsoft Exchange
naar hotmail en andere Exchange adressen kunnen mailen?
Ik voel weer een vieze truc van Microsoft aankomen om weer
wat standaarden om zeep te helpen.
23-07-2004, 15:54 door Anoniem
Door Anoniem
Hoe lang duurt het voordat we alleen met Microsoft Exchange
naar hotmail en andere Exchange adressen kunnen mailen?
Ik voel weer een vieze truc van Microsoft aankomen om weer
wat standaarden om zeep te helpen.
Wat voor vieze truc hebben ze je al aangedaan?
24-07-2004, 18:27 door Anoniem
Ze hebben hem afgerukt LOL
25-07-2004, 10:45 door Anoniem
Jeezes, stelletje nietsnutten (niet jullie allemaal hoor). Microsoft komt eraan
met dit om spam tegen te gaan. Kijk hoeveel spam er wordt geblokt bij
hotmail, en nog zitten jullie stelletjes rukkers er tegen te zeiken.

Ik zou er juist dankbaar voor zijn, welke speciale zaken doen yahoo,
hushmail, ... tegen spam? Niets.

Dus stop te zeiken, leer iets te apprecieren, ook al komt het van microsoft.. of
zoek een andere hobby. Want door sommige berichten hier te lezen is deze
site voor allerlei mensen die niets met proffesionele IT envorinments te
maken hebben.
25-07-2004, 10:47 door Anoniem
Door Anoniem
Kijk hoeveel spam er wordt geblokt bij
hotmail, en nog zitten jullie stelletjes rukkers er tegen te zeiken.
.

Groot gelijk, zeker de "open source" mensen, zouden wel een beetje
meer "open" mogen staan voor ideeen van Microsoft.

En dat gezever van Exchange - Hotmail ... jeezes. Kind, grow up.

mike
26-07-2004, 13:51 door Anoniem
Groot gelijk, zeker de "open source" mensen, zouden
wel een beetje
meer "open" mogen staan voor ideeen van Microsoft.
Nah, in principe is het niet echt verkeerd wat ze doen hiermee.
SPF was al zo'n beetje de standaard.
Echter, de IETF is nog bezig met het uitzoeken voor welke
standaard ze zullen gaan en MS drukt die van hun er alweer
doorheen.
En aangezien dit de komende tig jaar in gebruik blijft zou
het netter zijn geweest als ze nog even geduld hadden gehad.
Want je kan veel over MS zeggen, maar ze staan niet bepaald
bekend om hun vooruitziende blik en slaan bij veel dingen
gewoon de plank mis. Waardoor je na verloop van tijd
ongelooflijk veel incompatibiliteits issues krijgt.

Ik zou er juist dankbaar voor zijn, welke speciale
zaken doen yahoo,
hushmail, ... tegen spam? Niets.
FOUT, Yahoo heeft DomainKeys als standaard ingediend. Lees
AUB eerst de artikelen voordat je zomaar dingen gaat roepen.
DomainKeys wordt ook nog bekeken door IETF en werkt voor het
gehele domein ipv alleen voor e-mail. Lijkt me dus een
betere specificatie waar men in de toekomst veel meer aan
heeft. Echter, MS drukt deze standaard er doorheen.

Niet als flame bedoeld, maar het valt me keer op keer op dat
de MS voorstanders vaak een stuk minder goed geïnformeerd
zijn en veel dingen over het hoofd zien.. De meeste zaken
zijn gewoon wat complexer dan gewoon 'een oplossing' uit de
grond trekken en deze implementeren.
26-07-2004, 13:59 door Anoniem
Door Anoniem
Niet als flame bedoeld, maar het valt me keer op keer op dat
de MS voorstanders vaak een stuk minder goed geïnformeerd
zijn en veel dingen over het hoofd zien.. De meeste zaken
zijn gewoon wat complexer dan gewoon 'een oplossing' uit de
grond trekken en deze implementeren.
De MS voorstanders denken heel rechtlijnig. Ze hebben maar 1
stuk gereedschap (Windows) dus ieder probleem heeft ook maar
1 oplossing, namelijk de Microsoft oplossing. Zolang je in
een 100% Microsoft omgeving werkt is dat geen enkel
probleem. Zodra je in zo'n omgeving ook maar iets wilt doen
dat niet gebaseerd is op de mogelijkheden van Microsoft
software, dan loop je tegen allerlei ellende aan.

Wat het kennis- en ervaringsniveau van Windows mensen
betreft... er zijn hele goede Windows mensen, maar je moet
ze helaas met een kaarslichtje zoeken. De gemiddelde Windows
beheerder weet van toeten noch blazen, in tegenstelling tot
de gemiddelde UNIX beheerder. Wellicht heeft het er iets mee
te maken dat door het management UNIX als complex gezien
wordt, terwijl Windows wel simpel moet zijn, want het "ziet
er net zo uit als thuis". Overigens is de opstelling van de
gemiddelde Windows beheerder hier ook debet aan... heel
weinig proactief denken, heel weinig proactief beheer.

Ik weet dat ik generaliseer, maar ik denk dat ik op basis
van mijn kennis en ervaring mag zeggen dat de gemiddelde
Windows beheerder gewoon niet zo goed opgeleid en niet zo
gedreven is. De goeden uitgesloten, want er zijn zeker
capabele Windows beheerders op de wereld te vinden, enkelen
ken ik zeer goed.
27-07-2004, 09:20 door Anoniem
Echter, de IETF is nog bezig met het uitzoeken voor welke
standaard ze zullen gaan en MS drukt die van hun er alweer
doorheen.

--

Beste dit noemt business. Als je in bluechip werelden komt, dan weet je
dat niet kunt wachten op een paar lang harige rfc rakkers.
27-07-2004, 09:24 door Anoniem
Ook al unix liefhebber, als je sommige "oplossingen" bekijkt, dan hou ik
toch men hart vast.

Neem nu Postfix. Ik draai postfix (ben network admin voor een telco). Als je
een bepaald ding wilt, bijvoorbeeld andere error messages dan krijg je een
botte mail terug van ons aller geliefde "wietse venema".. "use the source".
Dus basically moet je door een patchwerk van perl scriptjes, hercompileren
en source code hacks een degelijk werkend systeem krijgen.

Sorry mensen, maar dat is nie echt aanvaardbaar..
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.